Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 23167
Aprovació definitiva modificació ordenances fiscals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Elevat a definitiu l’acord d’aprovació inicial de modificació de les ordenances reguladores dels tributs i preus públics municipals que s’indiquen a continuació, pel present, en compliment del que disposa l’article 17.4 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RDL 2/2004, de 5 de març, es publica el text íntegre de les esmentades ordenances:

ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE BENS IMMOBLES

Article 1r.

De conformitat amb el que preveu l'article 73 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, el tipus de gravamen de l'Impost sobre Bens Immobles aplicable en aquest municipi queda fixat en els termes que s'estableixen a l'article se­güent.

Article 2n.

1. El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa urbana queda fixat en el 0,45 %.

2. El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable als béns de naturalesa rústica queda fixat en el 0,85 %.

Article 3è.- Bonificacions.

Primer.- Bonificacions per a les famílies nombroses.

1. Els titulars de família nombrosa gaudiran d’una bonificació de la quota íntegra de l’immoble del qual siguin subjectes passius per aquest tribut.

2. La bonificació del punt anterior solament serà aplicable a l’immoble catalogat d’us residencial i utilitzat pel subjecte passiu com a vivenda habitual.

3. L’import de la bonificació regulada en el present article queda limitada a les famílies nombroses, i serà proporcional a la renda anual obtinguda per l’unitat familiar atenint a la següent escala:

Imports màxims de renda

Percentatge bonificació sobre la quota de l’IBI

Per imports inferiors o iguals a 6 vegades el S.M.I.

90%

Per imports superiors a 6 i inferiors o iguals a 7 vegades el S.M.I.

75%

Per imports superiors a 7 i inferiors o iguals a 8 vegades el S.M.I.

50%

S.M.I. = salari mínim interprofessional

4. Els subjectes passius, titulars de família nombrosa, per poder gaudir de la bonificació del punt 3 del present article, l’hauran de sol·licitar per escrit dirigit a l’Ajuntament, indicant l’immoble en qüestió i adjuntant a la sol·licitud la següent documentació:

  • Còpia del darrer rebut de l’Impost sobre Béns Immobles
  • Certificat de residència
  • Certificat o cartilla de família nombrosa, expedida per l’organisme competent.
  • La declaració de l’IRPF, corresponent a l’exercici immediatament anterior al de la sol·licitud, de tots els membres que formin l’unitat familiar. En el supòsit de no haver realitzada l’esmentada declaració, aquesta es substituirà per un certificat expedit per l’AEAT , a sol·licitud del propi interessat, a on quedi de manifest els ingressos obtinguts i declarats pels agents pagadors. Aquest certificat serà d’obligada presentació en el supòsit de que un o més membres de l’unitat familiar hagi realitzat la declaració de l’IRPF i els altres no l’hagin realitzada.

5. Les bonificacions sol·licitades i concedides durant l’exercici i que degut a la data de concessió no s’hagi pogut incloure en el corresponent padró de l’impost, es satisfaran prèvia presentació a l’Ajuntament del justificant de pagament del corresponent rebut.

6. La bonificació només serà d’aplicació a partir de l’exercici de la sol·licitud, independentment de l’any d’obtenció de la corresponent qualificació de família nombrosa, i fins a la data de validesa de l’esmentat títol.

7. L’òrgan competent per concedir o denegar la bonificació per família nombrosa serà el Batle -President, previ informe de la Intervenció Municipal a on quedarà de manifest el compliment o no dels requisits per poder gaudir de l’esmentada bonificació.

Segon.- Bonificacions dels immobles exclosos en aplicació de l’article 62.2.b) del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refús de la Llei d’Hisendes Locals.

Els immobles inscrits en el Registre Municipal de Immobles Catalogats, gaudiran d’una bonificació màxima del 75% de la quota íntegre del present impost. Aquest percentatge es reduirà en funció i proporcionalment al grau de protecció que tingui l’immoble. A aquest efectes, serà preceptiu informe dels serveis urbanístics municipals que determinaran el percentatge de protecció sobre el total de l’immoble.

La bonificació de l’apartat anterior solament serà aplicable si es reuneixen les condicions següents:

1. Que l’immoble afectat sigui l’habitatge habitual del subjecte passiu, i el seu ús no estigui cedit, total o parcialment, baix qualsevol fórmula admesa en dret.

2. Que l’immoble afectat no constitueixi el domicili de cap activitat econòmica o empresarial.

3. Que la unitat familiar a la qual pertanyi el subjecte passiu no tingui una renda superior a 4 vegades el Salari Mínim Interprofessional.

La bonificació regulada en aquest apartat segon, ho serà prèvia sol·licitud de l’interessat, el qual haurà d’aportar la següent documentació:

a. Còpia del darrer rebut de l’Impost sobre Béns Immobles Urbans de l’immoble afectat.

b. Certificat d’empadronament.

c. Certificat de que l’immoble està inclòs en el Registre Municipal de Immobles Catalogats.

d. Informe del departament d’urbanisme municipal a on s’indiqui que l’immoble afectat sembli no cedit a tercers, ni que es realitzi cap tipus d’activitat econòmica o empresarial.

e. Darrera declaració de l’IRPF del titular de l’immoble afectat, així com, si pertoca, del seu cònjuge i resta de membres de la unitat familiar. Si no tinguessin l’obligació de presentar les declaracions esmentades, certificat de l’AEAT, o organisme competent, a on quedi de manifest aquest extrem.

En relació al concepte d’unitat familiar, s’aplicarà la definició que disposi al respecte la pròpia normativa reguladora de l’IRPF.

Les bonificacions concedides pel concepte regulat en aquest punt segon, sorgiran efectes a partir de l’exercici de la sol·licitud. Pels exercicis següents, s’haurà de tornar presentar la documentació descrita anteriorment i corresponent a l’exercici pel qual es sol·licita la bonificació.

Article 4t.- Exempcions.

Atenint a criteris d’eficiència i economia en la gestió de recaptació, i de conformitat amb el que disposa l’article 63.4 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, estaran exempts els immobles rústics la quota líquida agrupada dels quals, que resulti per aplicació de l’apartat 2 de l’article 78 de la Llei 39/1988,  no superi la quantia de 18,00 €. Respecte als immobles de naturalesa urbana, aquesta exempció serà d’aplicació quan la quota líquida no superi els 6,00 €.

DISPOSICIO TRANSITÒRIA.

Les bonificacions concedides fins el dia 31 de desembre de 2007, mantindran la seva vigència fins a la data de caducitat.

DISPOSICIO FINAL

La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar‑se a partir del dia 1 de gener de l'any 2.015. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIO MECANICA

Article 1r.-

De conformitat amb el que disposa l'article 96.4 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, aquest impost s'exigirà aplicant el següent quadre de tarifes:

A) TURISMES:

Euros

De menys de 8 CF

24,00.-

De  8 CF fins a 11,99 CF

66,00.-

De 12 CF fins a 15,99 CF

140,00.-

De 16 CF fins a 19,99 CF

174,00.-

De 20 o més CF

218,00.-

B) AUTOBUSOS:

De menys de 21 places     

160,00.-

De 21 a 50 places     

230,00.-

De més de 50 places   

290,00.-

C) CAMIONS (en funció de la càrrega útil)

De menys de 1.000 kgs.

82,00.-

De 1.000 a 2.999 kgs.     

160,00.-

De més de 2.999 a 9.999 kgs.

230,00.-

De més de 9.999 kgs.

260,00.-

D) TRACTORS:

De menys de 16 CF

34,00.-

De 16 CF a 25 CF

52,00.-

De més de 25 CF

150,00.-

E) REMOLCS I SEMIRREMOLCS ARROSSEGATS PER VEHICLES DE  TRACCIO MECANICA (en funció de la càrrega útil).

De menys de 1.000 kgs.

34,00.-

De 1.000 kgs a 2.999 kgs.

 52,00.-

De més de 2.999 kgs.

150,00.-

F) ALTRES VEHICLES:

Ciclomotors        

  8,40.-

Motos, fins a 125 cc  

 8,40.-

Motos, més de 125 cc a 250 cc

14,80.-

Motos, més de 250 cc a 500 cc

30,00.-

Motos, més de 500 a 1.000  cc

60,00.-

Motos, de més de 1.000 cc

120,00.-

Article 2n.- Bonificacions.

1. Els vehicles històrics i aquells que tinguin una antiguitat mínima de 25 anys, contats a partir de la data de fabricació o, si aquesta no fou coneguda, des de la primera matriculació o des de que el model o tipus de vehicle es deixés de fabricar, gaudiran d’una bonificació del 100 % de la quota de l’impost.

2. La bonificació a que es refereix l’apartat anterior l’hauran de sol.licitar els subjectes passius titulars dels vehicles en qüestió, adjuntant la documentació corresponent que demostri l’antiguitat del vehicle.

3. En aplicació de l’article 95.6 del RDL 2/2004, de 5 de març, gaudiran d’una bonificació del 75% de la quota que els hi correspongui, en aplicació de l’article 1er. de la present ordenança fiscal, els vehicles totalment elèctrics. Aquesta bonificació quedarà reduïda al 50% quan els vehicles no siguin totalment elèctrics (els denominats híbrits).

DISPOSICIO FINAL

El quadre de tarifes anterior entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial d'aquesta Comunitat Autònoma. Començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de l'any 2.015. Romandrà en vigor fins el dia de la seva modificació o derogació expressa.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PEL SERVEI  RECOLLIDA DE FEMS I RESIDUS URBANS

Article 1r.- Fonament i naturalesa.

1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, i per l'article 106 de la Llei 7/1985, del 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament seguirà aplicant una taxa pel servei de recollida de fems i de residus urbans, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l'article 58 de la citada Llei 39/1988.

2. Pel caràcter higiènic - sanitari d'aquest servei municipal, és obligatòria la seva recepció i cap persona física o jurídica quedarà eximida del pagament d'aquesta taxa.

3. Seran objecte d'aquesta exacció:

a) La recollida directa, conducció, trasbals, abocament, manipulació i eliminació dels fems de tots els habitatges, indústries, comerços i activitats professionals i artístiques, parades de venda al mercat i vies públiques, a les zones en què hi fos establert i s'hi presti el servei amb caràcter obligatori.

b) La recollida directa, retirada directa, conducció, trasbals, abocament, manipulació i eliminació de mobles, estris, residus urbans, restes comercials i industrials i enderrocs, que no siguin d'obres, en els llocs habilitats a l'efecte per l'Administració Municipal.

Article 2n.- Obligació del pagament.

1. El fet imposable el constitueix la utilització de qualsevol dels serveis que són objecte d'aquesta ordenança.

2 L'obligació del pagament neix des de que tingui lloc o s'autoritzi la prestació del servei, que per tenir la condició d'obligatòria i general s'entén que és utilitzat pels titulars dels habitatges, indústries, comerços, professionals i artistes que hi ha a les zones cobertes per l'organització del servei municipal.

Article 3r.- Subjectes passius.

1. Seran subjectes passius, en concepte de contribuents:

a) Respecte als habitatges: les persones físiques o jurídiques usuàries del servei.

Seran substituts del contribuent els propietaris de l'immoble, els quals podran repercutir les quotes, si escau, sobre els respectius beneficiaris.

b) Respecte a les indústries, comerços, professionals i artistes, els titulars de les respectives activitats.

Seran substituts del contribuent els propietaris de l'immoble, els quals podran repercutir les quotes, si escau, sobre els respectius beneficiaris.

Article 4t.- Bases imposables i tarifes

Les bases de percepció i tipus de gravamen, queden determinades a la següent tarifa:

TARIFES ANUALS TAXA DE FEMS

 (expressada amb Euros)

1.- Tarifa primera: Habitatges

179,00

2.- Tarifa segona: Vivendes en sòl rústic

70,00

3.- Tarifa tercera: Solars i edificacions derruïdes o  ruïnoses

0,00

4.- Tarifa quarta: Activitats empresarials, de comerç, professionals i artistes.

     4.1. SECCIO PRIMERA.- Activitats empresarials, indústries, comerços, de serveis i mineres.

     4.1.1 Divisions 1-2-3-4- Indústries mineres, aigua,

  químiques, del metall i manufactureres

  352,00

     4.1.2 Divisió 5 Construcció

Epígraf 504: Instal·lacions elèctriques, fontaneria, etc.

352,00

Resta de la divisió 5è

240,00

     4.1.3 Divisió 6 Comerç, restauració, hostatge

  Agrupació 61 Comerç majorista

Epígraf 612.2  Activitats fitossanitàries acollits a conveni de recollida

416,00

Epígraf 612.2  Activitats fitossanitàries NO acollits a conveni de recollida

2.136,00

  Epígraf 612.3 Majoristes de fruites i verdures

 Local activitat < 300  m2

472,00

 Local activitat < 700 m2

 2.640,00

 Local activitat > 700 m2

4.864,00

Epígraf 612.6  Majoristes de begudes

        Local activitat < 300 m2

472,00

        Local activitat > 300 m2

944,00

Epígraf 617.4  Majoristes de materials de construcció

        Local activitat < 200 m2

472,00

        Local activitat > 200 m2

944,00

  Resta agrupació 61 Comerç majorista

472,00

  Agrupacions 62 i 63 Majoristes de deixalles i 

 Intermediaris del comerç        

   352,00

  Grups 641 a  645 Comerç al detall de fruites, carns,

       verdures, peix, pa, begudes, etc.

   472,00

  Grup 646       Estancs

236,00

  Epígraf 647.1 Botigues alimentació i begudes

   472,00

  Epígrafs 647.2 – 647.3 Supermercats < 400 m2

 1.180,00

  Epígraf 647.4 Supermercats > 400 m2

19.280,00

  Resta agrupació 64 Minoristes aliments i begudes

352,00

Epígraf 653.4  Venda minorista material de construcció

        Local activitat < 200 m2

352,00

        Local activitat > 200 m2

472,00

Epígraf 654.1  Venda minorista de vehicles

        Local activitat < 200 m2

352,00

        Local activitat > 200 m2

472,00

  Resta agrupació 65 Tendes de roba, calçat, apotecaries, ferreteries, drogueries,

   352,00

  Grup 663        Venda al detall sense local (mercat)

     84,00

  Resta agrupació 66 Comerç mixta integrat

   352,00

  Grup 671 Restaurants

 1.088,00

   Resta agrupació 67  Bars, cafeteries.....

944,00

  Agrupació 68 Serveis d’hostalatge

   352,00

  Agrupació 69 Tallers de reparacions

   352,00

     4.1.4 Divisió 7 Transport i comunicacions        

   236,00

     4.1.5 Divisió 8 Entitats financeres i assegurances

  Agrupació 81 Banc, Caixes i altres entitats financeres

 1.844,00

  Resta divisió 8

332,00

     4.1.6 Divisió 9 Altres serveis

   236,00

     4.2. SECCIO SEGONA.- Activitats professionals   

   236,00

     4.3. SECCIO TERCERA.- Activitats d’artistes

   236,00

5.- Tarifa cinquena: Professionals i artistes que realitzin l’activitat en el propi domicili         particular, el qual estigui gravat amb la taxa de fems d’habitatges.

     84,00

6.- Tarifa sisena: Serveis especials de retirada de RSU (per unitat):

     5.1 Pneumàtics de cotxes

8,00

     5.2 Pneumàtics de camions

12,00

     5.3 Pneumàtics de tractor

24,00

     5.4 Matalassos

16,00

     5.5 Pots de pintura o altres productes contaminants

4,00

     5.5 Geleres

24,00

     5.6 Rentadores

24,00

     5.7 Televisors, ordinadors i similars

24,00

Article 5è.- Normes per l'aplicació efectiva de la taxa de recollida de fems i de residus urbans.

Primera.- Quan dos o més contribuents comparteixin el local o establiment per realitzar l'activitat, contribuiran, cadascun d'ells, per la quota que li correspongui, reduïda amb l’import equivalent al 50% de la quota inferior que correspongui de les diferents activitats desenvolupades en el local de referència.

No obstant la norma anterior, les activitats que s’indiquen a continuació seran irreductibles en qualsevol cas, i satisfaran la tarifa integra de les que els hi correspongui:

Divisió 5 Construcció

Epígraf 612.2     Majoristes de cereals, llavors, plantes, abonaments, fertilitzants

Epígraf 612.3     Majoristes de fruites, verdures, patates, llegums fresques

Agrupació 64     Comerç minorista de productes d’alimentació, begudes i tabac

Agrupació 67     Serveis d’alimentació: restaurants, bars, cafeteries

Agrupació 68     Serveis d’hostalatge

Agrupació 69     Reparacions   

Segona.- Les activitats professionals i d'artistes, solament es podran reduir amb motiu de compartir local amb altres contribuents quan les activitats respectives estiguin directament relacionades.

Tercera.- Quan un subjecte passiu realitzi activitats econòmiques classificades en diferents epígrafs de la mateixa “Divisió”, als efectes de l'Impost sobre Activitats Econòmiques, contribuirà per la quota superior que li correspongui en aplicació de l'article 4t.anterior. Si les activitats desenvolupades pel contribuent corresponen a “Divisions” diferents, es contribuirà per la totalitat de les tarifes que li corresponguin

Quarta.- La tarifa reduïda (tarifa cinquena) de l'article 4t.anterior, serà incompatible amb la reducció per compartir local amb altres professionals o artistes. Quan es produeixi aquesta situació, els contribuents afectats contribuiran amb la quota que els hi correspongui, sense perjudici de les normes anteriors.

Cinquena.- Atenint al caràcter obligatori a que es refereix l’article 1, apartat 2 de la present ordenança fiscal, les activitats econòmiques desenvolupades en local situat fora del nucli urbà, així com els habitatges existents en sòl rústic, estaran subjectes a l'aplicació de la present taxa, i contribuiran per les tarifes que els hi corresponguin en aplicació de l’article 4t. anterior.

Sisena.- El Batle-President, previ informe de la Intervenció Municipal, resoldrà les reclamacions presentades referents a l'inclusió en el corresponent padró anual de contribuents i dels elements objectius calculats per l'Administració Municipal per a l'aplicació efectiva de la present ordenança fiscal.

Setena.- Els interessats en desprendre’s de qualsevol dels residus indicats a la tarifa sisena, els entregaran al guarda del punt verd existent a l’efecte, abonant-li a aquell l’import de la taxa corresponent al residu de que es tracti. El guarda expedirà el corresponent rebut, amb les còpies que es requereixin, una de les quals serà lliurada a l’interessat.

Vuitena.- Les activitats classificades amb l’epígraf 612.2 “Majoristes de cereals, llavors, plantes, abonaments, fertilitzants”, se’ls hi aplicarà la tarifa indicada a l’article 4t. atenint a la signatura d’un conveni entre els contribuents i l’Ajuntament, referent a l’establiment d’un sistema de devolució, emmagatzematge i posterior eliminació o reciclatge dels envasos de productes anomenats “fitosanitaris” d’alt poder contaminant. El conveni establirà, entre altres extrems, els compromisos i obligacions dels empresaris que realitzen les esmentades activitats, referents al envasos d’aquells productes. L’incompliment dels compromisos i obligacions suposarà l’aplicació de la tarifa superior corresponent a l’epígraf 612.2.  

Article 6è.- Exempcions.

Gaudiran d'exempció subjectiva aquells contribuents que hagin estat declarats pobres per precepte legal i estiguin inscrits al Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat, o obtinguin ingressos anuals inferiors als que corresponguin al salari mínim interprofessional.

Article 7è.- Normes de gestió i cobrament.

1. L'exacció es considerarà meritada amb el naixement de l'obligació de contribuir conforme a l'article 2n.2 de la present ordenança.

2. Les quotes es meritaran el dia 1 de gener de cada any, respecte als habitatges existents el 31 de desembre de l'any anterior. Per a les noves construccions, i per a les obres de reforma d'habitatges, al qual es refereix el punt següent, la taxa es meritarà a partir del primer dia del trimestre natural següent a la data d'obtenció del certificat de final d'obres, o, en defecte d'aquell, a partir del primer dia del trimestre natural següent a la data prevista de finalització de les obres, si efectivament haguessin finalitzades. A aquests efectes, la quota serà prorratejada per trimestres i serà irreductible.

Les baixes en el padró de fems, al qual es refereix el punt 3 del present article, solament es podran declarar amb motiu de declaració administrativa de ruïna o d'inhabitabilitat manifesta de l'immoble. Igualment, es podran concedir baixes temporals amb motiu de realització d'obres de reforma de l'habitatge, i pel termini de realització d'aquelles. 

Respecte a les activitats industrials, comerços, professionals i artistes, la quota es meritarà el dia 1 de gener de cada any, per les que figurin incloses a la matrícula de l'Impost d'Activitats Econòmiques de l'exercici anterior. Les altes i baixes a l'I.A.E. durant l'exercici, sortiran efecte a partir del trimestre natural següent. A aquests efectes, la quota serà prorratejada per trimestres i serà irreductible.

Respecte a l'activitat de venda ambulant, la quota es meritarà a partir de l'obtenció de la corresponent autorització municipal per l'ocupació de la via pública.

Les quotes meritades es faran efectives de conformitat amb el sistema de recaptació general establert en aquest municipi i amb els altres preceptes legals i reglamentaris aplicables.

3. Trimestralment, durant els mesos de març, juny, setembre i desembre es procedirà a confeccionar el padró fiscal de contribuents corresponent al 1r., 2n., 3r. i 4t trimestre respectivament. Les quotes que resultin hauran de ser satisfetes pels obligats durant el mes següent. Finalitzat aquell, es procedirà al cobrament en via de constrenyiment.”

4. Finalitzat el termini d'exposició pública, l'Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament el Padró, que servirà de base als documents cobradors corresponents.

5. Les altes i baixes que es produeixin durant l'exercici, es liquidaran de forma reglamentària.

6. Les quotes meritades amb motiu de vendes minoristes sense local permanent, es liquidaran en la forma prevista a l'ordenança fiscal reguladora del preu públic en concepte de vendes ambulants.

7. Les quotes liquidades i no satisfetes durant el termini voluntari de cobrament, es faran efectives pel procediment de constrenyiment, de conformitat amb el que disposa el Reglament General de Recaptació.

8.- Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no s'hagin pogut fer efectives pel procediment de constrenyiment, per la declaració de la qual es formalitzarà l'expedient  corresponent, d'acord amb el que preveu el Reglament General de Recaptació.

Article 8è.- Defraudació i penalitat.

En matèria d'infraccions i les corresponents sancions, s'atendrà al que estableix la Llei General Tributària i altres disposicions que la complementin i desenvolupin.

DISPOSICIO FINAL

La present ordenança fiscal entrarà en vigor el dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’aplicarà a partir del dia 1 de gener de 2015. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LLICENCIA D’OBERTURA D’ESTABLIMENTS

FONAMENT LEGAL I OBJECTE

Article 1er.-

De conformitat amb l’article 20 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament continuarà percebent una taxa per la intervenció municipal en l’atorgament de llicències d’obertura d’establiments.

Article 2n.-

Serà objecte d’aquesta exacció la prestació dels serveis tècnics i administratius previs a l’atorgament de la preceptiva llicència per a l’obertura de tots els establiments industrials i comercials.

FET IMPOSABLE I OBLIGACIO DE CONTRIBUIR

Article 3er.-

Constitueix el fet imposable d’aquesta taxa la prestació dels serveis i la realització de les activitats de competència municipal, necessàries per a l’atorgament de la preceptiva llicència per a l’obertura d’establiments industrials  i comercials.

L’obligació de contribuir s’origina amb la petició de la llicència o des de la data en què s’havia d’haver sol·licitat en el cas que fos preceptiva.

Estaran obligats al pagament de la  present exacció les persones naturals o jurídiques sol·licitants de la llicència o les que estiguessin  obligades a la seva sol·licitud, com a titulars d’establiments en què es produeixi algun dels fets següents:

1. Primera instal·lació

2. Trasllat del local

3. Canvi d’activitat

4. Qualsevol altres supòsits d’obertura d’establiments.

Respondran, solidàriament, de les obligacions tributaries dels subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a les quals es refereixen  els articles 38 i 39 de la Llei general Tributària.

Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en el supòsits i en l’extensió que assenyala l’article 40 de la Llei General tributària.

Article 4.-

Aquest Ajuntament fa especial reserva de la facultat que li atorguen les disposicions legals vigents de denegar i, en el seu cas, retirar les llicències a aquells establiments als quals manquin les condicions que exigeix el Reglament d’activitats classificades, aprovat pel Decret 18/1996, de 8 de febrer i les vigents ordenances municipals.

BASES I TARIFES

Article 5è.-

La quota tributària es determinarà aplicant les tarifes següents:

Tarifa 1a.- Activitats permanents majors, definides a l’article 4, d’acord amb els paràmetres del conjunt de l’activitat, de conformitat amb el títol I de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lacions, accés i exercici de les activitats a les Illes Balears. S’aplicarà la quantitat fixa de 325,00 euros, més una quota variable del 0,5 % del pressupost de les obres, maquinària i instal·lacions.

Tarifa 2a.- Activitats permanents menors i innòcues, definides en l’article 4, d’acord amb els paràmetres del conjunt de l’activitat, de conformitat amb els títols II i III, respectivament, de l’annex I de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lacions, accés i exercici de les activitats a les Illes Balears.

S’aplicarà la quota fixa de 250,00 euros, més una quota variable en funció de les següents circumstàncies compatibles i no excloents:

1. Per cada m2 del local d’activitat.................................................  0,50 euros

2. Per persona de l’aforament del local...........................................  1,00 euros

3. Per cada kW. de potencia instal·lada, exclosa la d’enllumenat...     5,00 euros

4. Per cada Mcal/m2 de càrrega de foc ponderada.......................... 1,00 euros

Quan de l’aplicació de les circumstàncies anteriors resulti una quota total superior a la que correspondria en aplicació de la Tarifa 1a., aquella quedarà reduïda a l’import d’aquesta darrera.

Tarifa 3a.- Activitats no permanents temporals i  extraordinàries, conforme la Llei 7/20013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lacions, accés i exercici de les activitats a les Illes Balears.

definides en els articles 9.3 i 10, respectivament, de la Llei 6 i enumerades a l’annex 1, Títol I de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitats de les Illes Balears. S’aplicarà la quota fixa de 150,00 euros.

Tarifa 4a.- Modificacions i ampliacions de tot tipus d’activitat permanent, s’aplicarà la quota variable de l’1% del projecte de modificació i/o ampliació.

Tarifa 5è.- Traspassos de titularitat de les llicències concedides. S’aplicarà la quota fixa de 50,00 euros.

Article 6è.-

Els drets per l’expedició de llicència quedaran limitats al pagament de 10 euros en cas de trasllat forçós del local.

Article 7è.-

Les quotes que resultin en aplicació de les tarifes de l’article 5è., s’incrementaran amb el cost dels anuncis preceptius en els diaris i edictes en els Butlletins oficials.

ADMINISTRACIO I COBRAMENT

Article 8è.-

Les quotes corresponents s’abonaran a la Caixa Municipal quan es sol·liciti l’oportuna llicència, i a tal fi  l’interessat està obligat a presentar la corresponent declaració - liquidació juntament amb la seva petició.

Article 9è.-

Les persones obligades al pagament de la present exacció hauran de presentar a les oficines municipals l’oportuna sol·licitud, especificant l’activitat o activitats a desenvolupar a l’establiment, adjuntant el títol de propietat o contracte de lloguer del local.

Article 10è.-

El pagament de la taxa regulada en la present ordenança no prejutja en cap cas la concessió de la llicència. Si aquesta fos denegada, el contribuent podrà sol·licitar la devolució de les quantitats satisfetes.

En cas de renuncia de la llicència sol·licitada, abans de dictar-se l’acte de concessió, es meritarà el 20% de la tarifa corresponent, més la totalitat dels costs prevists a l’article 7è. de la present ordenança fiscal, si aquests s’haguessin  produït, procedint a la devolució de la diferència.

Una vegada dictat l’acte de concessió de llicència, s’entendrà meritada la taxa, sense cap dret de l’interessat a devolucions per renuncia o desestimen.

Article 11è.-

Les quotes liquidades i no abonades dins el període voluntari, s’hauran de fer efectives per la via de constrenyiment, de conformitat amb el Reglament General de Recaptació.

Article 12è.-

En tot el relatiu a infraccions tributàries i la seva qualificació, així com a les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s’aplicaran les normes contingudes a la Llei General Tributària i al Reglament General de Recaptació.

DISPOSICIO FINAL.-

La present ordenança fiscal entrarà en vigor i s’aplicarà a partir del dia següent de la seva publicació en el Butlletí oficial de les Illes Balears. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PARADES, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS SITUATS EN TERRENY D'US PUBLIC I INDUSTRIES DE  CARRER I AMBULANTS I RODATGE CINEMATOGRAFIC.

Article 1r.- Concepte

De conformitat amb el que preveu l'article 20.3, apartat n) de la llei 39/1988, del 28 de desembre, reguladora de les Finances Locals, en la redacció donada per l'article 66 de la Llei 25/1998, de 13 de juliol, aquest Ajuntament percebrà la taxa per usos privats o aprofi­taments especials derivats de l'ocupació de la via pública o terrenys d'ús públic amb parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions, indústries de carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic, especificant en les tarifes contingudes a l'apartat 2 de l'article 3r. següent, que es regirà per la present Ordenança.

Article 2n.- Obligació del pagament.

Estan obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança les persones o entitats al favor de les quals s'atorguin les llicències, o aquells qui se'n beneficiïn de l'aprofitament, si procediren sense la pertinent autorització.

Article 3r.- Quantia.

1. La quantia de la taxa regulada en aquesta Ordenança serà la fixada a les tarifes contingudes a l'apartat següent.

2. Les tarifes del preu públic seran les següents:

TARIFA PRIMERA.- Fires.

1. Ocupació de terrenys amb qualsevol tipus d'atracció recreativa: rifes, tómboles, aparells voladors, cotxets de xoc, engronsadores, cavallets, etc. s’abonarà la quantitat de 4,35 € per dia i m2

2. Ocupació de terrenys per altres vendes mitjançant taules, vehicles, carretes o altres artefactes col·locats en terra, s’abonarà la quantitat de 4,45 € per dia i metre lineal

Nota: Es medirà la longitud de l'artefacte que doni la cara o cares al públic (laterals). La profunditat estarà en funció de l'espai físic delimitat per qualsevol obstacle (paret, façana, acera, etc.) o altre venedor al qual se l'hi hagi assignat un espai veïnat.

1.3) Venda d'articles portats al braç (sense artefactes col·locats en terra), s’abonarà la quantitat de 4,45 € dia

TARIFA SEGONA.- Mercat dels diumenges.

2.1) Per parades de venda de fruites, verdures i altres productes d’alimentació els dies establerts per a la celebració del mercat, 11,00 euros metre lineal i semestre.

L’abonament d’aquesta tarifa autoritza a vendre els diumenges i altres dies que l’Ajuntament estableixi, i no es podrà reduir si no més es vol vendre un sol dia dels establerts per fer-ho.

2.2) Per vendes de qualsevol  altre producte el dia de mercat, 20,00 euros metre lineal i semestre.

L’abonament d’aquesta tarifa, més un increment del 50%, autoritza a vendre a més del diumenge, els altres dies establerts per l’Ajuntament.

2.3) Per qualsevol parada de venda, de forma ocasional el dia de mercat, 2,00 euros metre lineal i dia.

Serà d'aplicació a aquesta tarifa la nota establerta a la tarifa 1.2) anterior.

TARIFA TERCERA.- Ocupació permanent.

Ocupació de terrenys mitjançant parades permanents autoritzades per la venda de qualsevol producte, 62,50 euros per any i m2. d'ocupació.

TARIFA QUARTA.- Rodatge cinematogràfic.

Ocupació de terrenys amb motiu de rodatge cinematogràfic, per dia o fracció: 90,00 euros.

TARIFA CINQUENA.- Altres ocupacions de la via pública per vendre qualsevol article o producte, realitzada fora dels dies establerts de mercat, 9,00 euros per dia o fracció i m2. o fracció de terreny ocupat.

TARIFA SISENA.- Ocupacions de la via pública en motiu de celebració de festes de veïnats no organitzades pel propi Ajuntament, prèvia autorització municipal, es meritaran els següents imports:

1. Si requereixen el tancament al trànsit de vehicles:21,00 €/dia

(El tancament es realitzarà entre ambdós cap de cantons)

2. Si no requereixen el tancament al trànsit de vehicles        10,50 €/dia

3. Pel subministrament de tanques, per unitat     5,25 €

Article 4t. Normes de gestió.

1. Les quantitats exigibles d'acord amb les tarifes, es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat i seran irreductibles per l'import anual o diari autoritzat.

2.

a) Els emplaçaments, instal·lacions, parades, etc., podran treure's a lici­tació pública abans de la celebració de les fires, i el tipus de licitació, en concepte d'import mínim que servirà de base, serà la quantia fixada a les tarifes de l'article 3.2. d'aquesta ordenança.

b) Es procedirà, amb antelació a la subhasta, a la formació d'un mapa dels terrenys disponibles per ser subhastats, numerant les parcel·les que s'hagin de subhastar i senyalant llurs superfícies. Així mateix, s'indicaran les parcel­les que puguin destinar‑se a cotxes de xoc, circs, teatres, exposicions d'animals, restaurants, bijuteries, etc.

c) Si qualque concessionari dels aprofitaments fes ús de major superfície de la que li fou concedida a la subhasta, pagarà per cada metre quadrat utilitzat de més, el 100 % de l'import de la puixança, a més de la quantia fixada a les Tarifes.

3.

a) Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta Ordenança que no han estat trets a licitació pública, hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ a què fa referència l'article 6.2.a) següent i formular declaració en què consti la superfície de l'aprofitament i els elements que s'hi instal·laran, així com un plànol detallat de la superfície que es pot ocupar i la situació dins el Municipi.

b) Els serveis tècnics d'aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades pels interessats i els concediran les autoritzacions si no hi troben diferències amb les peticions de llicències; si hi hagués diferències, se les notificaran als interessats i es giraran, si convé, les liquidacions complementàries que procedeixin. Es concediran les autoritzacions quan els interessats subhastin les diferències i, si escau, realitzin els ingressos complementaris.

c) En el cas es deneguin les autoritzacions, els interessats podran sol·licitar la devolució de l'import ingressat a aquest Ajuntament.

4. No es consentirà cap ocupació de la via pública fins que els interessats hagin abonat i obtingut la llicència corresponent.

5.

a) Les autoritzacions a què fan referència les tarifes segona i tercera s'entendran prorrogades mentre que la Batlia no acordi la seva caducitat o que l'interessat o els legítims representants no presentin la baixa justificada.

b) La presentació de la baixa tindrà efectes a partir del primer dia del període natural de temps següent assenyalat a l'epígraf de la tarifa que correspongui. La no presentació de la baixa determinarà l'obligació de continuar abonant el preu públic.

6. Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers. L'incompliment d'aquest mandat donarà lloc a l’anul·lació de la llicència, sense prejudici de les quanties que correspongui abonar als interessats.

Article 5è. Obligació del pagament.

1. L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:

a) De concessions de nous aprofitaments de la via pública, al moment de sol·licitar la corresponent llicència.

b) De concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, el primer dia de cada un dels períodes naturals de temps assenyalats a les Tarifes.

2. El pagament de la taxa es realitzarà:

a) En concessions de nous aprofitaments, per ingrés directe a la Tresoreria Municipal o on l'Ajuntament designi, però sempre abans de retirar la corresponent llicència.

b) En concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats incloses en els padrons o matrícules d'aquesta taxa, per semestres naturals, a les oficines de la Recaptació Municipal, del dia 1 del primer mes del semestre fins al dia 30 del mateix mes.

Disposició final.

La present ordenança entrarà en vigor i s’aplicarà, respecte a la tarifa primera, apartat 1.1) de l’article 3r. de la present ordenança fiscal, el dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les tarifes restants s’aplicaran a partir del dia 1 de gener de l'any 2.015. Romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació.

Sa Pobla, 23 de desembre de 2014

El Batle – President