Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 23159
Aprovació definitiva ordenança fiscal reguladora de la taxa per recollida de fems

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada definitivament pel Ple de l’Ajuntament, en sessió de 22 de decembre de 2014, l’ordenança fiscal adjunta, es publica el seu texte íntegre.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER RECOLLIDA DE FEMS

Fonament i naturalesa

ARTICLE 1

1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els arti­cles 15 a 19 de RDL 2/2004 de 5 de març, Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajunta­ment estableix la taxa per la prestació del servei de recollida de fems, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l’article 58 del l’esmentat R.D. 2/2004.

Fet imposable

ARTICLE 2

1. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació de serveis i recepció obligatòria de recollida, acumulació, conducció i eliminació de fems domiciliaris i residus sòlid urbans de vivendes, allotjaments i locals o establiments on s’exerceixin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis.

2. A aquest efecte, es consideraran fems domiciliaris i residus sòlids urbans les restes i les deixalles d’alimentació o detritus procedents de la neteja normal de locals i vivendes i se n’exclouen els residus de tipus industrial, enderrocs d’obres, detritus humans, matèries o materials contaminats, corrosius, perillosos, la recollida o abocament dels quals exigeixi l’adopció de mesures higièniques especials, profilàctiques o de seguretat.

3. No es troba subjecte a la taxa la prestació, de caràcter voluntari i a instància de part, dels serveis següents:

a) Recollida de fems i residus no qualificats de domiciliaris i urbans d’indústries, hospitals i laboratoris.

b) Recollida d’escòries i cendres de calefaccions centrals.

c) Recollida d’enderrocs d’obres.

Subjecte passiu

ARTICLE 3

1. Són subjectes passius com a contribuents, les persones físiques o jurídiques i les entitats referides a l’art. 35.4 de la Llei general tributària que ocupin o utilitzin les vivendes i locals situats als llocs, places, carrers o vies públiques on es presti el servei, ja sigui a títol de propietari o d’usufructuari, allotjat, arrendatari o, fins i tot, precari.

2. Tendrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent el propietari de les vivendes o locals que podrà repercutir, si s’escau, les quotes satisfetes sobre els usuaris de les vivendes o locals, beneficiaris del servei.

Responsables

ARTICLE 4

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques referides als articles 41 i 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats o síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’art. 43 de la Llei general tributària.

Exempcions

ARTICLE 5

1. No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.

Quota tributària

ARTICLE 6

1. La quota tributària consistirà en una quantitat fixa, per unitat de local, que es determinarà en funció de la naturalesa i destinació dels immobles, d’acord amb les tarifes contingudes en l’annexa.

2. Les quotes assenyalades tenen caràcter irreductible i anual.

Meritació

ARTICLE 7

1. S’acredita la taxa i neix l’obligació de contribuir des del moment en que s’inicia la prestació del servei, i s’entén com inciada, donada la seva naturalesa de recepció obligatòria, quan estigui establert i en funcionament el servei municipal de recollida domiciliària de fems als carrers i llocs on figurin les vivendes o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa.

2. D’acord amb l’establert a l’article 26.2 del R.D. 2/2004 , la taxa de fems té una meritació periòdica ,aquesta es produeix l’1 de gener de cada any, el període impositiu compren l’any natural, excepte en els casos d’inici o finalització de l’ús del servei, el període impositiu s’ajustarà a aquesta circumstància amb el prorrateig corresponent d’acord amb l’establert a les normes següents.

3. Quan s’iniciï l’ús en el primer semestre de l’any s’abonarà en concepte de taxa corresponent a aquell exercici la quota íntegra. Si l’inici es produeix en el segon semestre es liquidarà la meitat de la quota anual.

4. Si es produeix la finalització de l’ús durant el primer semestre de l’exercici serà procedent la devolució de la meitat de la quota. Si la finalització de l’ús es produeix dins el segon semestre no procedirà devolució de cap quantitat.

5. S’entendrà que una vivenda inicia l’ús del servei quan adquireixi les condicions necessàries per ésser habitable . S’entendrà que una vivenda finalitza l’ús del servei quan es declari en runes o perdi les condicions per ésser habitable.

6. En el supòsits de transmissió de la propietat de l’immoble serà subjecte passiu qui hagi gaudit de la titularitat del bé en major proporció.

Declaració i ingrés

ARTICLE 8

1. Dins els trenta dies hàbils següents a la data que es pagui per primera vegada la taxa, els subjectes passius formalitzaran la seva inscripció en matrícula, presentant, per a això, la corresponent declaració d’alta i ingressant simultàniament la quota que els correspongui.

2. Quan es conegui, ja d’ofici o per comunicació dels interessats, qualsevol variació de les dades que figuren en la matrícula, es portaran a cap les modificacions corresponents, que produiran efectes a partir del període de cobrament següent al de la data en què s’hagi efectuat la declaració.

Infraccions i sancions

ARTICLE 9

1. En tot allò que es relacioni amb la qualificació d’infraccions tributàries, així com les sancions que els corresponguin en cada cas, s’estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei general tributària.

 

 

A N N E X
QUADRE DE TARIFES DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER RECOLLIDA DE FEMS

Places turístiques (per plaça i any)

34,62

26,40

61,02

Habitatges turistics de vacances i ‘estades turistiques. Per plaça.

18,76

18,76

Habitatges turistics de vacances i ‘estades turistiques. en sòl rústic. Per plaça.

24,59

18,76

43,35

Tendes, magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb superficie inferior al 50 m2.

119,79

91,36

211,16

Tallers, industries i locals, el producte de l’activitat dels quals no es recollit pel servei municipal (ferreries, tallers, mecànics de lacats, fusteries, perruqueries, etc); despatxos professionals amb superficie igual o superior als 200 m2.

93,96

71,66

165,62

Tende, magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb superficie igual o superior al 100 m2 i inferior al 150 m2

175,70

133,99

309,69

Tendes magatzems, carnisseries, venzineres i similars amb una superficie igual o superior als 150m2 i inferior als 200 m2

185,28

141,31

326,59

Tendes magatzems, carnisseries, venzineres i similars amb superficie igual o superior als 200 m2.

209,36

159,67

369,04

Locals sense activitat.

71,68

54,67

126,35

Tallers, industries i locals, el producte de l’activitat dels quals no es recollit pel servei municipal (ferreries, tallers, mecànics de lacats, fusteries, perruqueries, etc); i despatxos professionals, amb superficie inferior al 100 m2.

71,68

54,67

126,35

Tallers, industries i locals, el producte de l’activitat dels quals no es recollit pel servei municipal (ferreries, tallers, mecànics de lacats, fusteries, perruqueries, etc); i despatxos professionals, amb superficie igual o superior als 100 m2 i inferior als 200 m2.

83,15

63,42

146,57

L’aplicació de la tarifa corresponent a locals sense activitat requerirà la prèvia sol·licitud de l’interessat, que es podrà presentar un cop finalitzat l’exercici corresponent prèvia justificació de no haver-se duit a terme l’activitat, presentant la documentació justificativa adequada, com per exemple la baixa de l’impost sobre activitats econòmiques.

Efectuades les comprovacions pertinents l’Ajuntament procedirà a la devolució de l’excés abonat pel canvi de tarifa.

TARIFA DIFERENCIADA PER A LA CORRECTA GESTIÓ DE LA FRACCIÓ ORGÀNICA DELS RESIDUS MUNICIPALS (form)

Amb l’objecte de promocionar les pràctiques ambientals en la gestió dels residus, els subjectes passius que participin en els programes de recollida selectiva dels residus sòlids urbans que impulsi l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar tindran dret a rebre una reducció de la tarifa (Tred) en funció de la quantitat de la fracció orgànica separada correctament.

La reducció de la tarifa per cada subjecte passiu podrà ser d’un total màxim de 45 €/tn que es distribueix en una part fixa i una variable:

Tred= Tn FORM * (Part fixe (25 €/tn) + Part variable (15 €/tona))

La part variable es calcularà en funció del nombre d’incidències detectades com a incompliments de l’ORDENANÇA REGULADORA DE NETEJA VIÀRIA, RECOLLIDA DE RESIDUS URBANS I DEL PARC VERD DEL MUNICIPI DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR i que s’hagin registrat mitjançant el programa informàtic de gestió de residus municipals.

Així, es calcularà la Part variable de la manera següent:

Nombre d’incidències/any

Part variable (€)

0

15 €

1 - 2

10 €

3 - 5

5 €

> 5

0 €

Aplicada la reducció la tarifa resultant no superarà en cap cas un màxim el 7% del rebut de la taxa per recollida de fems corresponent i només serà efectiva a aquells subjectes passius que superin els 250 euros de quantia.

Bars, cafes i cafeteries amb superficie inferior al 100 m2

333,31

254,20

587,51

Bars, cafes i cafeteries amb superficie igual o superior als 100 m2 i inferiors als 200 m2.

386,64

294,87

681,51

Bars, cafes i cafeteries amb superficie igual o superior als 200 m2

436,90

333,20

770,10

Restaurants amb superfície inferior als 100 m2

510,69

389,48

900,17

Restaurants amb superfície igual o superior als 100 m2 i inferior als 200 m2

592,40

451,80

1.044,20

Restaurants amb superfície igual o superior als 200 m2

674,11

514,11

1.188,22

Supermercats amb superfície inferior als 100 m2

706,14

538,54

1.244,69

Supermercats amb superfície igual a superior als 100 m2 i inferior als 200 m2

928,07

707,80

1.635,87

Supermercats amb superfície igual a superior als 200 m2 i inferior als 500 m2

1.049,13

800,12

1.849,25

Supermercats amb superfície igual a superior als 500 m2 i inferior als 750 m2

1.856,12

1.415,58

3.271,70

Supermercats amb superfície igual a superior als 750 m2 i inferior als 1000 m2

2.663,12

2.031,04

4.694,16

Supermercats amb superfície superior als 1000 m2

6.890,95

5.255,40

12.146,34

Vivendes familiars

48,27

36,81

85,08

Vivendes en sol rústic que no disposin de servei de recollida de fems

-

36,81

36,81

Neteja de platges

6.859,08

5.231,09

12.090,17

Tendes, magatzems, carnisseries, benzineres i similars amb una superficie igual o superior als 50m2 i inferior als 100 m2

159,72

121,81

281,54

Agroturismes, Hotels Rurals, que no disposin de servei de recollida de fems (per plaça i any)

26,40

26,40

Concepte

Recollida

Eliminació

Tarifa Total

Contra el present acord es podrà interposar per part dels interessats recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent a la data de publicació del present anunci al BOIB davant la sala de lo contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.