Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 23059
Protecció. Notificació DP 2014/95 Trasllat D.B núm. 15520 de data 12.09.2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s'ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 15520 de data 19 de setembre de 2014 del Ajuntament de Palma, a JORG FRANZ HAHN, amb PT. X1088020M, i per poder seguir endavant la tramitació de l'expedient, DP 2014/95 en relació al immoble ubicat al C/ MIRAMAR, NÚM. 5, del Negociat de Protecció de l'Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l'article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:

Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 15520 de data 12.09.2014 s’ha disposat el següent:

I. Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 19 d’agost de 2014, relatiu a l’immoble ubicat al C/ Miramar, núm. 5 (PC 01985-04), que transcrit diu:

“En contestació a la sol·licitud del Negociat de Protecció de l’Edificació de dia 19 d’agost de 2014 d’informar quin és l’estat de l’edifici anteriorment referenciat i si cal iniciar ordre d’execució, a conseqüència de l’actuació dels Bombers de Palma, cal informar:

  • DESCRIPCIÓ.

Es tracta d’un edifici residencial entremitgeres de planta baixa més dues plantes pis i altell. Estructura de parets de càrrega amb forjats unidireccionals. Coberta inclinada.

  • QUALIFICACIÓ URBANÍSTICA I INFORMACIÓ CADASTRAL.

Està qualificat com a sòl urbà dintre del Centre Històric amb qualificació R4, segons la revisió del PGOU de 1999. La referència cadastral es la 01985-04.

  • INFORME TÈCNIC.

Realitzada visita d’inspecció ocular el dia d’avui, s’ha observat que:

  • Es troba trencada la peanya dreta del primer pis en el cap de cantó dret deixant a la vista la secció resistent de marès.
  • La penya esquerra del primer pis es troba amb clivellament del revestiment en els dos caps de cantó deixant a la vista l’estructura metàl·lica oxidada.
  • La cornisa de la coberta presenta un dels travessers amb símptomes de podriment.
  • CONCLUSIÓ.

Vist l’estat de les peanyes i cornisa de l’edifici, el tècnic que subscriu és del parer que es prenguin mesures cautelars de protecció i es reparin els desperfectes puntuals conservant l’estètica original.

Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat d’altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució urgent consistent en :

ORDRE URGENT D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I OBRES

 Procedir sota direcció tècnica competent a:

  1. Prendre mesures cautelars de protecció a la façana per impedir la caiguda d’elements cap a la via publica.
  2. Restitució puntual dels elements de façana que es troben malmesos conservant l’estètica original.

 Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars i obres.
  2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució ordre mesures cautelars i obres    1 mes  

Pressupost d’execució material estimatiu       2.200€

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a l’atenció del Servei de Protecció de l’Edificació i ITE, es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.
  • Observacions
    • Cal complir el Real Decret 1627/1997 de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
    • Si es necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
    • Cada període de 12 mesos cal realitzar el manteniment de les mesures cautelars de protecció, i certificar-ne la seva realització per part de tècnic competent.
    • Es preceptiva l’aportació de la documentació i la realització de les actuacions anteriorment requerides, ja que en cas de no realitzar les mesures cautelars de seguretat legalment ordenades (siguin mitjans auxiliars de protecció, o be obres destinades a eliminar els riscos derivats de les inestabilitats detectades) o de no aportar la documentació tècnica inclosa a l’ordre i que dona validesa legal a les obres o mesures executades, podrà donar lloc a la prescripció de mesures complementaries mitjançant el dictat d’una nova ordre d’execució que podrà contenir noves mesures de seguretat així com tota la documentació que es consideri adient com suport documental de les mesures de protecció prescrites i destinades a preservar la seguretat de persones o bens.
    • Cal donar compte a la Comissió del Centre Històric als efectes oportuns.”

II. Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns, d’acord amb l’article 117.3 de la Llei 2/2014,de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB.

III. Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals, concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm. 194, de 27/02/2012), vàlida per a l’any 2014, que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre 2.200€, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).

En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; article 117 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB (BOIB núm. 43, de 29/03/2014); articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma; article 124 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; els articles 4.2.j), 12.b) i 18.3) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme (BOIB núm. 98, de 28/06/2005), i atesos el Decret de Batllia núm. 8436, de data 13 de maig de 2013 (BOIB núm. 70, de 18/05/2013), de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i el Decret de Batllia núm. 954, de data 27 de gener de 2014 (BOIB núm. 21, d’11/02/2014), d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular la següent proposta de

DECRET

1r) ORDENAR al Sr. EMILIO ALARCON CARDONA, amb DNI 41.439.427-M, i al Sr. JORG FRANZ HAHN, amb NIE X1088020M, expedient DP 2014/95, les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble, atès l’informe del tècnic municipal de dia 19 d’agost de 2014, transcrit a l’expositiu d’aquest decret.

“(...) ORDRE URGENT D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS I OBRES

 Procedir sota direcció tècnica competent a:

  1. Prendre mesures cautelars de protecció a la façana per impedir la caiguda d’elements cap a la via publica.
  2. Restitució puntual dels elements de façana que es troben malmesos conservant l’estètica original.

Condicions:

abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Assumeix de tècnic director de les mesures cautelars i obres.
  2. Nomenament d’empresa constructora.

Termini d’execució ordre mesures cautelars i obres        1 mes  

Pressupost d’execució material estimatiu      2.200€

Una vegada es presenti dita documentació al registre general de l’ajuntament, a l’atenció del Servei de Protecció de l’Edificació i ITE, es poden iniciar estrictament les obres ordenades.

acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:

  1. Certificat tècnic que inclogui la inexistència de perill de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obres referit a les obres ordenades. Visat pel corresponent col·legi professional.”

2n) ADVERTIR als referits propietaris que podran iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest Ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.

No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.

3r) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement amb el que disposa l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca (BOIB 27/12/2006), si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits de manteniment dels terrenys, urbanitzacions i edificacions en condicions de seguritat, salubritat i ornament públic.

4t) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, d’acord amb l’art. 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca (BOIB 27/12/2006), i l’art.117.4 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es podrà procedir, si incompleix, a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin, sense perjudici d’adoptar, si escau, la mesura establerta a l’art. 117.4.b) de la Llei 2/2014 en relació amb la imposició de multes coercitives fins que es compleixi el deure de conservació.

5è) DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest Decret) al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent.

6è) DONAR COMPTE a la Comissió del Centre Històric per al seu coneixement.

7è)  NOTIFICAR el present Decret al Sr. EMILIO ALARCON CARDONA, amb DNI 41.439.427-M, i al Sr. JORG FRANZ HAHN, amb NIE X1088020M.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptador des del dia següent al de recepció de la present notificació i, en aquest cas, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC Avingudes -Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort -Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau - C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran -Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí - C. Margaluz, 30; OAC Arenal -Av. Amèrica, 11; OAC s'Escorxador - C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol -Av. Cid, 8. Horari d'atenció al públic: Tot l'any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d'octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h al OAC Cort (només registre).

 

Palma, 17 desembre de 2014

La Cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis
Per delegació (D.A. 3000 de fechaa 2014.02.26,
BOIB núm. 30 de data 2014.03.04)
Elvira Salvà Armengod.