Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 23015
Aprobació inicial de la modificació de l'ordenança de regulació d'horaris d'obertura al públic, activitats secundàries d'entreteniment o oci amb música, de condicions dels locals, i d'instal·lació dels establiments, espectacles públics i activitats recreatives

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el ple del Consell Insular de Formentera, a la sessió ordinària celebrada el 28 de novembre de 2014, entre altres, es va aprovar el següent acord:

PRIMER.- APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ DE L´ORDENANÇA DE REGULACIÓ D'HORARIS D'OBERTURA Al PUBLIC, ACTIVITATS SECUNDÀRIES D'ENTRETENIMENT O OCI AMB MUSICA, DE CONDICIONS DELS LOCALS, I D'INSTAL·LACIÓ DELS ESTABLIMENTS, ESPECTACLES PÚBLICS I ACTIVITATS RECREATIVES:

Així, on diu

Article 10

Dels establiments A sense música. De l’ambientació musical

En els establiments A sense música es podrà permetre de forma ocasional l’ambientació musical amb presència de DJ o amb veu en viu, així com espectacles de monòlegs, sempre que s’observin les següents limitacions:

1.- En cap cas es podrà excedir de 60 dB en horari nocturn i 70 dB en diürn.

2.- En qualsevol cas els establiments hauran de romandre oberts al públic i en funcionament almenys:

a) 6 mesos a l'any, 1 mínim de 6 dies setmanals.

b) 8 mesos a l'any 1 mínim de 3 dies setmanals.

c) 11 mesos a l'any 1 mínim de 4 dies setmanals.

3. – En el cas de bar- cafeteria i cafè teatre, es podrà sol·licitar permís d’ambientació musical amb Dj o en viu en temporada baixa (entre el 15 setembre i l’1 de juny )

Exceptuant als establiments que compleixin els requisits establerts al punt 10.2 c) que podran realitzar aquesta activitat durant tot l´any . L’horari de funcionament d’aquesta activitat serà de 19.00h a 23.00h, 2 dies setmanals alterns per als establiments que compleixin els requisits del punt 10.2a) i de 4 dies setmanals per als establiments que compleixin els requisits del punt 10.2.b) y 10.2 c).

4.- En el cas de restaurant, aquesta activitat es permetrà durant tot l’any. L’horari de funcionament d’aquesta activitat secundària serà de 21.00h a 23.00h podent s’ampliar en temporada alta ( entre 1 juny i el 15 setembre) fins a les 24 h . Per als establiments que compleixin els requisits del punt 10.2.a) Aquesta activitat secundària podrà realitzar-se 2 dies per setmana alterns i 4 dies setmanals per a aquells que compleixin els requisits de l’apartat 10.2.b) i permet el seu desenvolupament en terrasses , porxos i jardins privats exteriors del local exterior en els quals es permeti realitzar l’activitat principal.

5.- Aquesta ambientació musical podrà realitzar-se mitjançant mitjans tècnics o música en viu, produïda directament per solista amb instruments musicals, acompanyat o no per veu humana i en cas de realitzar-se en l’exterior sempre amb limitadors de so tarats en els límits establerts per la Llei.

6.- Règim d’autorització previst per a les sol·licituds d’ambientació musical amb DJ o veu en viu.

6.1 Podrà tenir lloc en amb les condicions a les quals es fa referència aquest article si bé solament es permetran instruments musicals i mitjos tècnics als quals se’ls pugui limitar el so que emeten mitjançant l’ús de dispositius tècnics limitadors.

6.2.- Els titulars dels establiments als quals es refereix aquest article hauran de presentar anualment la corresponent declaració responsable de l’Annex 1 d’aquesta Ordenança, per mitjà de qual manifestaran el compliment de la normativa vigent en matèria d’activitats. Juntament amb la declaració responsable s’haurà d’acreditar el pagament de la taxa corresponent.

6.3. - Per a les pròrrogues, renovacions o canvi de titularitat del títol habilitant no es podrà haver estat sancionat amb caràcter ferm:

a) Durant els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud per una infracció greu o molt greu en matèries regulades per aquesta ordenança i s’haurà d’estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats.

b) Durant els 8 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, per tres infraccions lleus, una greu o una molt greu, en matèries regulades per l’OMPMA, per la legislació turística, per la normativa en matèria d’activitats vigent o per la legislació aplicable en matèria de seguretat ciutadana, per la seva relació amb el ben jurídic a protegir ,i s’haurà d’estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats. Tampoc procedirà la pròrroga del permís d’ambientació musical en cas d’incompliment de l’article 10.2 sense raons que ho justifiquin.

7. - En cap cas el títol habilitant permetrà el ball públic ni facultarà a l'establiment per ampliar el seu horari d'obertura, queda limitada l'actuació a l'interior de l'establiment, exceptuant els restaurants, on es permetrà l'ambientació musical a l'exterior en les condicions esmentades en l'art 14 d'aquesta ordenança.

8. - En cap cas l'ambientació musical en viu o amb presencia de DJ podrà donar lloc a cobrament de quantitat alguna per aquest concepte ni suposar una modificació dels preus establerts.

9. - Els espectacles de monòlegs no quedaran subjectes a limitacions temporals de l'article 10.2.a) i 10.2.b), si bé hauran d'acomplir la resta de requisits d'aquest article.

Ha de dir:

Article 10

Dels establiments A sense música. De l'autorització d´ambientació amb DJ o amb música en viu.

En els establiments A sense música es podrà permetre de forma ocasional l’ambientació musical amb presència de DJ o música en viu, així com espectacles de monòlegs, sempre que s’observin les següents limitacions:

1.- En cap cas es podrà excedir de 60 dB en horari nocturn i 70 dB en diürn, ja sigui a l´interior o  a l'exterior de l´establiment, el que es garantirà mitjançant la instal·lació del corresponent equip limitador de so ajustable i precintable.

 2.- Els establiments que romanguin oberts al públic i en Funcionament un mínim de 6 mesos a l'any, 6 dies setmanals, podran sol·licitar permís d’ambientació musical amb Dj o en viu durant el període 1 d´octubre fins el 31 de maig. Els que acreditin el seu funcionament 10 mesos, 4 dies a la setmana, ho podran fer durant tot l´any.

3. – L’horari de funcionament d’aquesta activitat serà de 17.00h a 24.00h en temporada baixa (1 d'octubre a 31 de maig) i de 21:00 a 24:00 en temporada alta (1 de juny a 30 de setembre).

4.- En el cas dels restaurants, aquesta activitat es permetrà durant tot l’any des de les 17:00h fins les 24.00h en temporada baixa i des de les 21:00 a les 24:00 en temporada alta.

5.- Aquesta ambientació musical podrà realitzar-se mitjançant mitjans tècnics o música en viu, acompanyat o no per veu humana. Només en el cas de concerts acústics en què no s´utilitzin aparells d´amplificació o instruments de percusió es podrà prescindir del limitador.

6.- Règim d’autorització previst per a les sol·licituds d’ambientació musical amb DJ o veu en viu.

6.1 Podrà tenir lloc en amb les condicions a les quals es fa referència aquest article si bé solament es permetran instruments musicals i mitjans tècnics als quals se’ls pugui limitar el so que emeten mitjançant l’ús de dispositius tècnics limitadors.

6.2.- Els titulars dels establiments als quals es refereix aquest article hauran de presentar anualment la corresponent declaració responsable de l’Annex 1 d’aquesta Ordenança, per mitjà de qual manifestaran el compliment de la normativa vigent en matèria d’activitats. Juntament amb la declaració responsable s’haurà d’acreditar el pagament de la taxa corresponent.

6.3. - Per a les pròrrogues, renovacions o canvi de titularitat del títol habilitant no es podrà haver estat sancionat amb caràcter ferm:

a) Durant els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud per una infracció greu o molt greu en matèries regulades per aquesta ordenança i s’haurà d’estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats.

b) Durant els 8 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, per tres infraccions lleus, una greu o una molt greu, en matèries regulades per l’OMPMA, per la legislació turística, per la normativa en matèria d’activitats vigent o per la legislació aplicable en matèria de seguretat ciutadana, per la seva relació amb el ben jurídic a protegir ,i s’haurà d’estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats. Tampoc procedirà la pròrroga del permís d’ambientació musical en cas d’incompliment de l’article 10.2 sense raons que ho justifiquin.

7. - En cap cas el títol habilitant permetrà el ball públic ni facultarà a l'establiment per ampliar el seu horari d'obertura, queda limitada l'actuació a l'interior de l'establiment, exceptuant els restaurants, on es permetrà l'ambientació musical a l'exterior en les condicions esmentades en l'art 14 d'aquesta ordenança.

8. - En cap cas l'ambientació musical en viu o amb presencia de DJ podrà donar lloc a cobrament de quantitat alguna per aquest concepte ni suposar una modificació dels preus establerts.

9. - Els espectacles de monòlegs no quedaran subjectes a cap tipus de limitació temporal (temporada alta/baixa) si bé hauran d'acomplir la resta de requisits d'aquest article.

On diu:

Article 11

De l’autorització/llicència d’activitat secundària d’amenització musica als establiments B amb música

11.1 De conformitat amb l’art. 9 d’aquesta ordenança, els bars cafeteries i restaurants que comptin amb autorització de música podran oferir al públic animacions musicals, exclusivament per mitjans mecànics, electromecànics o electrònics. En cap cas es permet l’execució de cap tipus de ball, ni com a espectacle ni amb participació dels assistents.

11.2.- L’activitat d’amenització musical faculta als titulars dels establiments per dur a terme:

11.2.1.- Animació musical o audiovisual per mitjans mecànics que superin els 70dB en horari diürn i els 60 dB en horari nocturn i amb el límit que s’estableixi legal o reglamentàriament en cada cas particular. 11.2.2.- Animació musical o audiovisual per mitjans tècnics.

11.3.- En cap cas es podran superar els nivells de soroll que fixa com a màxims la Llei 37/2003, de 17 de novembre, de soroll, a través del RD 1367/2007, de 19 d’octubre, o els que es puguin fixar més restrictius mitjançant desenvolupament reglamentari de la Llei 1/2007, de 16 de març, de contaminació acústica de les Illes Balears o mitjançant altres Ordenances.

11.4.- L’activitat principal es complementa amb aquesta activitat secundària i, per tant, la principal haurà de prevaler en l’exercici de l’activitat i la secundària no podrà exercir-se sense que l’activitat principal estigui en funcionament.

11.5.- Per a l’obtenció de l’activitat de amenització musical el peticionari o la peticionària o la peticionària haurà d’aportar declaració responsable en la qual manifesti que complir els requisits establerts en la normativa vigent per iniciar l’activitat, acreditar haver abonat les taxes corresponents, així com acompanyar la documentació següent:

a) Acreditació d’haver iniciat l’exercici de l’activitat d’acord amb la normativa en matèria d’activitats vigent.

b) Relació de veïns immediats.

c) Projecte de l’establiment amb justificació de l’aforament màxim permès el la llicència d’activitats de l’activitat principal.

d) Certificat d’estar al corrent de pagament amb el Consell Insular de Formentera en taxes,  impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió.

e) Un estudi acústic relatiu a la incidència de l’activitat en el seu entorn, que garanteixi el  compliment de les exigències establertes en la Llei 1/2007, de contaminació acústica, així com el que s’estableixi en l’Ordenança municipal d’aplicació.

f) Certificat subscrit per tècnic o la tècnica competent en el qual com a mínim haurà de justificar el compliment dels valoris límit d’immissió i emissió que fixa la legislació vigent en matèria de sorolls, així com garantir el compliment de les exigències d’aquesta Ordenança i de la normativa sectorial d’aplicació.

En aquest certificat subscrit per tècnic o la tècnica competent s’indicarà:

I. Descripció de les característiques de l’activitat secundària que es pretengui realitzar i, si  escau, dels equips tècnics. Estarà acompanyada a més de plànol d’instal·lació del realment  executat. En aquest plànol s’inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat secundària  amb expressió de les bogues de l’activitat principal i secundària, així com la situació dels altaveus tant a l’interior com a exterior.

II. El tarat del limitador de so, el qual haurà de complir amb els requisits que resultin d’aplicació.

III. El resultat dels mesuraments efectuats en totes les bogues de la superfície de l’activitat  principal o secundària.

IV. La Metodologia emprada.

11.6.- Serà d’aplicació l’article 10.9 d’aquesta Ordenança en relació a la celebració de monòlegs.

Ha de dir

Article 11

De l’autorització d’amenització musical per bars cafeteries i restaurants (Grup II de l´article 19).

11.1.- Els bars cafeteries i restaurants podran obtenir autorització d´ amenització musical (antigament denominada llicència secundària d´amenització musical), que els facultarà per dur a terme animació musical o audiovisual per mitjans tècnics i mecànics sense que en cap l'emissió de soroll mesurat a un metre de les maquinàries, aparells o equips podrà superar a l'interior del local els 90 dB(A) en període diürn o vespertí, o ser superior o igual a 80 dB(A) en període de nit i sense perjudici que es puguin fixar més restrictius mitjançant desenvolupament reglamentari de la Llei 1/2007, de 16 de març, de contaminació acústica de les Illes Balears o mitjançant altres Ordenances.

11.2.- Per a l’obtenció de la corresponent autorització de música o d´amenització musical el peticionari o la peticionària haurà d’aportar declaració responsable (Annex II) en la qual manifesti que compleix amb els requisits establerts en la normativa vigent per exercir l’activitat, així com:

a) Acreditació d´haver abonat les taxes corresponents

b) Acreditació d’haver iniciat l’exercici de l’activitat d’acord amb la normativa en matèria d’activitats vigent.

c) Relació de veïns immediats.

d) Projecte de l’establiment amb justificació de l’aforament màxim permès el la llicència d’activitats de l’activitat principal.

e) Certificat d’estar al corrent de pagament amb el Consell Insular de Formentera en taxes,  impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió.

e) Un estudi acústic relatiu a la incidència de l’activitat en el seu entorn, que garanteixi el  compliment de les exigències establertes en la Llei 1/2007, de contaminació acústica, així com el que s’estableixi en l’Ordenança municipal d’aplicació.

f) Certificat subscrit per personal tècnic competent en el qual com a mínim haurà de justificar el compliment dels valoris límit d’immissió i emissió que fixa la legislació vigent en matèria de sorolls, així com garantir el compliment de les exigències d’aquesta Ordenança i de la normativa sectorial d’aplicació.

En aquest certificat subscrit per tècnic o la tècnica competent s’indicarà:

I. Descripció de les característiques de l’activitat secundària que es pretengui realitzar i, si  escau, dels equips tècnics. Estarà acompanyada a més de plànol d’instal·lació del realment  executat. En aquest plànol s’inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat secundària  amb expressió de les bogues de l’activitat principal i secundària, així com la situació dels altaveus tant a l’interior com a exterior.

II. El tarat del limitador de so, el qual haurà de complir amb els requisits que resultin d’aplicació.

III. El resultat dels mesuraments efectuats en totes les bogues de la superfície de l’activitat  principal o secundària.

IV. La Metodologia emprada.

11.3.- Serà d’aplicació l’article 10.9 d’aquesta Ordenança en relació a la celebració de monòlegs.

On diu

Article 12

De les actuacions d’ambientació musical en viu dels establiments del grup III i V inclosos en el grup B amb música de l´article 9.

12.1.- Els establiments inclosos en l’article anterior, així com les discoteques, podran realitzar música en viu amb o sense veu humana si bé solament es permetran instruments musicals i per mitjans tècnics als quals se’ls pugui limitar el so que emeten mitjançant l’ús de dispositius tècnics limitadors

12.2.- En el cas dels establiments inclosos en el grup V de l’article 9:

En el cas de bar cafeteries inclosos en el “grup b amb música”, es podrà autoritzar l’ambientació amb música en viu . No empara l’activitat d’animació musical en l’exterior.

En el cas de restaurants inclosos en el “grup B amb Musica”, es podrà autoritzar l’ambientació amb música en viu durant tot l’any. L’horari de funcionament, en tot cas des de 21.00h a 23.00h podent-se ampliar en temporada alta (entre 1 juny i el 15 setembre) fins les 24:00 h.

Per als establiments que compleixin els requisits de l’article 10 punt 2.a) Aquesta activitat podrà realitzar-se 2 dies per setmana alterns i 4 dies setmanals per a aquells que compleixin els requisits de l’article 10 apartat 2 b) empara el seu desenvolupament en terrasses , porxos i jardins privats exteriors del local exterior en els quals es permeti realitzar l’activitat principal, sempre que compleixi amb l’establert en l’article 14 d’aquesta ordenança.

12.3.- En la resta d’activitats pertanyents a el “Grup B amb música” podrà autoritzar-se l’actuacions en viu a l’interior dels mateixos sense més limitacions horàries que les que es derivin d’obertura i tancament que es prevegi per a cada tipus d’establiment. En cap cas aquesta autorització donarà dret al seu desenvolupament en l’exterior del local, ni en terrasses o porxos que formin part de l’establiment entre les 24 fins a l’hora de tancament i sempre en compliment de l’article 14 d’aquesta ordenança.

Els establiments als quals es refereix aquest article hauran d’estar oberts al públic i en funcionament almenys 6 mesos a l’any un mínim de 4 dies setmanals, que podrà acreditar-se mitjançant qualsevol mitjà vàlid.

12.4.- Del règim d’autorització i les seves pròrrogues.- Serà aplicable l’article 10.6 de la present Ordenança. No obstant això, a la declaració responsable s’acompanyarà plànol d’instal·lació que inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat de música en viu, així com descripció i ubicació de suports tècnics no inclosos en projecte.

12.5.- Requisits.- En cap cas l’ambientació musical en viu prevista a aquest article podrà:

I. Autoritzar-se en zones l’ús de les quals no estigui admès o segons una altra normativa municipal que ho prohibeixi.

II. Excedir-se de l’horari establert per a cada tipus d’establiment en atenció a l’Ordenança d’aplicació.

III. Dur-se a terme sense que l’activitat principal estigui en funcionament.

IV. Donar lloc o permetre el ball públic.

V. Excedir els nivells de soroll previstos per a cada tipus d’establiment.

VI.Ocupar espais no prevists en l’activitat principal.

VII.Excedir l’aforament permès en l’activitat principal

VIII.En cap cas l’ambientació musical en viu o amb presència de DJ podrà donar lloc al cobrament de quantitat alguna per aquest concepte ni suposar una modificació dels preus establerts.

12.6.- Serà d’aplicació l’article 10.9 d’aquesta Ordenança en relació a la celebració de monòlegs.

Ha de dir

Article 12

De les actuacions amb DJ o en viu referent als establiments dels establiments del grup III i V inclosos en el grup B amb música de l´article 9.

12.1.- En relació a les discoteques (Grup III), es permetrà realitzar música en viu si bé solament es permetran instruments musicals als quals se’ls pugui limitar el so que emeten mitjançant l’ús de dispositius tècnics limitadors.

En cap cas aquesta autorització donarà dret al seu desenvolupament en l’exterior del local, ni en terrasses o porxos que formin part de l’establiment entre les 24 fins a l’hora de tancament i sempre en compliment de l’article 14 d’aquesta ordenança.

Els establiments hauran d’estar oberts al públic i en funcionament almenys 6 mesos a l’any un mínim de 4 dies setmanals, que podrà acreditar-se mitjançant qualsevol mitjà vàlid.

12.2.- En el cas dels establiments inclosos en el grup V inclosos el grup B amb música.

Els establiments bar cafeteria que pertanyin al grup b amb música i que romanguin oberts al públic un mínim de 6 mesos a l'any, 6 dies setmanals, podran sol·licitar permís d’ambientació musical amb Dj o en viu durant el període 1 d´octubre fins el 31 de maig. Els que acreditin el seu funcionament durant 10 mesos i 4 dies a la setmana, ho podran fer durant tot l´any.

L’horari de funcionament d’aquesta activitat serà de 17.00h a 24.00h en temporada baixa (1 d'octubre a 31 de maig) i de 21:00 a 24:00 en temporada alta (1 de juny a 30 de setembre).

En el cas dels restaurants del grup B amb música, aquesta activitat es permetrà durant tot l’any des de les 17:00h fins les 24.00h en temporada baixa i des de les 21:00 a les 24:00 en temporada alta.

Aquesta ambientació es podrà desenvolupar a l´interior de l´establiment així com a les terrasses, porxos i jardins privats exteriors en els quals es permeti realitzar l’activitat principal, sempre que compleixi amb l’establert en l’article 14 d’aquesta ordenança.

12.3.- Del règim d’autorització i les seves pròrrogues.- Serà aplicable l’article 10.6 de la present Ordenança. No obstant això, a la declaració responsable s’acompanyarà plànol d’instal·lació que inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat de música en viu, així com descripció i ubicació de suports tècnics no inclosos en projecte.

12.4.- Requisits.- En cap cas l’ambientació musical en viu prevista a aquest article podrà:

I. Autoritzar-se en zones l’ús de les quals no estigui admès o segons una altra normativa municipal que ho prohibeixi.

II. Excedir-se de l’horari establert per a cada tipus d’establiment en atenció a l’Ordenança  d’aplicació.

III. Dur-se a terme sense que l’activitat principal estigui en funcionament.

IV. Donar lloc o permetre el ball públic.

V. Excedir els nivells de soroll previstos per a cada tipus d’establiment.

On diu:

Article 14

Altaveus i/o aparells musicals en l’exterior de locals

14.1. En general, queda prohibida la instal·lació d’altaveus o altres aparells musicals en les vies o espais públics, així com els espais exteriors de domini públic i/o privat en tot el terme municipal deFormentera.

14.2. Sense perjudici del que s’assenyala al paràgraf anterior, els establiments turístics de l’oferta de restauració als quals es refereix la present Ordenança, l’exercici de la qual d’activitat estigui degudament iniciat atenent a la normativa turística i d’activitats, els establiments pertanyents al grup A sense Musica podran instal·lar altaveus i/o aparells musicals en espais exteriors privats, jardins, terrasses o similar, sempre que aquesta activitat no superi els límits acústics màxims establerts per la normativa de soroll d’aplicació (70dBA entre les 10 i les 24 h mai a partir de les 24 h ni abans de les 10 del matí).

14.3 els establiments turístics pertanyents al grup B amb música podran disposar d'altaveus a l'exterior atenent els requisits següents:

A-els altaveus estaran reflectits en la memòria tècnica de l'activitat principal

B-els altaveus estan connectats al limitador tarat al màxim permès per a exteriors en aquesta ordenança

C-els altaveus poden ser desconnectats de forma independent dels de l'interior del local, havent de ser desconnectats a partir de les 24 h

Ha de dir:

Article 14

Altaveus i/o aparells musicals en l’exterior de locals

14.1. En general, queda prohibida la instal·lació d’altaveus o altres aparells musicals en les vies o espais públics, així com els espais exteriors de domini públic i/o privat en tot el terme municipal de Formentera.

14.2. Sense perjudici del que s’assenyala al paràgraf anterior, els establiments turístics de l’oferta de restauració del grup A sense Musica (bar cafeteries i restaurants) podran instal·lar altaveus i/o aparells musicals en espais exteriors privats, jardins, terrasses o similar, sempre que aquesta activitat no superi els límits acústics màxims establerts per la normativa de soroll d’aplicació (70dBA entre les 10 i les 24 h, mai a partir de les 24 h ni abans de les 10 del matí).

14.3 Els establiments turístics pertanyents al grup B amb música podran disposar d'altaveus a l'exterior atenent els requisits següents:

A- Hauran d´aportar un estudi acústic relatiu a la incidència de l'activitat en el seu entorn, que garanteixi el compliment de les exigències establertes en aquesta Ordenança i en l´Ordenança de Sorolls i vibracions vigent.

B-Es altaveus hauran d´estar connectats al limitador tarat al màxim permès per a exteriors en aquesta ordenança i podran ser desconnectats de forma independent des de l'interior del local.

C- En cap cas es podrà tenir música a l´exterior a partir de les 24 h .

On diu

Article 16

Dotació de serveis sanitaris

16.1.- Sense perjudici del compliment del que es disposa en la normativa d’àmbit laboral, o amb  major exigència en la normativa sectorial, o en reglaments o normes d’aplicació de superior rang,  els establiments regulats per aquesta ordenança, com a mínim, en cada planta disposaran de  dependències dotades de: 1, Vàter, 1 urinari i 1 lavabo per a homes, i 1 Vàter i 1 lavabo per a  dones, per cada 100 persones d’aforament o fracció superior a 50 persones.

16.2.- S’exceptuen del compliment de l’apartat anterior, i sempre que la normativa sectorial no ho  exigeixi, els locals de menys de 50 m2, els quals poden reduir la dotació de serveis a 1 vàter i1  lavabo per a homes i per a dones.

16.3.- La superfície mínima de cadascun dels serveis sanitaris haurà de complir el que para cada  classe i grup d’establiments determini la normativa específica o sectorial de rang estatal o  autonòmic.

16.4.- Tots els aparells dels serveis sanitaris hauran d’estar dotats d’aigua freda, i els lavabos de tovalloles d’un sol ús o eixugamans, i sabó.

16.5.- En el servei higiènic de dones el lavabo haurà de situar-se en el vestíbul previ a la cabina o  recinte del vàter.

16.6.- En el servei sanitari d’homes els urinaris i lavabos podran situar-se en el vestíbul previ al recinte o cabina dels vàters.

16.7.- Aquestes dependències de serveis sanitaris per a dones, i per a homes estaran separades  entre si, amb el degut allunyament i separació de la sala o zones de consum d’aliments o begudes,  en locals ventilats suficientment natural o artificialment mitjançant ventilació forçada, ben il·luminats, amb enllumenat ordinari, i amb enllumenat d’emergència i senyalització.

16.8.- Els aparells inodors seran de descàrrega automàtica d’aigua.

16.9.- El sòl serà impermeable i fàcilment rentable.

16.10.- Les parets fins a una altura de 2 metres com a mínim, seran impermeables i recobertes de

taulells o altres materials vidriats, o marbre abrillantat.

Ha de dir:

Article 16

Dotació de serveis sanitaris

16.1.- Sense perjudici del compliment del que es disposa en la normativa d’àmbit laboral, o amb  major exigència en la normativa sectorial, o en reglaments o normes d’aplicació de superior rang,  els establiments regulats per aquesta ordenança, com a mínim, en cada planta disposaran de  dependències dotades de: 1, Vàter, 1 urinari i 1 lavabo per a homes, i 1 Vàter i 1 lavabo per a  dones, per cada 100 persones d’aforament o fracció superior a 50 persones.

16.2.- S’exceptuen del compliment de l’apartat anterior, i sempre que la normativa sectorial no ho  exigeixi, els locals de menys de 50 m2 de superfície útil de l´activitat, sigui aquesta superfície d´ús públic o privat, incloent-hi les terrasses associades a l´activitat. Aquests locals podran reduir la dotació de serveis a 1 vàter i1  lavabo per a homes i per a dones.

16.3.- La superfície mínima de cadascun dels serveis sanitaris haurà de complir el que para cada  classe i grup d’establiments determini la normativa específica o sectorial de rang estatal o  autonòmic.

16.4.- Tots els aparells dels serveis sanitaris hauran d’estar dotats d’aigua freda, i els lavabos de tovalloles d’un sol ús o eixugamans, i sabó.

16.5.- En el servei higiènic de dones el lavabo haurà de situar-se en el vestíbul previ a la cabina o  recinte del vàter.

16.6.- En el servei sanitari d’homes els urinaris i lavabos podran situar-se en el vestíbul previ al recinte o cabina dels vàters.

16.7.- Aquestes dependències de serveis sanitaris per a dones, i per a homes estaran separades  entre si, amb el degut allunyament i separació de la sala o zones de consum d’aliments o begudes,  en locals ventilats suficientment natural o artificialment mitjançant ventilació forçada, ben il·luminats, amb enllumenat ordinari, i amb enllumenat d’emergència i senyalització.

16.8.- Els aparells inodors seran de descàrrega automàtica d’aigua.

16.9.- El sòl serà impermeable i fàcilment rentable.

16.10.- Les parets fins a una altura de 2 metres com a mínim, seran impermeables i recobertes de taulells o altres materials vidriats, o marbre abrillantat.

On diu

Article 20

Ampliació d’horaris exclusivament d’establiments existents, de la classe “A sense música”

20.1) Discrecionalment, i en relació als establiments de classe "A SENSE MÚSICA" que estiguin en possessió "Llicència municipal d'obertura i funcionament", i que obrin un mínim de nou mesos, podrà concedir-se excepcionalment ampliació de l'horari general d'obertura al públic, limitat en qualsevol cas a les 4: 00 h, sempre que compleixi totes i cadascuna de les següents condicions i requisits, que expressament hauran de figurar en la sol licitud d'ampliació d'horari el model de sol licitud s'incorpora en aquesta Ordenança com Annex I.

L'autorització d'ampliació horària serà vàlida durant l'any natural (1 de gener a 31 de desembre) condicionada a prèvia autorització del Consell Insular, podent-se renovar prèvia declaració responsable segons annex 1 amb un límit de 4 anys si no han variat les condicions per a la seva atorgament. En qualsevol cas, s'haurà d'acreditar el pagament de la taxa corresponent referida tant al permís inicial com a les seves pròrrogues.

a) Condicions:

a.1) Que en l'establiment en horari ordinari d'obertura al públic, no s'efectuarà activitat musical, excepte la d'ambientació musical a què es refereix l'article 11 d'aquesta Ordenança.

a.2) Que en l'ampliació de l'horari general, a més que no desenvoluparà activitat musical

alguna a l'exterior que pugui incomplir l'article 10 d'aquesta ordenança.

a.3) En cap supòsit, i de conformitat amb el que preveu aquesta Ordenança, s'exerciran altres activitats ni funcionaran instal lacions que produeixin sons o sorolls amb nivell d'emissió superior als 70dBA diürns i 60 dBA a partir de les 24h i fins el seu horari de tancament.

a.4) Hauran de justificar mitjançant document subscrit per tècnic o la tècnica competent que l'establiment compleix el que en quant a aïllament acústic estableix la normativa en matèria de sorolls vigent i aquesta Ordenança per a activitats classe "A SENSE MÚSICA".

b) Requisits per a l'atorgament i renovació:

b.1) Estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l'establiment per al qual es demana l'ampliació d'horari, presentant els certificats corresponents.

b.2) Els títols habilitants es renovaran automàticament prèvia presentació de la  corresponent declaració responsable que s'adjunta com a annex I sempre que l'establiment 1) no hagi estat sancionat amb caràcter ferm durant els 12 mesos anteriors a la data de sol licitud d'ampliació de horari, per una infracció molt greu, greu o 2 lleus, en matèria regulada per aquesta ordenança, o 2) no hagi estat sancionat amb caràcter ferm durant els 12 mesos anteriors a la data de sol licitud d'ampliació d'horari, per una infracció molt greu , greu, o 2 lleus, en matèries regulades per l'OMPMA o per la legislació aplicable en matèria de seguretat ciutadana, per la seva relació amb el bé jurídic a protegir.

b.3) Tant per a la renovació com per a canvis de titularitat, s'haurà d'estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l'establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats.

20.2. - Transcorregut el termini màxim de quatre anys previst per a aquesta autorització amb les seves corresponents pròrrogues, el titular ha d'obtenir nou títol habilitant.

20.3. - Un cop presentada la sol licitud d'ampliació d'horari el Consell de Formentera podrà autoritzar-la amb els condicionants i / o limitacions que consideri pertinents, sense que aquesta ampliació d'horari pugui ocasionar repercussions negatives per als objectius que pretén aquesta ordenança.

20.4. - Transcorreguts dos mesos des de la data de registre de la sol licitud de l'ampliació  d'horari sense que respecte a la mateixa s'hagi comunicat al sol licitant resolució, serà aplicable el que disposen els articles 43 i 44 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre i obrarà el silenci administratiu positiu sempre que s'hagués presentat tota la documentació requerida i compleixin tots els requisits i condicions ressenyats en l'anterior apartat 16.1. d'aquest article.

20.5. - A més del que indica l'article anterior, la presentació de la sol licitud d'ampliació d'horari no produirà l'efecte estimatori quan:

a) El sol licitat no estigui inclòs en l'anterior apartat 20.1 o no s'ajusti o no complís les  condicions i requisits establerts en el mateix i en l'apartat 20.3, d'aquest article.

b) S'hagi decretat la suspensió per un determinat període de temps de l'autorització concedida a l'establiment o activitat per a la seva obertura al públic i funcionament.

c) Es trobi pendent de resolució l'expedient de suspensió o de retirada de les autoritzacions concedides a l'establiment o activitat, o de qualsevol altre expedient sancionador per infraccions tipificades en aquesta ordenança o en l'ordenança municipal, per a la protecció del medi ambient contra la contaminació per sorolls i / o vibracions.

Ha de dir

Article 20

Ampliació d’horaris exclusivament d’establiments existents, de la classe “A sense música”

20.1) Previ informe de la Corporació, els establiments de classe "A SENSE MÚSICA" que obrin un mínim de nou mesos, podran acollir-se a l´horari d´apertura i tancament dels establiments del Grup II amb música de l´article 19.1 (de 12:00H a 4:00H) condicionat al compliment de totes i cadascuna de les condicions i requisits de la sol·licitud d'ampliació d'horari que s'incorpora en aquesta Ordenança com Annex I.

L'autorització d'ampliació horària serà vàlida durant l'any natural (1 de gener a 31 de desembre) i per la seva renovació serà de´aplicació el mateix tràmit que per el seu atorgament.

En qualsevol cas, s'haurà d'acreditar el pagament de la taxa corresponent referida tant al permís inicial com a les seves pròrrogues.

a) Condicions:

a.1) Que en l'establiment en horari ordinari d'obertura al públic, no s'efectuarà activitat musical, excepte la d'ambientació musical a què es refereix l'article 11 d'aquesta Ordenança.

a.2) Que en l'ampliació de l'horari general, a més que no desenvoluparà activitat musical

alguna a l'exterior que pugui incomplir l'article 10 d'aquesta ordenança.

a.3) En cap supòsit, i de conformitat amb el que preveu aquesta Ordenança, s'exerciran altres activitats ni funcionaran instal lacions que produeixin sons o sorolls amb nivell d'emissió superior als 70dBA diürns i 60 dBA a partir de les 24h i fins el seu horari de tancament.

a.4) Hauran de justificar mitjançant document subscrit per tècnic o la tècnica competent que l'establiment compleix el que en quant a aïllament acústic estableix la normativa en matèria de sorolls vigent i aquesta Ordenança per a activitats classe "A SENSE MÚSICA".

b) Requisits per a l'atorgament i renovació:

b.1) Estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l'establiment per al qual es demana l'ampliació d'horari, presentant els certificats corresponents.

b.2) Els títols habilitants es renovaran automàticament prèvia presentació de la  corresponent declaració responsable que s'adjunta com a annex I sempre que l'establiment 1) no hagi estat sancionat amb caràcter ferm durant els 12 mesos anteriors a la data de sol licitud d'ampliació de horari, per una infracció molt greu, greu o 2 lleus, en matèria regulada per aquesta ordenança, o 2) no hagi estat sancionat amb caràcter ferm durant els 12 mesos anteriors a la data de sol licitud d'ampliació d'horari, per una infracció molt greu , greu, o 2 lleus, en matèries regulades per l'OMPMA o per la legislació aplicable en matèria de seguretat ciutadana, per la seva relació amb el bé jurídic a protegir.

b.3) Tant per a la renovació com per a canvis de titularitat, s'haurà d'estar al corrent de pagament amb el CIF de totes les taxes, impostos i sancions relacionades amb l'establiment en qüestió, presentant els corresponents certificats.

20.2. - Transcorregut el termini màxim de quatre anys previst per a aquesta autorització amb les seves corresponents pròrrogues, el titular ha d'obtenir nou títol habilitant.

20.3. - Un cop presentada la sol licitud d'ampliació d'horari el Consell de Formentera podrà autoritzar-la amb els condicionants i / o limitacions que consideri pertinents, sense que aquesta ampliació d'horari pugui ocasionar repercussions negatives per als objectius que pretén aquesta ordenança.

20.4. -Transcorreguts dos mesos des de la data de registre de la sol licitud de l'ampliació  d'horari sense que respecte a la mateixa s'hagi comunicat al sol·licitant resolució, serà aplicable el que disposen els articles 43 i 44 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre i obrarà el silenci administratiu positiu sempre que s'hagués presentat tota la documentació requerida i compleixin tots els requisits i condicions ressenyats en l'anterior apartat 16.1. 

20.5. - A més del que indica l'article anterior, la presentació de la sol·licitud d'ampliació d'horari no produirà l'efecte estimatori quan:

a) El sol licitat no estigui inclòs en l'anterior apartat 20.1 o no s'ajusti o no complís les  condicions i requisits establerts en el mateix i en l'apartat 20.3, d'aquest article.

b) S'hagi decretat la suspensió per un determinat període de temps de l'autorització concedida a l'establiment o activitat per a la seva obertura al públic i funcionament.

c) Es trobi pendent de resolució l'expedient de suspensió o de retirada de les autoritzacions concedides a l'establiment o activitat, o de qualsevol altre expedient sancionador per infraccions tipificades en aquesta ordenança o en l'ordenança municipal, per a la protecció del medi ambient contra la contaminació per sorolls i/o vibracions.

On diu

Article 31

Infraccions

1.- Constitueixen infraccions administratives les accions o omissions que contravinguin les disposicions de la present Ordenança, sense perjudici de les responsabilitats civils, penals o d’un altre ordre que poguessin derivar de les mateixes.

2.- En els procediments sancionadors que s’instrueixin en aplicació de la present Ordenança, els fets constatats per agents de l’autoritat tenen valor probatori, d’acord amb la normativa aplicable a aquest efecte, sense perjudici d’altres proves que puguin aportar les persones interessades.

3.- Als expedients sancionadors que s’instrueixin, i amb els requisits que corresponguin d’acord amb la legislació vigent, es podran incorporar imatges dels fets denunciats, ja sigui en fotografia,filmació digital o altres mitjans en la denúncia formulada d’acord amb la normativa aplicable. En tot cas, la utilització de càmeres de vídeo requerirà, si escau, les autoritzacions previstes en la legislació aplicable, així com el seu ús d’acord amb el principi de proporcionalitat.

4.-De les infraccions d'aquesta ordenança seran responsables solidàriament els titulars dels títols habilitants en matèria d'activitat dels locals els propietaris dels establiments i els organitzadors o promotors d'espectacles o actuacions en directe que es duguin a terme en el mateix o que beneficiïn directament o indirectament de la realització.

5. Les infraccions administratives es classifiquen en:

5.1.- Es consideren infraccions lleus

a) El retard en el començament o finalització dels espectacles, en un excés de temps de fins a 30 minuts.

b) L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, en un excés de temps de fins a 30 minuts.

c) L'omissió o no modificació de dades en relació a la titularitat de les activitats, títols habilitants o autoritzacions d'aquesta ordenança.

d) Qualsevol infracció a les normes de la present Ordenança no qualificada com a falta greu o molt greu.

5.2.- Es consideren infraccions greus

a) El retard en la finalització dels espectacles, en un excés de temps de més de 30 minuts i fins a una hora.

b) L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, en un excés de temps de més de 30 minuts i fins a una hora.

c) L’incompliment dels límits màxims de l’ampliació d’horaris autoritzada d’acord amb l’establert en aquesta ordenança.

d) Les infraccions lleus quan, dotze mesos abans de cometre-les, per la persona responsable de les mateixes hagi estat objecte de sanció mitjançant resolució definitiva, per infracció tipificada com a lleu.

e) La presència de treballadors de l’establiment, incloent el propi empresari o la pròpia empresària, més de 15 minuts abans o després de l’horari d’obertura o tancament de l’establiment.

5.3.- Es consideren infraccions molt greus:

a) El retard en el començament o finalització dels espectacles, en un excés de temps de més d’una hora.

b) L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, en un excés de temps de més d’una hora.

c) L’incompliment de les resolucions de l’autoritat competent respecte del tancament de l’establiment, prohibicions i/o suspensions d’activitats, incloses les d’animació musical.

d) Realitzar qualsevol activitat musical fos de l’horari permès o en horari en què estigui expressament prohibit i/o l’incompliment de qualsevol altra prohibició que per a cada classe d’establiment o activitat disposa la present Ordenança.

e) Les infraccions greus quan, dotze mesos abans de cometre-les, per la persona responsable de les mateixes hagi estat objecte de sanció, mitjançant resolució definitiva, per infracció tipificada com a greu.

f) La presència de treballadors de l’establiment, incloent el propi empresari, més d’1 hora abans o després de l’horari d’obertura o tancament de l’establiment

Ha de dir

Article 31

Infraccions

1.- Constitueixen infraccions administratives les accions o omissions que contravinguin les

disposicions de la present Ordenança, sense perjudici de les responsabilitats civils, penals o d’un altre ordre que poguessin derivar de les mateixes.

2.- En els procediments sancionadors que s’instrueixin en aplicació de la present Ordenança, els fets constatats per agents de l’autoritat tenen valor probatori, d’acord amb la normativa aplicable a aquest efecte, sense perjudici d’altres proves que puguin aportar les persones interessades.

3.- Als expedients sancionadors que s’instrueixin, i amb els requisits que corresponguin d’acord amb la legislació vigent, es podran incorporar imatges dels fets denunciats, ja sigui en fotografia, filmació digital o altres mitjans en la denúncia formulada d’acord amb la normativa aplicable. En tot cas, la utilització de càmeres de vídeo requerirà, si escau, les autoritzacions previstes en la legislació aplicable, així com el seu ús d’acord amb el principi de proporcionalitat.

4.-De les infraccions d'aquesta ordenança seran responsables solidàriament els titulars dels títols habilitants en matèria d'activitat dels locals els propietaris dels establiments i els organitzadors o promotors d'espectacles o actuacions en directe que es duguin a terme en el mateix o que beneficiïn directament o indirectament de la realització.

5. Les infraccions administratives es classifiquen en:

5.1.- Es consideren infraccions lleus

a) El retard en el començament o finalització dels espectacles en un excès de temps fins una hora.

b) L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, en un excés de temps fins una hora.

c) La presència de treballadors de l’establiment, incloent el propi empresari o la pròpia empresària, fora de l’horari d’obertura o tancament de l’establiment.

d) Qualsevol infracció en matèria d´horaris no qualificada com a falta greu en aquesta Ordenança.

5.2.- Es considera infracció greu en matèria d´horaris l’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, en un excés de temps de més d´una hora.

On diu

Article 32

Prescripció i caducitat

1. Les infraccions tipificades en la present Ordenança com a lleus prescriuen en el termini de 6 mesos, les tipificades com a greus en el termini de 2 anys i les tipificades com molt greus en el termini de 3 anys.

2. El termini de prescripció comença a explicar-se des del dia de la comissió del fet. En les infraccions derivades d’una activitat continuada la data inicial del còmput és la de la finalització de l’activitat o la de l’últim acte en què la infracció s’hagi comès.

3. Interromp la prescripció la iniciació, amb coneixement de la persona interessada, del procediment sancionador, i es reprèn el termini de prescripció si l’expedient sancionador estigués paralitzat durant més d’un mes per causa no imputable a la persona presumptament responsable.

4. El procediment sancionador ordinari ha de ser resolt i notificar-se la resolució que procedeixi a la persona interessada en el termini màxim d’un any des de la seva iniciació, produint-se la caducitat del mateix en la forma prevista en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. No obstant l’anterior, l’instructor o la instructora de l’expedient pot acordar la suspensió del termini màxim per resoldre quan concorri alguna de les circumstàncies previstes i exigides per a això en l’article 42.5 de la citada Llei, d’acord amb la redacció establerta per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Ha de dir

Article 32

Prescripció i caducitat

1. Les infraccions tipificades en la present Ordenança com a lleus prescriuen en el termini de 6 mesos i les tipificades com a greus en el termini de 2 anys.

2. El termini de prescripció comença a explicar-se des del dia de la comissió del fet. En les  infraccions derivades d’una activitat continuada la data inicial del còmput és la de la finalització de l’activitat o la de l’últim acte en què la infracció s’hagi comès.

3. Interromp la prescripció la iniciació, amb coneixement de la persona interessada, del procediment sancionador, i es reprèn el termini de prescripció si l’expedient sancionador estigués paralitzat durant més d’un mes per causa no imputable a la persona presumptament responsable.

4. El procediment sancionador ordinari ha de ser resolt i notificar-se la resolució que procedeixi a la persona interessada en el termini màxim d’un any des de la seva iniciació, produint-se la caducitat del mateix en la forma prevista en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. No obstant l’anterior, l’instructor o la instructora de l’expedient pot acordar la suspensió del termini màxim per resoldre quan concorri alguna de les circumstàncies previstes i exigides per a això en l’article 42.5 de la citada Llei, d’acord amb la redacció establerta per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

On diu

Article 33

Sancions

1.- Per a les activitats no catalogades segons Llei 16/2006 de 17 d’octubre. Establiments A sense música.

a) Infraccions lleus, amb multa de fins a 750,00 euros

b) Infraccions greus, amb multa des de 751,00 euros a 1.500,00 euros i a més es podrà imposar la sanció de suspensió de l’activitat per un període de fins a 3 mesos.

c) Infraccions molt greus, amb multa des d’1.501,00 euros a 3.000,00 euros, i a més es podrà  imposar la sanció de suspensió de l’activitat per un període fins a sis mesos.

2- Per a les activitats catalogades segons Llei 16/2006 de 17 d’octubre. Establiments B amb música.

a) Infraccions lleus, multa de 6.000,00 euros a 15.000,00 euros i es podrà imposar la sanció de suspensió de l’activitat fins a un període d’un mes.

b) Infraccions greus, multa des de 15.001,00 euros a 30.000,00 euros, i es podrà imposar la sanció de suspensió de l’activitat fins a un període de tres mesos.

c) Infraccions molt greus, multa des de 30.001,00 euros a 60.000,00 euros, i es podrà imposar la sanció de suspensió de l’activitat fins a un període de sis mesos.

Ha de dir

Article 33

De les sancions en matèria d´horaris

A) Infraccions lleus.

A1) Establiments sense música

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps fins a mitja hora, es sancionarà amb multa de 500 euros.

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de 30 minuts a una hora, es sancionarà amb multa de 750 euros.

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de 45 minuts a 1 hora, es sancionarà amb multa de 1000 euros.

- La presència de treballadors de l’establiment, incloent el propi empresari o la pròpia empresària, incomplint l’horari d´obertura o tancament de l’establiment, es sancionarà amb multa de:

  • 500 euros, en els casos d´incompliment des de 15 minuts fins a 30 minuts.
  • 750 euros, en els casos d´incompliment des de 30 minuts fins a 45 minuts.
  • 1000 euros, en els casos d´incompliment des de 45 minuts.

A2) Establiments amb música

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps fins a mitja hora, es sancionarà amb multa de 750 euros.

- En els casos d’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de 30 minuts a una hora, es sancionarà amb multa de 1000 euros.

- La presència de treballadors de l’establiment, incloent el propi empresari o la pròpia empresària, incomplint l´horari de tancament de l’establiment, es sancionarà amb multa de:

  • 600 euros, en els casos d´incompliment de l´horari de tacament/obertura fins a 15 minuts.
  • 1000 euros en la resta de casos.

B) Infraccions greus,

B1) En els casos d´establiments Classe A sense música de l´article 19.1:

  • L´avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de més d´una hora fins a nouranta minuts, es sancionarà amb multa de 3.000 euros.
  • L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en més 90 minuts, es sancionarà amb multa de 6.000 euros i comportarà la suspensió o cessació de l´activitat o tancament del local per un mes.
  • En els casos dels establiments de l´article 20 d´aquesta Ordenança, l´avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de més d´una hora fins a 90 minuts, es sancionarà amb multa de 6.000 euros i podrà comportar la sanció de suspensió de les activitats o, si cap, d'inhabilitació per a l'exercici de la professió en l'àmbit d'aquesta llei per un període màxim de dos mesos.
  • Quan l´excés, en el casos del punt anterior, sigui superior a 90 minuts, es sancionarà amb multa de 10.000 euros i comportarà la suspensió o cessació de l´activitat o tancament del local per dos mesos.

B2) Establiments B amb música de l´article 19.1:

-.L´avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en un excés de temps de més d´una hora fins a nouranta mínuts, es sancionarà amb multa de 6.000 euros i podrà comportar la sanció de suspensió de les activitats o, si cap, d'inhabilitació per a l'exercici de la professió en l'àmbit d'aquesta llei per un període màxim de dos mesos.

-.L’avançament en l’obertura o el retard en el tancament dels establiments públics, així com el retard en el començament o finalització dels espectacles en més 90 minuts, es sancionarà amb multa de 10.000 euros i amb la sanció accessòria de suspensió o cessació de l´activitat o tancament de l'establiment per dos mesos.

-. Quan el benefici que resulti de cometre una infracció sigui superior a la sanció que correspongui, aquesta s'incrementarà amb el 50% de la quantia equivalent al benefici obtingut.

-. Si la comissió de la infracció ha ocasionat danys o perjudicis a les persones, als béns o al medi ambient, aquests seran avaluats, i la persona infractora, a més de la sanció que correspongui en funció de la gravetat de la infracció comesa, estarà obligada a reintegrar la quantia econòmica als particulars afectats o a les administracions o, si escau, a proveir immediatament els mitjans per reparar els danys ocasionats i restablir l'equilibri mediambiental.

4-. L'import de la multa corresponent es podrà imposar en la quantia màxima quan hi hagi reincidència en la comissió en el termini d'un any de més d'una infracció de la mateixa naturalesa declarada en la resolució adequada.

5-. Les sancions econòmiques poden fer-se efectives en el termini màxim de quinze dies, a partir de la notificació de l'inici del procediment sancionador, amb una reducció del 50% sobre la corresponent quantia que s'hagi consignat en l'acte pel qual es decideixi el seu inici; en conseqüència, la persona interessada expressarà la seva conformitat amb la infracció constatada.

On diu

Disposició addicional tercera

Règim sancionador en matèria de música

De conformitat amb l’article 18, serà aplicable el règim de sancions previst a l’Ordenança reguladora dels horaris d’establiments d’oferta turística complementària, espectacles públics i activitats recreatives de Formentera (BOIB núm. 88 de 24/06/08), així com la Llei 1/2007 de contaminació acústica de les Illes Balears, i la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll, les infraccions administratives en matèria de contaminació acústica.

Ha de dir

Disposició addicional tercera

Règim sancionador en matèria de música

En matèria de sorolls i remors, i sense perjudici del que disposa aquesta Ordenança, serà d´aplicació el règim de infraccions sancions previst a la Llei 1/2007 de contaminació acústica de les Illes Balears, i la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll, les infraccions administratives en matèria de contaminació acústica.

De forma supletòria al règim sancionador previst en aquesta Ordenança, serà d´aplicació el règim d'infraccions i sancions de l´Ordenança de Sorolls i Vibracions vigent.

On diu

Disposició derogatòria única

Queden derogades expressament totes les disposicions que s’oposin al que s’estableix en la present Llei i, en particular l’Ordenança reguladora dels horaris d’establiments d’oferta turística complementària, espectacles públics i activitats recreatives.

Ha de dir

Disposició derogatòria única

Queden derogades expressament totes les disposicions que s’oposin al que s’estableix en la present Ordenança.

Es modifiquen els models de declaració responsable i es fa un específic de sol·licitud d´autorització de música previst a l´article 11 d´aquesta Ordenança (Annex II).

 

ANNEX I

Exp.

Núm. Reg.

Dia Reg.

DECLARACIÓ RESPONSABLE ACTIVITAT

DECLARACIÓN RESPONSABLE ACTIVIDAD

o AUTORITZACIÓ AMBIENTACIÓ MUSICAL (musica en viu o dj)

oAUTORITZACIÓ PUNTUAL: (NOCES, OBERTURES, TANCAMENTS)

oAMPLIACIÓ D’HORARI

oALTRES (especificar) _______________________

DADES DEL TITULAR DE L’ACTIVITAT/ DATOS DEL TITULAR DE LA ACTIVIDAD

Nom i Llinatges o Raó social Nombre y Apellidos o Razón social

NIF

Representant

Representante

NIF

ADREÇA PER A NOTIFICACIONS/DIRECCCIÓN A EFECTOS DE NOTIFICACIONES

Adreça

Dirección

Localitat

Localidad

Municipi

Municipio

Telèfon

Teléfono

Adreça electrònica

Dirección electrónica

DADES DE L’EMPLAÇAMENT I DE L’ACTIVITAT/DATOS DEL EMPLAZAMIENTO Y DE LA ACTIVIDAD

Activitat de

Actividad de

- En relació:

oInici

oPròrroga

oEsdeveniment de caràcter puntual

Descripció de l’activitat, així com data i horari en què tingui lloc:__________________________________ _______________________________ ____________________________________________________________________________

Dades d’obertura i tancament de l’establiment: Des de ______________fins a ________________

o Document acreditatiu pagament taxa

DECLAR

Que les dades contingudes en aquest document són certes i tenc coneixement que la falsedat de les dades declarades comportarà la impossibilitat de continuar amb l’exercici de l’activitat

Que los datos contenidos en este documento son ciertos y tengo conocimiento que la falsedad de los datos declarados comportará la imposibilidad de continuar con el ejercicio de la actividad

Que compleix els requisits establerts en la normativa vigent

Que cumplo los requisitos establecidos en la normativa vigente

Que mantindré els requisits de la lletra anterior durant tota la vigència i tot l’exercici de l’activitat

Que mantendré los requisitos de la letra anterior durante toda la vigencia y todo el ejercicio de la actividad

Que disposo de la documentació que així ho acredita a l’emplaçament de l’activitat per al seu control i inspecció

Que dispongo de la documentación que así lo acredita en el emplazamiento de la actividad para su control e inspección

Que disposo de les autoritzacions sectorials regulades com a requisit previ per iniciar l’activitat

Que dispongo de las autorizaciones sectoriales reguladas como requisito previo para iniciar la actividad

..................................., ........ d .................................. de 20.........

(rúbrica)

DNI:..................................

Consell Insular de Formentera

La presentació de la declaració responsable habilita per a l’inici i l’exercici de l’activitat, sense perjudici del que estableix el punt 4 de l’art. 71 bis de la Llei 30/1992. Quan es tracti d’obres d’edificacions, construccions i implantacions d’instal·lacions de nova planta o de cases prefabricades i instal·lacions similars per a l’ inici i exercici de l’ activitat cal tenir també el certificat municipal de finalització d’obres.

La presentación de la declaración responsable habilita para el inicio de la actividad, sin perjuicio de lo que establece el punto 4 del art. 71 bis de la Ley 30/1992. Cuando se trate  de obras de edificaciones, construcciones e implantaciones de instalaciones de nueva planta o de casas prefabricadas e instalaciones similares para el inicio y ejercicio de la actividad se debe tener el certificado municipal de obras.

Les dades  de caràcter personal que conté l’imprès podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per aquest òrgan administratiu com a titular responsable del fitxer, fent ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l’àmbit de les seves competències, i s’informarà, així mateix, de la possibilitat d'exercitar els drets d'accés, la rectificació, la cancel·lació i l’oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l’art. 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre).

Los datos de carácter personal que contiene el impreso podrán ser incluidos en un fichero para su tratamiento por este órgano administrativo como titular responsable del fichero, haciendo uso de las funciones propias que tiene atribuidas y en el ámbito de sus competencias, y se informará, así mismo, de la posibilidad de ejercitar los derechos de acceso, la rectificación, la cancelación y la oposición, todo ello de conformidad con lo dispuesto en el art. 5 de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal (BOE núm. 298, de 14 de diciembre).

ANNEX II

Exp.

Núm. Reg.

Dia Reg.

DECLARACIÓ RESPONSABLE ACTIVITAT D’AMENITZACIÓ MUSICAL

DECLARACIÓN RESPONSABLE ACTIVIDAD DE AMENIZACIÓN MUSICAL

DADES DEL TITULAR DE L’ACTIVITAT/ DATOS DEL TITULAR DE LA ACTIVIDAD

Nom i Llinatges o Raó social Nombre y Apellidos o Razón social

NIF

Representant

Representante

NIF

ADREÇA PER A NOTIFICACIONS/DIRECCCIÓN A EFECTOS DE NOTIFICACIONES

Adreça

Dirección

Localitat

Localidad

Municipi

Municipio

Telèfon

Teléfono

Adreça electrònica

Dirección electrónica

DADES DE L’EMPLAÇAMENT I DE L’ACTIVITAT/DATOS DEL EMPLAZAMIENTO Y DE LA ACTIVIDAD

Activitat de

Actividad de

Nom comercial

Nombre comercial

Adreça

Dirección

Referència cadastral/CUPS/UTM

Referencia catastral/CUPS/UTM

Data d’inici de l’activitat musical

Fecha de inicio de la actividad musical

DOCUMENTACIÓ ADJUNTA/DOCUMENTACION ADJUNTA

  • Títol habilitant de l’activitat principal

Título habilitante de la actividad principal

  • Relació de veïns immediats

Relación de vecinos inmediatos.

  • Projecte de l’establiment amb justificació de l’aforament màxim permès en el títol habilitant  de l’activitat principal.

Proyecto del establecimiento con justificación del aforo máximo permitido en el título habilitante de la actividad principal.

  • Certificat d’estar al corrent de pagament amb el Consell Insular de Formentera en taxes, impostos i sancions relacionades amb l’establiment en qüestió.  

Certificado de estar al corriente de pago con el Consejo Insular de Formentera en tasas, impuestos y sanciones relacionadas con el establecimiento en cuestión.

  • Estudi acústic relatiu a la incidència de l’activitat en el seu entorn, que garanteixi el compliment de les exigències establertes en la Llei 1/2007, de contaminació acústica, així com el que s’estableixi en l’Ordenança municipal d’aplicació.

Estudio acústico relativo a la incidencia de la actividad en su entorno, que garantice el cumplimiento de las  exigencias establecidas en la Ley 1/2007, de contaminación acústica, así como lo  que se establece en la Ordenanza municipal de aplicación.

  • Certificat subscrit per tècnic competent el qual com a mínim haurà de justificar el compliment dels valors límit d’immissió i emissió que fixa la legislació vigent en matèria de sorolls, així com garantir el compliment de les exigències de l’Ordenança municipal  i de la normativa sectorial d’aplicació.

Certificado subscrito por técnico competente el cual como mínimo tendrá que justificar el cumplimiento de los valores límite de inmisión y emisión que fija la legislación vigente en materia de ruidos, así como garantizar el cumplimiento de las exigencias de la Ordenanza municipal y de la normativa sectorial de aplicación.    

En aquest certificat subscrit per tècnic competent s’indicarà:

- Descripció de les característiques de l’activitat musical que es pretengui realitzar i, si escau, dels equips tècnics.

- Plànol d’instal·lació del realment executat. En aquest plànol s’inclourà la superfície de la zona ocupada per l’activitat musical amb expressió de les bogues de l’activitat principal i la musical, així com la situació dels altaveus tant a l’interior com a exterior.

- El tarat del limitador de so, el qual haurà de complir amb els requisits que resultin d’aplicació.

- El resultat dels mesuraments efectuats en totes les bogues de la superfície de l’activitat.

- La Metodologia emprada.

En este certificado suscrito por técnico competente se indicará:

-Descripción de las características de la actividad musical que se pretenda realizar y, si procede, de los equipos técnicos.

-Plano de instalación de lo realmente ejecutado. En este plano se incluirá la superficie de la zona ocupada por la actividad musical con expresión de los lindes de la actividad principal y la musical, así como la situación de los altavoces tanto en el interior como en el exterior.

-El tarado del limitador de sonido, el cual tendrá que cumplir con los requisitos que resulten de aplicación.

-El resultado de las mediciones efectuadas en todos los lindes de la superficie de la actividad .

-La Metodología empleada.

  • Declaració Responsable del tècnic competent o certificat del seu col·legi d’enginyers

Declaración responsable del técnico competente o certificado de su colegio de ingenieros

  • DNI del sol·licitant o CIF de l’empresa i/o DNI de la persona atoritzada.

DNI del solicitante o CIF de la empresa y/o DNI de la persona autorizada

  • Pagament dels tributs corresponents

Pago de los tributos correspondientes

 D’acord amb el Decret 6/2013, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius,si la documentació a adjuntar a aquesta declaració responsable ja consta en poder de l’Administració, podeu emplenar el document de comunicació identificativa de la documentació en poder de l’Administració i així no presentar la documentació.

De acuerdo con el Decreto 6/2013, de medidas de simplificación documental de los procedimientos administrativos, si la documentación a adjuntar a esta declaración responsable ya consta en poder de la Administración, puede rellenar el documento de comunicación identificativa de la documentación en poder de la Administración y así no presentar la documentación.

De conformitat amb l'ordenança de regulació d'horaris, d’amenitzación i ambientació musical, i de condicions d'instal·lació dels establiments, espectacles públics i activitats recreatives

De conformidad con la ordenanza de regulación de horarios, de amenización y ambientación musical, y de condiciones de instalación de los establecimientos, espectáculos públicos y actividades recreativas

DECLAR sota la meva responsabilitat

Que les dades contingudes en aquest document són certes i tenc coneixement que la falsedat de les dades declarades comportarà la impossibilitat de continuar amb l’exercici de l’activitat

Que los datos contenidos en este documento son ciertos y tengo conocimiento que la falsedad de los datos declarados comportará la imposibilidad de continuar con el ejercicio de la actividad

Que compleix els requisits establerts en la normativa vigent

Que cumplo los requisitos establecidos en la normativa vigente

Que mantindré els requisits de la lletra anterior durant tota la vigència i tot l’exercici de l’activitat

Que mantendré los requisitos de la letra anterior durante toda la vigencia y todo el ejercicio de la actividad

Que disposo de la documentació que així ho acredita a l’emplaçament de l’activitat per al seu control i inspecció

Que dispongo de la documentación que así lo acredita en el emplazamiento de la actividad para su control e inspección

Que disposo de les autoritzacions sectorials regulades com a requisit previ per iniciar l’activitat

Que dispongo de las autorizaciones sectoriales reguladas como requisito previo para iniciar la actividad

..................................., ........ d .................................. de 20.........

(rúbrica)

DNI:..................................

Consell Insular de Formentera

La presentació de la declaració responsable habilita per a l’inici i l’exercici de l’activitat, sense perjudici del que estableix el punt 4 de l’art. 71 bis de la Llei 30/1992. Quan es tracti d’obres d’edificacions, construccions i implantacions d’instal·lacions de nova planta o de cases prefabricades i instal·lacions similars per a l’ inici i exercici de l’ activitat cal tenir també el certificat municipal de finalització d’obres.

La presentación de la declaración responsable habilita para el inicio de la actividad, sin perjuicio de lo que establece el punto 4 del art. 71 bis de la Ley 30/1992. Cuando se trate  de obras de edificaciones, construcciones e implantaciones de instalaciones de nueva planta o de casas prefabricadas e instalaciones similares para el inicio y ejercicio de la actividad se debe tener el certificado municipal de obras.

Les dades  de caràcter personal que conté l’imprès podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per aquest òrgan administratiu com a titular responsable del fitxer, fent ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l’àmbit de les seves competències, i s’informarà, així mateix, de la possibilitat d'exercitar els drets d'accés, la rectificació, la cancel·lació i l’oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l’art. 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre).

Los datos de carácter personal que contiene el impreso podrán ser incluidos en un fichero para su tratamiento por este órgano administrativo como titular responsable del fichero, haciendo uso de las funciones propias que tiene atribuidas y en el ámbito de sus competencias, y se informará, así mismo, de la posibilidad de ejercitar los derechos de acceso, la rectificación, la cancelación y la oposición, todo ello de conformidad con lo dispuesto en el art. 5 de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal (BOE núm. 298, de 14 de diciembre).

SEGON.- Sotmetre l’acord, a informació pública mitjançant el corresponent edicte en el BOIB, en el tauler d’anuncis i en el web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, per tal que durant el termini de 30 dies, els vesins i les persones legítimament interessades puguin examinar l’expedient –a la Secretaria- i formular reclamacions, objeccions o observacions, conforme al que estableix l'article 102.1 b) de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears.

TERCER.- Sotmetre l’acord així mateix a audiència prèvia de les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes a Formentera i inscrites en el Registre d’Entitats Ciutadanes les finalitats de les quals guardin relació directa amb l’objecte d’aquest acord, .D'acord amb l'establert a l'article 112.3 del Reglament orgànic de funcionament del Consell de Formentera i a l'article 102.c) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

QUART.- Sol·licitar per part del President del Consell Insular de Formentera, com a òrgan legitimat segons l’article 9.2.x de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de Consells Insulars, i segons el disposat a l’article 7.g) de la llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, el corresponent informe d’impacte de gènere, a l’Institut de la Dona, depenent del Govern de les Illes Balears.

CINQUÈ.- Facultar, pel que fa a l'emisió de l’informe de l’Institut de la Dona, al Secretari de la corporació per tal que incorpori d’ofici el contingut del corresponent informe en el text definitiu a publicar, sempre que l’informe emès no desvirtuï el fons de l’acord objecte d’aprovació inicial i sense necessitat d’haver-ho de passar, de bell nou, pel Ple amb un tràmit d’aprovació definitiva, atès que no afecta al fons pròpiament dit (qüestió de l’impacte de gènere).

SISÈ.- Considerar que si en el termini d’informació pública i d’audiència prèvia no hi ha reclamacions, objeccions o observacions, s’ha d’entendre definitivament aprovat l’acord inicialment adoptat, sense necessitat d’un nou acord exprés.

SETÈ.- Ordenar la publicació íntegra al BOIB de l’acord corresponent (amb el text de la modificació, en cas que sigui necessari), ja sigui l’inicial elevat a definitiu, ja sigui el derivat de l’estudi de les reclamacions, objeccions o observacions, com a text refós que incorpori la nova regulació, als efectes d’entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Formentera, 15 de desembre de 2014

El President,
Jaume Ferrer Ribas