Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 22883
Aprovació definitiva Reglament del Centre Municipal d’estades diürnes de Santa Margalida (BOIB Núm. 84 de 13 de juny de 2006)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

No havent presentat els interessats, durant el termini d’exposició al públic, cap reclamació contra l’acord de modificació del Reglament del Centre Municipal d’estades diürnes de Santa Margalida (BOIB Núm. 84 de 13 de juny de 2006) inicialment aprovat per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 27 d’octubre de 2014, ha resultat definitivament aprovat, i per aquest motiu, es publica el text íntegre del mencionat acord, que és el següent:

PRIMER.- Aprovar inicialment l’expedient de modificació del Reglament del Centre Municipal d’estades diürnes de Santa Margalida (BOIB Núm. 84 de 13 de juny de 2006), en els següents termes:

Un.- Es modifica l’article 5, que quedarà redactat de la següent forma:

“Art 5é.- Requisits per accedir a la condició de persona usuària.

1.- Tenir 50 anys complits i presentar qualque tipus de discapacitat física, psíquica o sensorial en cas d’accedir a les places pròpies de l’ajuntament.

2.- Tenir el PIA elaborat des de la fundació balear per a la dependència on se l’hi assigna plaça al centre de Santa Margalida en cas d’accedir a les places conveniades amb el Govern Balear.

3.- Disposar d’un suport socio/familiar que en possibiliti la permanència dins l’entorn habitual de convivència, com també que pugui mantenir en el domicili l’atenció i els patrons de conducta que són proporcionats en el Centre.

4.- Tenir un nivell de dependència que pugui esser atès dins el centre d’estades diürnes.

5.- No necessitar una assistència sanitària intensiva.

6.- No patir cap malaltia infectocontagiosa que suposi un perill per a la resta de persones usuàries o pel personal

7.- Que la seva conducta no suposi un risc per a la integritat, tant de la resta de persones usuàries com dels professionals del Centre.”

Dos.- Es substitueix el darrer paràgraf de l’apartat 2 i es modifica l’apartat 3, ambdós de l’article 9, que passaran a tenir el següent contingut:

“2.

Tant les prestacions bàsiques com les específiques estan incloses dins la quota fitxada a l’ordenança fiscal en vigor en cada moment.

3.- Prestacions complementàries:

a.- Gratuïtes: serveis religiosos voluntaris.

b.- No gratuïtes: servei d’acompanyament al domicili, servei de bugaderia, perruqueria, podologia o d’altres.

Aquestes prestacions complementàries no gratuïtes restaran subjectes a l’ordenança fiscal vigor en cada moment.”

Tres.- Modificació de l’article 10.

1. Es modifica la lletra c), que passarà a tenir la següent redacció:

“c.- Auxiliars d’atenció directe.

Aquestes figures són fonamentals a un Centre de Dia. Per tant, es considera imprescindible procurar la seva motivació oferint un suport adient i una formació continua adequada.

En general, es pot dir que la seva funció és la d’assistir a la persona usuària en la realització de les activitats de la vida quotidiana que no pot fer ella mateixa, com també col·laborar en el desenvolupament dels programes d’intervenció que es duguin a terme.

Entre d’altres realitzaria les següents funcions:

- Atendre la recepció i acomiadament dels usuaris.

- Participar i executar tasques dins els tallers de psicoestimulació.

- Realitzar la higiene personal dels usuaris.

- Dur a terme activitats de reeducació establertes al pla de feina individual de cada usuari.

- Distribuir el menjar als usuaris i administrar-lo als que no puguin alimentar-se tot sols.

- Vigilar l’estat dels usuaris i comunicar-ho al responsable del Centre.

Ajudar als usuaris als desplaçaments dins els centre i acompanyaments.

- Conduir la furgoneta per recollir a les persones usuàries al seu domicili i retornar-los-hi mitjançant l’exercici responsable de la seva feina tant com a professionals de l’atenció directa com parant especial esment a una conducció sense risc. “

2. Es modifica el títol d), que passarà  a dir:

“d.- Metge de la Unitat Bàsica de Salut de Santa Margalida.”

3. Es modifica el títol de lletra e), que es dirà:

“e.- Infermer/a de la Unitat Bàsica de Salut de Santa Margalida.”

4. Es modifica el títol de la lletra f), que es titularà: 

“f.- Fisioterapeuta, terapeuta ocupacional, monitor o monitora i/ò educador o educadora social.”

5. Es suprimeix el contingut de la lletra g).

Quatre.- Modificació del quart paràgraf de l’article 11, que passarà a tenir la següent redacció:

“L’Ajuntament, prèvia obertura del Centre constituirà una comissió de valoració de sol·licituds composta per:

- El Batle o Batlessa o regidoria en qui delegui.

- La regidoria de serveis social.

- La persona que ostenti el càrrec de directora del Centre de Dia.

- El treballador o treballadora social o professional en qui es delegui.

- Un treballador o treballadora familiar.

Cinc.- Modificació de la lletra d) de l’article 15, que tindrà la següent redacció:

“d.- En cas de cessament en la prestació del servei l’entitat ho comunicarà a la persona usuària i/ò als seus familiars per escrit amb un avís previ d’un mes.”

Sis.- Es modifica el primer paràgraf de l’ANNEX relatiu al BAREM D’INGRÈS D’ESTADES PERMANENTS AL CENTRE DE ESTADA DIÜRNES MUNICIPAL I MODEL DE CONTRACTE ASSISTENCIAL, que tindrà el següent contingut:

“L’ ingrés al Centre d’estades diürnes de l’Ajuntament de Santa Margalida, pel que fa a les 20 places conveniades amb la Fundació Balear per a la dependència, anirà en funció dels criteris de valoració que estableixi aquesta. Per a la resta de places no conveniades, l’ ingrés anirà en funció del compliment dels requisits establerts en el Reglament del Centre i segons els següents

CRITERIS DE VALORACIÓ”

SEGON. Donar a l’expedient la tramitació i publicitat preceptiva, mitjançant la seva exposició al tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, durant un termini de trenta dies hàbils, en els quals els interessats podran examinar-lo i plantejar les reclamacions que estimin oportunes.

TERCER. Considerar, en el supòsit que no es presentessin reclamacions a l’expedient, en el termini anteriorment indicat, que l’Acord és definitiu,.

QUART. Facultar al Sr. Batle-President per subscriure els documents relacionats amb aquest assumpte.”

Contra el present acord, en aplicació de l’article 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

 

Santa Margalida, 17 de desembre de 2014

El Batle,

Antoni Reus Darder