Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 22844
Incoació expedient sancionador 000044/2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Davant la impossibilitat de traslladar al Sr./la Sra. GOMILA OLIVER JUAN el Decret de Batlia de data 06 de març de 2014, pel qual s’acorda la incoació de expedient sancionador, al  POLIGONO 12,  PARCEL.LA 133, consistent en "Instal.lació d´una vivenda prefabricada de fusta d´uns 100 m2"”, expedient sancionador núm. 000044/2012-SANCION, amb aquest edicte se li notifica, de conformitat amb l’article 59.4 de la Llei 30/92 LRJAP i PAC, de 26 de novembre, i 194 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, el Decret de Batlia de 06 de març de 2014, pel qual s’ha disposat el següent:

“Vist l´expedient sancionador nº 000044/2012, incoat a D. Juan Gomila Oliver amb motiu de l´expedient d´infracció urbanística nº 000055/2012 per “ instal.lació d´una vivenda prefabricada de fusta d´uns 100 m2” al polígon 12 parcel.la 133.

El 12 de desembre de 2012 s´incoa l´expedient sancionador esmentat.

El 13 de març de 2013 amb R.G.E. nº 2755 se presenta per l´interessat escrito n s´adjunta documentació en relació a la retirada de la vivenda prefabricada.  Vist l´informe emès pels Serveis Tècnics Municipals de data 15 d´octubre de 2013, que textualment diu:

“Un cop  inspeccionat l´emplaçament indicat, s´ha comprovat que, en data d´avui I en el moment de la inspección, s´ha retirat el motiu de la infracción.

No s´hi veu cap inconveniente de tipus tècnic per resoldre positivamente l´expedient d´infracció”.

El 16 d'octubre de 2013 es formula proposta de resolució no sent rebuda per l'interessat després de diversos intents de notificació.

Vist lo disposat a l´art. 23 del Decret 14/1994, de 10 de Febrer, que estableix que la duració de l´expedient serà d´un any contat des de la data de l´acte de iniciació, s´ha produit la caducitat de l´expedient, es procedirà en aquest cas reiniciar expedient sancionador per infracció urbanística a D. Juan Gomila Oliver per obres realitzades sense llicència objecte d´expedient IU nº 000055/2012.

Atès el que s’ha exposat, aquesta Batlia, fent ús de les facultats que em confereixen RESOL:          

PRIMER.- Declarar la caducitat de l´expedient sancionador per infracció urbanística núm. 000044/2012-SANCION, incoat a D. Juan Gomila Oliver.

SEGON.- Reiniciar expedient sancionador a D. JUAN GOMILA OLIVER amb D.N.I. nº. 78190170-Z i domiciliat al Polígon 12 Parcel.la 133, 07620 Llucmajor, com a promotor de les obres

de les obres descrites anteriorment, de conformitat amb l’article 72 de la Llei 10/1990, de disciplina urbanística de la CAIB. Aquest expedient es tramitarà d’acord amb el procediment establert en el Decret 14/1994, de 10 de febrer de la CAIB.

TERCER.- Nomenar instructor i secretari del procediment sancionador el Sr. Joan A. Amengual Vaquer  i la Sra. Inmaculada Santos Ortiz, respectivament.

QUART.- Vist lo disposat a l´art. 46 de la Llei 10/1990 de Disciplina Urbanística de la CAIB, segons la qual les infraccions que no puguin ser objecte de legalització o en què aquesta comporti que s'hagi de demolir una part de l'edificació, se castigaràn amb una multa del 5% al 10% del valor de l´obra ejecutada, la valoració ascendeixi a 39.898,32 €, quan es procedeixi per part de l'infractor, abans de la imposició de la sanció, a l'efectiva restitució de la realitat física alterada al seu estat anterior.

CINQUE.-  L’òrgan competent per resoldre el procediment és la Batlia, tal com disposen els articles 10 de RPS 1398/93, de 4 d’agost, 21.1n de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL), i l’article 39 a) de la Llei 10/90, de disciplina urbanística de la CAIB.

SISE.- Indicar al Sr./la Sra. GOMILA OLIVER JUAN el dret que té a conèixer, en qualsevol moment del procediment, l’estat de tramitació, a accedir i obtenir còpies dels documents que integren el procediment,  a formular al·legacions abans del tràmit d’audiència i a aportar els documents que estimi convenients.

Disposa també d’un termini de quinze dies per formular al·legacions a la iniciació i a proposar una prova, concretant els mitjans de què es pretengui valer.

Se li adverteix que si no efectua al·legacions sobre el contingut de l’acord de la iniciació en el termini previst, la iniciació es podrà considerar proposta de resolució amb els efectes prevists en els articles 13, 14 i 15 del Decret 14/1994.

SETÈ.- Participar a la persona denunciada la possibilitat que pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i, si escau, efectuar el pagament de la sanció pecuniària que correspongui, amb els efectes prevists en els articles 10 i 11 del Decret 14/94, de la CAIB”.

Us ho comunic perquè en tingueu coneixement i als efectes oportuns. Us informam també que d’acord amb el que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podeu optar entre interposar un recurs de reposició potestatiu, en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que va dictar l’acte, o un recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des del dia següent al de la recepció d’aquesta notificació. Si optau per interposar un recurs de reposició potestatiu, no podreu interposar cap recurs contenciós administratiu fins que aquell hagi estat resolt expressament o se n’hagi produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugueu exercir qualsevol altre recurs que estimeu pertinent ».

  

Llucmajor, a 14 de noviembre de 2014

El Batle,
Juan C. Jaume Mulet.-