Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PRESIDÈNCIA, PLE, COMISSIÓ DE GOVERN I CONSELL EXECUTIU

Núm. 22786
Convocatòria de subvencions per al 2015 del Consell de Mallorca adreçada a les corporacions locals de Mallorca per als treballs d’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca i altra normativa relacionada.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Consell Executiu relatiu a la Convocatòria de subvencions per al 2015 del Consell de Mallorca adreçada a les corporacions locals de Mallorca per als treballs d’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca i altra normativa relacionada.

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de data 10 de desembre de 2014, ha adoptat, entre d’altres, els següents acords:

“1r.- Aprovar l’expedient de la convocatòria de subvencions per a l’any 2015 adreçada als ajuntaments de Mallorca amb població inferior als sis mil habitants, per a la realització dels estudis, dels informes i dels treballs que contractin o hagin contractat aquestes corporacions locals amb tercers, per tal d’aconseguir l'adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla Territorial Insular de Mallorca i altra normativa relacionada.

2n.- Aprovar les «Bases de la convocatòria de subvencions de 2015 adreçades als ajuntaments de Mallorca per als treballs d’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca i altra normativa relacionada», que s’adjunten, i que han de regir l’esmentada convocatòria.

La concessió d’aquestes subvencions es farà en règim de concurrència competitiva de conformitat amb allò que es disposa en l’article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3r.- Autoritzar una despesa per import de DOS-CENTS QUARANTA MIL EUROS (240.000,00 €) amb càrrec a la partida 55 15140 46200 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2015, per tal de fer front a les previsions de subvenció recollides en les Bases adjuntes. La quantitat total màxima que figura a la convocatòria té caràcter estimat, per la qual cosa la concessió de les subvencions restarà condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, d’acord amb allò que es preveu en l’article 56 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4r.- Convocar públicament les assenyalades subvencions de conformitat amb el contingut i requisits exigits a les «Bases de la convocatòria de subvencions de 2015 adreçades als ajuntaments de Mallorca per als treballs d’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla Territorial Insular de Mallorca i altra normativa relacionada».

5è.- Ordenar la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’aquesta convocatòria i de les bases aprovades.”

 

Palma, 10 de desembre de 2014

 

El secretari del Consell Executiu

Jeroni M. Mas Rigo

 

 

ANNEX

BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DE 2015 ADREÇADES ALS AJUNTAMENTS DE MALLORCA PER ALS TREBALLS D’ADAPTACIÓ DEL PLANEJAMENT URBANÍSTIC MUNICIPAL AL PLA TERRITORIAL INSULAR DE MALLORCA I ALTRA NORMATIVA RELACIONADA

1.- OBJECTE

Es objecte d’aquestes bases regular la convocatòria de subvencions adreçades als ajuntaments de Mallorca per a la realització dels estudis, dels informes i dels treballs que contractin o hagin contractat aquestes corporacions locals amb tercers, per tal d’aconseguir l'adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla Territorial Insular de Mallorca i altra normativa relacionada.

2.- BENEFICIARIS

Podran ser beneficiaris de les subvencions regulades per aquestes bases els ajuntaments de municipis que tenguin una població inferior a 6.000 habitants.

3.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ

La concessió d’aquestes subvencions es farà en règim de concurrència competitiva de conformitat amb allò que es disposa en l’article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, més concretament, d’acord amb allò que es preveu en les clàusules 13 a 15 d’aquest document de Bases.

4.- DESPESES SUBVENCIONABLES

Seran subvencionables les despeses que compleixin allò previst en l’article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que es destinin o s’hagin destinat a treballs d’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca, des de l’entrada en vigor d’aquest, l’1 de gener de 2005, i fins el 5 de setembre de 2015 (inclòs).

Més concretament, s’inclouen com a despeses subvencionables les corresponents a la realització dels estudis previs i dels treballs concrets i determinats (com ara els informes i memòries ambientals, memòries urbanístiques, normes i ordenances urbanístiques, i documentació gràfica), executats per l’equip o pels equips externs que hagin intervingut en la redacció de la documentació necessària per a l’adaptació del planejament urbanístic municipal (Pla general d’ordenació urbana o Normes subsidiàries i complementàries de planejament) al Pla territorial insular de Mallorca, tant si es tracta d'ajuntaments que ja han iniciat o finalitzat els treballs d'adaptació com si encara no ho han fet.

En cap cas seran subvencionables les despeses que ja hagin rebut algun tipus d’ajut o subvenció anterior, en doblers o en espècie, amb càrrec als pressupostos de qualsevol administració pública. No es podran justificar els imports que s’hagin utilitzat i n’hagin rebut altres subvencions o ajuts d’una administració pública. Igualment, els imports que siguin objecte de subvenció en aquesta convocatòria no podran ser justificats per a d’altres convocatòries d’ajuts de qualsevol administració pública.

5.- CONVOCATÒRIA

La convocatòria de les subvencions regulades en aquestes bases es realitzarà mitjançant acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, amb el contingut mínim previst en l’article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6.- LLOC I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptadors des del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les instàncies s’han de presentar al Registre General del Consell de Mallorca, ubicat al carrer General Riera, 113 de Palma, o en les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de l’ajuntament interessat, de les prescripcions contingudes en aquestes bases i en la convocatòria corresponent.

7.- DOCUMENTACIÓ

1.- La sol·licitud es formalitzarà mitjançant instància subscrita pel batle o batllessa de l’ajuntament, d'acord amb el model oficial de la convocatòria, on s’ha d’especificar el contingut dels treballs pels quals es sol·licita la subvenció i la quantitat econòmica que se sol·licita.

2.- Les instàncies hauran d’anar acompanyades de la següent documentació ordenada i identificada amb els epígrafs i sub-epígrafs assenyalats:

a)   Certificació municipal acreditativa del nombre d’habitants de dret del municipi segons la darrera revisió del padró municipal d’habitants aprovat definitivament pel Instituto Nacional de Estadística.

b)   Justificació de la quantitat sol·licitada mitjançant una d’aquestes opcions:

b.1)         Fotocòpia acarada del contracte, full d’encàrrec o document equivalent on consti l’encomana de la feina i l’import, així com -si n’és el cas- del plec de prescripcions tècniques i administratives, signat amb l’empresa i/o professionals encarregats dels treballs de redacció de la documentació prevista a la Base 4 destinada a l’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca.

b.2)         En el cas que els treballs de redacció de la documentació esmentada en la Base 4 no estiguin encarregats o contractats al moment de presentar la sol·licitud, la quantitat sol·licitada es justificarà sobre la base d’una memòria descriptiva dels treballs a realitzar juntament amb una estimació del cost dels mateixos.

c)   Certificació municipal acreditativa de l’aprovació inicial i/o provisional de l’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca, així com còpia en suport digital de la documentació aprovada en cada cas. En defecte de l’anterior, certificació municipal d’inici del tràmit dels treballs d’adaptació.

d)   Declaració acreditativa de no haver demanat cap altre subvenció i/o ajuda, d’altres institucions públiques o privades, per a l’activitat objecte de subvenció o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports.

e) Declaració responsable de que l’encàrrec dels treballs objecte de subvenció s’ha realitzat o es realitzarà amb tècnics o empreses externes a l’Ajuntament, conforme amb allò previst a la Base 8.

f)   Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

g)   Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions amb l’Agència Tributària de les Illes Balears.

h)   Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

i)    Certificat bancari, acreditatiu del compte corrent o llibreta on s’haurà d’ingressar la subvenció.

3.- Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, o en el cas que es consideri necessari sol·licitar del peticionari aclariment o ampliació d’informació sobre qualsevol extrem relacionat amb la convocatòria, el departament d’Urbanisme i Territori requerirà a l’interessat perquè ho esmeni en el termini improrrogable de deu dies, indicant que si no ho fa se li tendrà per desistit en la seva petició i s’arxivaran les actuacions sense més tràmits, prèvia resolució en els termes previstos en l’article 71 de la Llei de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.- L’òrgan instructor del procediment pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per tal d’avaluar correctament la sol·licitud presentada.

8.- FORMA DE REALITZAR L’ACTIVITAT

Els estudis i treballs objecte de subvenció s’han d’encarregar o s’han d'haver encarregat a empreses o tècnics externs a l’ajuntament. En tot cas aquesta contractació s’ha d’ajustar a la normativa sobre contractació administrativa i els contractistes quedaran obligats directament i exclusivament amb l’ajuntament que els hagi contractat.

Davant el Consell de Mallorca serà l’ajuntament, i no els contractistes, qui haurà de respondre de l’execució dels treballs objecte de subvenció conforme a l’objecte regulat en aquestes bases.

9.- QUANTITAT I PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA

Per a la concessió de les subvencions previstes en aquesta convocatòria es destina la quantitat de DOS-CENTS QUARANTA MIL EUROS (240.000,00 €) amb càrrec a la partida 55.15140.46200 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2015. Atès que la convocatòria es realitza com a tramitació anticipada, la quantitat total màxima que hi figura té caràcter estimat, per la qual cosa la concessió de les subvencions restarà condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, d’acord amb allò que es preveu en l’article 56 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

10.- CRITERIS OBJECTIUS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1.- Les subvencions s’han de concedir pel procediment de concurrència competitiva, a fi d’establir una prelació entre les sol·licituds presentades, d’acord amb els criteris de valoració que s’esmenten a continuació:

a)   Nombre d’habitants de dret del municipi segons la darrera revisió del padró municipal d’habitants aprovat definitivament pel Instituto Nacional de Estadística.

a.1)         Menys de 2.000 habitants: 10 punts

a.2)         De 2.000 a 5.999 habitants: 5 punts

b)   Estat de tramitació dels treballs d’adaptació de la normativa:

b.1)         Municipis sense pla general o normes subsidiàries: 15 punts

b.2)         Municipis que hagin fet l’aprovació inicial de l’instrument de planejament: 10 punts

b.3)         Municipis que hagin fet l’aprovació provisional de l’instrument de planejament: 5 punts

En cas de que el municipi estigui totalment o parcialment dins l’àmbit de la declaració acordada per UNESCO «Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial»: 10 punts.

En cas de que el municipi estigui adscrit a l’Agència de Protecció de la legalitat urbanística del Consell de Mallorca: 10 punts.

2.- En aplicació dels criteris anteriors s’elaborarà la llista d’expedients susceptibles de ser subvencionats fent constar les quanties sol·licitades; les sol·licituds es classificaran per ordre decreixent de puntuació obtinguda, aquest llistat ordenat establirà la prelació d’atorgament de les subvencions fins que s’exhaureixi la dotació pressupostària prevista en aquesta convocatòria. Les sol·licituds que no obtinguin subvenció per exhauriment de dotació mantindran l’ordre de prelació i quedaran com a reserva per als casos previstos en l’article 63 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei general de subvencions.

En el cas d’empat en la selecció tindrà preferència l’entitat local amb menys població.

3.- L’import de cada subvenció es fixarà en funció de les sol·licituds seleccionades de conformitat amb l’ordre de prelació previst en l’apartat anterior. La subvenció a atorgar consistirà, d’acord amb la quantitat sol·licitada, en un import cert amb un límit màxim de 12.000 euros, per beneficiari.

L’import de la subvenció es calcularà tal com s’ha esmentat en el paràgraf anterior, excepte en el cas que el crèdit disponible a l’aplicació pressupostària no sigui suficient per concedir la quantitat sol·licitada, en aquest cas l’import de la subvenció coincidirà amb el disponible a l’esmentada aplicació.

De conformitat amb el procediment previst en l’article 63 del Reglament de la Llei general de subvencions, si algun dels beneficiaris renunciàs a la subvenció, sense necessitat de nova convocatòria, es podrà acordar la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents en ordre de puntuació, sempre i quan amb la renúncia d’algun dels beneficiaris, s’hagi alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades per exhauriment del crèdit de la convocatòria.

Igualment en cap cas podrà superar-se el límit de 12.000 euros fixat amb caràcter general.

11.- ÒRGANS COMPETENTS

1.- El conseller executiu del Departament d’Urbanisme i Territori és l’òrgan competent per a disposar la iniciació del procediment i ordenar la realització dels treballs adreçats a redactar les bases i la proposta de convocatòria de les subvencions, de conformitat amb allò que es preveu en els articles 29 i 31 del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca i en l’article 2.m) del vigent Decret d’organització del Consell de Mallorca.

2.- El Consell Executiu és l’òrgan competent per a acordar la convocatòria i aprovació de les bases, i resoldre el procediment, amb la col·laboració, si escau, de la Comissió d’avaluació, de conformitat amb allò que es preveu en l’article 1.f) del vigent Decret d’organització del Consell de Mallorca.

3.- El conseller executiu del Departament d’Urbanisme i Territori és l’òrgan competent per a instruir i realitzar els corresponents actes d’impuls del procediment.

4.- De conformitat amb allò que es preveu en l’apartat següent, la Comissió d’avaluació serà competent per a aplicar els criteris que han de determinar les sol·licituds subvencionables i les quanties que corresponguin, per tal d’elevar la corresponent proposta de resolució al Consell Executiu.

12.- COMISSIÓ D’AVALUACIÓ

1.- S’ha de constituir una Comissió d’avaluació per estudiar les sol·licituds presentades i fer la corresponent proposta de resolució.

2.- La Comissió estarà formada per:

President:

Titular: Sr. Mauricio Rovira d’Alós, conseller executiu d’Urbanisme i Territori.

Suplent: Sr. Bernardí Coll Martorell, conseller executiu de Cooperació Local.

Vocals:

Titular 1: Sra. Catalina Terrassa Crespi, secretària tècnica d’Urbanisme i Territori.

Suplent: Sr. Rafel Gelabert Tortella, director insular de Carreteres.

Titular 2: Sr. Mariano Gual de Torrella Le Senne, cap dels serveis tècnics d’Urbanisme.

Suplent: Jaume Jaume Ponseti, cap de secció dels serveis tècnics d’Urbanisme.

Titular 3: Sr. José Manuel Gómez González, TAG del Servei d’Ordenació del Territori.

Suplent: Sr. Jaume Mayans Sureda, tècnic adscrit al Servei d’Ordenació del Territori.

Secretària: Sra. Apol·lònia Serra Barceló, cap del servei administratiu de la Secretaria Tècnica del Departament d’Urbanisme i Territori, amb veu i sense vot.

Secretari Suplent: Sr. Joan Ferrer Oliver, TGM del Servei administratiu de la Secretaria Tècnica, amb veu i sense vot.

13.- INSTRUCCIÓ

1.- Correspon al conseller executiu del Departament d’Urbanisme i Territori la instrucció del procediment de concessió de subvencions.

2.- L’òrgan competent per a la instrucció ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de formular la proposta de resolució.

3.- Les activitats d’instrucció comprenen:

a) Petició de tots els informes que consideri necessaris per resoldre o que exigeixin les normes que regulen la subvenció. A la petició, s’hi ha de fer constar, si s’escau, el caràcter determinant dels informes que siguin preceptius. El termini per emetre’ls és de 10 dies, llevat que l’òrgan instructor, atenent les característiques de l’informe sol·licitat o del mateix procediment, en sol·liciti l’emissió en un termini inferior o superior, sense que en aquest últim cas pugui passar de dos mesos.

Quan en el termini assenyalat no s’hagi emès l’informe qualificat per disposició legal expressa com a preceptiu i determinant o, si s’escau, vinculant, es pot interrompre el termini dels tràmits successius.

b) Avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuada d’acord amb els criteris, les formes i les prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció o, si s’escau, en la convocatòria.

L’òrgan competent per a la instrucció pot ordenar una fase de preavaluació en la qual s’ha de verificar el compliment de les condicions imposades per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.

A l’efecte de determinar els participants admesos en la convocatòria de subvenció corresponent, l’òrgan instructor, si escau, ha de requerir als ajuntaments sol·licitants l’esmena de les sol·licituds en els termes que assenyala l’article 7.3 d’aquestes Bases.

4.- Una vegada avaluades les sol·licituds, la Comissió d’avaluació ha d’emetre informe en el qual es concreti el resultat de l’avaluació efectuada.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió d’avaluació, ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s’ha de notificar als interessats en la forma que estableixi la convocatòria, i s’ha de concedir un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta d’acord formulada té el caràcter de definitiva.

Examinades les al·legacions adduïdes, si s’escau, pels interessats, s’ha de formular la proposta de resolució definitiva, on ha de constar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la quantia, a més de l’import del projecte o projectes. També s’hi ha d’especificar l’avaluació i els criteris de valoració que s’han seguit per efectuar-la.

L’expedient de concessió de subvencions ha de contenir l’informe de l’òrgan instructor en què consti que de la informació que està en el seu poder es desprèn que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.

5.- La proposta d’acord definitiva s’ha de notificar als interessats que hagin estat proposats com a beneficiaris en la fase d’instrucció, perquè en el termini previst en la normativa comuniquin la seva acceptació.

6.- Les propostes d’acord provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari proposat, davant l’Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de concessió.

14.- RESOLUCIÓ

1.- El termini màxim de resolució d’aquesta convocatòria serà de dos mesos comptadors des de l’acabament del període de presentació de sol·licituds.

L’acord que resol el procediment s’ha de motivar de conformitat amb el que disposen aquestes bases reguladores de la subvenció i en el procediment han de quedar acreditats, en tot cas, els fonaments de la resolució que s’adopti.

2.- Passat el termini assenyalat en l’apartat 1 sense que recaigui i es notifiqui resolució expressa, s'entendran desestimades les sol·licituds presentades, sense que aquest fet alliberi de dictar resolució expressa.

3.- L’acord, a més de contenir el sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció, ha de fer constar, si escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.

4.- El venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat la resolució legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

5.- De conformitat amb allò que es disposa en la clàusula 11 d’aquestes Bases, l’òrgan competent per a la resolució de l’expedient de concessió de les subvencions regulades en aquestes bases és el Consell Executiu del Consell de Mallorca.

15.- NOTIFICACIÓ

L’acord que resol el procediment s’ha de notificar als ajuntaments interessats d’acord amb el que preveu l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. La pràctica de la notificació o publicació s’ha d’ajustar a les disposicions que conté l’article 59 de la Llei esmentada.

16.- REFORMULACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1.- En cas que l’import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura a la sol·licitud presentada, s’instarà al beneficiari la reformulació de la sol·licitud per ajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable.

2.- Una vegada la sol·licitud mereixi la conformitat de l’òrgan col·legiat, s’ha de remetre amb les actuacions a l’òrgan competent perquè dicti la resolució.

3.- En qualsevol cas, la reformulació de sol·licituds ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts respecte a les sol·licituds o peticions.

4.- Igualment una vegada dictada la resolució de concessió, el beneficiari pot sol·licitar-ne la modificació del contingut, en els termes previstos en l’article 64 del Reglament de la llei general de subvencions.

17.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els ajuntaments beneficiaris de les subvencions estaran obligats a:

1.- Executar l’activitat subvencionada com a tard el dia 5 de setembre de 2015 (inclòs), i a presentar els justificants de les despeses de la subvenció al Consell de Mallorca com a màxim el dia 11 de setembre de 2015 (inclós), havent de presentar de manera ordenada i completa la següent documentació:

1.1.- Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

1.2.- Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, on es faci constar expressament l’import finalment justificat, i que a més ha de contenir o ésser acompanyada de la documentació següent degudament ordenada i numerada:

a) Una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament.

b) En el cas de que la subvenció s’hagués concedit d’acord amb un pressupost, s’hauran de justificar i acreditar les desviacions obtingudes, de conformitat amb l’article 72.2 a) del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

c)  Les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què fa referència el paràgraf anterior.

Les factures incorporades a la memòria justificativa han de reunir les següents condicions:

c.1).- Ha de ser factura original de l’empresa o del tècnic que hagi fet els treballs objecte de subvenció. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa o el tècnic; el logotip i la resta de dades de l’empresa o el tècnic han de figurar amb la tipologia original.

En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar compulsada pel secretari de la Corporació.

Així mateix, s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra subvenció.

c.2).- La factura haurà d’estar aprovada i pagada per part de l’òrgan competent de l’Ajuntament amb data anterior a la seva presentació com a justificant de la despesa. 

Aquesta aprovació podrà acreditar-se bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.

c.3).- Les factures hauran d’estar datades entre el dia 1 de gener de 2005 i el dia 5 de setembre de 2015 (inclòs).

c.4) Si les factures presentades estan emeses per persones físiques i l’Ajuntament ha imputat com a despesa justificable el seu import brut (Base + IVA), s’hauran de presentar els documents acreditatius del pagament per part de l’ajuntament de l’IRPF d’aquestes factures, degudament autenticats. Tal i com disposa l’article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, els tributs només seran subvencionables quan el beneficiari de la subvenció els aboni de manera efectiva i aquest abonament quedi acreditat.

d) La documentació acreditativa del pagament, amb les observacions reflectides als paràgrafs anteriors. Només s’accepten com a mitjà de pagament la transferència bancària o el xec nominatiu. La justificació del pagament es realitzarà mitjançant:

d.1) Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, les dades del ordenant i del destinatari.

d.2) Extracte del compte bancari o altre document o justificant bancari en el qual figuri acreditat el càrrec d’aquesta transferència.

e) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència o, en el seu cas, certificació negativa de no haver-ne obtingut cap altre ingrés o subvenció.

f) Certificat del secretari municipal que faci constar que les factures corresponen a treballs d’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca.

g) Declaració responsable de que els treballs realitzats i facturats objecte de subvenció, han estat realitzats de conformitat als preus de mercat.

h) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses relacionades en la relació prevista en l’apartat a) del número 1.2 d’aquesta Base 17, corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

i) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’Ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

j) Certificat del secretari municipal que l’ajuntament es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Aquesta documentació s’haurà de tornar a presentar en fase de pagament de la subvenció (Base 20), amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades en el moment de fer-se efectiu el pagament per part del Consell de Mallorca.

k) Declaració responsable de que l’encàrrec dels treballs objecte de subvenció s’han realitzat amb tècnics o empreses externes a l’Ajuntament, conforme amb allò previst a la Base 8.

3.- La subvenció s’atorgarà per un import cert de conformitat amb allò sol·licitat i amb un límit màxim de 12.000 euros per beneficiari. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat.

4.- Fer constar el patrocini del Departament d’Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca en les actuacions subvencionades, en especial en la documentació que se’n generi.

5.- Comunicar al Departament d’Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

6.- Les previstes en l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i resta de normes concordants.

7- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 10 del vigent Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca (BOIB núm. 132, de dia 3 de novembre de 2001).

18.- INFORME D'AVALUACIÓ I COMPROVACIÓ

Una vegada finalitzada l'activitat objecte de subvenció, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació de que la subvenció sol·licitada compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat de la convocatòria, i que s’ha aportat tota la documentació requerida.

19.- REVOCACIÓ, REINTEGRAMENT I DRET SUPLETORI

Previ acord dels òrgans competents del Consell de Mallorca es podrà obligar als beneficiaris de les ajudes a la seva devolució i als interessos de demora que corresponguin en el supòsit que incompleixin les clàusules de la corresponent convocatòria o alguna de les obligacions previstes a l'art.10 del Reglament de Subvencions i Ajudes Econòmiques del Consell de Mallorca aprovat per acord del Ple de dia 26 de juliol de 2001 i publicat al BOIB núm. 132, de dia 3 de novembre de 2001, que serà d'aplicació en tot allò no previst a les presents bases juntament amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

20.- PAGAMENT

El pagament de les subvencions s’ha de fer efectiu, amb caràcter general, una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l’activitat subvencionada en els termes establerts en aquestes bases.

D’ofici, a petició del Departament d’Urbanisme i Territori, la Tresoreria emetrà informe acreditatiu d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca de cadascun dels beneficiaris de les subvencions, amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades per al cobrament de la subvenció. Amb aquesta finalitat es demanarà també un nou certificat del secretari municipal on es faci constar que l’ajuntament es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

21.- MESURES DE DIFUSIÓ

1.- Els ajuntaments beneficiaris han de donar la publicitat adequada del caràcter públic del finançament, quan s’escaigui, en els actes de difusió pública dels documents redactats amb càrrec a la subvenció obtinguda.

2.- Igualment, hauran de fer constar el logotip del Consell de Mallorca en la portada dels documents generats i que hagin estat objecte de subvenció. Amb l’esmentat logotip s’haurà d’acompanyar la llegenda següent: «Aquests treballs han comptat amb el suport econòmic del Consell Insular de Mallorca».

22.- NORMATIVA D’APLICACIÓ

És d’aplicació a aquesta convocatòria de subvencions la normativa següent:

1.- Pel que fa als aspectes substantius:

·           Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

·           Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

·           Bases Reguladores de les Subvencions.

·           Bases d’execució del Pressupost.

·           Normes de Dret Privat.

2.- Pel que fa al procediment:

·           Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

·           Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

·           Lleis administratives Generals:

-           Llei 30/1992 de Règim Jurídic i Procediment Administratiu Comú.

-           RDL 2/2004 de 5 de març, que aprova el Text Refós de Hisendes Locals.

ANNEX I

MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ADAPTACIÓ DEL PLANEJAMENT URBANÍSTIC MUNICIPAL AL PLA TERRITORIAL DE MALLORCA

Sr./a __________________________________________________________________,

Batle/ssa President/a de l’Ajuntament de _____________________________________________________

EXPOSA:

Que ha tengut coneixement de la convocatòria del Consell de Mallorca de subvencions adreçada a les Corporacions Locals per a l’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla Territorial de Mallorca.

Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista a la base setena.

 Que per a la present petició (1),

a) no ha sol·licitat ni rebut cap altra ajuda ni ingrés concurrent.

b) ha sol·licitat/rebut les següents ajudes o ingressos concurrents: 

________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Que de conformitat amb les bases de la convocatòria, que accepta íntegrament,

SOL·LICITA:

Una subvenció per treballs d’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca d’acord amb la memòria justificativa que s’adjunta i per la quantitat de ____________________ euros.

Per la qual cosa acompanya a la sol·licitud la documentació exigida a la Base 7.2, ordenada, identificada i numerada de conformitat amb el contingut de l’esmentada Base.

(lloc, data i firma)

(1) Marcar l’apartat que procedeixi

HONORABLE SRA. PRESIDENTA DEL CONSELL DE MALLORCA

 

ANNEX II

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES BASES REGULADORES DE LA SUBVENCIÓ PER A L’ADAPTACIÓ DEL PLANEJAMENT URBANÍSTIC MUNICIPAL AL PLA TERRITORIAL DE MALLORCA

Sr. Sra. _________________________________________________

batlle/batllessa president/a de l’Ajuntament de ___________________________________________________

amb domicili a ____________________________________________________________________

actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1.         Que l’Ajuntament de __________________________________ no ha demanat cap altre subvenció i/o ajuda, d’altres institucions públiques o privades, per a l’activitat objecte de subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).

2.         Que l’encàrrec dels treballs objecte de subvenció s’ha realitzat o es realitzarà amb tècnics o empreses externes a l’Ajuntament, conforme amb allò previst a la Base 8.

3.         Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

4.         Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent de les obligacions amb l’Agència Tributària de les Illes Balears.

5.         Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de prendre part en la «Convocatòria de subvencions del Consell Insular de Mallorca adreçada als ajuntaments de l’Illa per a l’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca» realitzo la present declaració.

................................, ........ d ....................... de 2015

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

ANNEX III

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES BASES REGULADORES DE LA SUBVENCIÓ PER A L’ADAPTACIÓ DEL PLANEJAMENT URBANÍSTIC MUNICIPAL AL PLA TERRITORIAL DE MALLORCA EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr. Sra. _________________________________________________

batlle/batllessa president/a de l’Ajuntament de ___________________________________________________

amb domicili a ____________________________________________________________________

actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1.         Que els treballs realitzats i facturats objecte de subvenció, han estat realitzats de conformitat als preus de mercat.

2.         Que les despeses relacionades en la relació prevista en l’apartat a) del número 1.2 de la Base 17 de la «Convocatòria de subvencions del Consell Insular de Mallorca adreçada als ajuntaments de l’Illa per a l’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca», corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

3.         Que l’Ajuntament de ______________________________no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

4.         Que l’encàrrec dels treballs objecte de subvenció s’ha realitzat amb tècnics o empreses externes a l’Ajuntament, conforme amb allò previst a la Base 8.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de justificar el cost de les activitats realitzades amb relació a la «Convocatòria de subvencions del Consell Insular de Mallorca adreçada als ajuntaments de l’Illa per a l’adaptació del planejament urbanístic municipal al Pla territorial insular de Mallorca» realitzo la present declaració.

................................, ........ d ....................... de 2015

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)