Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 22649
Aprovació definitiva de les Ordenances Fiscals
Versió PDF
Aprovades provisionalment pel Ple de l’Ajuntament, en sessió de 6 de novembre de 2014, les ordenances fiscals adjuntes, han estat exposades al públic durant trenta dies hàbils sense que s’hagin presentat reclamacions. D’acord amb l'establert a l’article 17 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el Text refòs de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l’acord s’enten definitivament adoptat i se’n publica el seu text íntegre.
“ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
Disposició general
ARTICLE 1
1.Conformement al que disposen els articles 15.2 i 60.1 del RD 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar exigirà l'impost sobre béns immobles, d’acord amb les normes contingudes a la present Ordenança.
ARTICLE 2
1.La natura del tribut, la configuració del fet imposable, la determinació dels subjectes passius i de la base de la tributació, la concreció del període impositiu i el naixement de l'obligació de contribuir o meritació, així com el règim d’administració o gestió, es regula conformement a l’establert a la subsecció 2ª, de la secció 3ª, del capítol 2n, del títol II del RD 2/2004 pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, a les disposicions addicionals i transitòries de la referida Llei i a les altres normes que siguin d’aplicació al present impost.
Subjectes passius
ARTICLE 3
1. Són subjectes passius, a títol de contribuents, les persones naturals i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, que ostentin la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable d’aquest impost.
2. El domicili fiscal dels subjectes passius serà:
Les persones o entitats no residents a Espanya han de designar un representant amb domicili en territori espanyol i comunicar-lo a l’Ajuntament.
Tipus de gravamen i quota
ARTICLE 4
1.Conformement amb el que es preveu en l’article 73 del RD 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, el tipus de gravamen de l’impost sobre béns immobles aplicable a aquest municipi queda fixat en els termes establerts en l’article següent.
ARTICLE 5
1. De conformitat amb l’article 72 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 el tipus impositiu es fixa:
En béns urbans:
En béns rústics:
En béns immobles de característiques especials:
Bonificacions
ARTICLE 6
1.Tindran una bonificació del 50% en la quota íntegra de l’impost sempre que així es sol·liciti pels interessats abans de l’inici de les obres, els immobles que constitueixen l’objecte de l’activitat de les empreses, urbanitzacions, construcció i promoció immobiliària tant d’obra nova com de rehabilitació equiparable a aquesta, i no figurin entre els béns del seu immobilitzat.
El termini d’aplicació d’aquesta bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en que s’iniciïn les obres fins al posterior a l’acabament de les mateixes, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d’urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, puguin excedir de tres períodes impositius.
2. Tindran dret a una bonificació del 50 % de la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions dels apartats anteriors d’aquest article, els subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa, de conformitat amb els requisits regulats en la Llei 40/2003 de 18 de novembre de protecció a les famílies nombroses, quan es compleixen simultàniament els següents requisits:
1) Que el domicili d’empadronament de tots els membres de la família nombrosa coincideixi amb l’habitatge objecte de la petició de la bonificació.
2) Que les rendes atribuïbles als membres de la unitat familiar no superin els 35.000 euros.
Aquesta bonificació es concedirà a petició de l’interessat, la qual l’haurà d’efectuar abans del 31 de març de l’any pel qual se sol·licita la bonificació, acreditant el compliment de les condicions per a gaudir-la, havent d’aportar:
- Escrit de sol·licitud, identificant l’immoble mitjançant fotocòpia del darrer rebut de l’IBI.
- Còpia de l’escriptura de propietat.
- Cèdula d’habilitat de l’immoble..
- Certificat de Família Nombrosa, vigent a l’any de la sol·licitud.
- Qualsevol altre document que pugui ser-li requerit per l’administració a efectes de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.
3. Poden gaudir de bonificació del 50% de la quota els immobles residencials on s’instal·lin sistemes generals per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar o eòlica. Aquesta bonificació està condicionada al caràcter no obligatori de les instal·lacions i que es tracti d’instal·lacions homologades per l’administració competent, i és d’aplicació els cinc exercicis següents al de la seva instal·lació. Tindrà efectes, si s’escau, des del període següent a aquell en què se sol·liciti. Per a l’exercici en curs, els interessats poden sol·licitar la bonificació fins el 31 de març. El sol·licitant haurà d’aportar les corresponents factures, facilitant la inspecció per part de l’Ajuntament. Haurà d’adjuntar-se la documentació següent:
- Escrit de sol·licitud, identificant l’immoble mitjançant fotocòpia del darrer rebut de l’IBI.
- Còpia de l’escriptura de propietat.
- Cèdula d’habitalitat de l’immoble..
- Qualsevol altre document que pugui ser-li requerit per l’administració a efectes de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.
El domicili d’empadronament del sol·licitant haurà de coincidir amb l’habitatge objecte de la petició de la bonificació i en cap cas l’import subvencionat podrà superar el cost de les instal·lacions.
Normes de gestió
ARTICLE 7
1. L’Ajuntament podrà agrupar en un únic document de cobrament totes les quotes d’aquest impost relatives a un mateix subjecte passiu quan es tracti de béns rústics situats en el Municipi.
ARTICLE 8
1. L’Ajuntament assumeix l’obligació de posar en coneixement del Cadastre Immobiliari els fets, actes o negocis susceptibles de generar una alta, baixa o modificació cadastral, derivats d’actuacions per les quals s’hagi atorgat la corresponent llicència municipal, amb els termes i condicions que determini la Direcció General del Cadastre.
2. El procediment de comunicació tindrà per objecte els següents fets, actes o negocis jurídics:
3. Es posarà en coneixement de la gerència del Cadastre els canvis de titularitat dels immobles afectats pels fets, actes o negocis objecte de dites comunicacions dels que es tingui constància fefaent. La remissió d’aquesta informació no suposarà l’exempció de l’obligació de declarar el canvi de titularitat.
4. L’obligació de comunicar afectarà als fets, actes o negocis relacionats amb la disposició anterior per als que, segons correspongui en cada cas, s’atorgui de manera expressa:
5. Les comunicacions a què es refereix aquest article hauran de contenir la informació gràfica i alfanumèrica necessària per a la seva tramitació, d’acord amb allò determinat per la DGC, mitjançant Ordre EHA 3482/2006, de 15 de novembre.
6. S’estableix un coeficient d’1 pel càlcul de la base liquidable en els béns immobles rústics, d’acord amb la disposició transitòria divuitena del Reial Decret 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, després de la modificació introduïda per l’article 11 apartat 3 de la Llei 36/2006, de 29 de novembre, de mesures per a la prevenció del frau fiscal.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
Fonament i naturalesa
ARTICLE 1
1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del R.D. 2/2004 de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 58 del esmentat R.D. 2/2004.
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que l'Administració o les autoritats municipals expedeixin i d'expedients que els competin.
2. A aquests efectes, es considerarà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, tot i que no hi hagi hagut sol·licitud expressa de l'interessat.
3. No es considerarà subjecte a aquesta taxa l'expedició de documents administratius a ciutadans a qui els Serveis Socials de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar informin que manquen de recursos econòmics.
Subjecte passiu
ARTICLE 3
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.
Responsables
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 42 de la Llei general tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de les fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.
Exempcions, reduccions i modificacions
ARTICLE 5
1. Conformement a l'article 9 del R.D. 2/2004 de 5 de març, en matèria d'aquesta taxa no es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament prevists a normes amb rang de llei o els derivats de l'aplicació de tractats internacionals i, en qualsevol cas, en la forma que aquest article estableix.
Quota tributària
ARTICLE 6
1. La quota tributària es determinarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'hagin de tramitar, d'acord amb les tarifes contingudes a l'annex d'aquesta Ordenança.
Meritació
ARTICLE 7
1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n, la meritació es produeix quan tenen lloc les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat, però redundi en el seu benefici.
Declaració i ingrés
ARTICLE 8
1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació.
2. Els escrits rebuts pel conducte a què fa referència l'article 66 de la Llei de procediment administratiu, que no vinguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que se'n corregeixi la deficiència. A aquest fi es requerirà a l'interessat que, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l'avís que, transcorregut aquest termini sense que ho hagi fet, es tindran els escrits per no presentats i s'arxivarà la sol·licitud.
3. Els certificats o documents que expedeixi l'Administració en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.
4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.
Infraccions i sancions
ARTICLE 9
1. En matèria d'infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que disposa l'Ordenança fiscal general i la Llei general tributària i les disposicions que la complementin i desenrotllin.
A N N E X
TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.
QUADRE DE TARIFES
|
Epígraf |
Euros |
|---|---|
|
Expedició carnet municipal |
21,49 |
|
Expedients de declaració de ruïna d’edificis |
118,58 |
|
Certificat d’antiguitat |
79,06 |
|
Certificat de final d’obra |
79,06 |
|
Certificat de tancament de local |
39,53 |
|
Certificat de tràmit d'expedient |
15,82 |
|
Certificat de serveis prestats |
15,82 |
|
Certificat o informes urbanístics |
79,06 |
|
Confecció d’extracte informatiu per accident de tràfic |
79,06 |
|
Confecció d’un informe per accident de trànsit |
158,11 |
|
Confecció d’altres informes per la policia |
79,06 |
|
Certificats o informes que requereixin la comprovació de fets o documents |
79,06 |
|
Certificats de documents inclosos en un expedient administratiu |
39,98 |
|
Certificat d'autorització a Menor per Viatje |
39,53 |
|
Expedició d'autoritzacions per activitats de carrer |
79,06 |
|
Expedició de llicència d'animals perillosos |
79,06 |
|
Renovació llicència d'animals perillosos |
39,53 |
|
Certificats connexió xarxa clavegueram |
20,00 |
|
Còpia de documents inclosos en un expedient administratiu |
Euros/fotoc. |
|
Mida A4 |
0,39 |
|
Mida A3 |
0,80 |
|
Mides superiors |
3,95 |
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PEL CEMENTIRI MUNICIPAL
Fonament i naturalesa
ARTICLE 1
1. Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i pels articles 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i 15 a 19 del R.D. 2/2004 de 5 de març de la Llei, pel que s’aprova el text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la Taxa Reguladora del cementiri municipal, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s'ajusten al que diu l'article 58 de l’esmentat R.D. 2/2004.
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis del cementiri municipal, tals com: assignació de panteons o sepultures, la seva ocupació, reducció, incineració, moviment i col·locació de làpides, col·locació de reixes i adorns, conservació dels espais destinats al descans dels difunts, i qualsevols altres que, d’acord amb el que preveu el Reglament de policia sanitària mortuòria, siguin procedents o s’autoritzin a instància de part.
Subjecte passiu
ARTICLE 3
1. Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a les que es refereix l'article 36 de la Llei General Tributària que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades, pels serveis funeraris que constitueixen el fet imposable d'aquesta Ordenança.
Responsables
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu totes les persones que siguin causants o col·laborin en la realització d'una infracció tributària.
2. Els copartícips o cotitulars de les Entitats jurídiques o econòmiques a les que es refereix l'article 36 de la Llei General Tributària respondran solidàriament en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries de les esmentades Entitats.
3. Els Administradors de persones jurídiques que no varen realitzar els actes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d'aquelles respondran subsidiàriament dels deutes següents:
4. La responsabilitat s'exigirà en tot cas en els termes i d'acord amb l'establert a la Llei General Tributària.
Exempcions i bonificacions
ARTICLE 5
1. Estaran exempts els serveis que es prestin en les ocasions següents:
Quota tributària
ARTICLE 6
1. La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà el resultat d’aplicar les tarifes contingudes en l’annex de l’ordenança.
2. En els supòsits de venda de nínxols per part de l’Ajuntament, el preu de venta vendrà determinat pel cost efectivament suportat per l’Ajuntament, que es determinarà mitjançant el corresponent estudi econòmic.
Meritació
ARTICLE 7
1.Quan es tracta d'actuacions singulars s’acredita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’iniciï la prestació dels serveis subjectes a gravamen, i s’entén, a aquests efectes, que la dita iniciació es produeix amb la sol·licitud.
2. Quan es tracta d'actuacions periòdiques, la meritació té lloc l´1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l'any natural, excepte en els casos d'inici o finalització de l'ús del servei, el període impositiu s'ajustarà a aquesta circumstància amb el prorrateig corresponent d'acord amb l'establert a les normes següents.
3. Quan s’iniciï l'ús en el primer semestre de l'any s'abonarà en concepte de taxa corresponent a aquell exercici la quota íntegra. Si l'inici es produeix en el segon semestre es liquidarà la meitat de la quota anual.
4. Si es produeix la finalització de l'ús durant el primer semestre de l'exercici serà procedent la devolució de la meitat de la quota. Si la finalització de l'ús es produeix dins el segon semestre no procedirà devolució de cap quantitat.
Declaració i ingrés
ARTICLE 8
1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació.
2. Els subjectes passius demanaran la prestació dels serveis que calguin. La sol·licitud de permís per a construcció de mausoleus i panteons anirà acompanyada del corresponent projecte i memòria, autoritzada per un facultatiu competent.
3. Quan en sol·liciti la prestació del servei, es presentarà degudament complimentat l'imprès d'autoliquidació. Alternativament, es poden presentar els elements de declaració per què el funcionari municipal pugui determinar la quota a satisfer.
4. L’ingrés de la quota tributària s'efectuarà simultàniament a la presentació de l'autoliquidació.
Infraccions i sancions
ARTICLE 9
1. Tot el que fa a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin, s’ajustarà al que disposen els articles 191 i següents de la Llei general tributària.
A N N E X
LA TAXA PEL CEMENTIRI MUNICIPAL
QUADRE DE TARIFES
|
EPÍGRAF |
Euros |
|---|---|
|
Utilització de les càmeres frigorífiques fins a 12 hores |
15,39 |
|
Utilització de les càmeres frigorífiques de 12 hores a 24 hores |
30,78 |
|
Utilització cotxe per trasllats dintre del terme municipal |
30,78 |
|
Utilització cotxe per trasllats des del municipi de Manacor |
43,10 |
|
Utilització cotxe per trasllats en els supòsits restants |
61,57 |
|
Inhumacions |
76,96 |
|
Exhumacions |
38,48 |
|
Dipòsit d'urnes d'incineració |
38,48 |
|
Trasllat de cadàvers i despulles |
38,48 |
|
Neteja de sepultures. Per cadàver o despulla. |
76,96 |
|
Neteja de sepultures. Per cadàver o despulla (amb arca inclosa de fibra) |
129,52 |
|
Neteja de sepultures. Per cadàver o despulla (amb arca inclosa de fusta) |
155,80 |
|
Títol de cessió de nínxols. Per nínxol |
24,63 |
|
Títol de cessió de sepultura de fins a 8 nínxols |
147,77 |
|
Títol de cessió de sepultura fins a 12 nínxols |
221,65 |
|
Títol de cessió de sepultura de més de 12 nínxols |
307,85 |
|
Conservació de nínxols. Per cada nínxol. |
3,00 |
|
Lloguers de nínxols. Per cada nínxol i per un període de 5 anys. |
325,61 |
|
Lloguers de nínxols. Per cada nínxol i per un període d’1 any. |
75,00 |
|
Concessió de nínxols. Per nínxol |
1.413,33 |
|
Concessió de solars. Per solar |
2.500,00 |
|
Concessió de columbaris |
350,00 |
|
Lloguer columbaris. Per any |
50,00 |
ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A L'OCUPACIÓ DELS TERRENYS D'US PÚBLIC LOCAL AMB TAULES, CADIRES I TRIBUNES, AMB FINALITAT LUCRATIVA
Fonament i naturalesa
ARTICLE 1
1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del R.D. 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per a l'ocupació dels terrenys d'ús públic local amb taules, cadires i tribunes, amb finalitat lucrativa, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 58 de l'esmentat R.D. 2/2004.
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l'aprofitament especial dels terrenys d'us públic local amb taules, cadires i tribunes, amb finalitat lucrativa.
2. No es consideraran subjectes a aquesta taxa (hauran de comptar preceptivament amb l'oportuna llicència) els actes de caràcter cultural o educatiu organitzats per entitats inscrites al Registre municipal d'entitats ciutadanes, o bé quan l'assistència a aquests actes sigui gratuïta, encara que els organitzadors no estiguin inscrits al dit registre.
Subjecte passiu
ARTICLE 3
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària a favor dels quals s'atorguin llicències, o les que es beneficiïn de l'aprofitament si es va procedir sense l'autorització oportuna.
Responsables
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu totes les persones que siguin causants o col·laborin en la realització d’una infracció tributària.
2. Els copartícips o cotitulars de les Entitats jurídiques o econòmiques a les que es refereix l’article 36 de la Llei General Tributària respondran solidàriament en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries de les esmentades Entitats.
3. Els Administradors de persones jurídiques que no varen realitzar els actes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d’aquelles respondran subsidiàriament de les deutes següents:
- quan s'hagi comès una infracció tributària simple, de l'import de la sanció.
-quan s'hagi comès una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible.
-en els casos de finalització de l'activitat de la societat, de l'import de les obligacions tributàries pendents a la data de finalització.
4. La responsabilitat s’exigirà en tot cas en els termes i d’acord amb l’establert a la Llei General Tributària.
Exempcions i bonificacions
ARTICLE 5
1. No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.
2. L'Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats locals no estaran obligades al pagament de la taxa pels aprofitaments inherents als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per tots els que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.
Quota tributària
ARTICLE 6
1. Quan per llicència municipal s'autoritzi la instal·lació de taules i cadires, la quota tributària es determinarà d'acord amb les tarifes contingudes en l’annexa de l’ordenança, aplicades en funció de la categoria de la via pública de que es tracti.
2. Als efectes previstos per a l’aplicació de l’apartat 2 anterior, es considerarà el següent:
a) Si el nombre de metres quadrats de l’aprofitament no fos sencer, s’arrodonirà per excés per obtenir la superfície ocupada.
b) Si, a conseqüència de la col·locació de tendals, marquesines, separadors, barbacoes i altres elements auxiliars es delimita una superfície major a l’ocupada per taules i cadires, s’agafarà aquella com base de càlcul.
c) L’annex d’aquesta ordenança conté els carrers classificats per categories.
Meritació
ARTICLE 7
1. Conformement a l'article 26 del R.D. 2/2004 de 5 de març, la taxa es meritarà en el moment de sol·licitar l'ús privatiu o l'aprofitament especial, que no es tramitarà si no s'ha efectuat el pagament corresponent.
2. Quan es produeixi l'ús privatiu o l'aprofitament especial sense sol·licitar llicència, la taxa es meritarà en el moment d'inici de l'aprofitament.
Període impositiu
ARTICLE 8
1. La duració de l'aprofitament vendrà definida a l'autorització, poden ésser anuals o per períodes més curts.
2. Tots els aprofitament realitzats sense autorització es consideraran anuals.
Declaració i ingrés
ARTICLE 9
1. Les quantitats exigibles d’acord amb les tarifes es liquidaran per cada aprofitament demanat o realitzat.
2. Les persones o entitats interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança hauran de demanar, prèviament, la corresponent llicència, i formular declaració on consti la superfície de l’aprofitament i els elements que s’hi instal·laran, així com un plànol detallat de la superfície que es vol ocupar i la seva situació dins el municipi.
3. Els serveis tècnics d’aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades per les persones interessades, concedint les autoritzacions si no troben diferències amb les peticions de llicències; si es trobessin diferències, es notificaran als interessats, concedint les autoritzacions quan es subsanin les diferències.
4. L'Ajuntament podrà exigir el pagament d'una part o de la totalitat de la taxa en el moment de presentar-se la sol·licitud per aconseguir l'autorització. En el seu cas no es consentirà l’ocupació de la via pública fins que s’hagi abonat el dipòsit previ i s’hagi obtingut la corresponent llicència. L’incompliment d’aquest mandat podrà donar lloc a la concessió de la llicència sense perjudici del pagament de la taxa i de les sancions i recàrrecs que pertoquin.
5. En cas de denegar les autoritzacions, les persones interessades podran demanar a l’Ajuntament la devolució dels imports dipositats en el seu cas.
6. Les llicències s’entendran caducades a la data prevista per a la seva finalització. Les autoritzacions caduquen automàticament a la data del seu venciment, si es desitja obtenir la seva renovació s'ha de procedir a cursar una nova sol·licitud per part de l'interessat.
7. Les autoritzacions tendran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a terceres persones. L’incompliment d’aquest mandat donarà lloc a l’anul·lació de la llicència.
A N N E X
TAXA PER A L'OCUPACIÓ DELS TERRENYS D'US PÚBLIC LOCAL AMB TAULES, CADIRES I TRIBUNES, AMB FINALITAT LUCRATIVA
QUADRE DE TARIFES
Les tarifes de las taxa seran les següents, aplicades en funció de la categoria de la via pública de que es tracti i els m2 d’ocupació.
|
CATEGORIA DE LA VIA PÚBLICA |
TARIFA A APLICAR (Euros/m2/mes) |
|
|---|---|---|
|
Mesos de Maig a Octubre. Per metre i mes. |
Mesos de Novembre a abril. Per metre i mes. |
|
|
Categoria Primera |
8,00 |
0,00 |
|
Categoria Segona |
6,70 |
0,00 |
|
Categoria Tercera |
3,20 |
0,00 |
|
En el suposit de sol·licitud d'ocupació únicament els caps de setmana (de divendres a diumenge) les tarifes seran: |
||
|
CATEGORIA DE LA VIA PÚBLICA |
TARIFA A APLICAR (Euros/m2/mes) |
|
|
Mesos de Maig a Octubre. Per metre i mes. |
Mesos de Novembre a abril. Per metre i mes. |
|
|
Categoria Primera |
0,15 |
0,00 |
|
Categoria Segona |
0,15 |
0,00 |
|
Categoria Tercera |
0,15 |
0,00 |
En els supòsits en que l’ocupació de la via pública s’hagi efectuat sense autorització previa les tarifes a aplicar en el temps de l’ocupació, es veuran incrementades en un 20%.
CATEGORIA DE LES VIES PÚBLIQUES
Categoria 1ª: C/ Cristòfol Colom (Son Moro)
Passeig de la Mar
Passeig Punta de n’Amer
Avinguda de les Savines
Categoria 2ª: Tot el nucli de s’Illot
Resta de sa Coma
Resta de son Moro
Categoria 3ª: Disseminats de Son Moro
Disseminats de sa Coma
Disseminats de s’Illot
Disseminats de Sant Llorenç
Disseminats de Son Carrió
Categoria 4ª: Tot Sant Llorenç
Tot Son Carrió
(Resta no anomenats)
ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LES DIFERENTS RESTACIONS SOCIALS: ESTADES AL CENTRE DE DIA, SERVEI D’AJUDA DOMICILIÀRIA, SERVEI DE MENJAR A DOMICILI I SERVEIS DE TELEASSISTÈNCIA.
Concepte
ARTICLE 1
1.1. Conformement amb el que preveu l’article 127 en relació amb l’article 41, ambdós del R.D. 2/2004 de 5 de març, Text Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament estableix el preu públic pel servei de diferents prestacions socials: Centre de Dia, Servei d’Ajuda Domiciliària, Servei de menjar a domicili i Teleassistència.
Obligats al pagament
ARTICLE 2
2.1. Estan obligats al pagament del preu públic regulat a la present ordenança les persones beneficiàries de les prestacions dels serveis, si no és així, els seus tutors legals.
Quantia
ARTICLE 3
3.1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança és establert a les tarifes recollides en l’annex de l’ordenança.
3.1. La quota definitiva, en els casos del usuaris empadronats al terme de Sant Llorenç, es fixarà amb l’aplicació del següent barem:
|
Ingressos "per càpita" |
|
|---|---|
|
en relació al SMI |
% del preu públic |
|
Més del 150% |
100 |
|
entre el 100 i 150% |
85 |
|
entre el 80 i 100% |
75 |
|
entre el 50 i el 80% |
50 |
|
menys del 50% |
0 |
En la resta d’usuaris s’abonarà el 100% de la tarifa.
3.2 La persona beneficiària o que sol·liciti el servei aportarà la documentació necessària per poder determinar la quota definitiva.
3.3 Els serveis socials municipals una vegada comprovada la documentació informaran i elevaran la proposta corresponent.
Normes de gestió
ARTICLE 4
4.1. El preu públic es considerarà meritat simultàniament a la prestació del servei i el contractista confeccionarà per mensualitats vençudes els rebuts, que seran entregats a la Tresoreria de l’Ajuntament perquè aquest el passi al cobrament.
4.2. El pagament del rebut mensual es realitzarà per sistema de domiciliació a entitats de crèdit i estalvi que l’ajuntament designi com a col·laboradors, d’acord amb les condicions següents:
4.3. Un retard en el pagament de més de dues mensualitats, sense motiu que ho justifiqui, significarà la baixa de l’usuari del servei. L’Ajuntament ha de comunicar amb 15 dies d’antelació la baixa per escrit.
4.4. Per mantenir la reserva de plaça malgrat l’usuari no utilitzi el servei durant un mes complet, aquest s’abonarà íntegrament.
4.5 Quan es sol·liciti una plaça pel mes complet en el Centre de Dia i en el Servei de Teleassistència, però inicia la seva estada durant el mes començat, la quota a abonar serà el resultat de dividir la tarifa mensual per 30 i multiplicar pels dies del mes que restin.
4.6 En el cas que esporàdicament un usuari sol·liciti estada per un dia en el Centre de Dia, o de la resta de prestacions socials, s’aplicarà la tarifa corresponent a l’estada o servei per un dia, sense aplicar els descomptes per situació econòmica regulats a l’article anterior.
4.7 En el cas del Servei d’Ajuda Domiciliària (SAD), si el servei no completa l’hora, es podran fer fraccions de 15, 30 i 45 minuts, el preu serà proporcional al temps dedicat.
ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LES DIFERENTS PRESTACIONS SOCIALS: ESTADES AL CENTRE DE DIA, SERVEI D’AJUDA DOMICILIÀRIA, SERVEI DE MENJAR A DOMICILI I SERVEIS DE TELEASSISTÈNCIA.
ANNEX
QUADRE DE TARIFES
|
Epígraf 1: Serveis del Centre de Dia. Epígraf 1: Serveis del Centre de Dia.
Epígraf 2: Servei d’Ajuda Domiciliària (SAD). - 11,76€/ hora Epígraf 3: Servei de Menjar a Domicili - Per cada servei de dinar 5,29€ euros Epígraf 4: Teleassistència
Epígraf 5: Menjador Social.
|
|
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER AL CONTROL POSTERIOR A L'INICI DE L'ACTIVITAT DE LA CIUTADANIA
Fonament i naturalesa
ARTICLE 1
1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del RD 2/2004, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per al control posterior a l'inici de l'activitat de la ciutadania, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 57 de l’esmentat RD 2/2004.
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat municipal, tant tècnica com administrativa, per verificar si els establiments industrials i mercantils reuneixen les condicions de tranquil·litat, sanitat i salubritat i qualssevol altres exigides per les corresponents ordenances i reglaments municipals o generals per al seu normal funcionament i el control posterior a l'inici de l'activitat de la ciutadania a què es refereix l'article 178.1.d de la Llei Municipal i de règim local de les Illes Balears 20/2006.
2. A aquest efecte, tendrà la consideració d'inici d'activitat:
a) La instal·lació per primera vegada de l'establiment per donar començament a les seves activitats.
b) La variació o ampliació de l'activitat desenvolupada a l'establiment, malgrat sigui el mateix titular.
c) L'ampliació de l'establiment i qualsevol alteració que s'hi porti a terme i que afecti les condicions assenyalades en el número 1 d'aquest article, exigint-ne una nova variació.
d) Traspàs de titularitat.
3. S'entendrà per establiment industrial o mercantil tota edificació habitable, estigui oberta al públic, que no es destini exclusivament a vivenda i que:
a) Es dediqui a l'exercici d'alguna activitat empresarial, fabril. artesana, de la construcció, comercial i de serveis que estigui subjecte a l'IAE.
b) Encara que no s'hi desenvolupin aquestes activitats, les que els serveixin d'auxili o complement, o hi tenguin relació de manera que els proporcionin beneficis o aprofitament, com, per exemple, seus socials, agències, delegacions o sucursals d'entitats jurídiques, escriptoris, oficines, despatxos o estudis.
Subjecte passiu
ARTICLE 3
1. Estan obligades al pagament de la taxa en concepte de subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària titulars de l'activitat que es pretén desenvolupar o, si s'escau, es desenvolupi a l'establiment.
Responsables
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.
Quota tributària
ARTICLE 5
1. Les tarifes a aplicar són les recollides en l'annex de l'ordenança.
Exempcions i bonificacions
ARTICLE 6
1. No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.
Meritació
ARTICLE 7
1. Conformement a l'article 26 del RD 2/2004 de 5 de març, la taxa es meritarà quan l'administració hagi finalitzat el control posterior a l'inici de l'activitat que es tracti. A aquest efecte, es considerarà iniciada aquesta activitat en la data de presentació de l'oportuna declaració responsable, acompanyada de la documentació que determini la normativa sectorial, o bé, la data assenyalada per l'inici de l'activitat a aquesta declaració.
2. La taxa es meritarà quan finalitzi l'activitat municipal conduent a determinar si l'establiment compleix les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l'expedient sancionador administratiu que es pugui instruir en cas de que no es compleixin els requisits legals per l'inici de l'activitat. Tot això sense perjudici de l'actuació de la Inspecció Tributària.
3. L'obligació de contribuir, un cop nascuda, no es veurà afectada, de cap manera, per la renúncia o desistiment del sol·licitant al dret adquirit a través de la declaració responsable.
Declaració i ingrés
ARTICLE 8
1. El procediment d'ingrés serà, conformement al que preveu l'article 27 del R. D. 2/2004, el d'autoliquidació. Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment de la notificació del control posterior realitzat, mitjançant l'oportuna declaració-liquidació.
Si posteriorment a la iniciació del servei o activitat es varia o amplia l'activitat que s'hagi de desenvolupar a l'establiment, o s'amplia el local inicialment previst, aquestes modificacions s'hauran de posar en coneixement de l'Administració municipal amb el mateix abast que a la declaració-liquidació prevista al número anterior.
Infraccions i sancions
ARTICLE 9
1. Pel que fa a la qualificació d'infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que disposa l'Ordenança fiscal general i els articles 191 i següents de la Llei general tributària i la resta de disposicions que la desenrotllen i complementen.
ANNEX
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER AL CONTROL POSTERIOR A L'INICI DE L'ACTIVITAT DE LA CIUTADANIA
|
A) Quota General |
|
|
Quota fixa inicial |
310,43 |
|
Increments per excés de superfície: per cada metre quadrat que excedeixi de 250 m2 la superfície del local, s'aplicaran el següents increment, a més de la quota fixa inicial. |
0,44 |
|
B) Quotes Fixes inicials individualitzades |
|
|
Discoteques, Sales de Festa i Sales de Ball |
1.984,50 |
|
Bars, cafeteries i restaurants |
347,29 |
|
Cafès-concerts, cafès-restaurants, cafès-teatre, bars musicals, pubs i similars |
446,51 |
|
Hotels, apart-hotels, apartaments turístics, hostals i pensions, per plaça: |
|
|
De 5 estrelles |
29,77 |
|
De 4 estrelles |
25,80 |
|
De 3 estrelles |
18,85 |
|
De 2 estrelles |
14,88 |
|
D'1 estrella |
10,91 |
|
Agroturismes, per plaça |
25,00 |
|
Bingos |
1.984,50 |
|
Bancs i Sucursals |
1.417,50 |
|
Companyies d'assegurances. Delegacions i subdelegacions |
992,25 |
|
Sales de jocs recreatius amb màquines d'atzar que donin premis en metàl·lic, a més de la quota general, per cada màquina instal·lada |
99,23 |
|
Màquines d'atzar que donin premis en metàl·lic situades a altres establiments, a més de la quota corresponent a l'establiment de què es tracti |
99,23 |
|
C) Activitats permanents majors |
|
|
En els casos d'activitats subjectes a qualificació, les quotes assenyalades en els apartats A i B s'incrementaran amb una quota complementària que es reduirà al 50% quan es tracti de sol·licituds d'ampliació. |
500,00 |
|
D) Ampliacions |
|
|
En els casos d'ampliacions de locals per desenvolupar-hi activitats autoritzades s'aplicarà el 50% de la quota fixa inicial corresponent a l'establiment objecte d'ampliació |
|
|
Quan es tracti d'ampliació d'activitats autoritzades per ser realitzades al mateix establiment, de caràcter permanent, se satisfarà el 20% de la quota inicial corresponent |
|
|
E) Per canvi de titularitat |
|
|
Quota única |
200,00 |
|
F) Activitats secundàries |
|
|
Per la realització d'activitats recreatives simultànies a l'activitat principal, realitzada dins el recinte de l'establiment, la quota tributària per l'atorgament o renovació de la llicència es determinarà per aplicació de la tarifa següent: |
200,00 |
|
G) Activitats no permanents. |
|
|
Per dia de realització d'activitat. |
20,00 |
|
h) Activitats itinerants |
|
|
Per dia de realització d'activitat. |
10,00 |
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS A LA CANERA MUNICIPAL
Fonament i naturalesa
ARTICLE 1
1. Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i conforme amb el que disposen els articles 15 a 19 del R.D. 2/2004 de 5 de març Text Refós de la reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per la prestació de serveis a la canera municipal, que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l'article 58 de l'esmentat R.D. 2/2004.
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels següents serveis:
a) El dipòsit i manutenció dels cans.
b) El sacrifici dels animals.
Subjecte passiu
ARTICLE 3
1. Estan obligats al pagament les persones o entitats següents:
a) Els peticionaris dels serveis de caràcter voluntari.
b) Els propietaris dels cans domiciliats en el Terme Municipal de Sant Llorenç des Cardassar.
c) Els Ajuntaments que, mitjançant la signatura d'un Conveni de col·laboració en matèria d'acolliment d'animals vagabunds o abandonats, utilitzin els serveis.
Quota tributària
ARTICLE 4
1. La quota tributària quedarà determinada per l'aplicació de les següents tarifes:
Dipòsit i manutenció dels animals: 30 euros més els costs de manutenció.
Costs de manutenció:
* Cans fins a 15 kg., per dia ..................... 1 euro
* Cans de més de 15 kg., per dia .................. 1,75 euros
Si l'animal rep tractament veterinari al cost abans esmentat s'afegirà el cost d'aquest, per aplicació del barem d'honoraris establert pel Col·legi Oficial de Veterinaris. A aquest cost se sumarà el dels productes farmacèutics utilitzats.
b) Sacrifici dels animals.............................. 50 euros.
c) Implantació del microxip identificatiu: 40 euros.
d) canvi del propietari identificat al microxip: 20
d) Vacunació antiràbica: 30 euros.
e) Recollida de cans perduts: 50 euros.
En el cas de que els serveis siguin prestats a entitats protectores d’animals les tarifes es reduiran en un 30%.
Gestió
ARTICLE 5
1. L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança neix amb la prestació del servei. No obstant, les persones o entitats que sol·licitin els serveis regulats per aquesta Ordenança hauran d'ingressar l'import corresponent a la taxa en el moment de la sol·licitud, aquest ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ, quedant elevat a definitiu quan se realitzi el servei.
2. En els demés supòsits, l'Administració girarà a l’obligat al pagament la liquidació de la taxa, el seu import haurà de fer-se efectiu en el lloc i en els terminis establerts a la mateixa.
Infraccions i sancions
ARTICLE 6
1. En tot quant fa referència a la qualificació d'infraccions tributàries, i també de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'avindrà amb el que disposen els articles 191 i següents de la Llei General Tributària.
ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A LES ENTRADES DE VEHICLES A TRAVES DE LES VORAVIES I LES RESERVES DE LA VIA PUBLICA PER A APARCAMENT EXCLUSIU, PROHIBICIÓ D'ESTACIONAMENT I CARREGA O DESCARREGA DE MERCADERIES DE QUALSEVOL CLASSE.
Fonament i naturalesa
ARTICLE 1
1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del R.D. 2/2004 de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per a les entrades de vehicles a través de les voravies i les reserves de la via pública per a aparcament exclusiu, prohibició d'estacionament i càrrega o descàrrega de mercaderies de qualsevol classe, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 58 de l'esmentat R.D. 2/2004.
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització privativa o l’aprofitament especial dels terrenys d'ús públic local per les entrades de vehicles a través de les voravies i les reserves de la via pública per aparcament exclusiu, prohibició d'estacionament i càrrega o descàrrega de mercaderies de qualsevol classe
Subjecte passiu
ARTICLE 3
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària, a favor dels quals s'atorguin les concessions o autoritzacions, o les que es beneficiïn de l'aprofitament, si es va procedir sense l'autorització oportuna.
2. En les taxes establertes per entrades de vehicles a través de les voravies, que comprenen també les reserves d'espai de la via pública per a prohibició d'estacionament, tindran la condició de substituts del contribuent els propietaris de les finques i locals a què donin accés les esmentades reserves d'espai i entrades de vehicles, els quals podran repercutir, en el seu cas, les quotes sobre els respectius beneficiaris.
Responsables
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.
Quota tributària
ARTICLE 5
1. Les quotes a pagar seran les contingudes en l’annex de l’ordenança.
Exempcions i bonificacions
ARTICLE 6
1. No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.
2. L'Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats locals no estaran obligades al pagament de la taxa pels aprofitaments inherents als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per tots els que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.
Meritació
ARTICLE 7
1. Conformement a l'article 26 del R.D. 2/2004 de 5 de març, la taxa es meritarà en el moment de sol·licitar l'ús privatiu o l'aprofitament especial, que no es tramitarà si no s'ha efectuat el pagament corresponent.
2. Quan es produeixi l'ús privatiu o l'aprofitament especial sense sol·licitar llicència, la taxa es meritarà en el moment d'inici de l'aprofitament.
Període Impositiu
ARTICLE 8
1. Quan l'aprofitament hagi de durar menys d'un any, el període impositiu coincidirà amb l'establert a la llicència municipal.
2. Quan l'aprofitament especial hagi estat autoritzat o prorrogat per varis exercicis, el període impositiu comprendrà l'any natural, excepte en els casos d'inici o finalització en la utilització privativa o aprofitament especial, en que s'aplicarà el disposat als apartats següents.
3. Quan s'iniciï l'aprofitament especial dins el primer semestre, s'abonarà en concepte de taxa corresponent a aquell exercici la quota íntegra. Si l'inici de l'aprofitament especial té lloc dins el segon semestre es liquidarà la meitat de la quota anual.
4. Si finalitza l'aprofitament especial durant el primer semestre de l'exercici procedirà la devolució parcial de la quota (la meitat). Si finalitza dins el segon semestre no procedirà la devolució de cap quantitat.
Declaració i ingrés
ARTICLE 9
1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació.
2. Quan es sol·liciti llicència per procedir a l’aprofitament especial, s’adjuntarà plànol detallat de l’aprofitament, es declararan les característiques del mateix i es presentarà autoliquidació de la taxa.
3.El subjecte passiu podrà sol·licitar la domiciliació del pagament del deute, en aquest cas s’ordenarà el càrrec en compte bancari.
4. En els casos d’aprofitaments especials continuats la taxa tindrà caràcter periòdic. En exercicis successius es notificarà col·lectivament, mitjançant exposició pública del padró en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament, pel període que es publicarà en el Butlletí Oficial de la CAIB.
A N N E X
TAXA PER A LES ENTRADES DE VEHICLES A TRAVES DE LES VORAVIES I LES RESERVES DE LA VIA PUBLICA PER A APARCAMENT EXCLUSIU, PROHIBICIÓ D'ESTACIONAMENT I CARREGA O DESCARREGA DE MERCADERIES DE QUALSEVOL CLASSE
QUADRE DE TARIFES
|
EPÍGRAF |
Euros |
|---|---|
|
1. Entrada de vehicles a edificis o cotxeres a través de les voravies |
|
|
Mínim, fins a 4 metres lineals |
150,00 |
|
Per metre lineal o fracció que passi dels 4 mts |
35,00 |
|
2. Per l'entrega de la placa de pas permanent |
17,78 |
|
3. Per la reserva temporal de la via publica, per m2 i dia |
1,12 |
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST MUNICIPAL SOBRE L'INCREMENT DE VALOR DELS TERRENYS DE NATURALESA URBANA
Disposició general
Article 1
1.Conformement al que disposen els articles 15.2 i 59.2 del R.D. 2/2004 de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar exigirà l'impost municipal sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana, d’acord amb les normes contingudes a la present Ordenança.
Fet imposable
Article 2
1. Constitueix el fet imposable de l'Impost l'increment de valor que experimentin els terrenys de naturalesa urbana, durant el període impositiu, i es posi de manifest a conseqüència de la transmissió de la propietat d'aquells per qualsevol títol o de la constitució o transmissió de qualsevol dret real de gaudi, limitador del domini, sobre els dits terrenys.
2. El títol a què es refereix l'apartat anterior podrà consistir en:
a. Negoci jurídic mortis causa
b. Negoci jurídic inter vivos, ja sigui de caràcter onerós o gratuït
c. Alienació en subhasta pública
d. Expropiació forçosa
Article 3
1. Tindran la consideració de terrenys de naturalesa urbana: el sòl urbà, el susceptible d'urbanització, l'urbanitzable programat o urbanitzable no programat des del moment que s'aprovi un programa d'actuació urbanística; els terrenys que disposin de vies pavimentades o encintat de voravies i que comptin, a més, amb clavegueram, subministrament d'aigua, subministrament d'energia elèctrica i enllumenat públic; i els ocupats per construccions de naturalesa urbana.
Article 4
1. No està subjecte a aquest Impost l'increment de valor que experimentin els terrenys que tinguin la consideració de rústics als efectes de l'Impost sobre béns immobles. En conseqüència està subjecte l’increment de valor que experimentin els terrenys que s’hagin de considerar urbans a efectes de l’impost sobre béns immobles, amb independència de que estiguin o no contemplats com a tals al Cadastre o al Padró d’aquell.
Exempcions
Article 5
1. Estan exempts d'aquest Impost els increments de valor que es manifestin a conseqüència dels actes següents:
a. Les aportacions de béns i drets realitzats pels cònjuges a la societat conjugal, les adjudicacions que a favor seu i en pagament d'aquelles es verifiquin i les transmissions que es facin als cònjuges en pagament dels seus havers comuns.
b. La constitució i pagament de qualsevol drets de servitud.
c. Les transmissions de béns immobles entre cònjuges o a favor dels fills, com a conseqüència del compliment de sentències en els casos de nul·litat, separació o divorci matrimonial.
d. les transmissions de béns que es trobin dins del perímetre delimitat com a Conjunt Històric-Artístic, o s’hagin declarat individualment d’interès cultural, segons l’establert a la Llei 16/1.985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol quan els seus propietaris o titulars de drets reals acreditin que han realitzat obres de conservació, millora o rehabilitació en els esmentats immobles.
2. Així mateix, estan exempts d'aquest Impost els increments de valor corresponents quan l'obligació de satisfer aquest Impost recaigui sobre les següents persones o entitats:
a. L'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals a què pertanyi el municipi, així com els seus respectius organismes autònoms de caràcter administratiu.
b. El municipi de la imposició i altres entitats locals integrades o en què s'integri el dit municipi, així com els seus respectius organismes autònoms de caràcter administratiu.
c. Les institucions que tinguin la qualificació de benèfiques o benèfico-docents.
d. Les Entitats gestores de la Seguretat Social i les Mutualitats de Previsió Social regulades per la Llei 30/1995, de 8 de novembre, d’Ordenació i Supervisió dels Segurs Privats.
e. Les persones o entitats a favor de les quals s'hagi reconegut l'exempció en tractats o convenis internacionals.
f. Els titulars de concessions administratives revertibles respecte dels terrenys afectes a aquestes.
g. La Creu Roja Espanyola.
Subjectes passius i responsables
Article 6
1. És subjecte passiu de l’impost a títol de contribuent:
a) En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudiment limitatius del domini a títol lucratiu, la persona física o jurídica, o l’entitat a que es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, que adquireixi el terreny o a favor de la qual es constitueixi o transmeti el dret real de que es tracti.
b) En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudiment limitatius del domini a títol onerós, la persona física o jurídica, o l’entitat a que es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, que transmeti el terreny, o que constitueixi o transmeti el dret real de que es tracti.
2. En els supòsits a que es refereix la lletra b) de l’apartat anterior, tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent, la persona física o jurídica, o l’entitat a que es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, que adquireixi el terreny o a favor de la qual es constitueixi o transmeti el dret real de que es tracti, quan el contribuent sigui una persona física no resident a Espanya.
Article 7
1. Responen solidàriament de les obligacions tributàries totes les persones que siguin causants d'una infracció tributària o que col·laborin a cometre-la.
2. Els copartícips o cotitulars de les entitats jurídiques o econòmiques a què es refereix l’article 40 de la Llei General Tributària respondran solidàriament en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries de les dites entitats.
3. En el cas de societats o entitats dissoltes i liquidades, les seves obligacions tributàries pendents es transmetran als socis o partícips en el capital, que respondran d’elles solidàriament i fins el límit del valor de la quota de liquidació que se’ls hagués adjudicat.
4. Els administradors de persones jurídiques que no van realitzar els actes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d'aquelles respondran subsidiàriament dels deutes següents:
a) Quan s'ha comès una infracció tributària simple, de l'import de la sanció.
b) Quan s'ha comès una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible.
c) En supòsits de cessament de les activitats de la societat, de l'import de les obligacions tributàries pendents en la data de cessament.
5. La responsabilitat s'exigirà en tot cas en els termes i d'acord amb el procediment previst a la Llei General Tributària.
Base imposable
Article 8
1. La base imposable d'aquest Impost està constituïda per l'increment real del valor dels terrenys de naturalesa urbana, posat de manifest en el moment de la meritació i experimentat al llarg d'un període màxim de vint anys.
2. Per determinar l'import de l'increment real, a què es refereix l'apartat anterior s'aplicarà sobre el valor del terreny en el moment de la meritació el percentatge que pertoqui en funció del nombre d'anys durant els quals s'hagués generat aquest increment.
3. El percentatge esmentat abans serà el que resulti de multiplicar el nombre d'anys expressat a l'apartat 2 de l'article precedent pel corresponent percentatge anual, que serà:
a) Per als increments de valor generats en un període de temps comprès entre un i cinc anys: 2,7%
b) Per als increments de valor generats en un període de temps de fins a deu anys: 2,6%
c) Per als increments de valor generats en un període de temps de fins a quinze anys: 2,5%
d) Per als increments de valor generats en un període de temps de fins a vint anys: 2,5%
4. Els percentatges anuals fixats podran ser modificats per l’Ajuntament, dins els límits màxim i mínim establerts per la llei. Aquests límits també podran ser modificats per les lleis de Pressuposts generals de l’Estat.
5. Per calcular el percentatge anual i el nombre d’anys a multiplicar, només es consideraran els anys complets que integren el període de posada de manifest de l’increment de valor, sense que, amb aquest efecte es puguin computar les fraccions d’anys del període.
Meritació
Article 9
1. En les transmissions de terrenys, el valor d’aquests en el moment de la meritació serà el que tinguin fixat en aquell moment als efectes de l'Impost sobre béns immobles.
2. En la constitució i transmissió de drets reals de gaudi, limitadors del domini, sobre terrenys de naturalesa urbana, el percentatge corresponent s'aplicarà sobre la part del valor definit a l'article anterior que representi, respecte d’aquell, el valor dels dits drets, calculats segons les regles següents:
A. En el cas de constituir-se un dret d'usdefruit temporal, el valor equivaldrà a un 2 per cent del valor cadastral per cada any de durada d'aquest, sense que pugui depassar el 70 per cent del valor cadastral.
B. Si l'usdefruit és vitalici, el seu valor, en el cas que l'usufructuari tingués menys de vint anys, serà equivalent al 70 per cent del valor cadastral del terreny. Aquesta quantitat es reduirà un 1 per cent per cada any que passi d'aquella edat, fins al límit mínim del 10 per cent del valor cadastral.
C. Si l'usdefruit s'estableix a favor d'una persona jurídica per un termini indefinit o superior a trenta anys, es considerarà com una transmissió de la propietat plena del terreny subjecta a condició resolutòria, i el seu valor equivaldrà al 100 per cent del valor cadastral del terreny usufructuat.
D. Quan es transmeti un dret d'usdefruit ja existent, els percentatges expressats a les anteriors lletres A, B i C s'aplicaran sobre el valor cadastral del terreny en el moment de la dita transmissió.
E. Quan es transmeti el dret de nua propietat, el seu valor serà igual a la diferència entre el valor cadastral del terreny i el valor de l'usdefruit, aquest darrer calculat segons les regles anteriors.
F. El valor dels drets d'ús i habitació serà el que resulta d'aplicar al 75 per cent del valor cadastral dels terrenys sobre els quals es constitueixen aquests drets les regles corres-ponents a la valoració dels usdefruits temporals o vitalicis, segons els casos.
G. En la constitució o transmissió de qualsevols altres drets reals de gaudi limitadors del domini diferents dels enumerats a les lletres A, B, C, D i F d'aquest article i en el se-güent, es considerarà com a valor d'aquests, als efectes d'aquest impost:
a) El capital, preu o valor pactat en constituir-los, si fos igual o major que el resultat de la capitalització a l'interès bàsic del Banc d'Espanya de la seva renda o valor anual.
b) Aquest darrer, si aquell fos menor.
3. En la constitució o transmissió del dret d'elevar una o més plantes damunt un edifici o terreny, o del dret de realitzar la construcció per davall el sòl sense que impliqui l'existència d'un dret real de superfície, el quadre de percentatges anuals, contingut a l'apartat 3 de l'article anterior, s'aplicarà sobre la part del valor definit a l'apartat 1 que representi, respecte d'aquell, el mòdul de proporcionalitat fixat a l'escriptura de transmissió o, en defecte d'aquesta, el que resulti d'establir la proporció entre la superfície o el volum edificats una vegada construïdes aquelles.
4. En els supòsits d'expropiació forçosa, el quadre de percentatges anuals, contingut a l'apartat 3 de l'article anterior, s'aplicarà sobre la part del preu just que correspongui al valor del terreny.
Quota tributària
Article 10
1. La quota d'aquest impost serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen del 22%.
Bonificacions
Article 11
1. Gaudiran d'una bonificació de fins el 99 per cent les quotes que es meritin en les transmissions que es realitzin amb ocasió de les operacions de fusió o escissió d'empreses a què es refereix la Llei 76/1980, de 26 de desembre, sempre que l'Ajuntament ho acordi d'aquesta manera.
Si els béns la transmissió dels quals va donar lloc a la bonificació fossin alienats dins els cinc anys següents a la data de la fusió o l'escissió, l'import de la bonificació haurà de ser satisfet a l'Ajuntament, sense perjudici del pagament de l'impost que escaigui per l'alienació.
Aquesta obligació recaurà sobre les persones o l'entitat que va adquirir els béns a conseqüència de l'operació de fusió o escissió.
2. S’estableix una bonificació de fins al 95 per cent de la quota íntegra de l'impost, en les transmissions de terrenys, i en la transmissió o constitució de drets reals de gaudi limitatius del domini, realitzades a títol lucratiu per causa de mort a favor dels descendents i adoptats, els cònjuges i els ascendents i adoptants.
Meritació i període impositiu
Article 12
1. L'impost es merita:
a) Quan es transmeti la propietat del terreny, ja sigui a títol onerós o gratuït, entre vius o per causa de mort, en la data de transmissió.
b) Quan es constitueixi o transmeti qualsevol dret real de gaudi limitador del domini, en la data en què tingui lloc la constitució o transmissió.
Amb aquest efecte, es prendrà com a data de la transmissió:
1. En els actes o contractes inter vivos, la de l'atorgament de l'instrument públic, i, quan es tracti de documents privats, la d'incorporació o inscripció d'aquest en un registre públic o la del lliurament a un funcionari públic per raó del seu ofici.
2. En les transmissions per causa de mort, la del traspàs del causant.
Article 13
1. Quan es declari o reconegui judicialment o administrativament per resolució ferma que ha tingut lloc la nul·litat, rescissió o resolució de l'acte o contracte determinant de la transmissió del terreny o de la constitució o transmissió del dret real de gaudi sobre aquest, el subjecte passiu tindrà dret a la devolució de l'impost satisfet, sempre que aquest acte o contracte no li hagués produït efectes lucratius i que reclami la devolució dins un termini de cinc anys des que la resolució va quedar ferma. S'entén que hi ha efecte lucratiu quan no es justifiqui que els interessats han de fer les recíproques devolucions a què es refereix l'article 1.295 del Codi civil. Encara que l'acte o contracte no hagi produït efectes lucratius, si la resolució o rescissió es declaràs per incompliment de les obligacions del subjecte passiu de l'Impost, no escaurà cap devolució.
2. Si el contracte queda sense efecte per mutu acord de les parts contractants, no escaurà la devolució de l'impost satisfet i es considerarà com un acte nou subjecte a tributació. S'estimarà com a mutu acord l'avinença en acte de conciliació i el simple assentiment a la demanda.
3. En els actes o contractes en què hi hagi alguna condició, la seva classificació es farà conformement a les prescripcions contingudes al Codi civil. Si és suspensiva no es liquidarà l'Impost fins que aquesta es compleixi. Si la condició és resolutòria s'exigirà l'Impost, evidentment amb la reserva, quan es compleixi la condició, de fer la devolució oportuna segons la regla de l'apartat 1 anterior.
Article 14
1. Quan es transmeti la propietat de terrenys o es constitueixi o transmeti qualsevol dret real de gaudi, limitador de domini, a títol onerós o gratuït, entre vius o per causa de mort, l'Impost gravarà l'increment de valor que s'hagi produït dins el període de temps transcorregut entre l'adquisició del terreny o del dret pel transmetent i la nova transmissió o, si s'escau, la constitució del dret real de gaudi.
2. En casos de transmissió de terrenys adjudicats en reparcel·lació, conformement als preceptes de la Llei del sòl, com que suposa la subrogació, amb plena eficàcia real, de les antigues per les noves parcel·les, el període impositiu es comptarà a partir de la data d'adquisició dels terrenys aportats a la reparcel·lació.
3. En cap cas, el període de generació de l'Impost no podrà ser inferior a un any.
Gestió de l'Impost
Article 15
1. Els subjectes passius estaran obligats a presentar davant de l'Ajuntament una declaració segons el model que aquest ha determinat, on s'hi contindran els elements de la relació tributària imprescindibles per practicar la liquidació corresponent.
2. Aquesta declaració haurà de ser presentada en els següents terminis, des de la data en què es produeixi l'acreditament de l'impost:
a) Quan es tracti d'actes "inter vivos", el termini serà de trenta dies hàbils.
b) Quan es tracti d'actes per causa de mort, el termini serà de sis mesos, prorrogables fins a un any a sol·licitud del subjecte passiu.
3. A la declaració s'hi adjuntaran els documents on hi constin els actes o els contractes que originen la imposició.
4. Independentment del que es disposa en l'apartat primer d' aquest article, també estan obligats a comunicar a l'Ajuntament la realització del fet imposable en els mateixos terminis que els subjectes passius:
a) En els supòsits contemplats en la lletra a) de l'article 2n. d'aquesta ordenança, sempre que s'hagin produït per negoci jurídic entre vius, el donant o la persona que constitueix o que transmet el dret real de què es tracti.
b) En els supòsits contemplats en la lletra b) d'aquest article, l'adquirent o la persona a favor de la qual es constitueixi o es transmeti el dret real de què es tracti.
5. Els notaris també estaran obligats a remetre a l'Ajuntament, dins de la primera quinzena de cada trimestre, una relació o índex comprensiu de tots els documents que han autoritzat en el trimestre anterior, i en els que s'hi continguin els fets, els actes o els negocis jurídics que posin de relleu la realització del fet imposable d'aquest impost, amb excepció feta dels actes d'última voluntat. També estaran obligats a remetre, dins del mateix termini, una relació dels documents privats comprensius dels mateixos fets, actes o negocis jurídics, que els hagin estat presentats per a coneixement i legitimació de firmes. El que es preveu en aquest apartat s'entén sense perjudici del deure general de col·laboració establert en la Llei General Tributària.
Article 16
1. Els òrgans de gestió tributària corresponents han de practicar les liquidacions d'aquest impost les quals s'han de notificar íntegrament al subjecte passiu, tot indicant-hi els terminis de pagament i els recursos procedents.
2. Quan es presenti declaració, les notificacions s'han de practicar en el domicili assenyalat en la declaració. No obstant això, la notificació es pot lliurar en mà, amb caràcter general, al mandatari portador de la declaració.
3. Quan es practiqui la liquidació en base a les dades rebudes per l’Ens gestor, per un mitjà diferent de la declaració dels obligats tributaris, es notificarà a l’adreça coneguda per l’Administració.
Qualsevol notificació que s'hagi intentat en el darrer domicili declarat pel contribuent (mentre no se n'hagi justificat el canvi), és eficaç en dret amb caràcter general.
4. En supòsits de transmissions mortis causa, quan hi hagin varis subjectes passius es practicaran tantes liquidacions com a deutors principals resultin, segons el títol jurídic obrant en l’Administració.
5. Sense perjudici del què preveu el punt anterior, en casos de pluralitat de subjectes passius, quan un d’ells presenta declaració única, fent-hi constar que actua en nom de la resta dels deutors i sol·licitant la pràctica d’una sola liquidació, s’accedirà a la petició. Conseqüentment, es liquidarà a nom del declarant la totalitat del deute.
6. L'ingrés s'efectuarà a les entitats col·laboradores dins dels terminis establerts al Reglament General de Recaptació.
Article 17
1. La inspecció i recaptació d'aquest Impost es realitzarà conformement amb la Llei general tributària i amb les altres lleis de l'Estat reguladores de la matèria, així com les disposicions dictades per desenvolupar-les.
Article 18
1. Per a tot el que es refereix a la qualificació de les infraccions tributàries i també per a la determinació de les sancions que per aquelles escaiguin en cada cas, hom s'ajustarà a la Llei general tributària i les disposicions que la complementin i desenvolupin, i al contingut de l'Ordenança fiscal general.”
Contra el present acord es podrà interposar per part dels interessats recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent a la data de publicació del present anunci al BOIB davant la sala de lo contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Sant Llorenç des Cardassar, 17 de desembre de 2014
El batle,
Mateu Puigròs Sureda