Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 22446
Resolució del director general d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca de 10 de desembre de 2014 per la qual s’estableixen el procediment i els terminis per renovar l’acreditació dels títols universitaris oficials de grau, màster i doctor
Versió PDF
L’article 35 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, estableix que per impartir ensenyaments oficials i expedir els títols oficials corresponents, amb validesa a tot el territori nacional, les universitats han de rebre l’autorització de la comunitat autònoma i han d’obtenir del Consell d’Universitats la verificació que els plans d’estudis s’ajusten a les directrius i condicions establertes pel Govern de l’Estat, tot això respectant l’autonomia acadèmica de les universitats.
El Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, fixa les directrius, les condicions i el procediment de verificació i acreditació que han de superar els plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols universitaris oficials. L’article 24.2 d’aquest Reial decret estableix la necessitat de renovar l’acreditació dels títols universitaris abans de sis anys, comptadors des de la data de verificació inicial o des de la darrera acreditació, per als títols de grau i de doctor, i abans de quatre anys, també comptadors des de la data de verificació inicial o des de la darrera acreditació, per als títols de màster, sense perjudici de la moratòria de dos anys prevista en la disposició transitòria sisena del Reial decret, introduïda pel Reial decret 534/2013, de 12 de juliol, per als títols universitaris l’acreditació dels quals s’hauria d’haver renovat en els cursos acadèmics 2012-2013, 2013-2014 i 2014-2015.
Així mateix, l’article 27 bis del Reial decret 1393/2007 estableix el marc per a la renovació, la qual s’ha de dur a terme d’acord amb el procediment i els terminis que les comunitats autònomes estableixin amb relació a les universitats del seu àmbit de competència.
D’altra banda, la disposició addicional sisena del Reial decret 1393/2007 estableix que les universitats dependents de l’Església catòlica han de sol·licitar al Consell d’Universitats la verificació dels plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols oficials. Aquests plans d’estudis s’han de verificar una vegada que s’ha comprovat que s’ajusten a les directrius i condicions establertes amb caràcter general pel Govern de l’Estat.
Per tot això, i de conformitat amb les competències que atorga a la Direcció General d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca el Decret 11/2014, de 10 d’octubre, del president de les Illes Balears, pel qual es rectifica un error advertit en el Decret 10/2014, de 3 d’octubre, del president de les Illes Balears, i es modifica el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 10 d’octubre), dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar el procediment i els terminis per renovar l’acreditació de títols universitaris oficials de grau, màster i doctor que imparteixen les universitats del sistema universitari de les Illes Balears (annex 1).
Segon
Aprovar el model de formulari per sol·licitar la renovació de l’acreditació, que s’adjunta a aquesta Resolució com a annex 2.
Tercer
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 10 de desembre de 2014
El director general d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca
Per suplència (Resolució de la consellera d’Educació, Cultura
i Universitats de 20/10/2014, BOIB de 25/10/2014)
Bartomeu Alcover Bisbal
Secretari general
ANNEX 1
Procediment i terminis per renovar l’acreditació de títols universitaris oficials de grau, màster i doctor que imparteixen les universitats del sistema universitari de les Illes Balears
1. Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és establir el procediment i els terminis per renovar l’acreditació de títols universitaris oficials de grau, màster i doctor.
2. Àmbit d’aplicació
Les normes contingudes en aquesta Resolució són aplicables a la Universitat de les Illes Balears (UIB).
3. Títols universitaris oficials als quals és aplicable el procediment
El procediment i els terminis que s’estableixen en aquesta Resolució són aplicables als títols universitaris oficials de grau, màster i doctor de la Universitat de les Illes Balears l’acreditació dels quals s’hagi de renovar abans de l’1 de gener de 2016, d’acord amb el que preveuen l’article 24.2 i la disposició transitòria sisena del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
4. Procediment de renovació de l’acreditació
4.1. La renovació de l’acreditació dels títols universitaris oficials s’ha de tramitar d’acord amb el que disposa l’article 27 bis del Reial decret 1393/2007.
4.2. Per iniciar el procediment, la UIB ha d’adreçar una sol·licitud a la Direcció General d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca formulada en la forma i dins el termini que s’estableixen en el punt 5 d’aquest annex.
4.3. La Direcció General d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca ha de remetre la sol·licitud, juntament amb la resta de documentació que l’acompanyi, a l’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (AQUIB) perquè l’avaluï.
4.4. L’AQUIB ha d’elaborar una proposta d’informe motivada, en termes favorables a la renovació de l’acreditació o, si escau, amb indicació dels aspectes que necessàriament s’han de modificar per poder obtenir un informe favorable. La mateixa AQUIB ha de trametre la proposta d’informe a la UIB perquè aquesta hi pugui presentar al·legacions en el termini de quinze dies naturals.
4.5. Una vegada finalitzat aquest termini i valorades les al·legacions, si n’hi ha, l’AQUIB ha d’elaborar l’informe d’avaluació, que pot ser favorable o desfavorable, i l’ha de remetre a la UIB, a la Direcció General d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca, al Consell d’Universitats i al Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
5. Sol·licituds
5.1. L’imprès de sol·licitud (annex 2) està a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Direcció General d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca (<http://dguni.caib.es>). S’ha d’emplenar una sol·licitud específica per cada títol l’acreditació del qual s’hagi de renovar.
5.2. La sol·licitud, juntament amb la documentació especificada en el punt següent, ha d’anar adreçada a la Direcció General d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, i s’ha de presentar al Registre d’aquesta Conselleria o a qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5.3. La sol·licitud ha d’anar acompanyada de la documentació següent:
— L’informe d’autoavaluació del títol, elaborat per la Universitat d’acord amb la Guia d’autoavaluació: renovació de l’acreditació de títols oficials de grau, màster i doctorat, del programa de renovació de l’acreditació de l’AQUIB.
— El certificat de l’AQUIB acreditatiu de la visita d’experts externs a la Universitat prevista en l’apartat 3 de l’article 27 bis del Reial decret 1393/2007.
5.4. Si la documentació aportada és incompleta, s’ha de requerir la UIB que esmeni la mancança en el termini de deu dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5.5. El termini per presentar sol·licituds de renovació de l’acreditació dels títols és el comprès entre el 15 de desembre de 2014 i el 9 de gener de 2015, ambdós inclosos.
6. Títols presentats al projecte pilot de renovació de l’acreditació
6.1. En el cas dels títols que la UIB hagi presentat al projecte pilot de renovació de l’acreditació i que hagin obtingut l’informe favorable de l’AQUIB, també s’ha de presentar una sol·licitud de renovació de l’acreditació en el termini fixat en el punt 5.5.
6.2. En aquesta sol·licitud, s’ha d’indicar que el títol ja ha estat avaluat dins el projecte pilot i que ha obtingut un informe favorable, per la qual cosa l’AQUIB no l’ha de tornar a avaluar.
6.3. Els resultats del projecte pilot són vàlids a l’efecte d’acreditar els títols formalment.
7. Efectes de no presentar la sol·licitud de renovació de l’acreditació dins termini
7.1. Si la sol·licitud per renovar l’acreditació d’un títol universitari oficial no es presenta en el termini previst, el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, mitjançant una resolució, ha de revocar l’autorització del títol oficial en qüestió.
7.2. D’acord amb el que preveu la Resolució de 12 de novembre de 2014 de la Direcció General de Política Universitària per la qual s’estableixen el procediment i els terminis per renovar l’acreditació dels títols universitaris oficials de grau, màster i doctor (BOE núm. 278, de 17 de novembre), la resolució de revocació ha de declarar extingit el pla d’estudis i ha d’incloure les mesures necessàries per garantir els drets acadèmics dels estudiants que es trobin cursant aquests estudis. Així mateix, es preveu que l’extinció del títol s’ha d’inscriure en el Registre d’Universitats, Centres i Títols (RUCT).
8. Normativa aplicable
8.1. El procediment establert en aquesta Resolució s’ha de regir, en tot el que aquesta no prevegi, pel Reial decret 1393/2007, especialment pels articles 24 i 27 bis i per la disposició transitòria sisena d’aquesta norma.
8.2. Així mateix, en tot allò que hi sigui aplicable, el procediment s’ha de regir pel Protocol per a la renovació de l’acreditació de titulacions oficials de grau, màster i doctorat, elaborat per la Comissió Universitària per a la Regulació del Seguiment i l’Acreditació (CURSA) i aprovat per la Comissió Delegada de la Conferència General de Política Universitària en la sessió de 5 de març de 2014, en l’exercici de la competència que, a aquest efecte, li atribueix l’apartat 9 de l’article 27 bis del Reial decret 1393/2007.
9. Règim especial
9.1. D’acord amb el que preveu la mateixa Resolució de 12 de novembre de 2014 de la Direcció General de Política Universitària per la qual s’estableixen el procediment i els terminis per renovar l’acreditació dels títols universitaris oficials de grau, màster i doctor, la Universitat Pontifícia de Comillas, per obtenir la renovació de l’acreditació dels títols universitaris oficials impartits al Centre d’Ensenyament Superior Alberta Giménez (CESAG), adscrit a aquesta Universitat, s’ha d’acollir, si escau, al procediment de renovació que tramita el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
9.2. En el cas que no presenti la sol·licitud per renovar l’acreditació d’un títol universitari oficial en el termini previst, el pla d’estudis corresponent a aquest títol s’ha d’extingir d’acord amb la seva pròpia normativa, la qual, en tot cas, ha de preveure les mesures necessàries per garantir els drets acadèmics dels estudiants que es trobin cursant aquests estudis. Així mateix, aquesta extinció s’ha de comunicar al Ministeri d’Educació, Cultura i Esport perquè la inscrigui en el Registre d’Universitats, Centres i Títols (RUCT).