Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 22384
Consell Executiu.
Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duts a terme el 2014
Versió PDF
Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en sessió ordinària de dia 1 de desembre de 2014, va adoptar el següent acord en relació amb l'assumpte:
Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió de subvencions del Consell Insular de Menorca a les entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duits a terme durant l'any 2014, que s'adjunten com annex.
Segon.- Aprovar simultàniament la convocatòria d'ajudes corresponent, per un import màxim de 130.000 €, que s'abonaran en pagaments fraccionats d'acord amb la previsió que se'n fa a les bases i que s'expliquen a continuació.
a) Un primer pagament del 45% de l'import concedit, que s'abonarà de forma anticipada en el moment de la concessió de la subvenció, amb càrrec al pressupost de 2015.
b) Un segon pagament del 55%, que s'abonarà després de la correcta i completa justificació de la subvenció.
Tercer.- Sotmetre els pagaments a la condició suspensiva que hi hagi crèdit adequat i suficient en el pressupost del Consell Insular de Menorca per a l'any 2015.
Quart.- El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes comptat des del dia que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Bases que regeixen la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d’atenció a persones en l’àmbit social duts a terme durant l’any 2014
1. Objecte de la subvenció
Les ajudes tenen com a objecte el finançament de projectes i activitats de serveis socials duts a terme per entitats privades sense ànim de lucre, dins l'àmbit de Menorca els quals contribueixin a fomentar l'autonomia personal, la qualitat de vida i en definitiva un major benestar social dins els camps de la dependència i promoció de l'autonomia de la gent gran, pobresa, malaltia crònica i atenció a la família.
2. Finalitat
El foment de les associacions i entitats no lucratives que millorin l'oferta de prestacions de serveis socials existents a Menorca les quals contribueixen a aconseguir un major benestar i cohesió social.
3. Finançament i import màxim
Les ajudes que s’atorguin d'acord amb aquestes bases i dins de la convocatòria corresponent tindran un import global màxim de 130.000 €.
Aquestes ajudes estan sotmeses a la condició suspensiva que hi hagi crèdit adequat i suficient en el pressupost del Consell Insular de Menorca per a l'any 2015.
L'import màxim que es pot concedir per beneficiari és de 40.000 €.
4. Entitats beneficiàries
Poden sol·licitar la subvenció les entitats privades sense ànim de lucre que es dediquen a l’atenció i la millora de les condicions de vida dins dels camps relacionats a l’objecte d’aquestes bases i aportin al projecte/activitat no menys del 20% del cost total final d'aquest. A més han de complir els requisits següents:
a) Estar inscrites en el Registre Unificat de Serveis Socials, o haver-ho sol·licitat, d'acord amb el que preveu el Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials suprainsulars.
En el cas d'entitats d'àmbit territorial més ampla, en el Registre de Serveis Socials que correspongui, sempre que pugui demostrar la repercussió de la seva acció dins Menorca.
En tot cas, abans de la concessió, s'ha de poder acreditar la inscripció en el registre corresponent.
b) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
c) Han d'actuar dins l'àmbit territorial de Menorca. En el cas que el seu àmbit d'actuació sigui més ample s'ha de demostrar i justificar la repercussió i la incidència dins l'àmbit menorquí o s'ha de presentar un programa específic.
d) Les diferents delegacions, legalment constituïdes, d'una mateixa entitat privada sense ànim de lucre es poden presentar a aquesta convocatòria sempre que presentin programes específics diferenciats, que es gestionin de forma autònoma per cadascuna d'elles i que no actuïn sobre un mateix municipi.
e) Estar legalment constituïdes.
f) Trobar-se al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions amb el Consell Insular de Menorca, en el moment de presentar la sol·licitud de subvenció.
g) No estar integrades en una fundació que s’hagi constituït amb una aportació majoritària, directa o indirecta, del Consell Insular de Menorca, o el patrimoni fundacional de la qual, amb caràcter de permanència, estigui format en més d’un 50% per béns o drets aportats o cedits per l’administració insular.
h) En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les entitats en què concorri alguna de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
5. Activitats subvencionables
La subvenció s'ha de destinar al finançament d’activitats, projectes i programes orientats a:
- Dependència i promoció de l’autonomia personal, adreçades al col·lectiu de gent gran.
- La prevenció, informació, atenció i suport a persones o col·lectius en situació o risc de pobresa.
- La prevenció, l'atenció, el suport, la divulgació i la formació a col·lectius que lluiten per pal·liar els efectes de malalties o que les pateixen.
- La promoció i l'atenció a la família.
Són subvencionables les activitats que s'han portat a terme entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2014.
6. Despeses subvencionables
Són subvencionables les despeses en què no hi hagi dubtes que responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries i referides al període d'execució esmentat, segons el tipus següents:
a) Les despeses corresponents a nòmines, minutes o prestacions de serveis professionals. Son subvencionables fins a un màxim del 75% de l’import total del projecte. No serà subvencionable l'import de la despesa en el cas que, individualment considerada, el seu muntant superi el quàdruple de l'import del salari mínim interprofessional.
b) Les despeses que suposin la contractació d'una prestació de serveis o l'entrega d'un bé, amb caràcter previ a la contractació del compromís, i només en el cas que aquesta superi la quantia de 12.000 € (+ IVA), s'han d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes a diferents proveïdors, la qual cosa implica haver de justificar el no haver adquirit la més econòmica.
S'estableixen les excepcions següents:
- Que per les seves especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient de proveïdors que els facin, prestin o subministrin.
- En el cas que l'obligació de la despesa s'hagués fet abans de la sol·licitud de subvenció.
c) Les despeses d'IRPF, en la part que correspongui abonar a l'entitat beneficiària de la subvenció s'han d'incloure en el cost corresponent, pel fet de formar-ne part.
d) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les notarials i registrals són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i siguin indispensables per a l'adequada preparació o l'execució de l'activitat concreta subvencionada.
e) Els tributs són despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció els ha abonat efectivament.
f) Les despeses indirectes, les quals s'han d'imputar pel beneficiari de la subvenció, en la part que raonablement correspongui d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què aquestes despeses corresponguin al període en què efectivament s'ha fet l'activitat.
g) Les despeses derivades de contractes d'arrendament respecte de béns immobles directament destinats a l'execució dels projectes subvencionats
h) Les despeses financeres derivades de crèdits hipotecaris que gravin béns immobles directament destinats a l'execució dels projectes subvencionats. En cap cas aquestes han d'haver contribuït a la compra del bé.
i) En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
j) Tampoc són subvencionables les activitats que siguin objecte de concert o contractació per part del Consell Insular de Menorca.
7. Règim de compatibilitat i concurrència de subvencions
Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts concedits per altres administracions o entitats públiques o privades, al mateix beneficiari i pel mateix projecte o activitat, sempre que considerades aïlladament o conjuntament no en superin el cost.
Les entitats que siguin beneficiàries de les esmentades ajudes tenen l'obligació de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca just en tenguin coneixement.
En qualsevol cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per al mateix projecte o activitat, quan el conjunt d’ajudes rebudes en superi el cost total, donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió, en el cas que ja s'hagi produït.
8. Sol·licituds, termini de presentació i documentació
La sol·licitud l'ha de signar la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat, i s'ha de presentar dins del termini d'un mes des que la convocatòria i les bases es publiquin en el BOIB.
Els models normalitzats es facilitaran a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a través de la pàgina web del CIM.
La sol·licitud (annex 1) ha d’anar acompanyada de la documentació següent:
Documentació general:
a) Còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació dels estatuts i del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre que correspongui.
b) Certificat de l’entitat on constin els membres actuals de la junta directiva (annex 2).
c) Certificat de l'acord d'aprovació del pressupost general de l'entitat de 2014 (s'ha d'adjuntar o incloure l'esmentat pressupost).
d) Fotocòpia del DNI del representant legal de l’entitat.
e) Fotocòpia del CIF de l’entitat.
f) Autorització actualitzada per prestar el servei social, d’acord amb el que estableix el Decret 10/2013, de 28 de febrer, en el cas que l'entitat tengui el seu domicili dins del territori de les Illes Balears, o la que correspongui segons el cas. En el supòsit d'estar en tràmit d'obtenir-la, còpia d'haver-la sol·licitat.
g) Document de designació de compte bancari de l'entitat (annex 4).
h) Declaració signada pel representant legal de l'entitat de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions públiques.
Documentació específica:
i) La llista dels socis (només inicials) de Menorca, amb l'import de la quota que abonen. Cal especificar quins dels quals són o han estat persones afectades o tutors d'aquestes.
j) Projecte explicatiu de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, acompanyada del seu pressupost específic d'ingressos i despeses (annex 5). En l’apartat d’ingressos s’han de desglossar les subvencions sol·licitades o rebudes per la mateixa activitat de 2014, que en cap cas poden superar el cost total del projecte o activitat. Així mateix, s'han d'especificar d'on es preveuen els altres ingressos i especificar-los (quotes de socis, donacions privades, beneficis activitats i superàvits, si escau, etc.) .
k) Acreditació d'haver rebut altres ajuts pel mateix projecte/activitat. En el cas en què no es pugui aportar en el moment de la sol·licitud, s'ha de presentar una declaració responsable (annex 6).
S'estableix l'obligació de comunicar la concessió o possibilitat de concessió de qualsevol ajuda pel mateix projecte/activitat pel qual s'ha demanat la subvenció, en el moment en què es produeixi, encara que sigui posterior a la concessió i a la justificació.
S’eximeix de presentar la documentació a la qual es fa referència en els apartats a, b, d, e, f i g d'aquest punt en el cas que ja constin en els arxius del Consell Insular i que no hagin sofert modificacions.
Les sol·licituds es poden presentar als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca, a la Seu de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, o als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el Consell Insular de Menorca per a la prestació d’aquest servei.
Així mateix es poden presentar a qualsevol altre lloc de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
9. Criteris de valoració
9.1. Es valorarà la capacitat de dinamització i d'implicació social, així com l'actualització de coneixements i l'optimització de recursos entre les diferents entitats i amb la ciutadania.
a) Es mesurarà segons el nombre de socis i en relació amb el nombre d'afectats.
Socis afectats/població afectada
Les esmentades dades, perquè siguin puntuades, s'han d'acreditar amb l'aportació de la llista de socis i el tant per cent de la població afectada mitjançant l'aportació de dades estadístiques fiables (s'ha de fer constar la font d'on s'han extret les dades).
b) Publicitat: Organització de campanyes de difusió, sensibilització, recaptació i similars:
c) Formació: Organització i assistència a jornades, tallers, seminaris, congressos i similars:
En el cas que l'organització d'accions dels apartats b i c es desenvolupi de forma conjunta entre diferents entitats no lucratives es multiplicarà el punt pel nombre de les entitats que hi hagin participat.
9.2. Es valorarà la necessitat del servei. Es mesurarà segons si l'Administració no el porta a terme o si a pesar de prestar-lo aquest resulta insuficient.
9.3. Es valorarà la continuïtat del servei en el sentit de donar suport a les activitats que subsisteixen en el temps d'acord amb la seva necessitat i bon fer.
9.4. Es valorarà que l'entitat tengui contractats professionals especialitzats per portar a terme activitats o donar serveis concrets amb la finalitat d'aconseguir una millor qualitat de la prestació.
Es puntuarà de forma especial que la persona contractada pertanyi a un col·lectiu amb especials dificultats d'inserció laboral la qual cosa s'ha d'acreditar (aportació del contracte)
Per cada contracte a professional especialitzat …................. 2 punts (jornada completa)
Per cada persona contractada que pertanyi a un col·lectiu amb especials dificultats d’inserció laboral .. 2,5 punts (jornada completa)
9.5 Es valorarà la cartera de serveis que l'entitat ofereix:
a) Disponibilitat i la facilitació d'atenció:
- Horari presencial: 1 dia a la setmana …................................................................. 2 punts
2 o 3 dies a la setmana …........................................ 3 punts
4 o 5 dies a la setmana …........................................ 4 punts
Tota la setmana ….................................................. . 6 punts
- Llocs d'atenció: per cada municipi al qual s'hi dóna atenció …............... 1 punt
- Atenció telefònica: Entre 1 i 3 dies a la setmana …............................... 2 punts
Tots els dies a la setmana …................................... 3 punts
24 hores tots els dies .…....................................... 4 punts
b) Si l'entitat ofereix servei d'acompanyament …......................................... 2 punts
c) Si l'entitat ofereix atenció directe professional …...................................... 6 punts
d) Si l'entitat ofereix serveis d'estada diurna …............................................ 4 punts
e) Si l'entitat ofereix serveis d'estada de 24 hores …................................... 6 punts
9.6 Es valorarà el foment del voluntariat:
- Si tenen un programa elaborat i en
- Per cada voluntari acreditat (*) ................................................................... 1 punt
(*) S'ha de justificar mitjançant la presentació de l'acord d'incorporació, formalitzat, el qual ha de tenir el contingut mínim que preveu l'art. 14 de la Llei 3/1998, de 18 de maig, sobre voluntariat social a les Illes Balears. Així mateix s'ha de presentar l'assegurança corresponent, si escau.
10. Inici de l’expedient i examen de la documentació
Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
L’expedient s'inicia mitjançant l’aprovació de la convocatòria corresponent.
La instrucció correspon a la persona que ocupa el lloc d'administratiu del Departament de Benestar Social i Joventut, que ha de formalitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de formular la proposta de resolució.
Si la sol·licitud és incorrecta o incompleta, la instrucció requerirà la rectificació o la documentació complementària necessària. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva sol·licitud i es procedirà d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
La persona que instrueix emetrà un informe en el qual ha de constar que de la informació de la qual disposa es desprèn que els peticionaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions.
També ha de preavaluar les sol·licituds o peticions, d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en les bases d'aquesta convocatòria.
Amb aquesta finalitat ha de demanar els informes tècnics i socials que estimi necessaris per a la correcta avaluació de les sol·licituds.
Finalment, presentarà tota aquesta informació davant la Comissió Avaluadora perquè aquesta pugui emetre l'informe on se'n concreti el resultat.
11. Comissió avaluadora
La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon admetre, examinar i avaluar les sol·licituds de subvenció i emetre'n l'informe que ha de servir de base perquè la consellera de Benestar Social elevi la proposta de resolució al Consell Executiu .
La Comissió Avaluadora està formada per la presidenta i quatre vocals:
- La consellera executiva de Benestar Social i Joventut, o la persona en qui delegui, actuarà com a president/a.
- La directora insular d’Atenció a la Dona, Infància, Joventut, Família, Immigració i Drogodependències.
- El director insular d’Atenció a les Persones.
- La tècnica responsable dels programes de família del Departament de Benestar Social i Joventut.
- L'administrativa del Departament de Benestar Social i Joventut, instructora del procediment, que actuarà com a secretària.
12. Determinació de l’import de la subvenció
El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds, serà el següent:
a) Comprovació i fixació de la puntuació corresponent a cada una de les sol·licituds, d'acord amb els criteris de l'apartat 9.
b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.
c) Divisió de la quantitat assignada que fixi la convocatòria entre la suma de punts adjudicats a les entitats sol·licitants, a fi d'obtenir el valor econòmic del punt.
d) La quantitat que correspondrà a cada sol·licitud serà el resultat de multiplicar els punts que s'hi hagin adjudicat pel valor del punt. La quantitat que s'assigni no pot ser superior a la sol·licitada.
e) El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència de l'esmentada correcció es podrà prorratejar de forma proporcional als crèdits obtinguts entre les entitats beneficiàries que no hagin arribat al 100% de l'import sol·licitat.
13. Resolució del procediment
La consellera executiva del Departament de Benestar Social i Joventut, a la vista de l'informe motivat de la Comissió Avaluadora i de la proposta de la instrucció elevarà la corresponent proposta de resolució al Consell Executiu del Consell Insular de Menorca. La proposta ha d'incloure les sol·licituds estimades i les desestimades.
El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca és l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes objecte d'aquestes bases.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la concessió de subvenció és de sis mesos, comptats des de la fi de la data límit de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
14. Abonament dels ajuts
Els ajuts s’abonaran en pagaments fraccionats:
El primer pagament, del 45% de l'ajut, tindrà caràcter anticipat i s'abonarà dins el termini de 60 dies comptats des de la data de l'acord de concessió. Les entitats beneficiàries estaran exemptes de presentar la garantia a la qual es refereix l'art. 34 de la Llei 38/2003, general de subvencions, per la seva naturalesa d'entitats no lucratives que desenvolupen projectes o activitats d'acció social.
El primer pagament anticipat es justifica pel motiu de l'interès públic que suposa que les esmentades entitats desenvolupin serveis dins l'acció social; així mateix, pel fet que els projectes o les activitats en el moment de la concessió estaran pràcticament o totalment executats.
El segon pagament es tramitarà i abonarà dins del termini de 60 dies, una vegada el beneficiari hagi justificat de manera completa i correcta la subvenció.
15. Justificació dels ajuts
La justificació s'ha de presentar dins del termini de dos mesos una vegada finalitzades les activitats per a les quals s'hagi concedit la subvenció.
S'ha de presentar, per a la correcta i completa justificació de la subvenció:
a) Acreditació de les subvencions concedides pel mateix projecte/activitat, en el cas que manqui presentar-ne alguna.
b) Certificats o acreditacions de trobar-se al corrent de les obligacions amb la hisenda estatal i de la comunitat autònoma, així com de les obligacions amb la Seguretat Social en el moment en què es presenti la justificació.
c) Memòria final del projecte/activitat subvencionat amb el nivell d’acompliment dels objectius i els efectes socials i estructurals de l’acció.
Ha de incloure el pressupost tancat d’ingressos i despeses, el qual ha de comprendre, com a mínim, una relació de les activitats realitzades i el seu cost, amb el desglossament de cadascuna de les despeses. En els ingressos s'han d'especificar i acreditar els diferents imports i la procedència (annex 7).
d) Factures o altres documents de valor provatori equivalents amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que acreditin les despeses efectuades de la totalitat del projecte.
e) Còpia de tot el material gràfic utilitzat per donar difusió de les activitats de l’entitat que han rebut subvenció del Consell Insular de Menorca, en el qual ha de constar el suport del Departament de Benestar Social i Joventut.
Si hi hagués causes excepcionals que impedissin la presentació de la justificació dins els terminis establerts, els beneficiaris les hauran d’al·legar per escrit abans de la finalització del termini màxim per a la justificació.
Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, la instrucció demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies.
Així mateix, si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació aquesta no s'ha presentat, la consellera de Benestar Social i Joventut requerirà al beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. L'esmentat requeriment tindrà a tots els efectes la consideració d'inici de l'expedient de revocació i també reintegrament, si pertoca.
16. La revocació i el reintegrament dels ajuts concedits
Com a conseqüència de la revocació queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió, i el beneficiari haurà de reintegrar les quantitats indegudament percebudes, si fos el cas.
Són causa de revocació total o parcial, les següents:
a) L'alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte (punt 9) per a la concessió de la subvenció.
b) L'import de la subvenció no pot superar el 80% del cost del projecte o activitat, consegüentment, si la despesa efectivament realitzada fos inferior al previst, la subvenció es reduirà en la quantitat corresponent fins arribar a l'esmentat percentatge.
c) L'incompliment, per part del beneficiari, de les obligacions o els compromisos contrets en l'apartat 17 d'aquests bases.
d) Si la subvenció s'ha obtingut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit.
e) En el cas que les subvencions individualment o col·lectivament considerades superin el cost total del projecte. En aquest cas es minorarà la subvenció per l'import corresponent a l'excés.
A banda del que fixen els apartats b i e anteriors, s'estableix quant al càlcul de minoració de la revocació parcial de la subvenció el següent:
Es calcularà la minoració d'acord amb els incompliments i en relació amb els valors que es van tenir en compte calcular la subvenció, sempre que l'actuació de les entitats no hagi estat dolosa i amb mala fe, hagin complert la majoria del seu projecte i es pugui deduir del seu procés d'actuació l'esforç per complir-lo.
En cas contrari es revocarà totalment la subvenció.
Ambdós casos requereixen l’informe previ de la instrucció i audiència al beneficiari.
Les quantitats que resultin finalment reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en els apartats anteriors és independent de les sancions que, en el seu cas, siguin exigibles.
17. Obligacions de les entitats beneficiàries
a) Comunicar al Consell Insular de Menorca l’acceptació de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de la concessió. Si no es produeix una renúncia expressa en el termini de 15 dies des que s’hagi notificat la resolució, s’entendrà que ha estat acceptada.
b) Dur a terme el projecte o activitat que fonamenta la concessió de l’ajuda en el termini previst.
c) Justificar de forma completa i correcta el projecte pel qual es concedeix l’ajuda i complir amb la resta de requisits i condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de la concessió dels ajuts.
d) Permetre al Consell Insular de Menorca inspeccionar les activitats subvencionades, així com proporcionar la informació que sobre l'execució del projecte li requereixi, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
e) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, nacional o internacional, en el moment en què se'n tengui coneixement.
f) Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Benestar Social i Joventut del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades i posar a la seva disposició els materials gràfics i audiovisuals relatius a l’activitat subvencionada.
g) Deixar constància de la percepció i de l’aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre.
h) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
i) Les entitats subvencionades queden obligades a comunicar qualsevol eventualitat, en el moment en què es produeixen, que pugui alterar les condicions tingudes en compte per concedir l’ajuda, o que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar al cost total.
18. Infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Com preveu l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars, l'òrgan competent per imposar les sancions que puguin derivar de les infraccions previstes per la normativa aplicable és la Presidència del Consell Insular de Menorca.
19. Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
20. Règim jurídic aplicable
Aquestes bases es troben emmarcades dins Pla Estratègic de Subvencions i de les Bases d'execució del Pressupost del Consell Insular de Menorca de 2014, que li són directament aplicables, a banda d'altres disposicions en matèria de subvencions, especialment les següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel que fa als preceptes de caràcter bàsic
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refòs de la Llei de subvencions de la CAIB
ANNEX I: Sol·licitud de subvenció (consta en l'expedient)
ANNEX II: Certificat sobre el nombre de socis i la composició de la junta directiva (consta en l'expedient)
ANNEX III: Declaració responsable que l’entitat compleix les condicions per ser beneficiària d'aquesta subvenció (consta en l'expedient)
ANNEX IV: Imprès del CIM sobre les dades bancàries i fiscals (consta en l'expedient)
ANNEX V: Dades sobre el projecte que es presenta (consta en l'expedient)
ANNEX VI: Declaració responsable que l'entitat té previst sol·licitar i rebre altres subvencions públiques o privades (consta en l'expedient)
ANNEX VII: Justificació de la subvenció: Memòria d’execució de l’activitat – avaluació i justificació de les despeses (consta en l'expedient)
Maó, 9 de desembre de 2014
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón