Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 22310
071/14 Departament Tributari. Aprovació definitiva Ordenança fiscal general 2015.
Versió PDF
Atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició al públic, cap reclamació o suggeriment contra l’acord de modificació de l’ordenança fiscal general, concepte 001,00, aprovat provisionalment per l'Excm. Ajuntament Ple, en sessió de dia 30 d’octubre de 2014, segons el que disposa l’article 17.3 i 17.4 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, s’entén definitivament aprovat, i per aquest motiu, es publica el text de l’esmentat acord, que és el següent:
A C O R D
"Primer.- Aprovar provisionalment l’expedient de modificació de l’Ordenança fiscal general, aprovada pel Ple de 7 de novembre de 2005, i modificada per acord plenari de 23 de febrer de 2009, pel que fa a l’Article 72.3; tot això en base a la legislació vigent en la matèria, constituïda singularment pels articles 16 a 19 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març. S'adjunta a la proposta la nova redacció.
Segon.- L’expressada modificació entrarà en vigor el dia primer de gener de dos mil quinze.
Tercer.- Que una vegada adoptat l’acord provisional referit, es publiqui en el BOIB i en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Autònoma el corresponent anunci d’exposició al públic de l’expedient, a efectes de reclamació. La citada exposició es farà en el tauler d’anuncis d’aquest Excm. Ajuntament durant el termini de trenta dies, dins dels quals els interessats podran examinar l’expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes, ben entès que si dins el dit termini no s’haguessin presentat reclamacions, s’entendrà definitivament adoptat l’acord provisional."
A N N E X
ORDENANÇA FISCAL GENERAL
Concepte 001,00
TEXT QUE ES MODIFICA:
ARTICLE 72
......................
3. L’Ajuntament podrà, a sol·licitud de l’obligat, ajornar o fraccionar els pagaments dels deutes tributaris d’acord amb el que preveuen els articles 65 i 82 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i els articles 44 i següents del Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial decret 939/2005, de 29 de juliol.
Seran ajornables o fraccionables tots els deutes tributaris recaptats per l’Ajuntament.
La falta de pagament, al seu venciment, d’una fracció, comporta la pèrdua del dret al fraccionament del deute i, en conseqüència, l’inici del període executiu de totes les fraccions pendents de pagament.
La garantia que s’hagi de prestar per als ajornaments o els fraccionaments que es sol×licitin estarà constituïda per un aval solidari d’entitats de dipòsit, sense perjudici d’aplicar el que disposa o assenyala el punt 3 a) de l’article 46 de l’esmentat Reglament General de Recaptació, en aquells casos que en el propi article s’indiquen. No serà necessari presentar garanties quan l’import del deute no superi els 6.000,00 euros.
Per a deutes superiors a 600 euros, el temps màxim d’ajornament o fraccionament serà de sis mesos per a deutes de liquidacions inferiors a 6.000,00 € i de dos anys per a les liquidacions superiors a aquesta quantitat. En el cas de liquidacions que no superin els 600,00 euros, el temps màxim d’ajornament o fraccionament serà de dos mesos. No seran ajornables ni fraccionables els deutes inferiors a 100 euros.
En cas de deutes tributaris per rebuts en període voluntari, quan l’obligat tributari es trobi en situació d’atur, i no compti amb altres fonts d’ingressos diferents a les ajudes públiques que superin 6.000 euros anuals, s’entendrà que la seva situació econòmico-financera pot impedir, de forma transitòria, efectuar el seu pagament en els terminis establerts. En aquests casos, els deutes tributaris es podran ajornar fins a dos anys, sempre que es mantengui la situació d’atur. Els obligats tributaris hauran de sol·licitar l’ajornament acreditant el compliment de les condicions, en la forma i requisits que determinarà l’Ajuntament a través d’edicte.
Els ajornaments i fraccionaments meritaran sempre els interessos de demora que corresponguin.
Les competències sobre ajornament o fraccionament que el Reglament general de recaptació atribueix als caps de les dependències de recaptació seran exercides pel tresorer d’aquest Ajuntament. La resta de competències atribuïdes a altres òrgans les exercirà el regidor responsable de l’Àrea d’Hisenda.
Per al que no preveu aquest article, hom s'ajustarà al Reglament general de recaptació.
La qual cosa es fa pública perquè se'n prengui coneixement general i als efectes oportuns, i es comunica que, conformement al que disposa l'art.19.1 del Texte Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, els interessats podran interposar, contra l’acord definitiu d’establiment i modificació de les ordenances esmentades, recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats a partir de l’endemà de la seva publicació en el B.O.I.B.
Palma, 11 de desembre de 2014
El cap del departament, per delegació
Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014
(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)
Xavier Calafat Rotger