Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 21854
Resolució de la presidenta per la qual s’aprova la convocatòria pública d’ajudes econòmiques de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials a entitats que duen a terme activitats de suport al respir familiar de persones amb discapacitat intel·lectual per a l’any 2013
Versió PDF
La presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, en data d'avui, ha dictat la resolució següent:
“Resolució de la presidenta per la qual s’aprova la convocatòria pública d’ajudes econòmiques de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials a entitats que duen a terme activitats de suport al respir familiar de persones amb discapacitat intel·lectual per a l’any 2013.
Antecedents
1. El dia 3 de desembre de 2014 ha tingut entrada en el Servei Jurídic Administratiu un informe proposta de l’Àrea de Persones amb Discapacitat en què es posa de manifest la necessitat de tramitar la convocatòria d’ajudes econòmiques a entitats que duen a terme activitats de suport al respir familiar de persones amb discapacitat intel·lectual per a l'any 2013.
2. El Servei Jurídic Administratiu i la Intervenció Delegada han emès els corresponents informes previs per aprovar aquesta convocatòria.
Fonaments de dret
1. El Ple del Consell de Mallorca, per acord de dia 9 de febrer de 2012, va aprovar els Estatuts de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, d’ara endavant IMAS, per tal d’adaptar-los a la nova estructura del Consell de Mallorca (BOIB núm. 28 de 21 de febrer de 2012). L'article 2.1 dels Estatuts disposa que l'Institut Mallorquí d’Afers Socials té per objecte l'exercici, en forma directa i descentralitzada, de les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials, menors i igualtat.
2. D'acord amb l'article 3 dels Estatuts de l'IMAS, aquest organisme té personalitat jurídica pròpia i la capacitat d'obrar necessària per complir els seus fins. Entre les seves facultats, es troba la d’atorgar subvencions.
3. La Llei 4/2009, de 11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, estableix a l’article 90 que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d’iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials.
Les polítiques de subvencions han d’establir-se d’acord amb el contingut i la finalitat dels plans de serveis socials elaborats segons aquesta llei, i han de dirigir-se fonamentalment a la creació, el manteniment, la millora i la modernització dels centres, a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials, i a la promoció d’accions formatives i d’activitats d’investigació i desenvolupament relacionades amb els serveis socials; amb el benentès que aquestes accions evitaran discriminar o empitjorar la igualtat d’oportunitats de totes les entitats privades que prestin serveis concertats amb l’Administració.
4. D’acord amb l’art. 9.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb caràcter previ a l’atorgament de les subvencions, s’han d’aprovar les normes que estableixin les bases reguladores de concessió en els termes que preveu aquesta Llei.
El Ple del Consell de Mallorca, en data 5 de maig de 2005, aprovà les bases reguladores de les ajudes a entitats de la Direcció de l’Àrea de Serveis Socials de l’Institut (BOIB núm. 99 de dia 30 de juny), d’acord amb què preveu la Llei 38/2003.
5. La justificació de l’objecte de la subvenció es farà mitjançant el sistema de mòduls, d’acord amb l’article l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 4404, de 24 de novembre de 2003) i la base 11 de les bases reguladores de les ajudes a entitats de la Direcció de l’Àrea de Serveis Socials.
6. Una vegada examinada la proposta de la convocatòria, pel que fa al seu contingut s’entén que s’adequa al que exigeixen les normes legals aplicables, que són les esmentades en el paràgraf anterior.
7. Existeix crèdit adequat i suficient per fer front a les despeses que genera aquesta convocatòria per un import total de dos-cents vuitanta-tres mil quatre-cents euros (283.400,00 €) amb càrrec a la partida 40.23328.48006 del vigent pressupost de despeses de l’IMAS.
8. L’article 7.2 g) dels Estatuts de l'IMAS estableix que correspon a la Presidència aprovar i resoldre els procediments d’ajudes i subvencions.
9. Pel que fa al procediment, assenyalar que, un cop s’hagi aprovat la convocatòria, s’haurà de publicar el corresponent anunci en el BOIB per tal que totes les entitats sense ànim de lucre que estiguin interessades puguin presentar-s’hi.
Resolució
Per tot això, resolc:
Primer. Convocar les ajudes econòmiques a entitats que duen a terme activitats de suport al respir familiar de persones amb discapacitat intel·lectual per a l’any 2013, d’acord amb els punts següents:
1. Objecte, finalitat i bases reguladores
L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament de l'activitat de suport al respir familiar per a persones amb discapacitat psíquica a entitats que gestionen aquesta activitat.
Aquesta convocatòria es regeix pel règim legal aplicable, per les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d'11 d'abril)
2. Definició i característiques de l'activitat
El suport al respir familiar és un recurs destinat a la prestació d'atenció temporal i per un període limitat a persones amb discapacitat, amb la finalitat de permetre als seus cuidadors espais de temps lliure, descans o conciliació de la vida laboral i/o familiar en serveis específics de l'entitat entre una hora i quinze dies, llevat d'excepcions d'estades més prolongades, que determinarà l’equip tècnic de cada entitat que presti l'activitat mitjançant un estudi i valoració. En cap cas poden superar els trenta dies a l’any per una mateixa família i persona amb discapacitat, en un o més períodes.
Aquesta activitat es destina a famílies de persones amb discapacitat intel·lectual i prioritza especialment les situacions de fills envellits o amb pluridiscapacitat i amb necessitats de suport generalitzat, pares envellits o dependents, trastorns de salut mental o situacions d'emergència (malaltia, hospitalització o necessitat de fer un viatge), així com totes aquelles demandes d'estades programades en el temps.
3. Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari
3.1 L'import màxim que es destina a la convocatòria és de 283.400,00 € (dos-cents vuitanta tres mil quatre-cents euros) amb càrrec a la partida 40.23328.48006 del pressupost de despeses de l’IMAS per a l’any 2014.
Número màxim de places previstes: 40
3.2 El preu d’aquesta ajuda es calcula mensualment i per plaça d’acord amb un preu del mòdul anual de 8.502 €, que es correspon amb un preu per plaça i mes de 708,50 €.
4. Entitats beneficiaries
Podran sol·licitar una ajuda en el marc d'aquesta convocatòria les entitats i les associacions de persones amb discapacitat que al llarg de l'any 2013 hagin dut a terme activitats de suport al respir familiar.
Els requisits que han de complir les entitats sol·licitants són els següents:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre Central de Serveis Socials o en el Registre insular de Serveis Socials.
b) Tenir domicili social (representació o delegació) a l’illa de Mallorca.
c) Acreditar que no s’incorre en cap de les prohibicions que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, o fer una declaració responsable sobre aquesta circumstància.
d) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.
e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l’IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.
f) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.
g) Tenir autoritzat per el Servei d'Autoritzacions, Registre i Inspecció de Centres i serveis socials de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials el servei de respir familiar.
h) No haver rebut cap altra subvenció o ajuda d’entitats publiques o privades per aquest mateix projecte.
No poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions:
a) Les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar.
b) Les entitats esmentades en l’article 2.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
c) Les entitats que reben una subvenció nominativa per part de l’IMAS per a una activitat igual o similar.
5. Activitats o actuacions subvencionables
5.1 Són objecte de subvenció les despeses derivades de les activitats de suport al respir familiar que s'han dut a terme entre l’1 de gener i el 31 d'octubre de 2013
5.2 Per a dur a terme aquestes activitats és imprescindible que l'entitat disposi del personal previst a l'autorització de l'IMAS per poder desenvolupar aquesta activitat.
6. Àmbit temporal
Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que es s'hagin dut a terme entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2013.
7. Documentació que s’ha de presentar
7.1 Les entitats interessades que compleixin els requisits que s'estableixen al punt 4 d'aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud d'acord amb el model que figura com a imprès 1, que ha de signar la persona representat de l'entitat juntament amb la següent documentació:
a) Una còpia compulsada del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI de la persona representant legal que signa la sol·licitud.
b) Una còpia compulsada de l'acord constitutiu de l'entitat, acompanyat dels estatuts.
c) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació...).
d) L'acreditació de la inscripció en el Registre Central de Serveis Socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en el que correspongui (registre d'associacions, de fundacions o d'entitats religioses).
e) Una còpia compulsada de l’autorització administrativa del servei de respir.
f)Documentació acreditativa de la titularitat del compte bancari facilitat, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en aquest cas, és suficient indicar-ne les dades). La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat beneficiària de la subvenció (imprès2).
g) Una declaració del responsable que l'entitat sol·licitant no està inclosa en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció (imprès 3).
h) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni haver rebut cap altre ajut per la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tan nacionals com estrangers, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 4).
i) Una declaració responsable de complir les obligacions que estableix la Llei de subvencions en relació amb les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d'11 d'abril) i també de les obligacions que estableix aquesta convocatòria. Aquestes declaracions es presenten mitjançant l'imprès 5 emplenat correctament.
j) Documentació acreditativa d'estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb l'IMAS i amb el Consell de Mallorca. A aquest efecte, la sol·licitud de la subvenció implica l'autorització perquè l'IMAS pugui obtenir de la Tresoreria del Consell de Mallorca informació relativa al compliment d’aquestes obligacions. No obstant això, l'entitat interessada pot optar per presentar aquesta documentació juntament amb la sol·licitud de la subvenció (imprès 6)
k) Una declaració responsable per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar que totes les persones beneficiàries són majors de 16 anys, viuen a Mallorca i disposen del certificat oficial vigent que acrediti una discapacitat d'un 33% o més (imprès 7).
l) En cas de presentar juntament amb la sol·licitud d'ajut la justificació de la despesa s'haurà de presentar la documentació que s'indica al punt 14.3 d'aquesta convocatòria.
No caldrà presentar els documents a), b), c) i d) si ja estan en poder de la Secció de Valoració de l'IMAS o del Registre Insular d'Entitats i no han estat objecte de cap modificació. En aquest cas, bastarà que el representant legal de l'entitat signi el document que figura com a imprès 8.
7.2 A més de la documentació anterior, s'ha de presentar una memòria tècnica d'acord amb el model que figura com a imprès 9, que inclogui els apartats següents:
8. Lloc i termini de presentació
8.1 Les entitats que compleixin els requisits generals que determinen les bases reguladores i els específics d'aquesta convocatòria, o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar les sol·licituds d’acord amb els models normalitzats relacionats en els annexos d'aquesta convocatòria que seran facilitats per l'IMAS a les oficines que s'indiquen o a la web www.imasmallorca.net, a l'apartat de tràmits.
Per tal de facilitar la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, es pot contactar amb la unitat d'Atenció al Ciutadà de l'IMAS a Palma o amb les seves delegacions d'Inca i de Manacor.
C/ General Riera, 67. 07010 Palma. Tel: 971 763325.
C/ Quarter (Antic quarter General Luque). 07300 Inca. Tel: 971 880216 / 971 880108
C/ José López, 1. 07500 Manacor. Tel: 971 844901 / 971 843397
En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l'entitat i el seu representant legal i han d’anar acompanyades de la resta de la documentació que s'indica en l'apartat 7 d'aquesta Resolució.
Les instàncies s'han de dirigir a la Presidència de l'IMAS i es poden presentar al Registre General de l'IMAS a Palma i a les seves delegacions d'Inca i de Manacor, a les oficines de Registre del Consell de Mallorca, o a qualsevol dels llocs que preveu l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Cal destacar que actualment no existeix cap tipus de conveni de col·laboració signat entre l’IMAS i/o el Consell Insular de Mallorca i els municipis de Mallorca, i, per tant, pel que fa a la presentació de la documentació no serà vàlid el registre d'entrada realitzat en els diversos ajuntaments (ni tan sols els realitzats a l'anomenada “Finestreta Única” que els municipis hagin implantat) sinó que es tindrà en compte la data d'entrada de les sol·licituds en el Registre de l’IMAS o del Consell de Mallorca.
Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar a l'oficina de correus en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat a l'IMAS es dati i segelli per part del personal de correus abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l'oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de l'IMAS.
En cas que la sol·licitud es presenti a les oficines de correus i s'enviï per correu certificat, s'haurà de trametre per fax a l'atenció de la coordinació de lÀrea de Persones amb Discapacitat (fax 971 498793) el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini, durant les 24 h següents a l’acabament d’aquest.
8.2 El termini per a la presentació de les sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. En cas que el darrer dia fos dissabte, caldrà realitzar la presentació al registre del Consell de Mallorca situat C/ del Palau Reial, núm.1 de Palma o a qualsevol oficina de correus.
9.Examen de la documentació
9.1 Els serveis tècnics de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si l'ajuda s'adequa al que estableix aquesta convocatòria. S'ha de comprovar específicament que l'entitat sol·licitant compleix els requisits generals que es preveu a l'apartat 4, i que aporta la documentació que preveu el punt 7è d'aquesta convocatòria.
9.2 En el cas que les sol·licituds no reuneixin els requisits legals i els que es deriven de les bases reguladores de les subvencions i d'aquesta convocatòria, s'ha de requerir a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú que, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 42 d’aquesta Llei.
10. Comissió avaluadora
10.1 D'acord amb el que disposa l'article 24 de la Llei general de subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora, que ha d'estudiar i revisar totes les sol·licituds presentades, i ha d'emetre l'informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució.
10.2 Aquesta comissió estarà formada per els següents membres:
President: el coordinador de l'Àrea de Persones amb Discapacitat o persona en qui delegui.
Vocals:
- La cap de la secció de Valoració, Avaluació i Seguiment o persona que la substitueixi.
- Un tècnic de la secció de Valoració, Avaluació i Seguiment o persona que el substitueixi.
- La interventora delegada de l'IMAS o persona que la substitueixi.
Secretària, amb veu, però sense vot: la secretària delegada de l'IMAS o persona que la substitueixi.
11. Instrucció del procediment, resolució i notificació
L'òrgan competent per resoldre és la Presidenta de l'IMAS, d'acord amb l'art. 7 g) dels Estatuts, que disposa a aquest efecte d'un termini de tres mesos comptadors des de l'endemà que hagi acabat el període de presentació de sol·licituds de les subvencions. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.
Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La resolució ha de ser expressa i motivada d'acord amb els criteris de valoració establerts i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
La resolució de l'expedient de concessió o de denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
12. Procediment i criteris de valoració
S’estableixen dues maneres de distribuir els fons de la convocatòria:
A) Quan l'import total sol·licitat sigui igual o inferior al crèdit disponible, s'han d'atorgar directament totes les places sol·licitades per cada entitat, sempre que compleixin els requisits i les obligacions mínims que estableix aquesta convocatòria.
B) Quan l'import total de les places que figuren en la sol·licitud d'ajuda presentada per les entitats sigui superior a la quantia màxima que preveu aquesta resolució. S'estableixen els criteris de valoració següents:
|
PUNTUACIÓ OBTINGUDA |
% PLACES SOL·LICITADES |
|---|---|
|
70 |
70 |
|
71 |
71 |
|
72 |
72 |
|
73 |
73 |
|
74 |
74 |
|
75 |
75 |
|
76 |
76 |
|
77 |
77 |
|
78 |
78 |
|
79 |
79 |
|
80 |
80 |
|
81 |
81 |
|
82 |
82 |
|
83 |
83 |
|
84 |
84 |
|
85 |
85 |
|
86 |
86 |
|
87 |
87 |
|
88 |
88 |
|
89 |
89 |
|
90 |
90 |
|
91 |
91 |
|
92 |
92 |
|
93 |
93 |
|
94 |
94 |
|
95 |
95 |
|
96 |
96 |
|
97 |
97 |
|
98 |
98 |
|
99 |
99 |
|
100 |
100 |
a) La qualitat de la memòria tècnica inicial presentada amb la inclusió de tots els punts que estableix l'apartat 7.2 d'aquesta convocatòria (0 a 51 punts).
Bloc 1. Justificació de l'activitat (màxim de 2 punts)
1.1. Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte. (0 a 2 punts)
Bloc 2. En relació amb els usuaris de l'activitat (màxim 4 punts)
2.1. Descripció acurada de característiques sociofamiliars dels usuaris (0 a 1 punt )
2.2. Determinació del nombre total de potencials d’usuaris (0 a 1 punt)
2.3. Descripció del nombre potencial d'usuaris per edat i sexe (0 a 1 punt)
2.4. Determinació d’una cobertura òptima de l'activitat (0 a 1 punt)
Bloc 3. Qualitat tècnica de l'activitat (màxim 14 punts)
3.1. Presentació de l'objectiu general de referència de l'activitat (0 a 2 punts)
3.2. Presentació dels objectius específics (0 a 2 punts)
3.3. Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (0 a 3 punts)
3.4. Adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir els objectius (0 a 3 punts)
3.5. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (0 a 2 punts)
3.6. Presentació d’un cronograma detallat d’activitats, separat per mesos. (0 a 2 punts)
Bloc 4. Capacitat operativa i tècnica de l'entitat sol·licitant (màxim 5 punts)
4.1. Estructura d’organització i funcionament. Descripció de l’entitat. (0 a 1 punt)
4.2. Disponibilitat d’espais i mitjans materials de què disposa l'entitat. (0 a 2 punts)
4.3. Voluntariat (0 a 1 punt)
4.4. Previsió de formació del personal que ha de participar en l'activitat (0 a 1 punt)
Bloc 5. En relació amb l'equip tècnic i la coordinació (màxim 4 punts)
5.1. Descripció d’espais de coordinació interna d’equip tècnic. (0 a 1 punts)
5.2. El projecte preveu la coordinació amb els serveis socials comunitaris bàsics i/o especialitzats. (de 0 a 1 punt)
5.3. El projecte preveu la coordinació amb recursos socioeducatius. (0 a 1 punt)
5.4. El projecte preveu la coordinació amb altres sistemes de benestar social. (0 a 1 punt)
Bloc 6. En relació amb la documentació i registre de l'activitat (màxim 7 punts)
6.1. S'aporten com a annex els registres d'activitat de la intervenció. (1 punt)
6.2. S'explica l'ús del registre d'activitat. (0 a 1 punt)
6.3. S'aporten en annex els models d'expedient individual. (1 punt)
6.4. S'explica l'ús de l'expedient individual. (0 a 1 punt)
6.5. Es compta amb programa informàtic de registre d'intervencions. (1 punt)
6.6. S'empren mesures de protecció de dades. (1 punt per cada mesura fins un màxim de 2 punts).
Bloc 7. En relació a les actuacions de l'activitat (màxim 5 punts)
7.1. S'expliciten estratègies d'entrada/acollida en l'activitat (2 punts)
7.2. S'expliciten les àrees d'intervenció de l'activitat (2 punts)
7.3. Es descriu la tipologia d'intervencions/activitats per àrees (1 punt)
Bloc 8. Activitats de difusió (màxim 2 punts)
8.1. Previsió d'activitats de divulgació adreçades als associats o a la ciutadania en general. Per cada activitat, 0,25 punts. (màxim 1 punt)
8.2. Utilització de l'ítem: Ús de les noves tecnologies de la informació per difondre les actuacions del projecte. (1 punt)
Bloc 9. Avaluació de l'activitat (màxim 8 punts)
9.1. Definició dels indicadors d'avaluació segons els objectius plantejats. (0 a 2 punts)
9.2. Definició dels instruments de valoració i control d'eficàcia de la realització de l'activitat (0 a 2 punts)
9.3. Utilització de l'ítem: Enfocament de gènere de les accions previstes (1 punt).
9.4. Utilització de l'ítem: Ús de les noves tecnologies de la informació per part dels beneficiaris del projecte. (0,5 punts)
9.5. Utilització de l'ítem: Ús de les noves tecnologies de la informació per part de l’entitat: registre de persones usuàries i intervencions. (0,5 punts)
9.6. Utilització de l'ítem: Innovació en el tractament de les situacions de necessitat. (0,5 punts)
9.7. Utilització de l'ítem: Prevenció de riscs laborals. (0,5 punts)
9.8. Previsió d'activitats per conèixer el nivell de satisfacció dels usuaris i altres persones beneficiàries indirectes. (0 a 1 punt)
b) Haver executat amb anterioritat a l’any 2013 l'activitat (0,6 punts per mes fins un màxim de 36 punts).
c) Haver prestat aquesta activitat al llarg de l'exercici 2013 (11 punts).
d) Gestió de l'activitat de conformitat amb criteris qualitatius, a través de la realització d’auditories externes financeres o d’auditories de certificació de qualitat durant els exercicis 2012 i 2013 (2 punts)
13. Determinació de l'import de l'ajut quan el crèdit disponible sigui inferior a les quanties sol·licitades
13.1. La puntuació mínima necessària per accedir a l'ajut és de 70 punts.
13.2. Per determinar l'import de l'ajuda s'ha de valorar cada projecte de 0 a 100 punts.
13.3. L'import de l’ajuda concedida pot finançar totalment o parcialment l’activitat a la qual es destina.
13.4. Per l'objecte especial de la convocatòria, es pot subvencionar fins a un 100% del pressupost aprovat.
13.5. Una vegada valorats els projectes d’acord amb el punt 13.2, s'ha d'atorgar l'ajuda en funció de la puntuació obtinguda: els projectes es subvencionaran per ordre de puntuació, fins que hagi crèdit disponible.
14. Pagament dels ajuts i justificació
14.1 El pagament de l'ajut al suport al respir familiar s'ha d'ordenar durant l'any 2014.
14.2. Les justificacions de l'execució del projecte s'han de dur a terme pel sistema de mòduls, d'acord amb l'article 39.3 del Text refós de la Llei de subvencions i per les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d'11 d'abril), i han d'incloure la relació de places ocupades i els dies d'ocupació durant els mesos objecte de justificació.
14.3. La justificació de la despesa objecte de l'ajut es podrà justificar en el moment de la sol·licitud de la subvenció fins al darrer dia de presentació de les sol·licituds.
La documentació justificativa que s'ha d'adjuntar és la següent:
a) Una memòria tècnica d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de l'ajut, amb indicació de les activitats que s'han duit a terme i dels resultats obtinguts (imprès 11)
b) Una memòria econòmica que justifiqui la quantia del'ajut mitjançant un quadre per cada mes que inclogui el nombre de places, la relació d'usuaris que han ocupat cada dia les places durant el mes objecte de justificació, el grau de dependencia o de discapacitat dels usuaris, y el càlcul del cost en funció del nombre de places i del preu per plaça i mes.
14.4. Les entitats beneficiàries han de tenir a la seu de l'entitat i a disposició de l'Administració una fitxa individual per cada persona usuària de l'activitat, en la que es facin constar les dades relatives a l'activitat, la data d'alta i baixa, i en tot cas, la conformitat i, en tot cas, la conformitat o signatura de la persona usuària o de la persona que la representi.
15. Ampliació el termini de justificació de l'ajut
D'acord amb l'article 49 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i pel que fa als terminis de justificació de les accions, les entitats beneficiàries de l'ajut poden demanar una ampliació d'aquests terminis, que no pot excedir de la meitat del termini inicialment concedit, mitjançant una sol·licitud que s'ha de presentar abans de la finalització d'aquests terminis.
16. Revocació dels ajuts concedits
D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar l'ajut quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de l'ajut.
Com a conseqüència de la revocació de l'ajut, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
17. Reintegrament dels ajuts concedits
L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l'interès de demora des del moment del pagament de l'ajut fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, en els casos prevists a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte a la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
Les quanties reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
18. Compatibilitat
Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades.
19. Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dóna lloc a l'aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en la Llei general de subvencions.
Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.
20. Normativa aplicable
En tot allò no previst a la present convocatòria es tindran en compte les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades pel Ple del Consell de Mallorca, de 6 de febrer de 2006, (BOIB núm. 53, d’11 d’abril); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, publicat en el BOIB número 132, de 3 de novembre de 2001; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Segon. Autoritzar la despesa dimanant d’aquest expedient per l’import total de dos-cents vuitanta-tres mil quatre-cents euros (283.400,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 40.23328.48006 del vigent pressupost de despeses de l’IMAS, (referència comptable núm. 22014007614).
Tercer. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.
Quart. Notificar aquesta resolució a la Secció de Valoració, Avaluació i Seguiment, a la Coordinació de l’Àrea de Persones amb Discapacitat, al Servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada.”
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 9 de febrer de 2012 (BOIB núm. 28 de 21/02/2012), en relació amb l'article 14.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Palma, 4 de desembre de 2014
La secretària delegada
(BOIB núm. 160, de 14-11-2006)
Inmaculada Borràs Salas