Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 21508
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de l’Adaptació de l’Autorització Ambiental Integrada de l’abocador de Ca na Putxa, a nom d’UTE Giref, a la resolució de clausura de la cel·la 3
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 29 de juliol de 2014,
ATÈS
1.Que la Direcció General de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic ha atorgat la “Resolució per la qual es concedeix a l’empresa UTE GIREF autorització administrativa per al segellat i clausura de la cel·la 3 de l’abocador de residus no perillosos de Ca na Putxa al TM Sta. Eulària des Riu (Eivissa)”.
2.Que la “Resolució per la qual es concedeix a l’empresa UTE GIREF autorització administrativa per al segellat i clausura de la cel·la 3 de l’abocador de residus no perillosos de Ca na Putxa al TM Sta. Eulària des Riu (Eivissa)” estableix una sèrie de condicionants no inclosos a l’autorització ambiental integrada.
ACORDA
Informar FAVORABLEMENT l’adaptació de l’Autorització Ambiental Integrada de l’abocador de Ca Na Putxa, a nom d’UTE GIREF, a la Resolució de clausura de la cel·la 3, amb subjecció a les següents condicions:
1.Es modifica el condicionant 6.10 Clausures Parcials per incloure nous controls a les cel·les clausurades, quedant amb la següent redacció:
“6.10 Clausures parcials
L’empresa comunicarà el segellament de les cel·les a l’Òrgan Ambiental Competent d’aquesta Comunitat Autònoma amb una antelació mínima de sis mesos a la data prevista, adjuntant a dita comunicació el Pla de Segellament.
S’haurà d’assegurar el manteniment post clausura de les cel·les per un termini no inferior a 30 anys.
6.10.1 Control de la integritat del nivell de segellat
Cada 5 anys, a comptar dels 15 des de l’aprovació de la clausura d’un vas, es realitzarà la presa de 3 mostres de la manta de bentonita d’aquell vas per a la realització dels següents assajos:
-Pes total unitari
-Gruixa
-Contingut en bentonita
-Pes geotèxtil teixit
-Pes geotèxtil no teixit
-Percentatge de montmorillonita
-Resistència a la tracció
-Permeabilitat
Els resultats seran comparats amb els valors que té aquest material abans de la seva instal·lació a l’abocador.
6.10.2 Topografia dels vasos clausurats
El titular de la instal·lació realitzarà, amb la periodicitat indicada, un informe topogràfic de cada vas clausurat en el que quedarà recollida la següent informació:
|
Controls |
Fase de manteniment |
|---|---|
|
Control d’assentaments |
Semestral |
|
Moviments horitzontals |
Semestral |
|
Reconeixement i inspeccions d’esquerdes, enfonsaments i erosions |
Trimestral |
|
Control i manteniment de la vegetació |
Trimestral |
Abans de l’època de sequera es realitzarà un desbrossament de la superfície del vas per tal d’evitar la generació de focs durant l’època de major risc. S’eliminaran tots els individus que apareguin sobre la superfície del vas segellar i que suposin un risc per als nivells de segellat. Es tindrà especial esment en eliminar les espècies arbòries i arbustives que apareguin sobre la superfície del vas segellat.
En el supòsit de detectar moviment que suposin un risc pel paquet de segellat s’instal·laran clinòmetres i es notificarà a l’òrgan competent en matèria d’abocadors.
La realització d’activitats a la zona de l’abocador o part durant el període post-clausura haurà d’estar en possessió d’una autorització prèvia de l’òrgan competent en matèria de residus. Aquestes activitats no podran suposar un risc per al segellat de l’abocador ni a cap de les instal·lacions associades a ell.”
2.Es modifica el condicionant 10.3.2 Informe anual per tal d’afegir els nous controls de les cel·les clausurades a l’informe que el titular té l’obligació de presentar cada any i quedant redactat de la següent manera:
“10.3.2 Informe anual
El titular de l’activitat enviarà, abans de l’1 de març, a l’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l’AAI un informe del període precedent en el que s’inclourà:
+Residus
-La declaració anual de residus d’acord amb allò que disposa l’article 41.1 de la Llei 22/2011 i l’article 18 del RD 833/1988. Aquesta memòria ha de contenir, almenys, referències suficients de les quantitats i característiques dels residus gestionats, la seva procedència i destinació, la relació d'aquells que es troben emmagatzemats així com les incidències rellevants que hagin tingut lloc l'any anterior, la capacitat restant de l’abocador i el càlcul de la vida útil del mateix. L’entitat explotadora ha de conservar, al lloc on realitza l’activitat, còpia de la memòria anual durant cinc any.
-Declaració Anual de residus perillosos, en la que s’indiqui per a cada residu la quantitat emmagatzemada a començament i final d’any, així com la quantitat produïda i gestionada a l’any al que correspongui la declaració anual.
-Control topogràfic (inclòs l’informe topogràfic de les cel·les segellades).
-Pla de rebliment.
-Informe de la integritat del nivell de segellat de les cel·les segellades quan pertoqui.
+Emissions i immissions atmosfèriques:
-Un mapa detallat assenyalant les àrees d’explotació, les cobertes, les captacions de biogàs i les canonades instal·lades, etc.
-Un resum dels resultats de tots els controls interns o autocontrols realitzats durant l’any.
-Informació sobre els valors del cabal de biogàs enviat a la torxa i el temps de funcionament de la torxa, del cabal total generat així com de les queixes per olors.
+Emissions i immissions al medi hídric: es remetrà un informe sobre activitat amb les dades elaborades i que com a mínim contempli el següent:
-Dades meteorològiques diàries.
-Medicions del volum de lixiviats generats a cada àrea del complex i volum total diari portat a depuradora.
-Medicions del nivell dels piezòmetres.
-Anàlisi de la composició d’aigües i lixiviats realitzats durant el període anual.
+ Renous
-Informe anual en el que es remetran els controls d’emissions de renous.
+En caràcter general
-Altres controls realitzats durant l’any i mesures adoptades per a minimitzar impactes.
-Memòria explicativa de la metodologia utilitzada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España.
-Anàlisi i justificació de les instal·lacions en relació a les millors tècniques disponibles.
-Tot el realitzat anualment dintre del programa de control i seguiment del programa d’explotació.
-Actualització de l’estudi econòmic (mínim cada 4 anys)
-Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s’hauran de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.
-L’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar les AAI trametrà a cada Direcció General o administració competent la documentació de la que tingui competències.
-Tota la informació que sigui susceptible de tractament informàtic s’aportarà en paper i en format informàtic estàndard.”
Palma, 6 d’octubre de 2014
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato