Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 21348
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria per a la creació d’un borsí extraordinari de Professor/a Músic/a Trompeta Fiscorn
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 19978 de 21 de novembre de 2014, va acordar el següent:
PRIMER.- Convocar proves selectives per la cobertura interina de la plaça de Professor/a Músic/a TROMPETA/FISCORN d’aquesta Corporació.
SEGON.- La Regidoria de Funció Pública i Govern interior ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents corresponents del tribunal que portarà a terme la valoració de la present convocatòria. La resolució esmentada s’ha de publicar en el tauler d’anuncis virtual i, a efecte informatiu, en el web www.palma.es.
TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten
BASES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ EXTRAORDINÀRI PER A LA COBERTURA DE VACANTS DE LA PLAÇA DE PROFESSOR/A TROMPETA-FISCORN
ESCALA: Administració especial, Subescala serveis especials, classe comeses especials.
GRUP: A, subgrup A1
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
A més dels establerts a les bases generals, estar en possessió del títol superior de TROMPETA FISCORN o en condicions d’obtenir-lo en la data en que acabi el termini de presentació de les instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger es tindrà que estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.
CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per president o presidenta i quatre vocals, que seran designats per sorteig entre el personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un Secretari/a que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
DRETS D’EXAMEN: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.
NORMATIVA
A l’empara del que disposen els articles 10.2 i 55.2 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i els articles 15.3, 18.2 i 44 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, els procediments de selecció de personal funcionari interí i laboral temporal, a més d’atendre els principis constitucionals d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, han d’obeir a criteris de celeritat, eficiència i agilitat.
Els principis constitucionals que informen l’accés es garanteixen amb la formació de borses de treball, mentre que els criteris d’eficàcia s’asseguren mitjançant l’establiment reglamentari dels criteris de gestió d’aquestes.
Amb aquesta finalitat, es fixen els criteris per a la gestió de les borses de treball, atenent les previsions generals establertes per a l’Ajuntament de Palma i amb adequació a les especificitats necessàries per a la gestió dels recursos humans de l’Ajuntament, derivades de la tipologia dels diferents serveis de la Corporació.
CRITERIS DE GESTIÓ DEL BORSÍ
1. Produïda una vacant, baixa per incapacitat temporal, vacances, permisos o altres necessitats extraordinàries i urgents, i en cas de que sigui necessari proveir-la, s’ha d’oferir als aspirants que formen part del borsí seguint l’ordre de prelació establert per a la seva formació, d’acord amb les bases de la convocatòria, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de feina en la Relació de Llocs de Feina.
2. Les citacions a les persones interessades, es realitzaran preferentment de forma telefònica i s’anotarà a l’expedient el dia i l’hora de les cridades telefòniques:
S’haurà de trucar un mínim de tres vegades en un dia, i si no s’ha pogut localitzar l’aspirant o en cas de rebuig, es passarà al següent de la llista per ordre de puntuació. En tot cas, l’aspirant al qual s’hagués intentat l’oferiment i no s’hagués pogut realitzar, conservarà el seu número d’ordre a la borsa.
En situacions de necessitats preferents i previsibles (maternitat, vacants, alliberaments sindicals, una comissió de serveis, etc.), s’haurà de trucar un mínim de tres vegades en dos dies distints i si no s’ha pogut localitzar o en cas de rebuig, es passarà al següent de la llista per ordre de puntuació.
3. El rebuig d’un nomenament o contracte tindrà els efectes següents:
Si es justificat per alguna de les causes de justificació relacionades en el punt 4, permetran a l’aspirant el manteniment del seu número d’ordre a la borsa.
Si es injustificat el rebuig determinarà el desplaçament de l’aspirant al darrer lloc de la borsa. També determinarà desplaçament de l’aspirant al darrer lloc de la borsa el rebuig justificat per la causa relacionada a la lletra f) quan el contracte o nomenament rebutjat tingui prevista una durada inicial igual o superior a sis mesos o es tracti d’un contracte o nomenament d’interinitat per substitució de personal o per cobertura de lloc vacant.
El rebuig injustificat de dos nomenaments o contractes motivarà la suspensió de l’aspirant de la borsa corresponent durant un període de 6 mesos.
4. Es consideren causes justificades de rebuig les següents:
a) Malaltia, o altres situacions que determinin la baixa mèdica, acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.
b) Compliment d’un deure inexcusable de caràcter públic i oficial.
c) Estar en alguna de les situacions que donen lloc a situacions d’excedència, permís o llicència per conciliació de la vida familiar i laboral.
d) Estar contractat o tenir un nomenament que el vinculi a l’ajuntament.
e) Haver sol·licitat i obtingut la situació temporal de no disponibilitat, justificada documentalment.
f) Estar contractat o tenir un nomenament que el vinculi a altres entitats públiques o empreses públiques o privades.
En cas que l’aspirant rebi simultàniament dues ofertes de contractació o nomenaments procedents de borses d’especialitats diferents, tindrà l’opció d’escollir la més avantatjosa i de renunciar a l’altra, sense perdre el número d’ordre que li correspon.
La sol·licitud de no disponibilitat temporal s’haurà de presentar mitjançant escrit dirigit al Departament de Personal, amb la justificació documental corresponent, en el Registre General.
La relació de feina de caràcter temporal no determinarà al situació de “no disponibilitat” dels aspirants als efectes d’oferir-los una nova relació de feina que tengui la consideració de millora segons els criteris següents:
- Dins la mateixa borsa, quan es tracti d’ofertes d’una durada prevista superior a quatre mesos o que impliquin millora retributiva
- De borses diferents, quan es tracti d’ofertes de superior categoria o d’inferior categoria i durada superior a quatre mesos.
Una vegada finalitzada la causa que dóna lloc a les situacions abans esmentades o produïda l’extinció de la relació de feina de caràcter temporal que determina la no disponibilitat de l’aspirant, aquest l’haurà de comunicar al Departament de Personal. Fins que es produeixi aquesta comunicació l’aspirant es mantindrà en la situació de baixa temporal en la llista corresponent.
5. Es consideren causes d’exclusió dels aspirants:
a) No superació del període de prova en contractes laborals.
b) Acomiadament laboral per causes disciplinàries.
c) Revocació disciplinària del nomenament de funcionari interí.
d) Rescissió del contracte de treball o del nomenament, per iniciativa de l’aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de feina dins el propi Ajuntament o a una altra administració.
e) Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.
f) Renuncia voluntària formalitzada per escrit.
g) Qualsevol altre causa prevista legalment i/o considerada ajustada a dret.
PROGRAMA DE L’OPOSICIÓ
EXERCICI ÚNIC
Constarà de tres parts:
1a PROVA. Interpretació de la següent obra amb la trompeta en Do: Concert per a trompeta i orquestra de Henri Tomasi.
Aquesta prova s’ha de realitzar amb acompanyament de piano i és a càrrec de l’opositor dur el pianista que l’ha d’acompanyar.
2a PROVA. Interpretació de la següent obra amb el fiscorn/trompeta en Sib: 2 Portraits (per a fiscorn/trompeta i piano) de Joseph Turrin.
Aquesta prova s’ha de realitzar si és necessari, amb acompanyament de piano i és a càrrec de l’opositor dur el pianista que l’ha d’acompanyar.
3a PROVA. Interpretació de fragments del repertori de banda elegit pel Tribunal entre les següents obres:
a) Trompeta
- Quadres d’una exposició (Promenade I) de M. Mussorgsky.
- Pinos de Roma de O. Resphigi.
- La Dolores (Jota) de T. Bretón
- 3a Simfonia (3er temps)de G. Malher
- 5a Simfonia (1er temps)de G. Malher
b) Fiscorn en Sib
- La Bruja (sarsuela)de R. Chapí.
- Tabernera del Puerto (sarsuela) de P. Sorozabal.
- Danses Valencianes de Adam Ferrero.
- Boris Goudunov de M. Mussorgsky.
- Alma de Dios (selecció de la sarsuela) de J. Serrano.
La nota d’aquest exercici serà la mitjana de les tres parts, cadascuna d’elles serà puntuada de 0 a 10 punts i s’haurà d’obtenir un mínim de 5 punts per superar cada prova. Puntuació màxima 30 punts.
Una vegada finalitzat el procés selectiu, l’aspirant que l’hagi obtingut major puntuació, haurà de presentar al Registre General els documents justificatius dels requisits exigits.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 27 de novembre de 2014
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)
Juan García Lliteras