Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 21339
Bases per a la concessió de beques per cursar estudis fora de l'illa. Curs 2014-2015
Versió PDF
Per a general coneixement s’informa que la Junta de Govern Local de dia 21 de novembre de 2014 va aprovar, entre d’altres, els següents acords:
“Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió de beques per cursar estudis fora de l’Illa 2014-2015.
Segon. Aprovar simultàniament la convocatòria, que es regirà per les bases a que s’ha fet referència en el punt anterior.
Tercer. Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: la quantia total màxima estimada es fixa en 3.000 €; atès que es tracta d’una tramitació anticipada de despesa, es fa constar que la concessió dels ajuts queda condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient en el programa 335 en el moment de la resolució de concessió.
Quart. El termini de presentació de sol·licituds es fixa entre el 5 i el 29 de desembre de 2014.
Cinquè. Publicar les esmentades bases en el BOIB, així com anunciar-ho a la pàgina web municipal.”
A continuació, es transcriuen les esmentades Bases:
BASES PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES PER CURSAR ESTUDIS FORA DE L’ILLA. CURS 2014-2015
1.- Objecte i finalitat dels ajuts.
L’objecte d’aquests ajuts és pal·liar parcialment el problema del cost que suposa cursar estudis reglats fora de Menorca durant el curs 2014-2015 als estudiants residents a Sant Lluís.
2.- Finançament, import màxim i quantia de les subvencions
La quantitat global màxima destinada a aquests ajuts és de 3.000 €. L’import mínim de cada ajut individualitzat serà de 200 € cadascun, fixant com a màxim 15 beques.
3.- Règim de compatibilitat amb altres ajuts
Els ajuts que s’atorguin de conformitat a aquestes bases seran compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho a aquest ajuntament.
L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
4.- Activitat subvencionable. Requisits
4.1.- L’activitat objecte de subvenció són els estudis reglats fora de Menorca sempre que tenguin caràcter presencial i reconegut per l’administració educativa, inclosos els estudis de música, d’arts escèniques i de teatre.
4.2.- Queden exclosos els estudis que es puguin cursar a Menorca, així com els estudis a distància, on-line o virtual.
5.- Requisits dels beneficiaris
5.1.- Poden prendre part en aquesta convocatòria aquelles persones que cursin estudis dels indicats a l’article 4.1 d’aquestes bases i que, a més, reuneixin els següents requisits:
a) que figurin empadronades actualment a Sant Lluís i amb una antiguitat mínima des de l’1 de gener de 2014.
b) Que es matriculin, com a mínim, del 80% del pla d’estudis.
5.2. Queden excloses d’aquests ajuts les persones que formen part d’un nucli familiar amb una renda per càpita que superi els 12.000 €.
6.- Criteris en la concessió dels ajuts
Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d’establir la prelació d’aquestes.
Per la graduació dels ajuts, les sol·licituds seran valorades d’acord amb els següents criteris:
6.1- Barem acadèmic s’obtindrà a partir de la nota mitjana:
Les qualificacions de cada assignatura es valoraran segons la puntuació que figuri a l’expedient. En cas de que no figuri la puntuació el barem serà el barem serà el següent:
Matricula d’honor: 10 punts
Excel·lent: 9 punts
Notable: 7,5 punts
Bé: 6,5 punts
Apte: 5 punts
Suspès o no presentat: 0 punts
Per obtenir la mitjana es tindran en compte totes les assignatures i els crèdits a què l’alumnat s’hagi matriculat. Si l’alumne cursa el 1r any de carrera es tindrà en compte la nota de la via per la qual ha tingut accés, selectivitat, prova d’accés o títol de grau superior.
Les assignatures i els crèdits convalidats i adaptats no es consideraran als efectes de puntuació.
Per al càlcul de la nota mitjana se sumaran les qualificacions obtingudes i es dividirà pel nombre d’assignatures cursades.
En el cas d’alumnes en 1r curs de doctorat, màster o postgrau es considerarà l’expedient de carrera amb mitjana ponderada.
6.2.- Barem econòmic s’obtindrà de la divisió de la renda familiar de l’any anterior entre el nombre de membres computables i serà el següent ( fins a un màxim de 10 punts ):
de 2.501 a 4.000€ , 10 punts
de 4.001 a 5.500€ , 8 punts
de 5.501 a 7.000€, 6 punts
de 7.001 a 8.500€, 4 punts
de 8.501 a 10.000€, 2 punts
de 10.001 a 12.000€, 0 punts
6.3.- Situació familiar (fins a un màxim de 12 punts)
a) En el cas que la persona sol·licitant formi part d’un nucli familiar amb més d’un/a estudiant matriculat fora de l’illa, aquesta obtindrà els punts següents: ( fins a un màxim de 6 punts )
si té 1 germà/na que estudia fora de l’illa, 3 punts
si en té 2, 5 punts
si en té 3, 6 punts
b) Si es presenten situacions familiars especials, sempre que aquestes siguin comprovables i les hagin demostrades documentalment amb informe previ dels Serveis Socials d’aquest Ajuntament ( fins a un màxim de 6 punts ):
- Família nombrosa: 1 punt.
- Família monoparental: 1 punt.
- Variacions econòmiques evidents entre l’any fiscal anterior i l’actualitat (pares/mares en atur, vidu/vídues, discapacitats/ades, etc. ): fins a 3 punts.
- Membre del nucli familiar discapacitat: 1 punt.
- Estudiant discapacitat: fins a 4 punts.
6.4.- Altres estudis si la persona sol·licitant cursa més d’uns estudis oficials sencers alhora, obtindrà, un cop ho hagi demostrat, un punt més per cadascun. Per obtenir aquesta bonificació caldrà haver superat el 80% dels crèdits del curs anterior d’aquests estudis. ( fins a un màxim de 3 punts ).
7.- Sol·licituds i termini de presentació
7.1.- Els sol·licitants han de presentar, amb la sol·licitud normalitzada, els documents següents:
- Còpia acarada del DNI.
- Còpia acarada de l’imprès de matrícula del curs actual.
- Expedient acadèmic del curs anterior.
- Certificat emès per l’Agència Tributària amb els ingressos totals obtinguts l’any 2013 per tots els membres computables que formin part del nucli familiar; en cas que algun membre no tengui obligació de presentar declaració, caldrà aportar certificat al respecte.
- Matrícula germans/germanes.
- Informe de Serveis Socials.
- Matrícula d’altres estudis oficials.
7.2.- El termini de presentació de sol·licituds serà des del 5 al 29 de desembre de 2014.
7.3.- Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l’Ajuntament en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 de la llei 30/92, de 26 de novembre.
8.- Procediment i òrgan competent per a la concessió dels ajuts
8.1.- La instrucció de l’expedient correspondrà a l’àrea d’educació municipal, que formalitzarà d’ofici les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar l’acord de concessió dels ajuts.
8.2.- Comissió Avaluadora. Es crea una Comissió Avaluadora que estarà formada per:
- Un/a tècnic/a de l’àrea d’Educació, que actuarà com a President/a
- Un/a tècnic/a de l’àrea de Serveis Socials.
- La interventora de l’Ajuntament o persona en qui delegui.
Les funcions de la Comissió seran examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i requisits que estableix aquesta convocatòria, i emetre informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució.
8.3.- L’òrgan competent per a la concessió dels ajuts és la Junta de Govern Local.
9.- Obligacions dels beneficiaris
a) Comunicar a l’Ajuntament l’acceptació de la subvenció.
b) Destinar l’import de l’ajut a l’objecte per al qual s’ha sol·licitat aquest.
c) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani l’Ajuntament.
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuï l’Ajuntament.
e) Comunicar a l’Ajuntament la sol·licitud i obtenció d’altres subvencions i ajuts per la mateixa finalitat.
10.- Justificació i cobrament de les beques
Pel cobrament de la beca el beneficiari haurà que presentar un escrit d’acceptació de la subvenció acompanyant de:
a) Els justificants de pagament de les despeses per import igual o superior a la quantitat subvencionada.
b) Informar de la concessió d’altres ajudes per la mateixa activitat.
c) Declaració responsable de trobar-se al corrent de les obligacions fiscals amb les hisendes estatal, autonòmica i local.
11.- Revocació dels ajuts concedits
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte total o parcialment l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Sant Lluís, 27 de novembre de 2014
Batle de l’Ajuntament de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina