Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 21253
060/14 Departament Tributari. Notificació resoluciones de diferents Taxes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se intentat la notificació de resolucions, respecte als recursos de diferents taxes, conforme a l’article 59 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i atès que no s’han pogut practicar, es publica la resolució adoptada conforme a l’apartat 5 del mateix article de l’esmentada Llei.

Així mateix es fa saber que a partir del dia següent al de publicació d’aquest anunci, contra les resolucions que es notifiquen es pot interposar reclamació economicoadministrativa davant el Tribunal Economicoadministratiu Municipal de l'Ajuntament de Palma, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la data de recepció de la notificació i mitjançant escrit dirigit a l'Il·lm. Sr. Tinent de Batle d'Hisenda, la qual és prèvia al recurs contenciós administratiu. L’escrit es pot presentar en el Registre General d’aquesta Corporació a la plaça Sta. Eulàlia, 9, o bé a qualsevol dels altres registres ubicats a: C/ Son Dameto, 1 (Quarter de la Policia Local); C/ Emperadriu Eugènia, 6 (S’Escorxador); Av. Gabriel Alomar, 18 (Ed. Avingudes); Av.  Amèrica , 11  (S’Arenal);  Av.  Cid,  8 (Son Ferriol); C/ Margaluz, 30 (Sant Agustí) i C/ Pere Llobera, 9 (Pere Garau). Tot això sense perjudici de qualsevol altre que considereu procedent. La mera interposició del recurs no interromprà, en el seu cas, l’acció administrativa per a l’ingrés de l’import liquidat (Art. 14. 2. i del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per R.D.L. 2/2004, de 5 de març).

1) Taxa per Ocupació de Vía Pública amb taules i cadires

Per Decret de l’Il·lm.. Tinent de Batle de l'Àrea d'Hisenda de 23 de març de 2012, núm. d'inscripció 5184, es va adoptar la següent:

Resolució

"Desestimar el recurs formulat pel Sr Antonio Bernal Cano en data 02.12.11 i núm. de RGE 120.807, contra la desestimació de la sol·licitud de devolució de la Taxa per ocupació de la via pública amb taules i cadires de data 10.10.11, Decret núm. 18713. Es desestima pels mateixos motius exposats en el text de la resolució impugnada, és a dir, d'acord amb el que estableix l'article 8.2 de l'Ordenança Fiscal reguladora de l'esmentada taxa, que determina que en cas de denegar-se les autoritzacions, els interessats podran sol· licitar a aquest Ajuntament la devolució de l'import corresponent, sempre que no s'hagués gaudit, utilitzat o aprofitat especialment el domini públic local ... l'apartat 3 determina que no es consentirà l'ocupació de la via pública, fins que no s'hagi auto liquidat la taxa i els interessats hagin obtingut la corresponent llicència, l'incompliment d'aquesta obligació podrà donar lloc a la no concessió de la llicència, sense perjudici del pagament de la taxa i les sancions i recàrrecs que pertoqui. En el present cas, i segons l'informe emès pel Negociat d 'Infraccions Generals, hi ha dos expedients sancionadors per ocupació de via pública municipal sense llicència, referents als dies 4 i 25 de juny de 2011 ".

Per Decret de l’Il·lm. Tinent de Batle de l'Àrea d'Hisenda de 30 de setembre de 2011, núm. d'inscripció 18111, es va adoptar la següent:

Resolució

1. Estimar el recurs interposat per la Sra. Pilar Carbonell Raya en nom de MAS NTRL SL de 20 de maig de 2011 i núm. de RGE 55401, contra la liquidació emesa en concepte de Taxa per ocupació de via pública amb taules i cadires a Pza. Espanya, 8, referència I 31602 2011 0000035 00, per absència de fet imposable, d'acord amb l'informe emès per la policia local i, en conseqüència, donar de baixa la liquidació esmentada. "

Per Decret de l’Il·lm. Tinent de Batle de l'Àrea d'Hisenda de 10 de febrer de 2014, núm. d'inscripció 1959, es va adoptar la següent:

Resolució

"Desestimar el recurs interposat per la Sra. Evelia de Castro Ruiz en rep. de Mestizaje SL, en data 24.10.13 i núm. de RGE 86695, contra la resolució desestimatòria de data 10.10.2013, Decret 17536, de la sol·licitud de devolució de la quantitat ingressada per l'autoliquidació 2012 265273 en concepte de la Taxa per ocupació de la via pública amb taules, cadires i altres elements. en base als següents fonaments jurídics: a) Es desestima pels mateixos motius exposats en el text de la resolució impugnada, és a dir, d'acord amb el que estableix l'article 8.3 de l'Ordenança Fiscal reguladora de l'esmentada taxa, que determina que no es consentirà l'ocupació de la via pública als interessats fins que no s'hagi obtingut la corresponent llicència, l'incompliment d'aquesta obligació podrà donar lloc a la no concessió de la llicència, sense perjudici del pagament de la taxa i les sancions i recàrrecs que pertoqui. Circumstància aplicable a aquesta sol · licitud, d'acord amb les proves fotogràfiques de data 23.02.2013 i 08.03.2013, que demostren l'ocupació de la via pública al c / Torrent 1. Aquestes fotografies es troben a l'expedient administratiu que es troben a disposició del recurrent a la Secció de Liquidacions del Departament Tributari.  b) D'altra banda, l'Art. 2.1 de l'Ordenança reguladora de la taxa estableix que constitueix el fet imposable la utilització privativa o l'aprofitament especial dels terrenys de titularitat pública local amb taules, cadires i altres elements, per extensió d'activitat.  c) I segons l'informe de la Policia Local de data 23.02.2013 determina: En el moment de la visita a una zona annexa a l'establiment i alineada de la façana del local i la via pública, s'observa un tancament compost per dos tendals enrotllables fixats a la façana superior, dues cortines per vents frontals i dos laterals, totes aquestes estan fixades a terra, ocupant 18 m2. En el perímetre de les cortines es troben 11 testos, 12 tamborets i 4 taules apilats al costat de la façana. "

Per Decret de l’Il·lm. Tinent de Batle de l'Àrea d'Hisenda de 27 de febrer de 2012, núm. d'inscripció 3151, es va adoptar la següent:

Resolució

"Desestimar el recurs formulat pel Sr Fructuoso Nieto Castelló en data 21.10.2011 i núm RGE 104.141, contra la liquidació I 31602 2011 0000102 00, emesa pel concepte de Taxa per ocupació de la via pública amb taules i cadires, per no existir error material en el càlcul del període ocupat ja que la Secció de Govern Interior va notificar el Decret núm 17503 de data 23.09.2011, que ordena la liquidació, sense que contra el mateix s'hagi interposat recurs ".

Per Decret de l’Il·lm. Tinent Batle de l'Àrea d'Hisenda de 12 de març de 2013, núm. d'inscripció 4199, es va adoptar la següent:

Resolució

"1.-Estimar el recurs interposat per la Sra. Sara León Jiménez en data 29.11.12, núm. De RGE 110.114, contra la liquidació I 31602 2012 0000207 00 en concepte de Taxa per ocupació de via pública amb taules i cadires, per duplicitat amb l'autoliquidació 2012 233391, emesa pel mateix concepte i període. 2. Donar de baixa la liquidació esmentada, pel motiu exposat. "

Per Decret de l’Il·lm. Tinent de Batle de l'Àrea d'Hisenda de 17 de juny de 2013, núm. d'inscripció 10784, es va adoptar la següent:

Resolució

"Desestimar el recurs interposat per la Sra. M. FLORINDA LÓPEZ SÁNCHEZ en data 22.01.2013 i núm. de RGE 6636, contra la liquidació I316022012-0000087-00, emesa pel concepte de Taxa per ocupació de via pública amb taules i cadires, ja que la liquidació recorreguda va ser ordenada pel Decret núm. 9.135 de 23.05.12, que li va ser notificat en data 29.06.12 i sense que contra el mateix s'hagi presentat cap al·legació. En aquest decret s'estableix l'advertència que “atès que la llicència anterior havia caducat el 15 de desembre de 2011 i ha continuat ocupant sense la preceptiva autorització." Per aquest motiu es va emetre una liquidació complementària per 7 m2, de l'1 de gener fins al 9 de maig  de 2012, intentant notificar per dues vegades en el seu domicili i, al trobar-se absent, es va publicar al BOIB núm. 131 de data 05.09.12. Igualment segons l'informe emès pel Negociat d 'Infraccions Generals, hi ha un expedient sancionador per ocupació de via pública municipal sense llicència, referent al dia 24.02.2012, data en què encara no s'havia demanat ni abonat la llicència d'ocupació. "

2) Taxa per Serveis Prestats per Grua Municipal

Per Decret de l'Il·lm. Sr. Tinent de Batle de l'Àrea d'Hisenda de 19 de novembre de 2012, núm. d'inscripció 20596, es va adoptar la següent:

Resolució

"Desestimar el recurs interposat pel Sr. Rafael Antonio Arenas Miranda en data 30.07.12, i núm. RGE 73798, contra resolució del Tinent de Batle d'Hisenda núm. 11327, desestimatòria de devolució de la quantitat ingressada en concepte de Taxa per servei de retirada del vehicle IB1487CX per la grua municipal. Es desestima pels mateixos motius exposats en el text de l'acord impugnat, és a dir, d'acord amb l'art. 2.1.a) de l'ordenança fiscal reguladora de la Taxa que determina el fet imposable: "L'activitat de la grua municipal, provocada per qui ha estacionat un vehicle indegudament... " i d'acord amb l'informe emès pel Servei de Multes en data 30.03.2012 en el qual es manifesta que la retirada va ser procedent tal com ho determina l'agent denunciant, que confirma la infracció i es ratifica en la denúncia formulada d'estacionar en lloc prohibit pel senyal corresponent. Ha de tenir-se en compte que l'art. 40.28 de l'Ordenança de circulació determina l'obligació dels propietaris dels vehicles "d'assegurar-se per si o per qualsevol altra persona o un altre mitjà, que el seu vehicle no està indegudament estacionat com a conseqüència de qualsevol canvi de senyalització o ordenació del trànsit. Per fer-ho, disposa d'un màxim de quaranta-vuit hores consecutives, comptant només els dies hàbils."

Per Decret de l'Il·lm. Sr. Tinent Batle de l'Àrea d'Hisenda de 10 de febrer de 2014, núm. d'inscripció 1888, es va adoptar la següent:

Resolució

Desestimar el recurs de reposició formulat per la Sra. Catalina M Galmés Más en data 27.09.13 i núm. RGE 79749, contra la liquidació I 31002 2011 0000323 00 en concepte de Taxa per serveis deixats per la grua municipal i custòdia del vehicle M 4375 SZ. La Sra Galmés impugna la provisió de constrenyiment notificada per l'impagament de la liquidació, l'anul·lació de la qual sol·licita. I analitzats, tant els motius al·legats, com l'expedient administratiu, es pot concloure que no es presenten cap dels motius previstos a l'article 167.3 de la Llei General Tributària que regula els motius d'oposició contra la provisió de constrenyiment; partint dels següents fonaments jurídics: a) L'article 2 de l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa pel servei de grua i custòdia en el dipòsit municipal determina: "L'activitat municipal provocada per qui abandonen el seu vehicle en la via pública consistent en la retirada, custòdia del vehicle, declaració d'abandonament, descontaminació, desballestament, gestió de la baixa definitiva i altres relacionades directament amb l'abandonament del vehicle. b) Article 86 del Reial Decret Legislatiu 339/1990, de 2 de març, que aprova el Text Refós de la Llei de Trànsit, Circulació i Seguretat Vial, que regula el Tractament residual del vehicle: "1. L'Administració competent en matèria de gestió del trànsit podrà ordenar el trasllat del vehicle a un Centre Autoritzat de Tractament de Vehicles per a la seva posterior destrucció i descontaminació:a) Quan hagin transcorregut més de dos mesos des que el vehicle fos immobilitzat o es retirés de la via pública i dipositats per l'Administració i el seu titular no hauria formulat al·legacions. b) Quan romangui estacionat per un període superior a un mes al mateix lloc i presenti desperfectes que facin impossible el seu desplaçament pels seus propis mitjans o li faltin les plaques de matrícula. c) Quan recollit un vehicle com a conseqüència d'avaria o accident del mateix en un recinte privat el seu titular no l'hagués retirat en el termini de dos mesos Anteriorment a l'ordre de trasllat del vehicle, l'Administració requerirà el titular del mateix advertint-li que, en cas de no procedir a la seva retirada en el termini d'un mes, es procedirà al seu trasllat al Centre Autoritzat de Tractament 2. En el supòsit previst en l'apartat 1, paràgraf c), el propietari o responsable del lloc o recinte haurà de sol·licitar de la Direcció Provincial de Trànsit autorització per al tractament residual del vehicle. A aquests efectes haurà d'aportar la documentació que acrediti haver sol·licitat al titular del vehicle la retirada del seu recinte. c) Articles 89 i 90 de l'Ordenança Municipal de Circulació que prohibeixen abandonar vehicles en la via pública, d'acord amb l'anterior article de la Llei de Trànsit i a més determinen l'obligació de pagar totes les despeses de la retirada i custodia per part del propietari del vehicle. d) D'acord amb l'informe emès en data 29.11.2013 pel Negociat de Gestió i Documentació Externa, en el qual es determina: "S'inicia l'expedient el dia 03.10.11, que genera l'avís d'abandonament al domicili cí Muntanya 8. Es fa una segona comprovació el dia 07.11.11 en ci. Muntanya 8. Posteriorment es comunica la retirada en el dipòsit el dia 14.11.11, sense contestació als avisos de les notificacions. Finalment es fa la publicació en el BOIB núm. 10 de 21.01.12. Les notificacions de la liquidació es van realitzar al domicili que consta en la Direcció General de Trànsit i que coincideix amb el seu domicili d'empadronament ci. Muntanya núm. 74, per tant s'ajusten també a la Llei General Tributària, art. 110.2. "

Per Decret de l'Il·lm. Sr. Tinent de Batle de l'Àrea d'Hisenda de 14 de gener de 2014, núm. d'inscripció 448, es va adoptar la següent:

Resolució

"Desestimar el recurs interposat per la Sra. Maria Isabel Sánchez Haro en data 19.09.2013 i RGE 76333, contra la liquidació I 31002 2009 0000560 00, pel concepte de Taxa per a serveis grua municipal i custòdia del vehicle IB 1776 CY partint dels següents fonaments jurídics. a) Article 2.1.c) de l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa que determina la retirada de l'esmentat vehicle constitueix el fet imposable: "L'activitat municipal provocada per qui abandonen el seu vehicle en la via pública consistent en la retirada, custòdia del vehicle, declaració d'abandonament, descontaminació, desballestament, gestió de la baixa definitiva i altres relacionades directament amb l'abandonament del vehicle". b) L'art. 17.5 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre General Tributari, estableix que:"els elements de l'obligació tributària no podran ser alterats per actes o convenis dels particulars, que no produiran efectes davant de l'Administració, sense perjudici de les seves conseqüències jurídic-privades".c) L'article 32 del Reglament General de Vehicles, aprovat per R.D. 2822/1997, de 23 de desembre, que estableix l'obligació per a comprador i venedor de posar en coneixement de la Direcció de Trànsit la transmissió del vehicle. d) S'ha comprovat en la base de dades de la Direcció General de Trànsit que en la data de la retirada la reclamant era el titular de l'esmentat vehicle. "

3) Obres a càrrec de particulars

Per Decret del Il·lm. Sr. Tinent de Batle de l’Àrea d’Hisenda de 16 d’agost de 2012, núm. d'inscripció 14965, es va adoptar la següent:

Resolució

"1. - Inadmetre el recurs formulat per la Sra. Catalina Vallés Pons de 6 de febrer de 2012 i núm. RGE 12.628 i 12.747, contra la liquidació I399322010-000006-00, per import de 14.063,60 euros emesa en concepte d'obres a càrrec de particulars, immoble situat al carrer Sant Agustí, núm.16, de Palma, en concepte d'obres a càrrec de particulars, per extemporani, d'acord amb el previst a l'article 14 del Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals la qual cosa estableix el termini d'un mes per a la seva formulació. L'esmentada liquidació es va intentar notificar en diverses ocasions a la reclamant (4 de maig i 11 de juny de 2010) al domicili que la Sra Vallés assenyala en el seu recurs (c/ Blanquers, polígon 15, casa 102 de Binissalem) amb resultat de domicili incorrecte, motiu pel qual es va procedir a la seva publicació en el BOIB núm. 59 EXT. de 20 d'abril de 2011. L'esmentada liquidació no va ser impugnada i per tant, va esdevenir ferma. A més, consta informe del Departament de Disciplina Urbanística i Seguretat dels Edificis, segons el qual els Decrets Batlia núm. 5204 i 5205 de 13 d'abril de 2010, pel qual s'acorda el pagament de les factures a l'empresa que va dur a terme les obres; van ser notificats a la reclamant i tampoc no van ser impugnats; a més, se li va facilitar còpia de les certificacions d'obra, projectes i altres documents. En definitiva, les al·legacions que realitza ara la Sra. Vallés podien haver estat formulades en el moment processal oportú. "

4) Taxa per aprofitament especial del domini públic local

Per Decret del Il·lm. Sr. Tinent de Batle de l’Àrea d’Hisenda de 05.05.2011, núm. d'inscripció 08273, es va adoptar la següent:

Resolució

"Desestimar el recurs de reposició formulat pel Sr. Antonio Puentes Moreno, DNI 1922438-Y, en representació de TELEFONICA MOVILES ESPANYA S.A.U, NIF A-78923125, interposat en data 31 de març de 2011 i nombre de RGE 35.973, contra la liquidació de la Taxa per aprofitament especial del domini públic local, a favor d'empreses explotadores de serveis de subministraments d'interès general, exercici 2010, partint de la següent fonamentació jurídica: Primer. - L'Ajuntament de Palma, a l'exercici de les seves competències per a l'ordenació d'un sistema financer encaminat a garantir els principis constitucionals de suficiència i autonomia local, aprova l'Ordenança reguladora de la Taxa per aprofitament especial del domini públic local, a favor d'empreses explotadores de serveis de subministraments d'interès general, en el marc de les normes constitucionals i de la Llei d'Hisendes locals (TRLHL, aprovat pel Real decret Legislatiu 2/2004), que té el caràcter de norma bàsica. Per tant, l'article 24.1.c) que aquí es qüestiona, en relació amb la seva aplicació als serveis de telefonia mòbil, en el seu caràcter de precepte bàsic del règim financer de l'Administració local, no pot veure's exceptuat per una llei ordinària posterior i sectorial com és la Llei 32/2003 General de Telecomunicacions. Aquesta Administració entén que no existeix cap fonament per considerar-se exclòs del pagament de la taxa els serveis que deixen les empreses o entitats explotadores de serveis de telefonia mòbil ja que no existeix cap conflicte ni col·lisió entre la Llei General de Telecomunicacions i l'article 24.1.c) de la LRHL, ja que la primera regula diferents taxes que graven el sector de les telecomunicacions i la segona estableix una taxa que grava la utilització privativa o aprofitament especial del terra, vol o subsòl de les vias públiques municipals, per empreses explotadores de serveis de subministrament. Segon. - Considerant que el fet imposable de la taxa que ens ocupa no és la indefinida prestació per empreses explotadores de serveis de telecomunicacions, en un terme municipal, de qualsevol servei, llevat del de telefonia mòbil, sinó l'aprofitament especial del domini públic local singularitzat al terra, subsòl i vol del domini públic local, no cap la interpretació feta per la recurrent en relació amb que els serveis de prestació de telefonia mòbil estan exclosos de la taxa, sinó que més aviat, l'exclusió a què es refereix la llei del règim especial de quantificació, significa que els serveis de telefonia mòbil estaran inclosos en el règim general de quantificació de la taxa. I en aquest sentit l'Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa i en concret l'article 5 que preveu la fórmula per al càlcul de la base imposable i la quota tributària, ha estat aprovada íntegrament seguint el procediment legalment establert, segons estableix la secció 2a del capítol II, Titulo I del RDLeg 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals. Tercer. - En relació amb l'al·legació sobre la falta de cobertura legal de l'Ordenança Fiscal, tal com s'ha exposat en l'apartat primer i fonament de dret que la Llei General de Telecomunicacions resulta de la transposició de la Directiva 2000/20/CE, aquesta Administració no aprecia contradicció ni incompatibilitat entre el regulat en aquestes i el preceptuat en l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per aprofitament especial del domini públic local.”

Palma, 17 de novembre de 2014

El cap del departament tributari

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Xavier Calafat Rotger