Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 20748
Resolució de la directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears de 17 de novembre de 2014 per la qual es convoca el curs d’habilitació d’experts per exercir les funcions d’assessorament i avaluació en els procediments de reconeixement de les competències adquirides per experiència laboral i/o aprenentatges no formals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral preveu que les tasques d’assessorament i/o d’avaluació les exerceixin persones habilitades a aquest efecte per les administracions competents.

Per obtenir l’habilitació per exercir aquestes funcions d’assessorament i/o avaluació, segons l’article 25.1 del Reial decret esmentat, s’han de reunir una sèrie de requisits d’experiència, segons el col·lectiu a què es pertanyi, així com haver superat un curs de formació específica.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears té previst publicar pròximament convocatòries de procediments d’avaluació i d’acreditació de competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral i/o de vies no formals d’aprenentatge de diverses qualificacions professionals, per la qual cosa és necessari comptar amb un nombre suficient d’experts habilitats com a assessors i/o avaluadors que s’encarreguin de dur-los a terme.

Aquestes actuacions estan finançades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i cofinançades pel Fons Social Europeu.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Convocar, en l’àmbit de les Illes Balears, el curs d’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o d’avaluació en els procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i/o aprenentatges no formals, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

Segon

Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren com a annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

D’acord amb el Decret 55/2011, de 20 de maig, l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears és l’òrgan encarregat de gestionar la selecció dels participants, l’organització i el desenvolupament d’aquest curs, així com l’expedició de la certificació als participants que superin el curs per a la seva habilitació i registre en les condicions establertes en el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

Quart

Disposar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cinquè

Aquesta Resolució entra en vigor l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 17 de Novembre de 2014

La directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears

María Consuelo Ortega Diez

 

ANNEX 1
Bases de la convocatòria

1. Objecte i àmbit d’aplicació

L’objecte d’aquesta Resolució és convocar, en l’àmbit de les Illes Balears, un curs de formació específica per habilitar assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals, que figuren en l’annex 2 de la convocatòria, incloses en el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals,.

Les persones habilitades en aquesta convocatòria es comprometen a participar com a personal avaluador i/o assessor en les properes convocatòries de procediments d’avaluació i d’acreditació i podran ser nomenades d’ofici segons les necessitats que determini l’òrgan gestor.

2. Destinataris

El curs s’adreça experts dels tres col·lectius següents:

–  Professorat del sistema educatiu de cicles formatius de formació professional.

–  Formadors especialitzats en unitats de competència que no pertanyin al sistema educatiu.

–  Professionals experts del món productiu (no formadors).

3. Requisits dels participants

Els requisits necessaris per participar en el curs són els següents:

a) Tenir una experiència d’almenys quatre anys relacionada amb les unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria, reconeguda i demostrable en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

b) Tenir una acreditació (títol oficial), com a mínim, del mateix nivell de la qualificació professional de referència.

c) Disposar dels coneixements bàsics com a usuari de l’entorn de formació a distància Moodle i d’una adreça de correu electrònic vàlid

4. Justificació dels requisits

Els documents per justificar els requisits són els següents:

a) Experiència laboral:

– Full de serveis (en el cas d’empleats públics).

 Informe de vida laboral i còpia compulsada del certificat o certificats d’empresa que indiqui la categoria professional, anys de treball i un breu resum de les activitats fetes o, quan no se’n disposi, còpia compulsada dels contractes laborals.

En el cas de treballadors autònoms, una declaració jurada amb indicació de l’activitat laboral desenvolupada, anys de treball i un breu resum de les activitats fetes.

Còpia compulsada del certificat o certificats dels cursos impartits, amb indicació expressa de les hores o crèdits i dels continguts.

Altres documents acreditatius.

b) Nivell de la qualificació professional de referència:

– Còpia compulsada del títol oficial acreditatiu relacionat amb la qualificació professional de nivell igual o superior a la qualificació de referència.

5. Nombre de participants

1. El nombre de participants en el curs de formació específica per habilitar personal assessor i avaluador és de 50, distribuïts de la manera següent:

– 3 places per a professors del sistema educatiu de la família professional d’Imatge personal.

– 3 places per a experts relacionats amb la qualificació de Cures estètiques de mans i peus.

– 6 places per a professors del sistema educatiu de la família professional d’Activitats fisicoesportives.

– 6 places per a experts relacionats amb la qualificació de Socorrisme en espais aquàtics naturals.

– 3 places per a professors del sistema educatiu de secundària de la família d’hoteleria.

– 3 places per a experts relacionats amb la qualificació de Creació i gestió de viatges combinats i esdeveniments.

– 3 places per a experts relacionats amb la qualificació de Recepció.

– 3 places per a experts relacionats amb la qualificació de Venda de serveis i productes turístics.

– 3 places per a experts relacionats amb la qualificació de Gestió de pisos i neteja d’allotjaments.

– 3 places per a professors del sistema educatiu de la família professional de Sanitat.

– 3 places per a experts relacionats amb la qualificació de Tanatopràxia.

– 3 places per a professors del sistema educatiu de la família professional Agrària.

– 4 places per a experts relacionats amb la qualificació d’Activitats de floristeria.

– 4 places per a experts relacionats amb la qualificació d’Instal·lació i manteniment de jardins i zones verdes.

2. En el cas que no es cobreixin les places convocades amb els col·lectius anteriors es podran assignar a un altre col·lectiu amb excés de demanda.

3. En el cas que quedin vacants hi podran participar professionals experts relacionats amb les unitats de competència d’altres qualificacions professionals diferents de les assenyalades en el punt 1.

4. La directora de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s’admeti, excepcionalment, un nombre de persones superior a les places convocades per tal d’esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que ho justifiquin.

6. Sol·licituds d’inscripció

1. La inscripció consta de dues parts:

a) Inscripció en línia a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es/cursos.html>, mitjançant el formulari establert a l’efecte.

b) Lliurament a l’IQPIB, dins el terme establert, de la documentació justificativa de l’experiència laboral, titulacions, formació, etc. relacionada amb la qualificació professional; NIF, i full descriptiu dels documents aportats, d’acord amb l’annex 3.

2. Perquè la inscripció sigui vàlida s’han de complir els dos requisits anteriors.

3. L’experiència acreditada s’ha d’expressar en anys.

4. En el cas dels formadors que no pertanyen al sistema educatiu, si la seva experiència es fa constar en hores o crèdits impartits, es considera que cada 600 hores impartides equivalen a 1 any, 50 hores equivalen a 1 mes i que 2,5 hores impartides equivalen a 1 dia. Un crèdit equival a 10 hores.

5. En el cas de presentar-se per a més d’un col·lectiu o d’una qualificació professional, s’ha de formalitzar una sol·licitud per cada col·lectiu o qualificació professional i cal aportar tota la documentació acreditativa corresponent per a cada cas.

6. Cada participant només podrà cobrir una plaça. L’IQPIB es reserva el dret a decidir quina plaça ocuparà, d’acord amb les necessitats del procés.

7. Criteris de prelació

1. Per a cada col·lectiu convocat, quan el nombre d’inscripcions rebudes sigui superior al de places ofertes en el punt 5, se seleccionaran els candidats amb més experiència laboral acreditada.

2. En el cas que es produeixi algun empat, tindran prioritat els candidats de més edat.

3. La directora de l’IQPIB pot resoldre que s’admetin, excepcionalment, un nombre de persones superior al de places convocades.

4. La llista de persones admeses s’ha de publicar a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es>.

8. Característiques del curs

1. El contingut del curs té com a referent allò establert en els annexos 4 i 5 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

2. El curs tindrà una durada total de 50 hores de formació a distància mitjançant la plataforma educativa Moodle. Dins aquesta durada hi haurà inclosa una sessió presencial.

3. El curs es durà a terme del dia 16 de desembre de 2014 al 16 de febrer de 2015.

4. El curs té com a finalitat dotar les persones participants dels coneixements i eines necessaris per tal de poder actuar com a assessors, avaluadors o membres d’una comissió d’avaluació amb autonomia en els procediments d’acreditació de competències per l’experiència professional o vies no formals de formació que es convoquin.

5. Totes les comunicacions relacionades amb el curs (com dades d’inscripció, llistes de persones admeses, horaris de les sessions presencials i qualsevol modificació) es publicaran amb antelació suficient a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es>.

9. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. Per presentar les sol·licituds s’han de seguir totes les instruccions disponibles a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es>. Tota la documentació adient s’ha de presentar personalment o adreçar-la a l’IQPIB (passatge de Guillem de Torrella, 1, 3a planta, 07002 Palma).

2. En el cas de Menorca, Eivissa i Formentera tota la documentació s’ha de presentar a les seus següents:

a) Delegació Territorial d’Educació a Menorca: C. de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó     

b) Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera: Via Púnica, 23, 07800 Eivissa

3. El termini de presentació de sol·licituds és del 20 al 30 de novembre de 2014.

4. El dia 9 de desembre es publicarà a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es> la llista provisional de persones admeses i excloses. Les persones no admeses podran esmenar les deficiències de la seva sol·licitud els dies 10, 11 i 12 de desembre.

5. Les llistes definitives d’admesos i exclosos es publicaran a la pàgina web <http://experienciaprofessional-ib.caib.es> el dia 15 de desembre.

10. Incompatibilitat

1. La participació en aquest curs és incompatible amb la participació en qualsevol altre curs que concedeixi el dret a l’obtenció de l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o avaluació en els procediments de les competències professionals adquirides per experiència laboral, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

2. En aquest supòsit, la persona interessada ha d’optar per un i ha de posar en coneixement de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears, si s’escau, la renúncia a participar-hi.

11. Habilitació

1. Les persones participants que superin el curs seran habilitades com a assessors i avaluadors en el procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i incorporats com a tals en el Registre del Personal Assessor i Avaluador habilitat a les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Aquestes habilitacions són vàlides a l’efecte de les convocatòries del procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals que facin tant l’Administració general de l’Estat com les diferents comunitats autònomes.

 

ANNEXO 2
Qualificacions professionals i unitats de competència objecte d’aquesta convocatòria

I.

Família professional: Imatge personal.

Qualificació professional: IMP121_2 . Cures estètiques de mans i peus (Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre).

Nivell: 2

Codi                              Unitats de competència

UC0356_2            Atendre el client del servei estètic de mans i peus en condicions de seguretat, higiene i salut.

UC0359_2            Fer tractaments estètics de mans i peus.

UC0357_2            Aplicar tècniques estètiques per cuidar i embellir les ungles.

UC0358_2            Elaborar i aplicar ungles artificials.

II.

Família professional: Activitats físiques i esportives.

Qualificació professional: AFD340_2. Socorrisme en espais aquàtics naturals (Reial decret 1521/2007, de 16 de novembre).

Nivell: 2

Codi                              Unitats de competència

UC0272_2            Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC0269_2            Executar tècniques específiques de natació amb eficàcia i seguretat.

UC1083_2            Rescatar persones en cas d’accident o situacions d’emergència en espais aquàtics naturals.

UC1082_2            Prevenir accidents o situacions d’emergència en espais aquàtics naturals.

III.

Família professional: Hoteleria

Qualificació professional: HOT330_3. Creació i gestió de viatges combinats i esdeveniments (Reial decret 1700/2007, de 14 de desembre).

Nivell: 3

Codi                              Unitats de competència

UC1057_2            Comunicar-se en anglès, en un nivell d’usuari independent, en les activitats turístiques.

UC1055_3            Elaborar i operar viatges combinats, excursions i trasllats.

UC1056_3            Gestionar esdeveniments.

UC0268_3            Gestionar unitats d’informació i distribució turístiques.

IV.

Família professional: Hoteleria

Qualificació professional: HOT095_3. Venda de serveis i productes turístics (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer i Reial decret 1700/2007, de 14 de desembre).

Nivell: 3

Codi                              Unitats de competència

UC1057_2            Comunicar-se en anglès, en un nivell d’usuari independent, en les activitats turístiques.

UC0267_2            Desenvolupar la gestió economicoadministrativa d’agències de viatges.

UC0268_3            Gestionar unitats d’informació i distribució turístiques.

UC0266_3            Vendre serveis turístics i viatges.

V.

Família professional: Hoteleria

Qualificació professional: HOT094_3. Recepció (Reial decret 295/2004, de 20 de febrer i Reial decret 1700/2007, de 14 de desembre).

Nivell: 3

Codi                              Unitats de competència

UC0264_3            Desenvolupar les activitats pròpies de la recepció.

UC0263_3            Executar i controlar el desenvolupament d’accions comercials i reserves.

UC0265_3            Gestionar departaments de l’àrea d’allotjament.

UC1057_2            Comunicar-se en anglès, en un nivell d’usuari independent, en les activitats turístiques.

 

VI.

Família professional: Hoteleria

Qualificació professional: HOT333_3. Gestió de pisos i neteja d’allotjaments (Reial decret 1700/2007, de 14 de desembre).

Nivell: 3

Codi                              Unitats de competència

UC1067_3            Definir i organitzar els processos del departament de pisos i prestar atenció al client.

UC1068_3            Supervisar els processos del departament de pisos.

UC0265_3            Gestionar departaments de l’àrea d’allotjament.

VII.

Família professional: Sanitat.

Qualificació professional: SAN491_3. Tanatopràxia (Reial Decret 140/2011, de 4 de febrer).

Nivell: 3

Codi                              Unitats de competència

UC1608_3            Fer extraccions de teixits, pròtesis, marcapassos i altres dispositius contaminants del cadàver.

UC1609_3            Manejar les tècniques i habilitats relacionals per prestar el servei de tanatopràxia.

UC1606_3            Fer restauracions i reconstruccions a cadàvers.

UC1607_2            Aplicar tècniques estètiques per a la presentació o exposició del cadàver.

UC1605_3            Aplicar tècniques de conservació transitòria o embalsamament del cadàver amb productes biocides.

VIII.

Família professional: Agrària

Qualificació professional: AGA457_2. Activitats de floristeria (Reial decret 715/2010, de 28 de maig).

Nivell: 2

Codi                              Unitats de competència

UC1468_2            Coordinar i realitzar les activitats pròpies d’empreses de floristeria.

UC1471_2            Vendre i informar sobre productes i serveis de floristeria.

UC1470_2            Fer composicions amb plantes.

UC1469_2            Fer composicions florals.

IX

Família professional: Agrària

Qualificació professional: AGA168_2. Instal·lació i manteniment de jardins i zones verdes (Reial decret 1228/2006, de 27 d’octubre).

Nivell: 2

Codi                              Unitats de competència

UC0525_2            Controlar les plagues, malalties, males herbes i fisiopaties.

UC0526_2            Manejar tractors, muntar instal·lacions agràries i fer-ne el manteniment.

UC0532_2            Mantenir i millorar jardins d’interior, exterior i zones verdes.

UC0531_2            Instal·lar jardins d’interior, exterior i zones verdes

 

ANNEX 3
Documentació que s’adjunta per a la inscripció en el curs
d’habilitació d’experts per exercir les funcions d’assessorament i avaluació en els procediments de reconeixement de les competències adquirides per experiència laboral i/o aprenentatges no formals (convocatòria de 17 de novembre de 2014)

(1)Llinatges:

Nom:

DNI/NIE

Qualificació professional

Relació de la documentació que s’adjunta:

Fotocòpia del DNI

Fotocopia títol oficial (2) __________________________________________________________________________

Còpia del full de serveis 

Informe de vida laboral

Altres documents acreditatius (3)

Núm.

Descripció

................................., .......... de ........................................... de ………..

(Signatura)

INSTITUT DE LES QUALIFICACIONS PROFESSIONALS DE LES ILLES BALEARS (IQPIB)

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

(1) Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal.

(2) Denominació del títol aportat

(3) Cal fer una relació dels documents que s’adjunten

La inscripció no serà vàlida si no es cumplimenta el formulari on-line del web experienciaprofessional-ib.caib.es