Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 20712
Aprovació definitiva del Reglament del Consell Escolar Municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària de dia 10 de novembre de 2014, va adoptar l’acord que -a reserva dels termes definitius que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent-  a continuació es transcriu:

“Dictàmens de la Comissió Informativa General

6. Per a l’aprovació de la proposta del delegat d’Educació de resolució de les al·legacions al Reglament del Consell Escolar Municipal i aprovació definitiva.

El Sr. Flores Pineda dóna compte de la proposta que seguidament es transcriu, la qual ha estat dictaminada favorablement per la Comissió Informativa General, en sessió de dia 3 de novembre de 2014:

Proposta de resolució de les al·legacions presentades al reglament del Consell Escolar Municipal i aprovació definitiva

Antecedents:

En data 20 de maig de 2014, en la reunió del Consell Escolar Municipal es va acordar aprovar un nou reglament i elevar-ho a l’Ajuntament en ple per a la seva aprovació, a l’efecte de control de legalitat.

El Ple de l’Ajuntament de Manacor, en sessió ordinària de dia 9 de juny de 2014, va acordar aprovar el Reglament del Consell Escolar Municipal, i es va sotmetre a informació pública per a què es poguessin presentar les al·legacions oportunes.

En data 8 de juliol, l’Institut Balear de la Dona del Govern de les Illes Balears tramet a l’Ajuntament de Manacor l’informe d’impacte de gènere del Reglament del Consell Escolar Municipal, en el qual s’inclou una revisió del llenguatge, una revisió del contingut i una sèrie de propostes de millora i recomanacions.

En data 24 de juliol de 2014, el mateix Consell Escolar Municipal presenta una al·legació consistent en eliminar el punt 3 de l’article 5 i de la disposició transitòria, amb la intenció d’evitar que la renovació dels membres del Consell no hagi de coincidir amb la constitució d’una corporació local.

Fonaments de Dret:

1. Decret legislatiu 112/2001, de 7 de setembre, pel qual s’aprova la Llei de consells escolars de les Illes Balears.

2. Decret 10/2003, de 14 de febrer, de regulació dels consells escolars insulars i dels consells municipals de les Illes Balears

3. Reglament del Consell Escolar Municipal de Manacor (BOIB 1 de juny de 2006).

Per tot això propòs a la Comissió Informativa general que adopti els següents

Acords:

1. Resoldre les al.legacions al Reglament del Consell Escolar Municipal de la forma que es detalla a continuació:

1.1 Estimar l’al·legació presentada pel Secretari del Consell Escolar Municipal, Llorenç Ginart Ferragut, seguint l’acord del mateix Ple del Consell Escolar, dut a terme el dia 1 de juliol de 2014, en el sentit següent:

- Eliminar el punt 3 de l’article 5 sobre la renovació dels membres del Consell que diu “La renovació dels membres del Consell Escolar Municipal coincidirà amb la constitució d’una nova corporació local” i;

- Eliminar la disposició transitòria que determina “El Consell Escolar Municipal actual mantendrà les seves funcions fins a la pròxima renovació de la corporació local  en què es formarà de nou la seva composició”.

1.2. Vist l’informe emès per l’Institut Balear de la Dona sobre l’impacte de gènere de la proposta de Reglament del Consell Escolar Municipal, requerit per aquest Ajuntament, estimar:

- Corregir en el text els casos de discriminació implícita, mitjançant un genèric que inclogui els dos sexes.

- Incloure dins les funcions del Ple del Consell Escolar un apartat referent a la promoció de la igualtat de gènere i la coeducació.

- Incloure en el reglament que el Consell “fomentarà la presència equilibrada d’homes i dones en la seva composició”.

- Incloure dins l’article 3 funcions, a l’apartat h) referent a material didàctics “tenint cura que aquests materials didàctics fomentin els valors d’igualtat entre homes i dones”

2. Aprovar el text definitiu del Reglament del Consell Escolar Municipal que s’acompanya a aquesta proposta.

3. Ordenar la publicació de l’acord i el text del Reglament al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Manacor, 8 d’octubre de 2014

El delegat d'Educació

Roberto Flores Pineda”

Text definitiu:

REGLAMENT DEL CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL

TÍTOL I.  DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Definició

El Consell Escolar Municipal és l’organisme de consulta i de participació dels sectors afectats en la programació de l’ensenyament no universitari dins l’àmbit del municipi de Manacor.

Article 2. Règim jurídic

El Consell Escolar Municipal es regeix, quant a l’organització i el funcionament, pel Decret legislatiu 112/2001, de 7 de setembre, pel qual s’aprova la Llei de consells escolars de les Illes Balears; pel Decret 10/2003, de 14 de febrer, de regulació dels consells escolars insulars i dels consells municipals de les Illes Balears, i per les normes establertes per la legislació en matèria de procediment administratiu sobre òrgans col·legiats.

Article 3. El Consell Escolar Municipal de Manacor ha de ser informat i consultat sobre els assumptes següents:

a)  Convenis i acords de col·laboració amb l’Administració educativa que afectin l’ensenyament dins l’àmbit del municipi.

b) Serveis educatius complementaris i activitats extraescolars amb incidència en el funcionament dels centres educatius del municipi.

c) Creació o modificació de centres docents del municipi.

d) Programes i actuacions municipals relacionats amb la conservació, el manteniment, els usos extraescolars i la vigilància dels centres docents.

e) Competències educatives que afectin l’ensenyament no universitari en totes les etapes i modalitats que la legislació vigent atorgui als municipis.

f) Distribució de l’alumnat amb necessitats educatives especials entre tots els centres docents del municipi.

g) Constitució i funcionament de patronats o d’instituts municipals d’educació.

h) Edició i distribució de materials didàctics per a la promoció dels valors patrimonials i identitaris específicament relacionats amb el municipi, tenint cura que aquests materials didàctics fomentin els valors d’igualtat entre homes i dones.

i) Promoció de la igualtat de gènere i la coeducació

j) Qualsevol altre tema relacionat amb les necessitats educatives específiques del municipi.

TÍTOL II. MEMBRES DEL CONSELL

Article 4. El Consell Escolar Municipal està integrat per:

a) La Presidència del Consell, que és el batle o la batlessa o la persona en qui delegui.

b) La Vicepresidència, designada per l’Ajuntament, per decret de Batlia, d’entre les persones que composen el Consell Escolar Municipal.

c) Les persones vocals, designades per l’Ajuntament, per decret de Batlia, en funció de la representació dels sectors que figuren a continuació i a proposta, si s’escau, de les organitzacions o entitats representatives:

a) 3 persones en representació del professorat dels nivells educatius de l’ensenyament no universitari. Dues d’aquestes persones corresponen a l’ensenyament públic i l’altra a l’ensenyament concertat.

b) 3 pares o mares d’alumnes, proposats per les associacions de pares i mares d’alumnes. Dues d’aquestes persones corresponen a l’ensenyament públic i l’altra a l’ensenyament concertat.

c) 2 alumnes d’ensenyament no universitari. Un dels centres públics i un dels centres concertats.

d) Una persona en representació del personal administratiu i de serveis dels centres docents.

e) Dues persones en representació dels centres educatius públics del municipi i un dels centres educatius privats del municipi.

f) Dues persones en representació de l’Administració educativa competent en matèria d’educació.

g) Dues persones en representació de l’Administració local que siguin tècniques d’educació.

h)Dues personalitats de prestigi reconegut en el camp de l’educació del municipi, alguna de les quals ha de pertànyer a un moviment de renovació pedagògica o institució reconeguda en l’àmbit educatiu.

d) Un funcionari o funcionària de l’Administració de l’Ajuntament, que n’és el secretari o secretària amb veu i sense vot.

El Consell Escolar Municipal pot convidar, sempre que ho consideri oportú, una persona en representació de cada grup polític que conformi la corporació municipal a qualsevol de les seves sessions.

Quan les persones que composen el Consell així ho decidesquin, es pot també convidar a les sessions aquelles persones que puguin assessorar i informar respecte dels temes a debat.

Es fomentarà la presència equilibrada d’homes i dones en la seva composició.

Article 5. Durada del mandat

1. El nomenament de les persones que composen el Consell Escolar s’ha de fer per un període de 4 anys, sense perjudici dels canvis que puguin produir-se, d’acord amb l’article 10 d’aquest Reglament.

2. Si es produeix una vacant en el Consell Escolar, l’ha de cobrir la persona suplent fins que l’entitat o l’organisme que la presentà inicialment proposi una nova persona titular i persona suplent.

Article 6. Cessament de les persones que composen el Consell Escolar

Els consellers i conselleres del Consell Escolar Municipal cessen en els seus càrrecs per alguna de les causes següents:

a) Renúncia per escrit presentada a la Presidència del Consell, la qual ho ha de posar en coneixement de l’entitat o de l’organisme corresponent.

b) Finalització del termini del seu nomenament.

c) Incompatibilitat sobrevinguda.

d) Incompliment greu de les seves funcions, amb proposta prèviament motivada del conseller o consellera competent en matèria d’educació, i a instància de la Presidència del Consell.

e) Condemna per delicte en virtut de sentència ferma que inhabiliti per a l’exercici de càrrecs públics.

f) Incapacitat declarada per resolució judicial, o defunció.

g) Pèrdua de la condició de representant de l’entitat o de l’organisme que els hagués proposat. Aquesta circumstància ha de ser comunicada per escrit a la Presidència del Consell.

h) Pèrdua de la condició política de ciutadà o ciutadana de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

i) Incompliment del deure de secret sobre les matèries declarades reservades pel Consell.

Article 7. Nomenament de les persones que composen el Consell Escolar

1. Dos mesos abans de cada renovació parcial, la Presidència del Consell Escolar Municipal ha de sol·licitar a les entitats o als organismes que pertoqui renovar que, en el termini de quinze dies, remetin, per escrit, a la Presidència les propostes de nomenament.

2. Cadascú ha de proposar una persona suplent per cada persona titular.

3. Els consellers i les conselleres del Consell Escolar Municipal són nomenats i cessats per l’Ajuntament, mitjançant decret de Batlia i prenen possessió en el primer Ple del Consell que se celebri després de ser nomenats.

4. La Presidència del Consell lliura a les persones que composen el Consell Escolar una credencial en què consta aquesta condició.

5. Les organitzacions, entitats i institucions que no proposin persones titulars ni suplents en els terminis fixats ho poden fer amb posterioritat, i aquestes persones s’han d’incorporar al Consell Escolar en el primer Ple que se celebri després del nomenament.

Article 8. Drets de les persones que composen el Consell Escolar

Les persones que composen el Consell Escolar, en l’exercici de les seves funcions, tenen dret a:

a) Assistir a les sessions del Ple i de les comissions.

b) Estar adscrits a una comissió específica d’acord amb les seves preferències.

c) Intervenir-hi amb veu i vot, i exposar el seu criteri, en les sessions del Ple o comissions a les quals pertanyin.

d) Ser elector i elegible a cadascun dels òrgans col·legiats del Consell.

e) Elevar a la Presidència dels òrgans a què pertanyin la proposta d’incorporació de punts a l’ordre del dia.

f) Presentar propostes, esmenes, mocions i suggeriments per a l’adopció d’acords o per al seu estudi per part de les comissions o del Ple.

g) Emetre vots particulars.

h) Tenir accés, a traves de la Secretaria, a la informació de què disposi el Consell Escolar Municipal necessària per a l’exercici de les seves funcions.

i) Percebre indemnitzacions per despeses de desplaçament, estada i assistència com a persona en representació del Consell a actes fora del municipi d’acord amb les disposicions reglamentàries de l’Ajuntament de Manacor.

j) Ostentar la representació del Consell, en els actes en què hagin estat expressament comissionats per la Presidència.

m) Fer ús de la paraula en les comissions a les quals no pertanyin, amb l’autorització prèvia de la Presidència de la comissió.

n) Ser substituïts, excepcionalment, per la seva persona suplent, per motius justificats i d’acord amb la legislació de procediment administratiu, en les sessions plenàries.

o) Qualsevol altra que els sigui legalment reconeguda.

Article 9. Deures de les persones que composen el Consell Escolar

Les persones que composen el Consell Escolar tenen el deure de:

a) Assistir a les sessions a què siguin convocats o excusar l’absència, amb la major antelació possible, quan no puguin assistir-hi, i informar a la vegada a la seva persona suplent.

b) Participar en la realització d’estudis i en l’emissió d’informes i propostes.

c) Guardar secret sobre les matèries i actuacions que expressament siguin declarades reservades.

d) Qualsevol altre que sigui establert pel Ple o per la Comissió Permanent.

e) Consultar les persones que composen el sector al qual representen sobre els temes a debatre i mantenir-les informades.

Article 10. Incompliment de funcions

La Presidència del Consell Escolar Municipal, per iniciativa de la Comissió Permanent, ha de posar en coneixement dels organismes o de les entitats proponents els noms de les persones que composen el Consell Escolar que incomplesquin reiteradament i injustificadament els seus deures. Si, complert aquest tràmit, la situació persisteix, la Presidència del Consell, també per iniciativa de la Comissió Permanent, és qui decideix si hi procedeix el cessament.

TÍTOL III. ELS ÒRGANS DEL CONSELL

CAPÍTOL I. ÒRGANS UNIPERSONALS

Article 11. Els òrgans unipersonals del Consell Escolar són:

a) la Presidència,

b) la Vicepresidència i

c) la Secretaria.

Article 12.  Presidència

1. La Presidència és l’òrgan unipersonal de direcció i representació del Consell.

2. La Presidència del Consell Escolar Municipal és el batle o la batlessa o la persona en qui delegui.

Article 13.  Funcions de la Presidència

1. Són funcions de la Presidència del Consell Escolar Municipal:

a) Representar el Consell Escolar Municipal.

b) Executar els acords del Ple i de les comissions.

c) Convocar i fixar l’ordre del dia dels plens i de les comissions.

d) Presidir i moderar les sessions del Ple i de les comissions.

e) Dirimir les votacions en cas d’empat.

f) Autoritzar amb la seva signatura les actes, els informes i les propostes del Consell Escolar Municipal.

g) Designar, d’entre les persones en representació de la vocalia de l’Administració local, una Secretaria accidental, en cas de vacant, absència o malaltia de la Secretaria.

h) Gestionar el pressupost del Consell Escolar Municipal i els recursos necessaris per al seu funcionament i informar-ne el Ple i la Comissió Permanent.

i) Sol·licitar de l’Administració o de qualsevol altra organització la documentació i la informació que es consideri necessària per al desenvolupament de les tasques del Consell Escolar Municipal.

j) Citar al Consell Escolar Municipal les persones que, per raons de tipus tècnic, puguin donar assistència i informació.

k) Donar possessió del càrrec a les noves persones que composen el Consell Escolar i expedir-ne les acreditacions.

l) Resoldre, d’acord amb el parer majoritari del Ple del Consell Escolar Municipal o de la Comissió Permanent, sobre la idoneïtat de les propostes formulades per les persones que composen el Consell Escolar.

m) Resoldre, consultat el Ple del Consell Escolar Municipal o consultada la Comissió Permanent, els dubtes que es plantegin en l’aplicació d’aquest reglament i totes les qüestions no específicament atribuïdes a un altre òrgan del Consell.

Article 14.  El president o la presidenta podrà delegar la presidència de les comissions específiques que es creïn en el si del Consell Escolar Municipal en alguna persona vocal –preferentment de la Comissió Permanent–, per fer més operatives les sessions de treball.

Article 15.  Vicepresidència

La Vicepresidència és nomenada per l’Ajuntament, per decret de Batlia, i substitueix la Presidència en cas de vacant, absència o malaltia, i realitza les funcions que la Presidència li delegui.

Article 16.  Secretaria

1. La Secretaria del Consell Escolar Municipal és un funcionari o una funcionària de la corporació municipal i és nomenat per l’Ajuntament, per decret de Batlia.

2. Correspon a la Secretaria del Consell:

a) L’exercici de les funcions d’assistència, amb veu i sense vot, a les sessions del Ple i de les comissions.

b) Aixecar acta de les sessions, expedir certificacions i donar fe dels acords, amb el vistiplau de la Presidència.

c) Tramitar les convocatòries del Ple i de les comissions, acompanyades de l’ordre del dia i de la documentació necessària.

d) Tramitar, registrar i custodiar la documentació del Consell Escolar Municipal.

e) Facilitar als consellers i conselleres la informació de què disposi el Consell Escolar Municipal necessària per a l’exercici de les seves funcions.

f) Gestionar el pagament de les dietes d’assistència i les indemnitzacions que corresponguin a les persones que composen el Consell Escolar Municipal.

g) Elaborar l’avantprojecte de pressupost i de la memòria anual d’activitats del Consell Escolar Municipal, segons les directrius de la Comissió Permanent.

h) Dur a terme qualsevol altra tasca relativa a les funcions genèriques de la Secretaria que li encarregui la Presidència.

CAPÍTOL II. ÒRGANS COL·LEGIATS

Article 17. Òrgans col·legiats

El Consell Escolar Municipal funciona en:

a) Ple,

b) Comissió Permanent i

c) Comissions específiques.

Article 18.  Ple

1. El Ple és l’òrgan superior de decisió del Consell Escolar Municipal i és integrat per totes les persones que composen el Consell Escolar i per la Secretaria.

2. El Ple del Consell Escolar Municipal ha de ser consultat amb caràcter preceptiu sobre les qüestions indicades a l’article 3 d’aquest Reglament.

3. Són funcions del Ple:

a) Aprovar la memòria anual sobre les actuacions realitzades.

b) Aprovar l’informe anual sobre l’estat del sistema educatiu a Manacor, que s’ha de fer públic i trametre a l’Ajuntament i consells respectius.

c) Aprovar el projecte de pressupost anual del mateix Consell Escolar Municipal.

d) Ratificar el nomenament, després de cada renovació bianual, en casos de vacant o de canvi, dels membres electius de la Comissió Permanent.

e) Crear comissions específiques.

f) Elevar a la conselleria competent en matèria d’educació informes i propostes sobre els temes educatius.

4. Per raons d’operativitat, el Ple pot delegar en la Comissió Permanent.

Article 19. Comissió Permanent

1. La Comissió Permanent està integrada per la Presidència o per la Vicepresidència, per la Secretaria i per 5 consellers i conselleres elegits pel Ple a proposta dels respectius sectors d’entre les persones membres titulars del Consell.

2. Per tal de garantir la representació proporcional  dels diferents sectors, les 5 persones titulars i les 5 persones suplents es repartiran de la manera següent:

a) Una persona titular i una persona suplent d’entre les persones en representació del professorat.

b) Una persona titular i una persona suplent d’entre les persones en representació dels pares i les mares.

c) Una persona titular i una persona suplent d’entre les persones en representació de l’alumnat.

d) Una persona titular i una persona suplent d’entre les persones en representació del personal administratiu, de la persona titular del centre privat o concertat i de les dues personalitats de reconegut prestigi en el món de l’educació.

e) Una persona titular i una persona suplent d’entre les persones en representació de l’Administració educativa i l’Administració local.

3. A la sessió plenària que procedeixi elegir la Comissió Permanent s’han de reunir les persones assistents en representació dels diferents sectors del Consell i han d’escollir i proposar, per mutu acord, les persones en representació del seu sector. Si no hi ha acord s’ha de fer per sorteig entre les persones membres assistents que formen part del mateix sector representant. De cada elecció la Secretaria n’aixeca acta. Finalment el Ple del Consell ratifica els representants elegits.

4. En cas de baixa permanent s’ha d’elegir, en el ple següent, una nova persona suplent pel que resta de mandat i pel procediment establert.

5. Les faltes reiterades d’assistència d’un conseller o una consellera a la Comissió Permanent ha de ser comunicades per la Presidència al sector corresponent i, en cas de persistir, la Presidència pot proposar al Ple la renovació com a persona que composa la Comissió Permanent seguint el procediment establert.

Article 20.  Funcions de la Comissió Permanent

Correspon a la Comissió Permanent:

a) Designar les ponències que seran sotmeses a la seva deliberació, a la de les comissions específiques i a la del Ple.

b) Proposar les comissions específiques i distribuir el treball conseqüent.

c) Informar sobre qualsevol qüestió que consideri oportú sotmetre a la regidoria competent en matèria d’educació.

d) Elaborar l’informe anual sobre la situació educativa al municipi de Manacor.

e) Aprovar l’avantprojecte de pressupost.

f) Aprovar les propostes i els informes, i remetre’ls al Ple.

g) Preparar les reunions plenàries.

h) Planificar el calendari de reunions del Ple i elaborar la proposta d’ordre del dia corresponent.

i) Totes aquelles altres que li delegui el Ple.

La Comissió Permanent pot sol·licitar la presència de persones que, per raons de tipus tècnic, puguin assessorar o informar respecte dels temes a tractar, amb citació prèvia per part de la Presidència.

Article 21. Comissions específiques

1. Les comissions específiques tenen com a objectiu l’estudi dels temes que els encomani el Ple del Consell Escolar Municipal o per acord de la Comissió Permanent en l’exercici de les seves funcions.

2. Entre les persones que composen la comissió cal designar una persona portaveu i un secretari o una secretària.

3. S’ha de vigilar la representació dels diferents sectors, respectant al màxim els interessos dels consellers i conselleres en les distintes temàtiques.

TÍTOL IV. RÈGIM DE LES SESSIONS I ADOPCIÓ D’ACORDS

CAPÍTOL I. NORMES ESPECÍFIQUES

Article 22.  Periodicitat

1. El Ple del Consell Escolar Municipal s’ha de reunir ordinàriament dues vegades a l’any, i extraordinàriament totes les vegades que ho consideri necessari la Presidència, la Comissió Permanent o ho sol·liciti una tercera part de les persones que la composen.

2. La Comissió Permanent s’ha de reunir ordinàriament cada tres mesos, abans de cada Ple o quan ho acordi la Presidència i, extraordinàriament a petició de la meitat de les persones que la composen.

3. Les comissions específiques s’han de reunir quantes vegades sigui necessari per desenvolupar correctament la tasca encomanada.

Article 23.  Termini de les convocatòries

1. Les convocatòries del Ple s’han de trametre a les persones que composen el Consell Escolar amb una antelació mínima de 7 dies naturals, que es pot reduir a 3 dies en cas d’urgència.

2. Les convocatòries de la Comissió Permanent s’han de trametre a les persones que la composen amb una antelació mínima de 3 dies naturals.

Article 24.  Elaboració de l’ordre del dia

1. L’ordre del dia del Ple és fixat per la Presidència del Consell Escolar Municipal una vegada elaborada la proposta per la Comissió Permanent, que ha de tenir en compte les peticions fetes per escrit per les persones que composen el Consell Escolar.

2. L’ordre del dia de les comissions és elaborat per la Presidència respectiva, i ha de tenir en compte les peticions fetes per escrit per les persones que la composen.

CAPÍTOL II. NORMES COMUNES

Article 25.  Convocatòries

1. Les convocatòries dels òrgans col·legiats del Consell Escolar Municipal han de contenir l’ordre del dia, la data, l’hora i lloc de la reunió i, si és el cas, han d’anar acompanyades de l’acta o les actes anteriors i de la documentació suficient per al coneixement dels temes que s’hi han de tractar.

2. Les convocatòries i la documentació es poden enviar per fax, correu electrònic i qualsevol mitjà admès per la llei.

3. L’ordre del dia no pot ser modificat excepte en el cas que, amb la presència de tots els i les membres presents de l’òrgan, així s’acordi per majoria absoluta.

4. Les convocatòries fetes a petició dels components de l’òrgan han de dur a terne la sessió en el termini d’un mes des de la recepció de la sol·licitud.

Article 26. Quòrum

1. Els òrgans col·legiats del Consell Escolar Municipal es consideren constituïts en primera convocatòria si hi són presents la Presidència i la Secretaria o les persones que els substitueixin, i la meitat, almenys, de les persones que la composen.

2. Si no hi ha quòrum, l’òrgan queda vàlidament constituït, en segona convocatòria, mitja hora després, sempre que hi hagi un terç de les persones que el composen.

3. Quan, per qualsevol motiu, no se celebri la sessió, la Secretaria ha de suplir l’acta amb una diligència amb el vistiplau de la Presidència, en la qual consti la causa de la no celebració, els noms de les persones assistents i de les que s’hagin excusat.

Article 27. Ordenació dels debats

1. La Presidència de l’òrgan o persona en qui delegui ha de dirigir els debats, i concedir o retirar la paraula en funció dels torns que s’establesquin.

2. Cada punt s’ha d’obrir amb el ponent del tema. A continuació han de sol·licitar la paraula els consellers i les conselleres que ho desitgin, que hi ha d’intervenir per ordre de petició. Acabades les intervencions, s’ha d’obrir un segon torn per a rèpliques i al·lusions. Acabat aquest, el ponent ha de recapitular la posició, i la Presidència ha de sotmetre el tema a votació.

3. Si hi ha texts alternatius a la totalitat, les persones que els hagin proposat tenen la consideració de ponents i s’ha de produir successives votacions per anar eliminant els diferents texts.

Article 28. Votacions

1. El vot és personal i no delegable. No s’admet el vot per correu.

2. Els acords poden adoptar-se per assentiment unànime a la proposta de la Presidència, en cas que no susciti objecció ni oposició de cap de les persones que composen el Consell Escolar que hi siguin presents.

3. Si no hi ha assentiment unànime, els acords han de ser sotmesos a votació per la Presidència, per un dels procediments següents:

a) Per votació ordinària a mà alçada; aixequen la mà primerament els qui aprovin, després els qui desaprovin, i finalment els qui s’abstinguin.

b) Per votació secreta; són cridats, un a un i en l’ordre preestablert, tots els i les membres presents, que dipositen el vot en una urna. Aquest procediment s’ha d’aplicar en totes les qüestions que afectin persones, com també sempre que ho sol·liciti un 15 % de les persones que composen el Consell Escolar que hi siguin presents.

Article 29.  Acords

1. Els acords s’han d’adoptar per majoria simple, més vots a favor que en contra de les persones que composen el Consell Escolar, excepte en els casos que es recullen a l’apartat següent.

2. És necessària majoria absoluta, més de la meitat de les persones que composen el Consell Escolar, en els casos següents:

a) Per als acords dels apartats 3a, 3b, 3c, i 4 de l’article 18 d’aquest Reglament.

b) Per a l’aprovació i la modificació del Reglament.

3. Els empats han de ser dirimits per la Presidència amb el seu vot de qualitat.

4. Qualsevol conseller o consellera pot requerir que consti expressament en acta el seu vot contrari a l’acord de la majoria, la seva abstenció i els motius que la justifiquen, o el sentit del seu vot favorable.

5. Els consellers i les conselleres que discrepin de l’acord majoritari poden formular vot particular per escrit, l’han d’anunciar abans d’aixecar-se la sessió i l’han d’enviar a la Secretaria en el termini de 48 hores, per a la incorporació del text aprovat.

6. Els consellers i les conselleres que hagin votat en contra poden adherir-se al vot particular o redactar-ne el seu, sempre que s’hagin reservat aquest dret abans de concloure la sessió.

CAPÍTOL III. ACTES I CERTIFICACIONS

Article 30.  Actes

1. De cada sessió s’ha d’aixecar una acta, signada al final per la Secretaria, amb el vistiplau de la Presidència; ambdós han de signar també al marge totes les pàgines.

2. En les actes han de figurar, inexcusablement, les mencions següents:

a) Lloc de la reunió.

b) Data i hora de començament.

c) Persones assistents a la sessió i noms dels consellers i de les conselleres que excusen l’assistència.

d) Caràcter ordinari o extraordinari de la sessió.

e) Ordre del dia.

f) Relació succinta de les deliberacions, acords presos, forma en què foren adoptats, amb els vots a favor, en contra, abstencions, i els motius, quan ho sol·licitin expressament les persones interessades.

g) Incidències d’alguna importància que, a judici de la Secretaria, es produesquin en el transcurs de la sessió.

h) Hora en què s’aixeca la sessió.

3. Les actes s’han de sotmetre a aprovació en la sessió ordinària següent, amb les objeccions que proposin les persones que composen el Consell Escolar, per precisar millor el desenvolupament de la sessió.

4. Les actes impreses s’han d’enquadernar anualment; la Secretaria, amb el vistiplau de la Presidència, hi ha de signar una diligència amb indicació de les dates de les actes i el nombre de fulls que s’enquadernen.

5. Les actes han de quedar sota la custòdia de la Secretaria, qui n’ha de facilitar fotocòpia a qualsevol persona que composa el Consell que així ho sol·liciti.

Article 31. Certificacions

Les certificacions expedides per la Secretaria, amb el vistiplau de la Presidència, han de donar fe dels acords del Consell.

CAPÍTOL IV. INFORMES

Article 32. Informes

1. Els informes s’han d’emetre a instància de la Batlia o de la regidoria competent en matèria d’educació en el termini de dos mesos des de la recepció de la sol·licitud.

2. La Presidència del Consell ha de convocar la Comissió Permanent perquè estudiï el projecte objecte d’informe.

3. La Comissió n’ha d’elaborar un esborrany d’informe que ha d’enviar a totes les persones que composen el Consell Escolar perquè l’estudiïn i puguin elaborar les seves esmenes o al·legacions en un termini prèviament determinat perquè puguin ser recollides les diferents aportacions abans de la sessió plenària.

4. Una vegada recollides les aportacions de les persones que composen el Consell Escolar, la Presidència ha de convocar el Ple del Consell, que ha de dirimir sobre l’informe i les noves aportacions i ho ha de remetre a l’Ajuntament si hi ha acord.

En cas que un informe no tengui esmenes, la Comissió Permanent pot agilitar els tràmits sense haver de passar pel Ple. Aquests informes i propostes han de ser aprovats per majoria de dos terços de les persones que composen la Comissió Permanent o, en cas contrari, han de ser tramitats inexcusablement pel Ple del Consell.

5. Tot i això, la Comissió Permanent pot proposar al Ple la creació d’una comissió específica per estudiar el tema si la seva complexitat així ho recomana.

CAPÍTOL V. PROPOSTES

Article 33.  Formulació de propostes

1. Totes les persones que composen el Consell Escolar poden presentar propostes de debat motivades i precises. Propostes que s’han de presentar a la Comissió Permanent perquè n’estudiï la idoneïtat i proposi a la Presidència que s’inclogui a un pròxim ordre del dia.

2. La Comissió Permanent, quan consideri que una proposta no és de la competència del Consell Escolar Municipal o no expressa clarament el seu contingut, ha de proposar a la Presidència del Consell que la retorni a la persona que l’ha presentada, amb indicació de les raons que justifiquen la devolució.

TÍTOL V.  INFORME ANUAL SOBRE L’ESTAT DE LA SITUACIÓ EDUCATIVA  AL  MUNICIPI DE MANACOR

Article 34.  Caràcter anual

El Consell Escolar Municipal, amb caràcter anual, ha d’aprovar per majoria absoluta i fer públic un informe sobre l’estat de la situació educativa a Manacor referit al curs anterior.

Article 35.  Comissió redactora

La Comissió Permanent pot delegar la redacció de la proposta d’informe a una comissió específica, que l’ha de trametre a la permanent abans del 31 de març del curs següent.

Article 36.  Aprovació

L’aprovació de l’informe ha de seguir el mateix procés establert en el títol IV d’aquest Reglament.

TÍTOL VI. MEMÒRIA ANUAL

Article 37. Elaboració

1. El Consell Escolar Municipal ha d’elaborar anualment una memòria sobre les actuacions realitzades.

2. La memòria ha de ser redactada inicialment per la Secretaria del Consell Escolar Municipal i enviada a la Comissió Permanent el tercer trimestre de cada any.

3. La memòria s’ha de referir a l’any escolar anterior.

Article 38.  Aprovació

1. L’avantprojecte de memòria ha de ser debatut i aprovat per la Comissió Permanent abans de ser tramès al Ple per a l’aprovació definitiva.

2. L’aprovació de la memòria ha de seguir el mateix procés establert en el títol IV d’aquest Reglament.

Article 39. Publicació

1. Una vegada aprovada pel Ple, la memòria s’ha de fer arribar al regidor o a la regidora competent en matèria d’educació.

2. Igualment s’ha de publicar per a coneixement general.

TÍTOL VII. REFORMA DEL REGLAMENT

Article 40. Propostes de modificació

1. El Reglament pot ser modificat totalment o en part.

2. Les propostes de modificació s’han de presentar a la Comissió Permanent avalades per un terç, com a mínim, dels consellers i les conselleres del Consell Escolar Municipal.

3. La Comissió Permanent les ha de sotmetre al Ple si obtenen una majoria qualificada de dos terços.

Article 41.  Aprovació

1. L’aprovació de la proposta de modificació per part del Ple requereix la majoria absoluta de les persones que composen el Consell Escolar Municipal.

Article 42. El reglament aprovat pel Ple del Consell Escolar Municipal s’ha de presentar a l’Ajuntament, a l’efecte de control de legalitat, perquè l’aprovi.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquest Reglament entra en vigor el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i un cop transcorregut el termini previst en l’article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i en l’article 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears”.

(...)

Finalitzades les intervencions, es passa a votació i el Ple de l’Ajuntament acorda per disset  vots a favor (Coalició per Manacor, AIPC, ALM, Grup Municipal Socialista, PSM-IV-EM, Esquerra Republicana i el Sr. Miquel Perelló Román), cap vot en contra i dues abstencions (Partit Popular de Manacor) aprovar la proposta precedent”

Contra aquest reglament, podeu interposar, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació, recurs contenciós administratiu davant la Sala de lo Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca.

Manacor, 18 de novembre de 2014

El batle, per delegació de firma

(decret 4807/2011)

1ra tinenta de batle i delegada

Catalina Riera Mascaró