Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 20280
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears del Tràmit d’urgència del Projecte de tafona a la finca de Son Mesquidassa, Felanitx. (98A/14)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 6.bis de la Llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 10 de juliol de 2014,

ATÈS

1.Que l’article 6.bis de la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques, preveu, d'acord amb l'article 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que quan raons d'interès públic ho aconsellin l'òrgan ambiental pot acordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es reduiran a la meitat els terminis establerts per als procediments fixats a la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques, incloent el període d'informació pública.

2.Que la qüestió, per tant, és determinar si concorren les circumstàncies per poder aplicar la tramitació d’urgència a l’esmentada avaluació d'impacte ambiental.

El concepte “urgència” és un concepte jurídicament indeterminat. Per poder aplicar la tramitació d’urgència al procediment d’avaluació ambiental estratègica és necessari que concorrin els requisits fixats per la jurisprudència del Tribunal Suprem, que determina el concepte jurídic indeterminat d’urgència.

La Sentència de 24 de juliol de 1989 del Tribunal Suprem fixa la doctrina respecte de la tramitació d’urgència, i disposa que:

“El que la urgencia es sin duda un concepto jurídico indeterminado lo que su naturaleza no es discrecional, sino reglada: no permite elegir entre varias soluciones igualmente justas, es decir, jurídicament indeferentes, sino que sólo admite una única solución justa, sin perjuicio del margen de apreación que se reconoce a la Administración en la zona de incertidumbre o penumbra que separa las zonas de certeza positiva y negativa.

La urgencia alude a un supuesto en el que actuando rápidamente en el procedimento ordinario, la solución, dada la duración de aquel, habría de llegar tarde: las circunstancias concurrentes demandan una decisión que con la tramitación general ya sería tardía. Se sacrifican las garantías ordinarias porque con ellas la solución no serviría ya para resolver el problema. En último término se trata de una manifestación del principio de la eficacia administrativa recogido en el artículo 103.1 de la Constitución”.

3.Que l'escrit del promotor indica que l'obtenció de la declaració d'interès general és de vital importància per a l'obtenció dels corresponents permisos per a l'execució de les obres i per a justificar la subvenció atorgada en data 05 de març de 2014 per FOGAIBA.

4.Que en conseqüència, per aplicar la tramitació d’urgència a l’AEA del programa, ens hem de trobar davant d’un supòsit en el que el temps és determinant de la resolució que en el seu dia s’adopti.

El que es desprèn de la documentació tramesa pel promotor és que el Sr. Tòfol Roselló Perelló en nom i representació de Corporació Roselló Castell, SA és que en data 05 de març de 2014 es va concedir en el marc de la convocatòria de subvencions per l'augment del valor afegit del productes agrícoles 2013, aprovada per Resolució del President del Fons de garantía agrària i pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) BOIB núm. 41 de 26/03/2013.

Per tal de complir amb l'àmbit temporal que defineix el Reglament (CE) núm. 1698/2005, en l'apartat onzè de la convocatòria s'estableix que el termini per justificar l'execució i el pagament de la inversió és de 18 mesos a partir de la data de notificació de la concessió de la subvenció.

En el cas de no justificar l'execució o pagament de la inversió en data anterior al 10 de setembre de 2015, sense cap possibilitat de pròrroga, es darà per desistit de l'ajuda i es revocarà per incompliment de beneficiari la Resolució de concessió de l'ajuda perdent qualsevol dret a cobrar la subvenció inicialment concedida.

S'observa que el temps és determinant per obtenir la declaració d'interès general, l'obtenció dels corresponents permisos per a l'execució de les obres i per a justificar la subvenció atorgada en data 05 de març de 2014 per FOGAIBA.

5.Que aleshores, la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, com a òrgan ambiental, haurà de valorar si ens trobem davant de circumstàncies que responen a motius d’interès general, a la vista de les raons exposades a l'escrit del promotor i la documentació aportada, si bé sembla que concorren les circumstàncies indicades a la legislació i a la jurisprudència per poder declarar la tramitació d’urgència.

6.Que d'acord amb l'apartat segon de l'article 6.bis de la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques, no es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment.

ACORDA

informar FAVORABLEMENT l’aplicació de la tramitació d’urgència al procediment d'avaluació d'impacte ambiental del projecte de tafona a la finca de Son Mesquidassa, TM Felanitx.

En cas que s'acordi la tramitació d'urgència al procediment d'avaluació d'impacte ambiental es reduiran a la meitat els terminis establerts a la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques, incloent el període d'informació pública, que passarà a ser de 15 dies.

Aquest és el criteri de qui subscriu, sotmès a qualsevol altre més fonamentat en dret.

         

Palma, 6 d’octubre de 2014

      

El president de la CMAIB

 José Carlos Caballero Rubiato