Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 20225
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria per a la creació d’un borsí extraordinari de TAE Superior de Medi Ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 19.307, d’11 de novembre de 2014, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar proves selectives per a la constitució d’un borsí extraordinari de TAE SUPERIOR DE MEDI AMBIENT, per a nomenaments interins, pel sistema de concurs oposició  lliure. Les places estan enquadrades dins l’Escala Administració especial, subescala tècnica, classe superior.

SEGON.- La Regidoria de Funció Pública i Govern interior ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents corresponents del tribunal que portarà a terme la valoració de la present convocatòria. La resolució esmentada s’ha de publicar en el tauler d’anuncis virtual i, a efecte informatiu, en el web www.palma.es.

TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.

 

BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CREACIÓ D’UN BORSÍ DE TAE SUPERIOR DE MEDI AMBIENT

ESCALA: Administració especial, subescala tècnica, classe superior.

GRUP: A, subgrup A1

REQUISITS  DELS  ASPIRANTS:

Estar en possessió d’alguna de les següents llicenciatures: Biologia, Bioquímica, Ciències Ambientals, Ciències del Mar, Ciències Geològiques, Física, Geografia.

PROCEDIMENT:  Concurs-oposició per crear un borsí de TAE S. de Medi ambient.

QUALIFICACIONS:  Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per president o presidenta i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un Secretari que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

DRETS D’EXAMEN: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.

PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ

FASE D’OPOSICIÓ

EXERCICI ÚNIC

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la redacció d’un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els dos que proposi el tribunal, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de tres hores. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 15 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar-lo.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

FUNCIONS DE LA PLAÇA:

  1. Estudi i anàlisi de projectes mediambientals, elaborant informes, valoracions, propostes de millora, etc.
  2. Redacció i aprovació de tota la documentació mediambiental requerida per la Llei 11/2006 de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques de les Illes Balears.
  3. Elaboració i aprovació, sota els criteris del Servei de parcs i jardins de l’Àrea de Infraestructures, dels informes i documentació derivats de la recepció de zones verdes.
  4. Redacció i aprovació de tota la documentació mediambiental requerida per la legislació urbanística recollida al Real Decret Legislatiu 2/2008 de 20 de juny, Text Refús de la Llei del Sol Estatal i la Llei 2/2014 de 25 de març d’ordenació i ús del sòl de les Illes Balears.

FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors ni als expedients personals dels aspirants.

L’acreditació dels serveis prestats a l’Ajuntament de Palma o reconeguts per aquest, serà realitzada d’ofici pel tribunal en base a les dades que figurin en els  arxius i bases de dades d’aquesta Corporació.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

  • Haver superat algun exercici a proves selectives corresponents a la mateixa plaça que es convoca o de superior categoria de la mateixa escala, a qualsevol administració pública, durant els dos darrers anys. Aquest apartat es puntuarà amb un 30%.
  • Experiència professional realitzant funcions similars a la de la plaça convocada a l’administració pública. 40%
  • Titulacions acadèmiques diferents a l’exigida per a la plaça.10%
  • Formació específica i relacionada amb el lloc de feina.10%
  • Coneixements de llengua catalana superiors al exigits a la convocatòria. Aquest apartat es puntuarà amb un 10%.

La puntuació es valorarà d’acord amb els següents criteris

  • Superació d’exercicis a proves selectives a l’administració pública

Per cada exercici superat a proves selectives corresponents a la mateixa o equivalent plaça que es convoca o de superior categoria de la mateixa escala, a qualsevol administració pública, durant els dos darrers anys, 0,50 punts (s’exclouen les proves per acreditar el coneixement de la llengua catalana).

La puntuació màxima és de 3 punts.

  • Experiència professional

Per cada any o fracció superior a 6 mesos de serveis prestats a qualsevol Administració Pública a una plaça equivalent a la convocada, 0,25 punts. Només s’han de valorar els serveis prestats durant els cinc anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

La puntuació màxima és de 4 punts.

  • Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb     0,005 punts

L’hora d’assistència es valora amb                             0,002 punts

La puntuació màxima és d’1 punt.

  • Titulacions acadèmiques oficials

Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit. Per cada titulació que s’hagi de valorar s’aplicarà el següent criteri:

  • Màster, doctorat, postgrau o equivalent. 0,25 punts
  • Titulació de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent. 0,75 punts

La puntuació màxima és d’1 punt.

  • Coneixement de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

  • Coneixements orals (certificat A1): 0,15 punts
  • Coneixements elementals (certificat B2): 0,25 punts
  • Coneixements mitjans (certificat C1): 0,50 punts.
  • Coneixements superiors (certificat C2): 0,75 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

La puntuació màxima és d’1 punt.

Total puntuació fase de concurs: 10 punts.

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 13 de novembre de 2014

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)

Juan García Lliteras