Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 20655
Bases especifiques del concurs oposició per proveir 2 places vacants d’oficial de policia local d’aquest Ajuntament, per promoció interna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per decret de Batlia de 14 de novembre de 2014, es va resoldre aprovar la convocatòria i les bases del concurs oposició per a proveir 2 places vacants d’oficial de policia local per promoció interna.

Es publiquen a continuació les bases d’aquesta convocatòria.

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER PROVEIR DUES (2) PLACES VACANTS  D’OFICIAL/A DE POLICIA LOCAL, DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA, PER PROMOCIÓ INTERNA I CORRESPONENTS A L’OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ DE L’ANY 2014.

Primera.- Objecte , procediment de selecció i normativa.

L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir com a funcionaris de carrera, de l’Ajuntament de Santa Margalida, 2 places vacants d’oficial a la plantilla de la Policia Local d’aquest ajuntament, a través del sistema de concurs oposició per promoció interna.

S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases, la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma dels Illes Balears (en la part vigent); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora dels policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel que s’aprova el Reglament marc de mesures urgents dels policies locals de les Illes Balears (en tot el que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears) ; les demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona.- Requisits

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds els requisits següents:

1.- Tenir nacionalitat espanyola.

2.- Tenir 18 anys complerts.

3. Tenir la condició de personal funcionari de carrera en el cos de Policia Local de l’Ajuntament de Santa Margalida, en la categoria de policia local.

4. Haver estat, com a mínim dos anys en situació de servei actiu en la categoria de policia local com a funcionari de carrera.

5.- Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació  de la categoria d’oficial expedit per l’ EBAP.

6.- Estar en possessió del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

7.- No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

8.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.

9.- No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

10.- Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les

11.- Estar en possessió dels permisos de conduir A, B i BTP.

12.- No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

13.- Coneixement de Llengua Catalana (B2).

Tercera.- Sol·licituds

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web www.ajsantamargalida.net, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.

També podran presentar-se per les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci  d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de l’Estat, prèvia publicació íntegra d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent. Les bases també es publicaran en el tauler d’anuncis i en la pàgina web municipal. Els successius anuncis només es publicaran en el tauler i en la pàgina web.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:

a) Fotocòpia correctament compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia correctament compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria d’oficial, expedit per l’ EBAP i en plena validesa.

c) Fotocòpia correctament compulsada de la titulació exigida.

d) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

e) Acreditació del nivell B2 de llengua catalana.

El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

e) La indicació d’una adreça electrònica o un telèfon als efectes de comunicació amb l’Ajuntament de Santa Margalida. 

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, referits al termini de presentació d’instàncies, s’han de presentar mitjançant originals o fotocòpies compulsades juntament amb el model de document normalitzat, establert a l’efecte per l’Ajuntament de Santa Margalida, dins el termini de deu dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Quarta.- Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils, en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santa Margalida.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle/ssa ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

Cinquena.- Tribunal Qualificador

1. El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot i tres vocals. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a la exigida per a l’accés a les places convocades.

2.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

3.- Entre els vocals figuraran dos membres designats per la Direcció General competent en matèria de coordinació de policies locals de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears  i el seus suplents.

4. El tribunal podrà designar la incorporació a les seves tasques, de personal assessor o especialistes per a totes o alguna de les proves.

5. El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense conèixer la identitat dels aspirants.

Sisena.- Desenvolupament del procés selectiu

A) Fase d’oposició

A la fase d’oposició tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

1. Proves d’aptitud psico-mèdica

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador una certificació metge, en la que hi constarà que reuneixen les condicions físiques necessàries per a la seva execució. El fet de no presentar l’esmentada certificació, implica l’exclusió automàtica de l’aspirant de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques seran exclusivament les que s’indiquen i han d’esser superades globalment, d’acord amb el barem i els mèrits assenyalats a l’annex II del Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears, amb les modificacions operades pel Decret 69/2004, de 9 de juliol. Totes són obligatòries i eliminatòries.

B.1 Resistència (1.000 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (minuts)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’10’’

-4’00’’

-4’50’’

-6’10’’

9

-3’20’’

-4’10’’

-5’00’’

-6’20’’

8

-3’30’’

-4’20’’

-5’10’’

-6’30’’

7

-3’40’’

-4’30’’

-5’20’’

-6’40’’

6

-3’50’’

-4’40’’

-5’30’’

-6’50’’

5

-4’10’’

-5’00’’

-5’50’’

-7’10’’

3

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

Eliminat

+4’25’’

+5’15’’

+6’05’’

+7’25’’

Dones (minuts)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’25’’

-4’15’’

-5’05’’

-6’25’’

9

-3’35’’

-4’25’’

-5’15’’

-6’35’’

8

-3’45’’

-4’35’’

-5’25’’

-6’45’’

7

-3’55’’

-4’45’’

-5’35’’

-6’55’’

6

-4’05’’

-4’80’’

-5’45’’

-7’05’’

5

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

3

-4’40’’

-5’30’’

-6’20’’

-7’40’’

Eliminada

+4’40’’

+5’30’’

+6’20’’

+7’40’’

B.2 Velocitat (50 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-7,50

-7,70

-8,20

-9,50

9

-7,70

-7,90

-8,40

-9,70

8

-7,80

-8,00

-8,50

-9,80

7

-8,00

-8,20

-8,70

-10,00

6

-8,20

-8,40

-8,90

-10,20

5

-8,40

-8,60

-9,10

-10,40

3

-8,65

-8,85

-9,35

-10,65

Eliminat

+8,65

+8,85

+9,35

+10,65

Dones (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-8,00

-8,20

-8,70

-10,00

9

-8,20

-8,40

-8,90

-10,20

8

-8,30

-8,50

-9,00

-10,30

7

-8,50

-8,70

-9,20

-10,50

6

-8,70

-8,90

-9,40

-10,70

5

-8,90

-9,10

-9,60

-10,90

3

-9,15

-9,35

-9,85

-11,15

Eliminada

+9,15

+9,35

+9,85

+11,15

B.3 Natació (50 m) estil lliure. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La sortida s’ha de fer des de la plataforma amb els dos peus paral·lels i a l’altura de les espatlles. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants han d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. S’admet l’estil lliure, però sempre en posició ventral. Es permet una sortida nul·la per aspirant; a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-35’’

-40’’

-45’’

-50’’

9

-37’’

-42’’

-47’’

-52’’

8

-39’’

-44’’

-49’’

-54’’

7

-41’’

-46’’

-51’’

-56’’

6

-43’’

-48’’

-53’’

-58’’

5

-45’’

-50’’

-55’’

-60’’

3

-50’’

-55’’

-60’’

-1’05’’

Eliminat

+50’’

+55’’

+60’’

+1’05’’

Dones (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-40’’

-45’’

-50’’

-55’’

9

-42’’

-47’’

-52’’

-57’’

8

-44’’

-49’’

-54’’

-59’’

7

-46’’

-51’’

-56’’

-1’01’’

6

-48’’

-53’’

-58’’

-1’03’’

5

-50’’

-55’’

-1’00

-1’05’’

3

-55’’

-1’

-1’05’’

-1’10’’

Eliminada

+55’’

+1’

+1’05’’

+1’10’’

B.4 Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 3 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra, simètrics i amb una separació equivalent a l’amplària de les espatlles i mirant tot el cos cap a la zona de llançament. En cap moment no es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Amb el llançament podrà estendre’s el tronc, flexionar els braços i cames, elevant els talons, però sense desenganxar de cap manera la puntera del sòl. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.

Homes: pilota de 5 kg

Dones: pilota de 3 kg

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+7,00

+6,50

+6,00

+5,50

9

+6,80

+6,30

+5,80

+5,30

8

+6,70

+6,20

+5,70

+5,20

7

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

6

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

5

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

3

+5,70

+5,20

+4,70

+4,20

Eliminat/ada

-5,70

-5,20

-4,70

-4,20

B.5 Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia, si es fa, el salt serà nul. Tota la superfície dels peus ha de romandre en contacte permanent amb el terra fins al moment del salt, però es podran fer totes les accions de balanceig de cos i braços que es vulguin. En el moment de la caiguda cap part del cos no por tocar per darrere els talons, si es fa, l’intent serà nul. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,02

+1,92

+1,82

+1,62

Eliminat

-2,02

-1,92

-1,82

-1,62

Dones (metres)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,72

+1,62

+1,52

+1,32

Eliminada

-1,72

-1,62

-1,52

-1,32

El resultat global d’aquesta prova s’ha de lliurar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’’Apte’ s’ha de lliurar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de ‘No apte’.

2.- Prova complementària:

Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea complementària, el qual consistirà a respondre a les preguntes formulades en prova de tipus objectiu sobre els 30 temes seleccionats (Annex A) per l’Ajuntament.

En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a l’actualització normativa que li afecti.

La prova tindrà 80 preguntes amb respostes alternatives, i es realitzarà en un temps màxim de 50 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 24. És necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valorarà. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

             {A-(E/3)} x 24

Q =     —————————-

                      P

Q: resultat de la prova

A: número de respostes encertades

E: número de respostes errònies

P: número de preguntes de l’exercici

3.- Prova professional:

Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea professional que consistirà a desenvolupar per escrit les 10 preguntes que es formulin sobre els 30 temes seleccionats (Annex B). La puntuació a atorgar d’aquesta prova serà de 0 a 24 i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici. El temps per a la realització d’aquest exercici serà de 90 minuts.

Els temes seleccionats per l’Ajuntament, que es relacionen a l’Annex A, han estat escollits entre la normativa estatal, autonòmica i local i els programes del curs de oficial de l’any 2010-11 de l’EBAP.

En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.

4.- Prova Psicotècnica:

Exercici obligatori i eliminatori. Consistirà en un prova que tindrà com a objectiu determinar l’aptitud i la personalitat més adequada per al lloc al que s’opta. Aquest exercici es qualificarà com a apte o no apte.

B) Fase De Concurs.

Barems De Puntuació.-

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 48 punts (40% com a màxim de la puntuació final en el concurs oposició), d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.

1. Valoració del curs de capacitació exigit per a la categoria a la qual s’accedeix.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració serà el resultat de multiplicar la nota obtinguda per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per al personal funcionari de carrera de l’ajuntament de Santa Margalida, el coeficient multiplicador serà 1.

b) Per al personal funcionari de carrera d’un ajuntament distint del que convoca el concurs, i així s’acrediti mitjançant un certificat de l’ajuntament que pertoqui, el coeficient multiplicador serà 0,75.

En qualsevol cas, s’ha d’acompanyar original o còpia compulsada del Certificat dels cursos impartits per l’Escola balear d’Administració Pública

2. Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0,041 punts

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de servei prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0,058 punts

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts

g) Per cada mes complet de servei prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’intendent: 0,083 punts

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació. En el cas de serveis prestats a l’Ajuntament de Santa Margalida, aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. Els serveis prestats a qualsevol altra administració pública, s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per aquesta.

3. Antiguitat

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada any de serveis prestats i reconeguts com a funcionari de carrera en qualsevol categoria: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació. En el cas de serveis prestats a l’Ajuntament de Santa Margalida, aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. Els serveis prestats a qualsevol altra administració pública, s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per aquesta.

4. Estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per la titulació de batxillerat o equivalent: 1 punt.

b) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 2,5 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria equivalent: 3,5 punts.

e) Per cada títol de doctorat: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a i b s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats d i e.

En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.

5. Valoració dels coneixements de llengües.

5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, com també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

a) Coneixements mitjans (certificat C1): 1,50 punts.

b) Coneixements superiors (certificat C2): 1,75 punts.

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.

5.2. Coneixements d’altres llengües

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 3 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt

b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.

c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,75 punts.

e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de capacitació distints de l’exigit per a la categoria a la qual s’accedeix.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb el criteri següent:

La valoració serà el resultat de multiplicar-ne, per cada curs, la nota obtinguda per 0,001 i pel nombre d’hores de durada, amb un màxim d’1 punt per cada curs.

7. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

7.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. Només es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi.

Les àrees professionals a què s’han de referir els cursos són les de policia, seguretat, emergències i salvament, i per a l’escala executiva i la superior, els de qualitat, recursos humans i habilitats directives.

La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

7.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional

Només es valorarà en el cas que s’hagi assolit la puntuació màxima en l’apartat 7.1, la puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, segons el que s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

8. Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació lliurada per la batlia: 0,25 punts.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.

9. Valoració de l’aptitud física.

Es valoraran amb 2 punts els certificats expedits per l’EBAP que acreditin la superació de les proves d’aptitud.

10. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, i el criteri de valoració serà el següent:

Respondre un qüestionari de vint i quatre preguntes (24) sobre coneixements del terme municipal de Santa Margalida (història, economia, realitat social, carrers, toponímia i normativa).

Procediment per calcular la puntuació final del concurs oposició per a l’accés a les categories de comandaments policials.

La puntuació final del concurs oposició es calcula amb la següent fórmula: (puntuació final de la fase d’oposició x 0,60) + (puntuació final de la fase de concurs x 0,40).

Setena. Qualificació definitiva, llista d’aprovats i presentació de documents.

Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, la llista definitiva es publicarà al tauler i a la web de l’Ajuntament. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits “dels serveis prestats”. Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit del “curs bàsic de capacitació”, i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.

Els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o per sol·licitar la revisió de la seva prova.

El Tribunal disposa d’un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions que presentin, i fer tot seguit la llista definitiva d’aprovats.

El Tribunal elevarà a l’alcaldia proposta de nomenament d’oficials de la policia local als dos primers qualificats.

Una vegada publicats els resultats definitius, els aspirants proposats pel seu nomenament, disposaran de vint dies naturals, a partir de l’endemà de l’esmentada publicació per a presentar en el Registre General de l’Ajuntament els documents acreditatius de les condicions exigides a la base segona per a participar a la convocatòria.

 

Santa Margalida, 18 d’octubre, de 2014.

 

El batle.

Antoni Reus Darder

    

 

Annex A

Temes Apartat Complementari

1. L’estatut d’autonomia de les Illes Balears.

2. L’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP)

3. Llei reguladora de les bases del règim local. Personal al servei de les entitats locals.

4. Llei reguladora de les bases del règim local. Disposicions comuns a les entitats locals. Règim de funcionament.

5. Llei reguladora de les bases del règim local. El municipi.

6. Introducció al dret administratiu. El procediment administratiu. La inactivitat de l’administració.

7. L’acte administratiu. Les característiques de la responsabilitat patrimonial de l’administració. Els recursos administratius. Les formes d’activitat de l’administració municipal.

8. Llei orgànica 2/86 dels cossos i forces de seguretat.

9. Llei orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre protecció de la seguretat ciutadana.

10. Reial Decret 769/1987, de la regulació de la Policia Judicial.

11. Llei 16/2006, de 17 de octubre, de règim jurídic de les llicencies integrades d’activitat de les Illes Balears. Disposicions generals. Activitats catalogades i no permanents.

12. Llei 16/2006, de 17 de octubre, de règim jurídic de les llicencies integrades d’activitat de les Illes Balears. Règim d’inspeccions, infraccions i sancions.

13. Dret penal. Concepte de delicte i falta.

14. Les penes i les mesures de seguretat. L’extinció de la responsabilitat penal.

15. Delictes contra l’administració pública, contra l’administració de justicia i els comesos pel personal funcionari contra les garanties constitucionals. Delictes contra l’ordre públic.

16. Delictes contra la vida i la integritat física. Delictes contra la tortura i contra la integritat moral. Delictes contra la llibertat i indemnitat sexual. Delictes contra la llibertat.

17. El delicte de l’omissió del deure de socórrer.

18. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic

19. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

20. Delictes relatius a l’ordenació del territori i a la protecció del patrimoni històric i del medi ambient.

21. Delictes contra la seguretat col·lectiva. Delictes de falsedat.

22. De les faltes i les seves penes.

23. Llei reguladora de la responsabilitat penal del menor.

24. La prova penal. Valor dels atestats.

25. Els procediments penals. Iniciació dels procediments.

26. L’habeas corpus

27. Els diferents ordres jurisdiccionals.

28. Organització judicial de les Illes Balears.

29. Procediment sancionador en matèria de trànsit

30. Actuacions amb cans.

 

Annex B

Prova Professional

1. Tècniques de comandament i direcció d’equips.

2. La comunicació com a eina de comandament.

3. Tècniques psicològiques relacionades amb la gestió i professió de policia.

4. Tècniques de control de les emocions.

5. Psicologia i testimoni. Bases per a la practica policíaca.

6. Principis bàsics d’actuació dels membres de les forces i cossos de seguretat de l’Estat. Ordre del ministeri d’interior de 30 de setembre de 1981.

7. Règim disciplinari de les policies locals de les Illes Balears.

8. Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears. Títols I, II, III i IV.

9. Estrangeria. Normativa.

10. Normativa vehicles. ITV, SOA, casc i cinturó.

11. Reglament general de conductors.

12. Dispositius de control del trànsit.

13. Investigació de l’accident de trànsit.

14. Seguiment penal de l’accident de trànsit.

15. Les etilometries.

16. Procediments i instruccions tècniques vigents a la policia local de Santa Margalida.

17. Les cartes de serveis policials.

18. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets i deures del personal a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

19. Ordenances municipals de l’ajuntament de Santa Margalida.

20. La detenció.

21. Procediment sancionador en matèria de trànsit.

22. Actuació en sinistres amb matèries perilloses.

23. Estructura organitzativa  de les emergències a les Illes Balears.

24. Reglament d’armes.

25. Delictes contra la salut pública.

26. Faltes contra l’ordre públic.

27. Control del material policial.

28. Models de gestió aplicables a la Policia Local.

29. Transport de persones per via terrestre.

30. Introducció al concepte de projecte.

El que es fa públic per a general coneixement.

 

Santa Margalida, 14 de novembre de 2014

 

El Batle.

Antoni Reus Darder