Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 20606
Protecció. Notificació DP 2012/132 Trasllat Decret de Batlia núm. 16779 de data 02.10.2014. Reitera amb multa
Versió PDF
Atès que no s'ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 16779 de data 2 d'octubre de 2014 del Ajuntament de Palma, a RAIGAL SA TORRE S.L., amb CIF. B57106452, i a LOPEZ RAIGAL JOSÉ A. com a representant amb DNI 43.051.943-Z, i per poder seguir endavant la tramitació de l'expedient, DP 2012/132, en relació al immoble ubicat al C/ PARE GUILLEM VIVES, NÚM. 24, del Negociat de Protecció de l'Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l'article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 16779, de data 02.10.2014, s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’Acord del Consell de Gerència de data 02.07.2013 mitjançant el qual es dictà ordre d’execució a Raigal Sa Torre S.L. amb CIF B57106452, representada a través del Sr. José A. López Raigal amb DNI 43.051.943-Z, propietària de l’immoble situat al C. Pare Guillem Vives 24 R.C. 09995-08.
II.- Atesa l’entrada en vigor de la Llei 2/2014 de 25 marc, d’ordenació i ús del sòl de la CAIB (BOIB núm.43 de 29.03.2014) dia 29.05.2014 que deroga expressament la Llei 10/1990 de 23 d’octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, disposició derogatòria única, apartat 1.a.
III.-Atès que l’esmenta’t acord, degudament notificat, adverteix als interessats que, tal com disposa l'article 84 de la Llei 23/2006 de capitalitat de Palma de Mallorca (BOIB de 27.12.2006), si incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’ajuntament l’haurà de sancionar amb multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits de manteniment dels terrenys, urbanitzacions i edificacions en condicions de seguretat , salubritat i ornament públic i també, d’acord amb el mateix article, i en consonància amb l’art.117.4de la Llei 2/2014,de 25 de març , d’ordenació i ús del sòl de la CAIB (BOIB núm.43 de 29.03.2014) (abans referència a l’art. 11 de la Llei 10/1990 de 23 d’octubre, de disciplina urbanística de la CAIB); se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà, si incompleix , a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin, sense perjudici d’adoptar, si escau, la mesura establerta a l’art.117.4.b de la Llei 2/2014 en relació a la imposició de multes coercitives.
IV.- Atès que no hi ha motius tècnics per imposar una multa de major quantia i que no consten ni atenuants ni agreujants, es proposa un import corresponent al 15% del valor de les obres d’acord amb la valoració feta a l’informe dels serveis tècnics municipals.
V.- Atès l’informe tècnic municipal de data 09-07-2014 (r.i.16.09.2014), que transcrit diu:
Realitzada visita d’inspecció ocular el dia d’avui , s’ha observat que:
CONCLUSIÓ.
Vist el greu estat de manca de higiene i de inestabilitat tant dels materials de construcció magatzemats com dels mitjans auxiliars i de seguretat de l’obra, el tècnic que subscriu és del parer que es realitzi una retirada preventiva dels materials inestables, revisió i recolocació dels mitjans auxiliars i de seguretat i es realitzi una neteja de la planta baixa i es tanqui la mateixa amb material d’obra amb la suficient resistència per evitat l’accés a les mateixes.
Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient reiterar l’ordre d’execució consistent en :
REITERAR ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució ordre mesures cautelars 7 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 1.235,84 €
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
VI.- Atès que a data d’avui no s’ha donat compliment a l’ordre de execució per part de la propietat obligada, la cap de negociat que subscriu, d'acord amb els articles 9.1 del R.D.leg. 2/2008 de 20 de juny per el qual s’aprova el text refós de la llei de sòl; article 117 de la Llei 2/2014 d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, (BOIB núm.43 de 29.03.2014); articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; els arts. 96 i 99 de la LRJAP i PAC, arts. 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, art.124 de la Llei 7/85 de 2 d’abril RBRL modificada per la Llei 57/2003 de 16 de desembre de mesures per a la modernització del govern local, i d’acord amb el decret de batlia núm. 8436 de data 13 de maig de 2013 ( BOIB núm. 70 de 18 de maig de 2013) de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i el decret de batlia núm. 954 de data 27 de gener de 2014 (BOIB núm. 21 d’11 de febrer de 2014) d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, proposa l’adopció del següent:
D E C R E T
1r. REITERAR, d’acord amb l’article article 117 de la Llei 2/2014 d’ordenació i ús del sòl de la CAIB, (BOIB núm.43 de 29.03.2014) i l’article 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca, als propietaris dels immobles, solars i/o terrenys que s’indiquen a continuació, que corregeixin les deficiències especificades en els terminis fixats:
A Raigal Sa Torre S.L. amc CIF B 57106452, representada pel Sr. Lopez Raigal José Antonio amb DNI 43.051.943-Z, propietaria de l’immoble situat al C. Pare Guillem Vives 24 R.C. 09995-08, d’acord amb l’informe tècnic de data 19.07.2014.
L’ordre d’execució existent en els següents conceptes:
Sota direcció tècnica competent a:
Condicions:
abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Termini d’execució ordre mesures cautelars 7 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 1.235,84 €
acabades les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
2n. IMPOSAR a Raigal Sa Torre S.L. amc CIF B 57106452, representada pel Sr. Lopez Raigal José Antonio amb DNI 43.051.943-Z, propietaria de l’immoble situat al C. Pare Guillem Vives 24, una multa de 185,37€ (15% del valor de les obres ordenades)
3r. APERCEBRE a la propietat de l’immoble que, en cas de incompliment d’aquest darrer termini, es podrà iniciar l’execució subsidiària de les obres reiterades amb sol·licitud de pressupost a l’empresa concessionària de les execucions subsidiàries de l’ajuntament, sent a càrrec de la propietat obligada totes les despeses que es produeixin, sense perjudici d’adoptar, si escau, la mesura establerta a l’art.117.4.b de la Llei 2/2014 en relació a la imposició de multes coercitives fins que es compleixi l’obligació de conservació.
4t. NOTIFICAR aquesta resolució a la propietat afectada.
L'import de la multa precedent, segons l’'art. 36 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, S'HAURÀ DE FER EFECTIU, EN PERÍODE VOLUNTARI, EN EL TERMINI MÀXIM DE 30 DIES, A COMPTAR DES DEL DIA SEGÜENT AL DE RECEPCIÓ DE LA PRESENT NOTIFICACIÓ A L’OFICINA DE RECAPTACIÓ MUNICIPAL, PLAÇA SANTA EULÀLIA, NÚM. 8, DE 09:00 H. A 13:30 H. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi satisfet la quantia de la multa, aquesta es cobrarà per via de constrenyiment, amb els consegüents recàrrecs.
Us advertesc:
1r -Que la interposició de qualsevol recurs no suspendrà l'execució de l'acte impugnat.
2n -Que, a partir de l'endemà del venciment del termini d'ingrés en període voluntari fins el dia del pagament del deute, haureu de satisfer interessos de demora.
3r -Que per obtenir l'esmentada suspensió, en període voluntari, haureu de presentar al Servei Financer, secció de Comptabilitat-Tresoreria, un aval bancari, que cobreixi l'import de la sanció, més els interessos de demora pel temps que duri la tramitació del recurs interposat i, si escau, del recurs contenciós administratiu.
4t -Que si sol×licitau la suspensió dins el procediment de constrenyiment, la garantia mitjançant aval bancari ha de cobrir l'import del deute existent en el moment de la concessió de la suspensió més els interessos de demora a què es tindrà dret fins al moment del pagament.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptador des del dia següent al de recepció de la present notificació i, en aquest cas, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències (1) a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzeu el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC Avingudes -Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort -Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau - C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran -Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí - C. Margaluz, 30; OAC Arenal -Av. Amèrica, 11; OAC s'Escorxador - C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol -Av. Cid, 8. Horari d'atenció al públic: Tot l'any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d'octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h al OAC Cort (només registre).
Palma, 17 de novembre 2014
La Cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis
Per delegació (D.A. 3000 de fechaa 2014.02.26,
BOIB núm. 30 de data 2014.03.04)
Elvira Salvà Armengod.