Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 20542
Departament de Personal. Registre de Personal i Informàtica. Acord de creació de la Policia Muntada. MF-240
Versió PDF
Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 29 d’octubre de 2014, es va aprovar el següent:
PRIMER.- Aprovar el document de creació i definició de les funcions i condicions de treball de la POLICIA MUNTADA, de la Policia Local de Palma, així com la provisió de llocs de treball, incorporant-lo a la Relació de llocs de treball, acordat en Mesa General de Negociació de dia 9 d’octubre de 2014, incorporant-lo a la Relació de llocs de treball.
El document referenciat s’adjunta com annex al present acord.
SEGON.- Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
“Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 12 de novembre de 2014
Coordinador del Registre de Personal i Informàtica
Joan Miquel Escales Vidal
PROPOSTA DE CONDICIONS DE FEINA DE LA UNITAT MUNTADA.
La Secció de la Policia Muntada, que va ser creada a l’any 1875, és la Secció més antiga de la Policia Local. A les tasques tradicionals associades a la seva funció representativa i protocol·lària, s’ha d’afegir la potenciació que recentment s’ha fet en tasques de seguretat ciutadana.
Es tracta d’una destinació especialitzada, que per las seves especials funcions i característiques, ha de gaudir d’una regulació específica que permeti l’assoliment dels seus objectius. És per això que amb el present Decret es defineix la missió i objectius de la secció, així com s’estableixen definitivament les condicions laborals, plantilla, serveis mínims, etc.
1. MISSIÓ
La Policia Muntada és una unitat especialitzada que presta el seu servei eminentment a cavall i té com a missions principals, la participació en tasques de seguretat ciutadana mitjançant la patrulla a zones d’interès policial, la vigilància del parc de Bellver, la participació en actes protocol·laris i la vigilància, inspecció i control de l’anomenat transport públic amb vehicles de tracció animal (galeres).
2. FUNCIONS
3. PLANTILLA
La plantilla de la POLICIA MUNTADA estarà composta per 1 subinspector, 2 oficials i 24 policies.
4. CONDICIONS HORÀRIES
5. CONDICIONS ECONÒMIQUES
Els components de la Policia Muntada percebran les compensacions econòmiques que els corresponen per la seva condició de funcionaris, segons la seva categoria, i pels serveis realitzats, que seran:
5.1. Compensació, segons conveni, corresponent a l’opció escollida per festiu treballat.
5.2. Retribució econòmica, segons conveni, corresponent al dissabte i diumenge treballats.
5.3. Abonament de la part proporcional del plus de nocturnitat per cada dia treballat, corresponent a la fracció horària desenvolupada dins l’horari de nit (horari voluntari d’estiu o horari especial)
5.4. Abonament de la dieta corresponent per comprendre l’horari voluntari l’hora del dinar o del sopar
5.5. Complement de reforç en cap de setmana o festiu i especial horari: per un import de cent-trenta-quatre (134) euros repartits en 14 pagues (1.876 euros anuals) per als policies i amb el corresponent càlcul proporcional per a la resta de càrrecs, per a la cobertura de serveis extraordinaris programats per la Prefectura del cos (carrusels, processons i gales) que no es puguin cobrir amb el personal de servei ordinari i sempre que la demanda de reforç en cap de setmana o festiu o el canvi de torn es comuniqui als agents amb la màxima antelació i en qualsevol cas amb un mínim de set (7) dies naturals. Per cada dia que siguin requerits, del màxim de 6, a renunciar a un lliure de cap de setmana o festiu, es retornarà un dia lliure, que haurà d’esser gaudit, de dilluns a divendres no festius, dins el mateix període de 28 dies o en el seu defecte dins la primera quinzena del quadrant següent.
5.6. Plus de conducció: La conducció de qualsevol vehicle de transport assignat a la unitat, que requereixi la possessió d’un permís de conducció superior a l’exigible per a l’accés al cos de la Policia Local (p.e. BTP), donarà dret a l’abonament d’allò establert a l’art. 80 del vigent Acord Regulador de les Condicions de Treball del personal Funcionari, en el sentit que “La realització de treballs de conducció per part de les persones que no les tenen entre les seves funcions ..., dóna dret a percebre una gratificació de 4,85 euros per dia de conducció ...”
6. CONDICIONS DEL COMPLEMENT DE REFORÇ EN CAP DE SETMANA O FESTIU I ESPECIAL HORARI
Es portarà un règim de control i sancions similar al del procediment de control i gestió dels serveis extraordinaris, el qual podrà ser revisat i modificat si es detecten conductes doloses d’incompliment dels nomenaments de serveis dels 7 dies en cap de setmana o festiu o dels canvis de torn en dia feiner. Els agents sancionats hauran de retornar els havers indegudament percebuts durant la tramitació d’aquest procediment i la pertinent comunicació a nòmines.
7. SERVEIS MÍNIMS
Els serveis mínims es fixen de la següent manera:
8. FORMACIÓ CONTÍNUA
Atesa l’especialitat de les tasques que assoleix la POLICIA MUNTADA, s’estableix un curs anual de formació contínua en col·laboració amb l’Escola Municipal de Formació, anomenat “Itinerari formatiu de la POLICIA MUNTADA”, d’una durada de 30 hores anuals, la participació en el qual i l’assoliment dels seus objectius és obligatòria i requisit de permanència en el destí, per a tots els seus components.
9. SISTEMA DE SELECCIÓ DE L’ESCALA BÀSICA (Policies i Oficials)
Els processos de provisió de vacants o concurs general de trasllats es regiran pels següents punts:
A. PROVES FÍSIQUES ELIMINATÒRIES: (apte/no apte), segons annex 1.
B. PROVA TEÒRICA: Superació d’un test sobre coneixements bàsics de les tasques que desenvolupa la Secció Muntada. Puntuació de 0 a 20. És requisit la superació d’aquesta prova amb un 10 o més.
C. PROVA PRÀCTICA: Avaluació de la tècnica bàsica de muntar a cavall. Puntuació de 0 a 30. Es requisit la superació d’aquesta prova amb un 15 o més.
D. VALORACIÓ GENÈRICA I ESPECÍFICA DE MÈRITS:
Sense perjudici de les regles de valoració que es detallen a continuació, i de cara a l’acompliment de la denominada “carrera professional” que es regula a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic L.7/2007”, i després de estructurar-se una línia de formació acadèmica de cara a les diferents especialitzacions policials, es fa constar que una vegada creada i estructurada aquesta, la valoració de mèrits per a l’accés a les denominades unitats especialitzades de la Policia Local de Palma, es realitzarà d’acord a un concurs específic que estarà directament vinculat a les línees de formació específiques per cada una de les denominades unitats especialitzades.
a. Valoració genèrica
Els mèrits a valorar seran els determinats a l’annex II del Decret 67/2007. La puntuació màxima que es pot aconseguir amb els mèrits al·legats serà de 54 punts
b. Valoració específica
E. CRITERIS DE VALORACIÓ:
(PROVA TEÒRICA+PROVA PRÀCTICA+MÈRITS VALORACIÓ GENÈRICA+MÈRITS VALORACIÓ ESPECÍFICA)
Els aspirants que havent superat el present procés selectiu, no aconsegueixin obtenir cap de les places convocades, romandran a un borsí establert a l’efecte i amb una vigència de 2 anys, per si es produeix cap vacant.
10. SISTEMA DE SELECCIÓ DE L’ESCALA EXECUTIVA (Subinspector)
Els processos de provisió de vacants o concurs general de trasllats es regiran pels següents punts:
A. PROVA TEÒRICA: Superació d’un test sobre coneixements bàsics de les tasques que desenvolupa la Secció Muntada. Puntuació de 0 a 20. És requisit la superació d’aquesta prova amb un 10 o més.
B. PROVA PRÀCTICA: Avaluació de la tècnica bàsica de muntar a cavall. Puntuació de 0 a 20. Es requisit la superació d’aquesta prova amb un 10 o més.
C. VALORACIÓ GENÈRICA I ESPECÍFICA DE MÈRITS:
Sense perjudici de les regles de valoració que es detallen a continuació, i de cara a l’acompliment de la denominada “carrera professional” que es regula a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic L.7/2007”, i després de estructurar-se una línia de formació acadèmica de cara a les diferents especialitzacions policials, es fa constar que una vegada creada i estructurada aquesta, la valoració de mèrits per a l’accés a les denominades unitats especialitzades de la Policia Local de Palma, es realitzarà d’acord a un concurs específic que estarà directament vinculat a les línees de formació específiques per cada una de les denominades unitats especialitzades.
c) Valoració genèrica
Els mèrits a valorar seran els determinats a l’annex II del Decret 67/2007. La puntuació màxima que es pot aconseguir amb els mèrits al·legats serà de 54 punts
d) Valoració específica
D. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
E. CRITERIS DE VALORACIÓ:
(PROVA TEÒRICA + PROVA PRÀCTICA + MÈRITS VALORACIÓ GENÈRICA + MÈRITS VALORACIÓ ESPECÍFICA + EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL)
11. COMISSIONS DE VALORACIÓ
La Regidoria de l’Àrea de Seguretat Ciutadana procedirà al nomenament d’una Comissió de Valoració amb la següent composició:
11.1. Pel procés selectiu de l’escala executiva:
11.2. Pel procés selectiu de l’escala bàsica:
12. PERMANÈNCIA
Els agents que resultin seleccionats i destinats a la Policia Muntada en aquesta convocatòria i les següents que hi puguin haver, no podran fer cap canvi de destinació ni permuta durant els 24 primers mesos comptadors a l’endemà de la seva incorporació a la unitat, manco prescripció mèdica o promoció vertical.
PROPOSTA 240 - MODIFICACIÓ PARCIAL R.LL.T. PERSONAL FUNCIONARI
|
ÀREA: |
POL |
POLICIA LOCAL DE PALMA |
|
ÒRGAN: |
POL143 |
PREFECTURA / COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA / DISTRICTE OEST |
|
UNITAT: |
POL1434000 |
POLICIA MUNTADA |
LLOCS DE TREBALL QUE ES MODIFIQUEN
ALLÀ ON DIU:
|
CODI |
LLOC DE TREBALL |
NL |
TL |
CD |
CE |
FP |
ADM |
GR |
TJ |
TH |
ESCALES |
PLACES - DESCRIPCIONS |
REQUISITS |
CAT |
OBS |
|
F40051023 |
SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL |
2 |
S |
20 |
43 |
CE |
AJP |
A2 |
JEA |
HP19 |
AE |
3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL |
|
- |
|
|
F40061132 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
2 |
S |
19 |
28 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP19 |
AE |
3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
|
- |
|
|
F40071885 |
POLICIA LOCAL |
26 |
S |
16 |
18 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP19 |
AE |
3109 - POLICIA LOCAL |
|
- |
|
HA DE DIR:
|
CODI |
LLOC DE TREBALL |
NL |
TL |
CD |
CE |
FP |
ADM |
GR |
TJ |
TH |
ESCALES |
PLACES - DESCRIPCIONS |
REQUISITS |
CAT |
OBS |
|
F40051023 |
SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL |
1 |
S |
20 |
303 |
CE |
AJP |
A2 |
JEA |
HP19 |
AE |
3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL |
|
- |
CREF, RVA |
|
F40061132 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
2 |
S |
19 |
302 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP19 |
AE |
3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
|
- |
CREF, RVA |
|
F40071885 |
POLICIA LOCAL |
24 |
S |
16 |
301 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP19 |
AE |
3109 - POLICIA LOCAL |
|
- |
CREF, RVA |
LLEGENDA
|
|
|
|
NL |
NÚMERO DE LLOCS |
|
|
|
|
TL |
TIPUS DE LLOC |
|
S |
SINGULARITZAT |
|
|
|
|
CD |
COMPLEMENT DE DESTÍ |
|
|
|
|
FP |
FORMA DE PROVISIÓ |
|
CE |
CONCURS ESPECÍFIC |
|
|
|
|
ADM |
ADSCRIPCIÓ A ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES |
|
AJP |
AJUNTAMENT DE PALMA |
|
|
|
|
GR |
GRUP |
|
|
|
|
TJ |
TIPUS DE JORNADA |
|
JEA |
JORNADA ESPECIAL AMPLIADA - 40 HORES SETMANALS |
|
|
|
|
TH |
TIPUS D'HORARI |
|
HP19 |
HORARI DE POLICIA MUNTADA SEGONS ACORD DE JUNTA DE GOVERN VIGENT |
|
|
|
|
OBS |
OBSERVACIONS |
|
CREF |
COMPLEMENT DE REFORÇ CAP DE SETMANA O FESTIU I ESPECIAL HORARI |
|
RVA |
RETRIBUCIONS VARIABLES SEGON L'ACORD REGULADOR DE LA UNITAT |
|
|
|
|
CE |
COMPLEMENT ESPECÍFIC |
|
18 |
13.171,06 € |
|
28 |
14.769,58 € |
|
43 |
14.086,10 € |
|
301 |
15.033,06 € |
|
302 |
16.836,40 € |
|
303 |
17.178,84 € |
|
|
|