Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 20542
Departament de Personal. Registre de Personal i Informàtica. Acord de creació de la Policia Muntada. MF-240

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord de la Junta de Govern de data  29 d’octubre de 2014, es va aprovar el següent:

PRIMER.- Aprovar el document de creació i definició de les funcions i condicions de treball de la POLICIA MUNTADA, de la Policia Local de Palma, així com la provisió de llocs de treball, incorporant-lo a la Relació de llocs de treball, acordat en Mesa General de Negociació de dia 9 d’octubre de 2014, incorporant-lo a la Relació de llocs de treball.

El document referenciat s’adjunta com annex al present acord.

SEGON.- Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

“Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

Palma,  12 de novembre de 2014

Coordinador del Registre de Personal i Informàtica

Joan Miquel Escales Vidal

PROPOSTA DE CONDICIONS DE FEINA DE LA UNITAT MUNTADA.

La Secció de la Policia Muntada, que va ser creada a l’any 1875, és la Secció més antiga de la Policia Local. A les tasques tradicionals associades a la seva funció representativa i protocol·lària, s’ha d’afegir la potenciació que recentment s’ha fet en tasques de seguretat ciutadana.

Es tracta d’una destinació especialitzada, que per las seves especials funcions i característiques, ha de gaudir d’una regulació específica que permeti l’assoliment dels seus objectius. És per això que amb el present Decret es defineix la missió i objectius de la secció, així com s’estableixen definitivament les condicions laborals, plantilla, serveis mínims, etc.

1. MISSIÓ

La Policia Muntada és una unitat especialitzada que presta el seu servei eminentment a cavall i té com a missions principals, la participació en tasques de seguretat ciutadana mitjançant la patrulla a zones d’interès policial, la vigilància del parc de Bellver, la participació en actes protocol·laris i la vigilància, inspecció i control de l’anomenat transport públic amb vehicles de tracció animal (galeres).

2. FUNCIONS

  • Aprenentatge i ensinistrament de les tècniques hípiques adients per a l’assoliment de la seva missió
  • Tasques de manteniment i cura dels equipaments, quadres i cavalls.
  • Patrulles de seguretat ciutadana per les zones que programi la prefectura de la unitat.
  • Participació en els actes protocol·laris que estableixi la Prefectura.
  • Exhibicions eqüestres en dies assenyalats.
  • Inspeccions, vigilància i control de “galeres”.
  • Vigilància del Parc de Bellver, així com del compliment de la seva Ordenança d’Usos.

3. PLANTILLA

La plantilla de la POLICIA MUNTADA estarà composta per 1 subinspector, 2 oficials i 24 policies.

4. CONDICIONS HORÀRIES

  • Torn de 7 hores, inclosos els caps de setmana i festius de reforç que preveu l’apartat 5.5 d’aquesta regulació. 
  • Tonicitat de matí i horabaixa (començament a les 06:00 o a les 07:00 en torn de matí i a les 14:00 o les 15:00 en torn d’horabaixa), amb una rotació de torns setmanal.
  • Horari voluntari: Mesos d’estiu (del 15 de juny al 15 de setembre), horari de les 18.00 hores fins a les 24.00 hores. Mesos d’hivern (del 16 de setembre al 14 de juny), horari de les 09.30 hores a les 16.30 hores.” (Acord aprovat per l’Ajuntament Ple en sessió ordinària de data 19 de desembre de 2013. BOIB Núm. 12 de 23 de gener de 2014)
  • Roda general de caps de setmana (3x1)
  • Renúncia de sis (6) dies lliures en cap de setmana o festiu i la possibilitat d’esser canviats de torn un màxim de 1 dia a l’any, adaptant en ambdós casos el seu horari a les necessitats del servei a cobrir.

5. CONDICIONS ECONÒMIQUES

Els components de la Policia Muntada percebran les compensacions econòmiques que els corresponen per la seva condició de funcionaris, segons la seva categoria, i pels serveis realitzats, que seran:

5.1. Compensació, segons conveni, corresponent a l’opció escollida per festiu treballat.

5.2. Retribució econòmica, segons conveni, corresponent al dissabte i diumenge treballats.

5.3. Abonament de la part proporcional del plus de nocturnitat per cada dia treballat, corresponent a la fracció horària desenvolupada dins l’horari de nit (horari voluntari d’estiu o horari especial)

5.4. Abonament de la dieta corresponent per comprendre l’horari voluntari l’hora del dinar o del sopar

5.5. Complement de reforç en cap de setmana o festiu i especial horari: per un import de cent-trenta-quatre (134) euros repartits en 14 pagues (1.876 euros anuals) per als policies i amb el corresponent càlcul proporcional per a la resta de càrrecs, per a la cobertura de serveis extraordinaris programats per la Prefectura del cos (carrusels, processons i gales) que no es puguin cobrir amb el personal de servei ordinari i sempre que la demanda de reforç en cap de setmana o festiu o el canvi de torn es comuniqui als agents amb la màxima antelació i en qualsevol cas amb un mínim de set (7) dies naturals. Per cada dia que siguin requerits, del màxim de 6, a renunciar a un lliure de cap de setmana o festiu, es retornarà un dia lliure, que haurà d’esser gaudit, de dilluns a divendres no festius, dins el mateix període de 28 dies o en el seu defecte dins la primera quinzena del quadrant següent.

5.6. Plus de conducció: La conducció de qualsevol vehicle de transport assignat a la unitat, que requereixi la possessió d’un permís de conducció superior a l’exigible per a l’accés al cos de la Policia Local (p.e. BTP), donarà dret a l’abonament d’allò establert a l’art. 80 del vigent Acord Regulador de les Condicions de Treball del personal Funcionari, en el sentit que “La realització de treballs de conducció per part de les persones que no les tenen entre les seves funcions ..., dóna dret a percebre una gratificació de 4,85 euros per dia de conducció ...”

6. CONDICIONS DEL COMPLEMENT DE REFORÇ EN CAP DE SETMANA O FESTIU I ESPECIAL HORARI

Es portarà un règim de control i sancions similar al del procediment de control i gestió dels serveis extraordinaris, el qual podrà ser revisat i modificat si es detecten conductes doloses d’incompliment dels nomenaments de serveis dels 7 dies en cap de setmana o festiu o dels canvis de torn en dia feiner. Els agents sancionats hauran de retornar els havers indegudament percebuts durant la tramitació d’aquest procediment i la pertinent comunicació a nòmines.

7. SERVEIS MÍNIMS

Els serveis mínims es fixen de la següent manera:

  1. Dies laborals
    1. Torn de matí: 6 Pls (2 Pls. destinats a tasques de manteniment i 4 Pls. per a patrulles o altres tasques)
    2. Torn d’horabaixa: 6 Pls (1 Pl. destinat a tasques de manteniment i 4 Pls. per a patrulles o altres tasques)
  2. Els dies laborals que hi hagi algú acte protocol·lari important, la Prefectura podrà incrementar els serveis mínims establerts per tal de poder-ne donar cobertura.

8. FORMACIÓ CONTÍNUA

Atesa l’especialitat de les tasques que assoleix la POLICIA MUNTADA, s’estableix un curs anual de formació contínua en col·laboració amb l’Escola Municipal de Formació, anomenat “Itinerari formatiu de la POLICIA MUNTADA”, d’una durada de 30 hores anuals, la participació en el qual i l’assoliment dels seus objectius és obligatòria i requisit de permanència en el destí, per a tots els seus components.

9. SISTEMA DE SELECCIÓ DE L’ESCALA BÀSICA (Policies i Oficials)

Els processos de provisió de vacants o concurs general de trasllats es regiran pels següents punts:

A. PROVES FÍSIQUES ELIMINATÒRIES: (apte/no apte), segons annex 1.

B. PROVA TEÒRICA: Superació d’un test sobre coneixements bàsics de les tasques que desenvolupa la Secció Muntada. Puntuació de 0 a 20. És requisit la superació d’aquesta prova amb un 10 o més.

C. PROVA PRÀCTICA: Avaluació de la tècnica bàsica de muntar a cavall. Puntuació de 0 a 30. Es requisit la superació d’aquesta prova amb un 15 o més.

D. VALORACIÓ GENÈRICA I ESPECÍFICA DE MÈRITS:

Sense perjudici de les regles de valoració que es detallen a continuació, i de cara a l’acompliment de la denominada “carrera professional” que es regula a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic L.7/2007”, i després de estructurar-se una línia de formació acadèmica de cara a les diferents especialitzacions policials, es fa constar que una vegada creada i estructurada aquesta, la valoració de mèrits per a l’accés a les denominades unitats especialitzades de la Policia Local de Palma, es realitzarà d’acord a un concurs específic que estarà directament vinculat a les línees de formació específiques per cada una de les denominades unitats especialitzades.

a. Valoració genèrica

Els mèrits a valorar seran els determinats a l’annex II del Decret 67/2007. La puntuació màxima que es pot aconseguir amb els mèrits al·legats serà de 54 punts

b. Valoració específica

  • Curs d’equitació de l’EMF: 6 punts
  • Altres cursos oficials relacionats amb el món de l’equitació: màxim 5 punts
  • Permís de conducció C1 o superior: 10 punt
  • Permís de conducció B+E (remolcs): 10 punt

E. CRITERIS DE VALORACIÓ:

  • La valoració total serà la resultant de la suma de la prova teòrica, la prova pràctica i els mèrits:    

 (PROVA TEÒRICA+PROVA PRÀCTICA+MÈRITS VALORACIÓ GENÈRICA+MÈRITS VALORACIÓ ESPECÍFICA)

Els aspirants que havent superat el present procés selectiu, no aconsegueixin obtenir cap de les places convocades, romandran a un borsí establert a l’efecte i amb una vigència de 2 anys, per si es produeix cap vacant.

 10. SISTEMA DE SELECCIÓ DE L’ESCALA EXECUTIVA (Subinspector)

Els processos de provisió de vacants o concurs general de trasllats es regiran pels següents punts:

A. PROVA TEÒRICA: Superació d’un test sobre coneixements bàsics de les tasques que desenvolupa la Secció Muntada. Puntuació de 0 a 20. És requisit la superació d’aquesta prova amb un 10 o més.

B. PROVA PRÀCTICA: Avaluació de la tècnica bàsica de muntar a cavall. Puntuació de 0 a 20. Es requisit la superació d’aquesta prova amb un 10 o més.

C. VALORACIÓ GENÈRICA I ESPECÍFICA DE MÈRITS:

Sense perjudici de les regles de valoració que es detallen a continuació, i de cara a l’acompliment de la denominada “carrera professional” que es regula a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic L.7/2007”, i després de estructurar-se una línia de formació acadèmica de cara a les diferents especialitzacions policials, es fa constar que una vegada creada i estructurada aquesta, la valoració de mèrits per a l’accés a les denominades unitats especialitzades de la Policia Local de Palma, es realitzarà d’acord a un concurs específic que estarà directament vinculat a les línees de formació específiques per cada una de les denominades unitats especialitzades.

c) Valoració genèrica

Els mèrits a valorar seran els determinats a l’annex II del Decret 67/2007. La puntuació màxima que es pot aconseguir amb els mèrits al·legats serà de 54 punts

d) Valoració específica

  • Curs d’equitació de l’EMF: 6 punts
  • Altres cursos oficials relacionats amb el món de l’equitació: màxim 5 punts
  • Permís de conducció C1 o superior: 10 punt
  • Permís de conducció B+E (remolcs): 10 punt

D. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

  • Haver estar destinat anteriorment a la unitat de la Policia Muntada en qualsevol categoria: 0,3 punts per any de permanència (màxim 10 punts)

E. CRITERIS DE VALORACIÓ:

  • La valoració total serà la resultant de la suma de la prova teòrica, la prova pràctica, la valoració de mèrits genèrica, la valoració de mèrits específica i l’experiència professional.    

(PROVA TEÒRICA + PROVA PRÀCTICA + MÈRITS VALORACIÓ GENÈRICA + MÈRITS VALORACIÓ ESPECÍFICA + EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL)

 11. COMISSIONS DE VALORACIÓ

La Regidoria de l’Àrea de Seguretat Ciutadana procedirà al nomenament d’una Comissió de Valoració amb la següent composició:

11.1. Pel procés selectiu de l’escala executiva:

  • President: El Comissari de la CPC (titular) o el Major del Districte Oest (suplent)
  • Vocals: 2 vocals de l’escala d’inspecció i 2 vocals de l’escala bàsica (elegits per sorteig)
  • Secretari/a
  • El Tribunal podrà nombrar un assessor, el nom del qual serà publicat a la mateixa convocatòria del procés de selecció.

11.2. Pel procés selectiu de l’escala bàsica:

  • President: El Major del Districte Oest (titular) o el Subinspector de la Muntada (suplent)
  • Vocals: 2 vocals de l’escala tècnica i 2 vocals de l’escala d’inspecció (elegits per sorteig)
  • Secretari/a
  • El Tribunal podrà nombrar un assessor, el nom del qual serà publicat a la mateixa convocatòria del procés de selecció.

12. PERMANÈNCIA

Els agents que resultin seleccionats i destinats a la Policia Muntada en aquesta convocatòria i les següents que hi puguin haver, no podran fer cap canvi de destinació ni permuta durant els 24 primers mesos comptadors a l’endemà de la seva incorporació a la unitat, manco prescripció mèdica o promoció vertical.

PROPOSTA 240 - MODIFICACIÓ PARCIAL R.LL.T. PERSONAL FUNCIONARI

ÀREA:

POL

POLICIA LOCAL DE PALMA

ÒRGAN:

POL143

PREFECTURA / COMISSARIA DE POLICIA COMUNITARIA / DISTRICTE OEST

UNITAT:

POL1434000

POLICIA MUNTADA

                                                                                                             

 

LLOCS DE TREBALL QUE ES MODIFIQUEN

ALLÀ ON DIU:

CODI

LLOC DE TREBALL

NL

TL

CD

CE

FP

ADM

GR

TJ

TH

ESCALES

PLACES - DESCRIPCIONS

REQUISITS

CAT

OBS

F40051023

SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL

2

S

20

43

CE

AJP

A2

JEA

HP19

AE

3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL

-

F40061132

OFICIAL DE POLICIA LOCAL

2

S

19

28

CE

AJP

C1

JEA

HP19

AE

3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL

-

F40071885

POLICIA LOCAL

26

S

16

18

CE

AJP

C1

JEA

HP19

AE

3109 - POLICIA LOCAL

-

HA DE DIR:

CODI

LLOC DE TREBALL

NL

TL

CD

CE

FP

ADM

GR

TJ

TH

ESCALES

PLACES - DESCRIPCIONS

REQUISITS

CAT

OBS

F40051023

SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL

1

S

20

303

CE

AJP

A2

JEA

HP19

AE

3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL

-

CREF, RVA

F40061132

OFICIAL DE POLICIA LOCAL

2

S

19

302

CE

AJP

C1

JEA

HP19

AE

3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL

-

CREF, RVA

F40071885

POLICIA LOCAL

24

S

16

301

CE

AJP

C1

JEA

HP19

AE

3109 - POLICIA LOCAL

-

CREF, RVA

LLEGENDA

NL

NÚMERO DE LLOCS

TL

TIPUS DE LLOC

S

SINGULARITZAT

CD

COMPLEMENT DE DESTÍ

FP

FORMA DE PROVISIÓ

CE

CONCURS ESPECÍFIC

ADM

ADSCRIPCIÓ A ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

AJP

AJUNTAMENT DE PALMA

GR

GRUP

TJ

TIPUS DE JORNADA

JEA

JORNADA ESPECIAL AMPLIADA - 40 HORES SETMANALS

TH

TIPUS D'HORARI

HP19

HORARI DE POLICIA MUNTADA SEGONS ACORD DE JUNTA DE GOVERN VIGENT

OBS

OBSERVACIONS

CREF

COMPLEMENT DE REFORÇ CAP DE SETMANA O FESTIU I ESPECIAL HORARI

RVA

RETRIBUCIONS VARIABLES SEGON L'ACORD REGULADOR DE LA UNITAT

CE

COMPLEMENT ESPECÍFIC

18

  13.171,06 €

28

  14.769,58 €

43

  14.086,10 €

301

  15.033,06 €

302

  16.836,40 €

303

  17.178,84 €