Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 20415
Convocatòria pública d'ajudes econòmiques de l'Institut Mallorquí d'Assumptes Socials a entitats que duen a terme l'activitat d'habitatge supervisat de baixa intensitat per a persones amb discapacitat intel·lectual per a l'any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució de la presidenta per la qual s’aprova la convocatòria pública d'ajudes econòmiques de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials a entitats que duen a terme l’activitat d’habitatge supervisat de baixa intensitat per a persones amb discapacitat intel·lectual per a l'any 2014.

 (...)

 Per tot això, resolc:

 1. Convocar les ajudes econòmiques a entitats que duen a terme activitat d’habitatge supervisat de baixa intensitat per a persones amb discapacitat intel·lectual per l'any 2014, d’acord amb els punts següents:

“PROPOSTA DE CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER AL SUPORT A L'HABITATGE AUTÒNOM DE BAIXA INTENSITAT PER A L'ANY 2014

1.Objecte, finalitat i bases reguladores 

1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar els criteris i el procediment de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament de l'activitat d'habitatge supervisat de baixa intensitat per a persones amb discapacitat intel·lectual a entitats que gestionen aquesta activitat. 

Les característiques de l'activitat, la tipologia concreta de discapacitat atesa, així com els requisits que han de complir les entitats beneficiàries que han prestat el servei es defineixen en els punts següents d'aquesta convocatòria. 

1.2 Aquesta convocatòria es regeix pel règim legal aplicable, per les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d'11 d'abril).

2. Pressupost 

2.1 L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 597.025,22 € (cinc-cents noranta-set mil vint-i-cinc euros amb vint-i-dos cèntims) d'acord amb la distribució següent:

Any 2014 (de gener a octubre): 597.025,22 €

2.2 El pressupost previst en el punt anterior s'ha de distribuir entre les entitats beneficiàries de l'ajut de la següent manera:

Exercici 2014: 597.025,22 € (cinc-cents noranta-set mil vint-i-cinc euros amb vint-i-dos cèntims), amb càrrec a la partida 40.23328.48005 del pressupost de despeses de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2014

2.3 El preu del mòdul corresponent al a l'habitatge supervisat de baixa intensitat es màxim de 973,94€ mensuals per persona (que es correspon amb 32,01 € per dia), tal i com es preveu al conveni signat entre la Conselleria de Família i Serveis Socials i l'Institut Mallorquí d’Afers Socials per desenvolupar determinats serveis i actuacions adreçats a persones amb discapacitat de dia 12 d'agost de 2013. 

3. Entitats beneficiaries 

Poden sol·licitar els ajuts que s'estableixen en aquesta convocatòria amb caràcter general pel suport a l'habitatge supervisat, les entitats que compleixin els requisits següents: 

a) Estar constituïda com a entitat privada sense ànim de lucre amb l’adopció de la forma jurídica d’associació o fundació. S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:

— Entitats que d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas, es tracti d'una unió d'associacions (article 3 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació).

— Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

b) Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre Central de Serveis Socials o en el Registre Insular de Serveis Socials.

c) El servei pel qual se sol·licita la subvenció ha d'estar degudament autoritzat i inscrit en el Registre Unificat de Serveis Socials.

d) Tenir per objecte principal en els seus estatuts la realització d'activitats, serveis i programes adreçats a persones amb discapacitat.

e) Disposar de seu o delegació permanent i activa l'illa de Mallorca.

f) Formar part com a membre d'alguna de les federacions de discapacitats de l'àmbit de l'illa de Mallorca.

g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.

h) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, tant estatals com autonòmiques, i amb la Seguretat Social.

i) Haver justificat suficientment, si pertoca, les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials. 

4. Àmbit temporal 

Són subvencionables els serveis que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que es s'hagin dut a terme entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2014. 

5. Documentació que s’ha de presentar 

5.1 Les entitats interessades que compleixin els requisits que s'estableixen al punt 3 d'aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud d'acord amb el model que figura com a imprès 1, que ha de signar la persona representat de l'entitat juntament amb la següent documentació: 

a) Una còpia compulsada del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI de la persona representant legal que signa la sol·licitud.

b) Una còpia compulsada de l'acord constitutiu de l'entitat, acompanyat dels estatuts.

c) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació...).

d) L'acreditació de la inscripció en el registre públic que pertoqui (registre d'associacions o de fundacions).

e) Una còpia compulsada de l'autorització administrativa.

f) Declaració responsable de la veracitat de les dades relatives a la titularitat del compte bancari de l'entitat interessada, d'acord amb l'imprès 2.

g)Una declaració del responsable que l'entitat sol·licitant no està inclosa en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció (imprès 3).

h) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni haver rebut cap altre ajut per la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tan nacionals com estrangers, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 4).

i) Una declaració responsable de complir les obligacions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions en relació amb les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d'11 d'abril) i també de les obligacions que estableix aquesta convocatòria. Aquestes declaracions es presenten mitjançant l'imprès 5 emplenat correctament.

j) Certificat d'estar al corrent en les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de la tresoreria de la Seguretat Social.

k) Una declaració responsable per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar que totes les persones beneficiàries són majors de 16 anys, viuen a Mallorca i disposen del certificat oficial vigent que acrediti una discapacitat d'un 33% o més (imprès 7).

l) Un certificat signat per la persona representant de l'entitat, en el que es faci constar el següent:

— L'adreça de la seu o delegació permanent i activa.

— La federació o les federacions de discapacitats de les quals es membre l'entitat.

m) Un certificat signat per la persona representant de l'entitat, en el que es facin constar els anys de funcionament del servei per al qual es sol·licita l'ajut. A aquest certificat s'ha d'adjuntar l'acreditació de la prestació adequada del servei mitjançant certificats de bona execució expedits per les entitats a les que s’ha prestat i ordenats cronològicament, en els quals s'ha de fer constar expressament el servei concret que s'ha prestat i els anys durant els quals s’ha prestat, així com el nombre total de mesos de prestació del servei per any.

n) Justificació de la despesa del període gener a octubre tal com s'indica al punt 12.2 d'aquesta convocatòria.

5.2 En el cas que les entitats sol·licitants hagin estat beneficiàries d'ajuts amb anterioritat, no resulta necessari presentar la documentació que estableixen les lletres a,b,c,d i f de l'apartat 5.1 d'aquesta convocatòria, per la qual cosa s'ha de presentar una declaració expressa de que la documentació a què es refereix en les lletres indicades no ha sofert modificacions (Imprès 8) perquè ja obren en poder de l'Administració.

5.3 A més de la documentació anterior, s'ha de presentar un projecte tècnic inicial d'acord amb el model que figura com a imprès 9, que inclogui els apartats següents:

  • Bloc 1: Persones usuàries de l'activitat.
  • Bloc 2: Qualitat tècnica de l'activitat.
  • Bloc 3: Avaluació de l'activitat. 

5.4 Els serveis tècnics de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials poden sol·licitar, a més, tota la documentació que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud. 

5.5 En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials qualsevol modificació que es produeixi durant el període de l'ajut fins que no es presenti la justificació del projecte. 

5.6 La presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per tal que els serveis tècnics de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials puguin sol·licitar qualsevol altre documentació o demanar a altres administracions les dades i els informes complementaris adients per tramitar l'expedient. 

6.  Lloc i termini de presentació 

6.1 Les entitats que compleixin els requisits generals que determinen les bases reguladores i els específics d'aquesta convocatòria, o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar la sol·licitud d'acord amb els model normalitzat relacionat en els annexos d'aquesta convocatòria que seran facilitats per l'Institut Mallorquí d'Afers Socials a les oficines que s'indiquen o a la web www.imasmallorca.net, a l'apartat de tràmits. 

Per tal de facilitar la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, es pot contactar amb la unitat d'Atenció al Ciutadà de l'IMAS a Palma o amb les seves delegacions d'Inca i de Manacor.

  • C/ General Riera, 67, 07010 Palma. Tel: 971 763325.
  • C/ Quarter (Antic quarter General Luque), 07300 Inca. Tel: 971 880216 / 971 880108
  • C/ José López, 1, 07500 Manacor. Tel: 971 844901 / 971 843397

En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l'entitat i el seu representant legal i han d’anar acompanyades de la resta de la documentació que s'indica en l'apartat 6 d'aquesta Resolució. 

Les instàncies s'han de dirigir a la Presidència de l'IMAS i es poden presentar al Registre General de l'IMAS a Palma i a les seves delegacions d'Inca i de Manacor, a les oficines de Registre del Consell de Mallorca, o a qualsevol dels llocs que preveu l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Cal destacar que actualment no existeix cap tipus de conveni de col·laboració signat entre l’IMAS i/o el Consell Insular de Mallorca i els municipis de Mallorca, i, per tant, pel que fa a la presentació de la documentació no serà vàlid el registre d'entrada realitzat en els diversos ajuntaments (ni tan sols els realitzats a l'anomenada “Finestreta Única” que els municipis hagin implantat) sinó que es tindrà en compte la data d'entrada de les sol·licituds en el Registre de l’IMAS o del Consell de Mallorca. 

Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar a l'oficina de correus en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat a l'IMAS es dati i segelli per part del personal de correus abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l'oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de l'IMAS. 

En cas que la sol·licitud es presenti a les oficines de correus i s'enviï per correu certificat, s'haurà de trametre per fax a l'atenció de la coordinació de l'Àrea de Persones amb Discapacitat (fax 971 498793) el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini, durant les 24 h següents a l’acabament d’aquest. 

6.2 El termini per a la presentació de les sol·licituds és de deu dies naturals, comptadors des de l'endemà al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. En cas que el darrer dia fos dissabte, caldrà realitzar la presentació al registre del Consell de Mallorca situat C/ del Palau Reial, núm.1 de Palma o a qualsevol oficina de correus. 

7. Examen de la documentació 

7.1 Els serveis tècnics de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si l'ajuda s'adequa al que estableix aquesta convocatòria. S'ha de comprovar específicament que l'entitat sol·licitant compleix els requisits generals que es preveuen a l'apartat 3, i que aporta la documentació que preveu el punt 5è d'aquesta convocatòria. 

7.2 En el cas que les sol·licituds no reuneixin els requisits legals i els que es deriven de les bases reguladores de les subvencions i d'aquesta convocatòria, s'ha de requerir a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú que, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 42 d'aquesta Llei.

 8. Comissió avaluadora 

8.1 D'acord amb el que disposa l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora, que ha d'estudiar i revisar totes les sol·licituds presentades, i ha d'emetre l'informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució. 

8.2 Aquesta comissió estarà formada per els següents membres:

President: el coordinador de l'Àrea de Persones amb Discapacitat o persona en qui delegui.

Vocals:

- La cap de la secció d'Iniciatives Sociolaborals o persona que la substitueixi.

- Un tècnic de la secció d'Iniciatives Sociolaborals o persona que el substitueixi.

- La interventora delegada de l'IMAS o persona que la substitueixi.

Secretària, amb veu, però sense vot: la secretària delegada de l'IMAS o persona que la substitueixi.

 9. Instrucció del procediment, resolució i notificació 

9.1 L'òrgan competent per intruir el procediment és la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment en els termes que estableix l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com també per comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de l'ajut concedit d'acord amb el que disposa l'article 42 del mateix text legal.

9.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de l'ajut, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que transcorregut el termini d'un mes se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no

ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar, a l'òrgan competent per resoldre, l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar-ho a la persona interessada. 

9.3. Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes, que posen fi a la via administrativa, s'han de notificar individualment a les entitats interessades, d'acord amb l'article 59 de la Llei 30/1992, han de ser motivades i han de fixar, en el cas de concessió, la quantia individual de l'ajut concedit. 

9.4 El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la subvenció és de sis mesos comptadors de l’endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

9.5 S'han de considerar desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l'apartat anterior.

9.6 Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. 

10. Criteris de valoració  

10.1. La concessió de la subvenció s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació i eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan que la concedeix i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics. 

10.2. Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i obtinguin, com a mínim, quaranta punts són susceptibles de rebre subvenció. La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es

concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquesta convocatòria, fins a obtenir un nombre de punts determinat.  

S'estableixen els criteris de valoració següents: 

Bloc 1. Persones usuàries de l'ajut (màxim 9 punts)

1.1 Descripció acurada de característiques sociofamiliars de les persones usuàries. Nivell de suport i grau de discapacitat (de 0 a 3 punts).

1.2 Necessitats sobre les quals es pretén actuar (de 0 a 3 punt).

1.3 Determinació del número total de persones usuàries directes per sexe i edat (de 0 a 3 punts).

Bloc 2. Qualitat tècnica de l'ajut (màxim 30 punts).

2.1. Presentació de l'objectiu general i específics (de 0 a 4 punts).

2.2 Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 4 punts).

2.3 Adequació dels objectius a les activitats plantejades. Justificació tècnica de les activitats: per què aquestes activitats són les més adients per aconseguir objectius (de 0 a 4 punts).

2.4 Presentació d'un cronograma detallat d'activitats, separat per mesos (de 0 a 3 punts).

2.5 Experiència del servei: fins desembre 2012 (1 punt per mes fins un màxim de 15 punts)

Bloc 3. Avaluació del servei (màxim 16 punts).

3.1. Definició dels indicadors i instruments d’avaluació (de 0 a 4 punts).

3.2. Utilització de l'ítem: Enfocament de gènere de les accions previstes (de 0 a 2 punt).

3.3. Utilització de l'ítem: Ús de les noves tecnologies de la informació per part dels beneficiaris del servei (de 0 a 1 punt).

3.4. Utilització de l'ítem: Prevenció de riscs laborals del servei o personal del servei (de 0 a 1 punt).

3.5. Previsió d'activitats per conèixer el nivell de satisfacció dels usuaris i altres persones beneficiàries indirectes (de 0 a 1 punt).

3.6. Gestió del servei de conformitat a criteris qualitatius, a través de la realització d'auditories externes financeres o d'auditories de certificació de qualitat els exercicis 2011 i 2012 referents a aquest servei (de 0 a 2 punt).

3.7. S'aporta en annex el model d'expedient individual (1 punt)

3.8. S'explica l'ús de l'expedient individual (1 punt)

3.9. Es compta amb programa informàtic de registre d'intervencions (1 punt).

3.10. S'usen mesures de protecció de dades (0,5 per mesura amb un màxim de 2 punts). 

11. Concessió de la subvenció quan el crèdit sigui inferior a les quanties sol·licitades

11.1 La puntuació mínima necessària per accedir a la subvenció és de 40 punts 

11.2. Una vegada valorats els projectes d’acord amb el punt 10, la quantia de la subvenció es calcula de la manera següent:

De 40 a 55 punts, entre el 85 % i el 100 % de les places sol·licitades, d'acord amb el quadre valoratiu següent:

PUNTUACIÓ OBTINGUDA

% PLACES SOL·LICITADES

40

85

41

86

42

87

43

88

44

89

45

90

46

91

47

92

48

93

49

94

50

95

51

96

52

97

53

98

54

99

55

100

11.3. En el cas que una vegada valorats els projectes de conformitat amb el punt anterior, la suma del nombre de places que correspondria a les entitats beneficiàries supera el nombre màxim de places previst en aquesta convocatòria, s'ha de prorratejar aquestes places entre les entitats sol·licitants d'acord amb la fórmula següent:

    núm. places concedides a l'entitat                                                                                                                   

           segons valoració tècnica                                                           núm. màxim places de la convocatòria

_____________________________________________   x 100 x   ___________________________________________

núm. places totals concedides a                                                                                 100

totes les entitats segons valoració tècnica

12. Pagament dels ajuts i justificació  

12.1. La justificació de l'ajut s'ha de dur a terme pel

sistema de mòduls, d'acord amb l'article 39.3 del Text refós de la Llei de subvencions en relació amb les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d'11 d'abril), i ha d'incloure la relació de places ocupades i els dies d'ocupació durant els mesos objecte de justificació. 

12.2. El termini de justificació serà el següent: 

En el moment de presentar la sol·licitud es presentarà la justificació corresponent al període 1 de gener a 31 d'octubre. 

La documentació justificativa que s'ha d'adjuntar és la següent: 

a) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, del període de gener a octubre, amb indicació de les activitats que s'han dut a terme i dels resultats obtinguts, d'acord amb el model que consta com a imprès 11. Aquest document s'ha d'enviar també en format digital a la adreça electrònica següent: anjuan@imas.conselldemallorca.net

b) Una memòria econòmica justificativa, que ha de contenir els punts següents:

— L'acreditació o,  sinó, la declaració{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C} de la persona beneficiària sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul (imprès 12)

— La quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en la memòria d'actuació i els mòduls que preveu la resolució que concedeix la subvenció (imprès 13)

— Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seva procedència (imprès 14). 

L'Àrea de Persones amb Discapacitat, després de comprovar la documentació justificativa formularà la proposta de resolució per reconèixer l'obligació de l'import corresponent al període gener a octubre. 

13 Avaluació i control 

13.1 Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor. 

13.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dóna lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat. 

14. Revocació dels ajuts concedits 

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar l'ajut quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de l'ajut.

Com a conseqüència de la revocació de l'ajut, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament. 

15. Reintegrament dels ajuts concedits 

L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l'interès de demora des del moment del pagament de l'ajut fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, en els casos prevists a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005. 

Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte a la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Les quanties reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment. 

16. Règim d'infraccions i sancions 

L'incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dóna lloc a l'aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal. 

17. Normativa aplicable  

En tot allò no previst a la present convocatòria es tindran en compte les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny) i modificades pel Ple del Consell de Mallorca, de 6 de febrer de 2006, (BOIB núm. 53, d'11 d'abril); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, publicat en el BOIB número 132, de 3 de novembre de 2001; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, publicat en el BOIB núm. 196, de 31 de desembre.

Segon. Autoritzar la despesa dimanant d’aquest expedient per l’import total de cinc-cents noranta-set mil vint-i-cinc euros amb vint-i-dos cèntims (597.025,22€) amb càrrec a la partida 40.23328.48005 del vigent pressupost de despeses de l’IMAS (referència comptable núm. 22014021161).

Tercer. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB. 

Quart. Notificar aquesta resolució a la Secció de Valoració, Avaluació i Seguiment, a la Coordinació de l’Àrea de Persones amb Discapacitat, al Servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada. 

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 9 de febrer de 2012 (BOIB núm. 28 de 21/02/2012), en relació amb l'article 14.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.” 

La qual cosa ús comunico perquè tingueu coneixement i als efectes oportuns.

(Els impresos que es relacionen a aquesta resolució estaran penjats a la pàgina web o a la seva disposició al propi IMAS) 

    

 Palma, 13 de novembre de 2014 

  

La secretària delegada

(BOIB núm.160 de 14-11-2006)

Immaculada Borrás Salas