Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 20406
ITE 2014-1040 notif. acord obres urg., no urgents i mesures verif. ITE incompl.
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient ITE 2014/1040 referent a la Inspecció Tècnica d’Edificis, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Nadal Martí Bernat Pere, de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que el Consell de la Gerència d’Urbanisme, en data 03.06.2014 ha acordat:
“En data 09.04.2014 s’ha presentat informe d’inspecció tècnica d’edificis per part de la propietat de l’immoble situat a CE FRA LLUIS JAUME VALLESPIR, 5 0A, redactat per tècnic col·legiat. De l’informe es deriva la necessitat d’executar les obres urgents, no urgents i obres de mesures de verificació (a realitzar prèvia sol·licitud i obtenció de la corresponent llicència d’obres), descrites totes elles a la part dispositiva d’aquest acord.
Per part dels serveis tècnics municipals s’ha emès el següent informe:
“Vista la documentació presentada, en relació a l’informe d’inspecció tècnica d’edificis (ITE) de referència, en data 09/04/2014 i amb núm. de document 2014/84970, cal informar el següent:
Informe Tècnic
1. Característiques de l’edifici:
1.1. Característiques constructives:
Es tracta d’un edifici de vivendes i local entre mitgeres. L’any de construcció es 1960. El edificio consta de planta baja + 2 plantas piso.
1.2. Característiques urbanístiques:
Segons el PGOU vigent del 98, l’immoble es troba situat a una zona qualificada com B6a amb part com B3x.
2. Actuacions a realitzar:
Es té constància que hi ha Expedient de protecció de l’edificació DP 2013/00083 (FAÇANA I TERRAT EN MAL ESTAT) pendent d’informe.
A més, segons l’informe ITE redactat pel tècnic NADAL MARTI BERNAT PERE es deriven les següents actuacions:
2.1. Mesures de verificació dels supòsits 3è:
S’haurà d’aportar un informe redactat per tècnic competent de les mesures de verificació dels símptomes descrits al supòsit 3è.
Termini: 2 MESOS.
2.2. Obres a realitzar baix llicència dels supòsits 4t i supòsits 5è:
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
Són lesions que requereixen reparació amb llicència d’obres. El tipus de llicència a sol·licitar anirà en funció de l’intervenció que s’hagi de realitzar.
Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.
3. Altres expedients relacionats:
Es té constància que hi ha:
· Expedient de protecció de l’edificació DP 2013/00083 (FAÇANA I TERRAT EN MAL ESTAT) pendent d’informe.
4. Conclusió:
4.1. ITE desfavorable amb:
Expedient de protecció de l’edificació DP 2013/00083 (FAÇANA I TERRAT EN MAL ESTAT) en tramitació.
4.1.1. Mesures de verificació dels supòsits 3è. Termini: 2 mesos.
4.1.2. Obres a realitzar baix llicència dels supòsits 4t i supòsits 5è.
Termini: 6 mesos per sol·licitar llicència.
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent)
4.2. ITE incompleta:
Per poder concloure la inspecció tècnica de l’edifici, cal inspeccionar la totalitat de l’immoble, en aquest cas es té constància que falten per inspeccionar: no s’ha accedit per precaución a totes les plantes.
S’haurà de inspeccionar aquestes parts entregant els resultats d’aquesta inspecció mitjançant una entrada al Registre de l’Ajuntament adreçada al Negociat d’ITE.
4.3. ITE condicionada:
L’edifici objecte d’aquesta inspecció tècnica comparteix escala comú amb l’edifici veïnat, vist que l’estat de conservació de la mateixa condiciona a aquest edifici, aquest expedient quedarà pendent de la inspecció de l’edifici situat al carrer Fra Lluis Jaume Vallespir, 5 per poder concloure l’expedient.
NOTA: Es té constància, segons la informació aportada en l'informe de ITE redactat per el/la tècnic/a NADAL MARTI BERNAT PERE, que l'edifici es troba deshabitat. El tècnic que subscriu considera que, mentre l'edifici estigui sense ús, s'exigirà que es trobi en condicions mínimes de seguretat. D'altra banda constarà en el Registre de ITE que el resultat de la inspecció és desfavorable mentre no es duguin a terme les obres de reparació de les lesions de supòsit 4t i supòsit 5é.
PASSI UNA COPIA DE L’INFORME D’ITE AL SERVEI DE PROTECCIÓ PEL SEU CONEIXEMENT”
La finalització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
Vists els antecedents exposats i d’acord amb l’art. 9.1 del Text Refós de la llei del sòl, aprovat per R.D. legislatiu 2/2008, de 20 de juny, articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca, Ordenança municipal sobre inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB núm. 185-ext de 31 de desembre de 2008, i articles 4.2-j), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme i altra normativa aplicable, cal formular proposta per a l’aprovació del següent:
ACORD
1r. Requerir als propietaris de les parts no inspeccionades de l’immoble que les inspeccionin i que presentin els resultats de la inspecció, advertint-los que l’incompliment de l’acreditació periòdica del bon estat de l’edifici podrà donar lloc a les mesures cautelars i complementàries previstes a l’ordenança d’inspecció tècnica d’edificis.
2n. Requerir als propietaris de l’immoble situat a CE FRA LLUIS JAUME VALLESPIR, 5 0A (referència cadastral 00814504), dels quals figura a l’expedient a efectes de notificacions NADAL MARTI BERNAT PERE, en el cas de no haver sol·licitat llicència d’obres, o que la sol·licitud no inclogui les obres obligatòries de conservació i/o manteniment que a continuació s’exposaran, perquè sol·liciti la llicència d’obres corresponent, en un termini de sis mesos, per realitzar, en el termini previst a l’atorgament de la llicència, les obres de conservació de caràcter urgent i no urgent (supòsit 4t i 5è), així com les mesures de verificació i si escau les obres de reparació corresponents relatives al supòsit 3r, que es deriven de l’esmentat informe, redactat per part de NADAL MARTI BERNAT PERE, com a ARQUITECTE (exp. ITE 2014/1040-0000); i atès també l’informe de comprovació dels serveis tècnics municipals. De l’informe es deriva la necessitat d’efectuar les següents obres de conservació:
“Mesures de verificació dels supòsits 3è:
S’haurà d’aportar un informe redactat per tècnic competent de les mesures de verificació dels símptomes descrits al supòsit 3è.
Termini: 2 MESOS.
Obres a realitzar baix llicència dels supòsits 4t i supòsits 5è:
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
Són lesions que requereixen reparació amb llicència d’obres. El tipus de llicència a sol·licitar anirà en funció de l’intervenció que s’hagi de realitzar.
Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.”
La realització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat, requisit necessari per poder accedir al programa d’ajudes fiscals municipal. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
A l’objecte de l’aplicació de la bonificació de l’ICO, en el cas de presentar un projecte conjunt amb obres derivades de l’ITE i altres obres, s’haurà de separar el pressupost i l’estat de medicions de les obres objecte de l’ITE.
3r. Advertir a la propietat de l’immoble que l’ha de mantenir en perfecte estat de conservació amb caràcter permanent, i que l’incompliment de les seves obligacions derivades del deure de conservació podrà donar lloc a les mesures previstes a la normativa vigent, així com a la multa coercitiva que preveu l’article 6 de l’ordenança.
4t. Donar compte al Departament Financer als efectes de l’exacció dels tributs que siguin pertinents.
5è. Notificar el present acord a la propietat de l’edifici.”
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística per la llengua castellana pel que fa a les futures notificacions que es facin dins aquest procediment.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Qualsevol documentació o escrit s’ha de presentar a qualsevol de les oficines d’Atenció a la Ciutadania: OAC Cort a la plaça de Santa Eulàlia, 9, 07001, tfn 971225971; OAC Sant Ferran a l’avinguda Sant Ferran 42, 07013, edifici Policia Local, tfn 971225511; OAC Avingudes a l’avinguda Gabriel Alomar, 18, 07006, edifici Avingudes, tfn 971225900; OAC Pere Garau al carrer Pere Llobera 9, 07007, tfn 971225900; OAC S’escorxador al carrer Emperadriu Eugènia, 6, 07010, 971201362; OAC Son Ferriol a l’avinguda del Cid 8, 07198, 971426209; OAC Sant Agusti al carrer de Margaluz 30, 07015, 971708733; OAC S'Arenal a l’avinguda Amèrica, 11, 07600, 971225891; mitjançant instància dirigida a l’Ajuntament de Palma, on s’hi ha de fer constar el número d’expedient. Horari d’atenció al públic de totes les OAC: tot l’any: 8.30 h a 14.00 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 h a 17 h de dilluns a dijous únicament a l’OAC Avingudes. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a Pl. Santa Eulàlia (només registre).
Palma, 12 / novembre / 2014
La cap del Departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,
per delegació (Decret de Batlia núm 10434
de 08/06/2012 publicat al BOIB 85 de 14/06/12)
Elvira Salvá Armengod