Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 20403
ITE 2014-341 notif. acord obres no urgents i mesures verif. ITE incompl

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient ITE 2014/341 referent a la Inspecció Tècnica d’Edificis, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Puigserver Antich, Ivan (en repres. de Antich y Cruellas SL), de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que el Consell de la Gerència d’Urbanisme, en data 27.05.2014 ha acordat:

“En data 10.01.2014 s’ha presentat informe d’inspecció tècnica d’edificis per part de la propietat de l’immoble situat a CE SANT MIQUEL, 44, redactat per tècnic col·legiat. De l’informe es deriva la necessitat d’executar les obres no urgents i obres de mesures de verificació (a realitzar prèvia sol·licitud i obtenció de la corresponent llicència d’obres), descrites totes elles a la part dispositiva d’aquest acord.

Per part dels serveis tècnics municipals s’ha emès el següent informe:

“Vista la documentació presentada, en relació a l’informe d’inspecció tècnica d’edificis (ITE) de referència, en data 10.01.2014 i amb núm. de document 2014/000004592, cal informar el següent:

Informe Tècnic

1. Característiques de l’edifici:

1.1. Característiques constructives:

Es tracta d’un edifici d’ús residencial plurifamiliar entre mitgeres, amb data de construcció entre 1941 i 1950, format per planta soterrani, planta baixa i 6 plantes pis. La estructura está formada per pòrtics de formigó armat y forjats unidireccionals. La coberta és plana transitable.      

1.2. Característiques urbanístiques:

Segons el PGOU vigent del 98, l’immoble es troba situat a una zona qualificada com N.

2. Actuacions a realitzar:

A l’informe ITE redactat per el tècnic PUIGSERVER ANTICH IVAN  es posa de manifest l’existència de una sèrie de patologies, de les quals s’en deriven les següents actuacions obligatòries a realitzar per la propietat:

2.1. Mesures de verificació dels supòsits 3è:

S’haurà d’aportar un informe redactat per tècnic competent de les mesures de verificació dels símptomes descrits al supòsit 3è.

Termini: 2 MESOS.

2.2. Obres a realitzar baix llicència dels supòsits 4t:

(Sempre i quan sigui  possible d’acord al planejament vigent):

Són lesions que requereixen reparació amb llicència d’obres. El tipus de llicència a sol·licitar anirà en funció de l’intervenció que s’hagi de realitzar.

Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.

 

3. Conclusió:

3.1. ITE desfavorable amb:

3.1.1. Mesures de verificació dels supòsits 3è. Termini: 2 mesos.

3.1.2. Obres a realitzar baix llicència dels supòsits 4t.

Termini: 6 mesos per sol·licitar llicència.

(Sempre i quan sigui  possible d’acord al planejament vigent)

3.2. ITE incompleta:

A la ITE presentada es fa constar que no s’ha inspeccionat:

- Vivenda 3º 2ª.

Per poder concloure la inspecció tècnica de l’edifici, cal inspeccionar la totalitat de l’immoble, i per tant s’haurà de inspeccionar aquesta part de l’edifici entregant el resultat d’aquesta inspecció mitjançant una entrada al Registre de l’Ajuntament adreçada al Negociat d’ITE. De forma alternativa si el tècnic inspector considera que no cal realitzar l’inspecció a aquesta part de l’edifici que manca per inspeccionar ho haurà de dir expressament, en aquest cas, entregant un document signat per tècnic competent que així ho indiqui.”

La finalització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.

Vists els antecedents exposats i d’acord amb l’art. 9.1 del Text Refós de la llei del sòl, aprovat per R.D. legislatiu 2/2008, de 20 de juny, articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca, Ordenança municipal sobre inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB núm. 185-ext de 31 de desembre de 2008, i articles 4.2-j), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme i altra normativa aplicable, cal formular proposta per a l’aprovació del següent:

ACORD

1r. Requerir als propietaris de les parts no inspeccionades de l’immoble que les inspeccionin i que presentin els resultats de  la inspecció, advertint-los que l’incompliment de l’acreditació periòdica del bon estat de l’edifici podrà donar lloc a les mesures cautelars i complementàries previstes a l’ordenança d’inspecció tècnica d’edificis.

2n. Requerir a ANTICH Y CRUELLAS SL, com a propietaris de l’immoble situat a CE SANT MIQUEL, 44 (referència cadastral 00208614), dels quals figura com a representant a efectes de notificacions PUIGSERVER ANTICH IVAN, en el cas de no haver sol·licitat llicència d’obres, o que la sol·licitud no inclogui les obres obligatòries de conservació i/o manteniment que a continuació s’exposaran, perquè sol·liciti la llicència d’obres corresponent, en un termini de sis mesos, per realitzar, en el termini previst a l’atorgament de la llicència, les obres de conservació de caràcter no urgent (supòsit 4t), així com les mesures de verificació i si escau les obres de reparació corresponents relatives al supòsit 3r, que es deriven de l’esmentat informe, presentat i redactat per part de PUIGSERVER ANTICH IVAN, com a ARQUITECTE (exp. ITE 2014/0341-0000); i atès també l’informe de comprovació dels serveis tècnics municipals. De l’informe es deriva la necessitat d’efectuar les següents obres de conservació:

Mesures de verificació dels supòsits 3è:

S’haurà d’aportar un informe redactat per tècnic competent de les mesures de verificació dels símptomes descrits al supòsit 3è.

Termini: 2 MESOS.

 Obres a realitzar baix llicència dels supòsits 4t:

(Sempre i quan sigui  possible d’acord al planejament vigent):

Són lesions que requereixen reparació amb llicència d’obres. El tipus de llicència a sol·licitar anirà en funció de l’intervenció que s’hagi de realitzar.

Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.”

La realització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat, requisit necessari per poder accedir al programa d’ajudes fiscals municipal. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.

A l’objecte de l’aplicació de la bonificació de l’ICO, en el cas de presentar un projecte conjunt amb obres derivades de l’ITE i altres obres, s’haurà de separar el pressupost i l’estat de medicions de les obres objecte de l’ITE.

3r. Advertir a la propietat de l’immoble que l’ha de mantenir en perfecte estat de conservació amb caràcter permanent, i que l’incompliment de les seves obligacions derivades del deure de conservació podrà donar lloc a les mesures previstes a la normativa vigent, així com a la multa coercitiva que preveu l’article 6 de l’ordenança.

4t. Donar compte al Departament Financer als efectes de l’exacció dels tributs que siguin pertinents.

. Notificar el present acord a la propietat de l’edifici.”

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística per la llengua castellana pel que fa a les futures notificacions que es facin dins aquest procediment.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Qualsevol documentació o escrit s’ha de presentar a qualsevol de les oficines d’Atenció a la Ciutadania: OAC Cort a la plaça de Santa Eulàlia, 9, 07001, tfn 971225971; OAC Sant Ferran a l’avinguda Sant Ferran 42, 07013, edifici Policia Local, tfn 971225511; OAC Avingudes a l’avinguda Gabriel Alomar, 18, 07006, edifici Avingudes, tfn 971225900; OAC Pere Garau al carrer Pere Llobera 9, 07007, tfn 971225900; OAC S’escorxador al carrer Emperadriu Eugènia, 6, 07010, 971201362; OAC Son Ferriol a l’avinguda del Cid 8, 07198, 971426209; OAC Sant Agusti al carrer de Margaluz 30, 07015, 971708733; OAC S'Arenal a l’avinguda Amèrica, 11, 07600, 971225891; mitjançant instància dirigida a l’Ajuntament de Palma, on s’hi ha de fer constar el número d’expedient. Horari d’atenció al públic de totes les OAC: tot l’any: 8.30 h a 14.00 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 h a 17 h de dilluns a dijous únicament a l’OAC Avingudes. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a Pl. Santa Eulàlia (només registre).

 

Palma, 12 de novembre de 2014

La cap del Departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,

per delegació

(Decret de Batlia núm 10434 de 08/06/2012 publicat al BOIB 85 de 14/06/12)

Elvira Salvá Armengod