Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 19973
Exp 3-14 expedient medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessada la (dades personals ocultes) de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 1 de setembre de 2014 que transcrit diu:Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle  en data 01 de setembre de 2014, ha dictat  resolució, la qual és del tenor literal següent :

“Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador incoat CONTRA La (dades personals ocultes)per suposada infracció de medi ambient.

Atès que, el procediment sancionador incoat contra la (dades personals ocultes) referent a la tinència d’animal potencialment perillós fora la corresponent llicència administrativa,  s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 14 d’abril/14, el qual és del tenor literal següent :

 “DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT

Atès que, l’Ajuntament de Palma, en data d’entrada a l’Ajuntament de Marratxí 13 de gener/14, va presentar acta de denúncia formulada contra la senyora (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes), empadronada al nostre municipi, per tinència d’animal potencialment perillós  fora la corresponent llicència administrativa per a la tinència d’animals potencialment perillosos.    

Per part d’aquest departament de medi ambient en data 05 de març/14 es va procedir a comunicar, al propietari del ca potencialment perillós,  senyora (dades personals ocultes), l’obligació d’obtenir la llicència  així com se li  ha concedit un plaç de 1 MES per procedir a presentar tota la documentació necessària per sol·licitar la corresponent llicència per la tinència  d’animals potencialment perillosos.

Atès que, a data d’avui la senyora (dades personals ocultes) no ha presentat cap tipus de sol·licitud ni al·legacions per la tinència d’animals potencialment  perillosos.

De conformitat amb l’article 118.1.b) i art. 120 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient el no tenir llicència d’animal potencialment perillós es una infracció molt greu i es pot sancionar amb una multa d’entre 2,400,01 euros i 15.000 euros.

De conformitat amb el que disposa a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17/05/2006 (BOIB 23/05/06, Nº74), atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria d’acord amb la previsió de l’article 13.7 de la Llei 50/1999. Així mateix la resolució que es dicti es donarà compta a la Conselleria d’Agricultura i Pesca. 

Aquesta Alcaldia en ús de les atribucions que li confereix la Normativa  vigent té a bé en dictar la següent:

 RESOLUCIÓ

PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador a la (dades personals ocultes) de conformitat  amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, els articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost.  La qualificació provisional dels fets i les infraccions que s’hagin pogut cometre  en aquest cas, i segons l’ article 118.1.b.)  i 120 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, seria una infracció molt greu i li podria correspondre una multa de 2.400,01.euros.

SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 117 de l’Ordenança municipal, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas,(dades personals ocultes), pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establerts als art. 10 i 11 d’aquesta normativa.

TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i el Sr. Rafael Carrasco Martorell, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.

QUART.- Indicar a la  Sra. Pardo Duque el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas la  Sra. Pardo disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

SEXT.- De conformitat amb el disposat a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17 de maig de 2006 (BOIB 23/05/06, nº74) que atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria d’acord amb la previsió de l’article 13.7 de la Llei 50/1999, i donant compta de la resolució adoptada a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe.“

Atès que, l’esmenta’t decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.

Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessat, mitjançant escrit de data 14 d’abril/14  durant el període de trenta (30) dies, amb dos intents de notificació i publicació al boib núm. 91 de dia 05 de juliol/14,  no havent  presentat  al·legacions ni documents de cap tipus.

Atès que, conformement amb el que disposa l’article  8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat  sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.

Atès que, de l’esmentada  infracció de medi ambient n’és responsable  en concepte d’autor dels fets la (dades personals ocultes)(dades personals ocultes) per  haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.

Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.

De conformitat amb el que disposa a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17/05/2006 (BOIB 23/05/06,Nº74),  atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria  d’acord amb la previsió  de l’article 13.7 de la Llei 50/1999. Així mateix la resolució que es dicti es donarà compta a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

Vistos els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent

RESOLUCIO

1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient a la (dades personals ocultes)referent a la tinència d’animal potencialment perillós fora la corresponent llicència administrativa.

2.on.- Imposar a la senyora  (dades personals ocultes)com a responsable de l’esmentada infracció molt greu una sanció de 2.400,01euros.

3er.- Aprovar la liquidació corresponent a la referida sanció  per l’import total de 2.400,01.-€.          

4.è.-  Que es notifiqui aquesta resolució final a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

5.è.- Notificar aquesta resolució a l’interessat  en forma reglamentària.

6.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a Intervenció.

Conformement amb el que disposa l’article 89.3, de la Llei  30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.

L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorres un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant  el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit  recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou.- Donc fè. “”

D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del  Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març,  davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del  següent dia al de la recepció  del present escrit.

 L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.   

El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 01 de setembre de 2014. Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors.

 Forma de pagament de la sanció:

PAGAMENT.- L’import  de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la  efectiva, en el termini d’UN MES, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.

El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:

  • Banc de Crèdit Balear.- Cta. Cte. 0024-6847-66-0660000173
  • Caixa de Pensions.- Cta. Cte. 2100-2097-72-0200002157, oficina Sa Cabaneta.
  • Sa Nostra.- Cta. Cte. 2051-0080-10-1008925547.
  • Banca March.- Cta. Cte. 0061-0151-90-0000780113.”

 Marratxí, 29 d’octubre de 2014

El Batle,

Tomeu Oliver Palou