Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 19877
Disciplina DO-2009/176 notificació reiterar ordre demolició
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a MARIA ANTONIA GELABERT ESTARAS (prop), exp.núm. DO-2009/176, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a MARIA ANTONIA GELABERT ESTARAS (prop), de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific, que el Consell de la Gerència d'Urbanisme, en sessió de 2/09/2014, va acordar,
Vist l'acord del Consell de la Gerència d'Urbanisme d'11.10.11, pel qual, amb fonament en els arts. 67 i 68 de la derogada Llei 10/90, de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB, s'ordena a la Sra. MARIA ANTONIA GELABERT ESTARÀS, com a propietària, que procedeixi en el termini de 3 mesos a la retirada/demolició de les obres executades sense llicència en la CE *Sor Clara Andreu 10, RC 00229202101, consistents en: “ampliació de dependència d'uns 3.5 m2 aproximadament i instal·lació de dos aparells d'aire condicionat” (exp. DO 2009/176).
Considerant que ha transcorregut el termini concedit per al compliment de l'ordre.
Vist l'informe dels Zeladores municipals de dia 7.06.14 que acredita l' incompliment de l'ordre de retirada/demolició: “vist l'expedient s'ha comprovat que falta per retirar una paret lateral i un forjat”
D'acord amb l'informe de l'arquitecte tècnic municipal de 21.07.2014, que estableix les condicions de demolició i valoració per a la retirada/demolició de les obres encara no retirades.
Considerant que no consta sol·licitud de legalització de les obres.
Conforme als articles. 132 i 150 a 154, el paràgraf 3 de la disposició transitòria novena, la disposició derogatòria única 1.a i la disposició final quarta de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl (*BOIB 43 de 29.03.2014), els *arts. 53 a 55 i 93 a 101 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma (BOE 26 de 30.01.2007), el Decret núm. 954, de 27 de gener de 2014, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma (*BOIB 21 d'11.02.2014), els articles 4 i 12 del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l'Excm. Ajuntament de Palma de Mallorca (*BOIB 98 de 28.06.2005), el Decret núm. 8436, de 13 de maig de 2013, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i una altra normativa aplicable, el TAG del servei considera que el Consell de Gerència d'Urbanisme pot adoptar el següent:
ACORD
1º REITERAR, d'acord amb la Disposició transitòria novena 3 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, a la Sra. MARIA ANTONIA GELABERT ESTARÀS, en la seva condició de propietària, que procedeixi a la retirada/demolició de les obres executades sense la llicència urbanística preceptiva al carrer Sor Clara Andreu (RC00229202101), consistents en: “ampliació de dependència d'uns 3.5 m2 aproximadament i instal·lació de dos aparells d'aire condicionat” i segons informe de la UTIB de 7.07.2014 “… vist els expedients, s'ha comprovat que falta per retirar una paret lateral i un forjat”” (exp. DO 2009/176).
Abans d'iniciar les obres de retirada/demolició han de complir-se les condicions establertes en l'informe de l'arquitecte tècnic municipal de 21.07.2014: les següents condicions s'hauran de considerar d'obligat compliment abans d'iniciar la demolició i restitució:
1. En compliment del preceptuat en la “Resolució d'inici del servei obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de la illa de Mallorca”, publicat en el BOIB de 15.11.2005, haurà de complir-se el previst en l'article 9 de el “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció-demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de la illa de Mallorca” (*BOIB 23.11.2002, obtenint la següent documentació:
- Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s'originen.
- Mesures previstes de separació o reciclatge “in situ” durant la fase d'execució de l'obra.
- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.
2. Haurà de realitzar nomenament de l'empresa constructora de l'Associació de Constructors de als Balears o del professional competent, o bé un compromís signat per Un. i aquell, i una còpia del IAE o del document de qualificació empresarial.
EL TERMINI D'EXECUCIÓ SERÀ 1 MES
Per dur a terme la retirada/demolició/restitució/reconstrucció de les obres denunciades no és preceptiva la sol·licitud d'una llicència municipal d'obres.
2º. Advertir als interessats, de conformitat amb l'article 95 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i l'art.153 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, que l' incompliment d'aquesta ordre donarà lloc a la imposició de fins a dotze multes coercitives amb una periodicitat mínima d'un mes i quantia, en cada ocasió, del 10 % del valor de les obres realitzades, i en tot cas, com a mínim de 600 euros.
La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal, d'acord amb els preus del Col·legi Oficial d'Arquitectes Tècnics de Mallorca és de 2173’93€
En qualsevol moment, una vegada transcorregut el termini assenyalat en el punt primer d'aquesta resolució per al compliment voluntari de l'ordenat per part de la persona interessada, es pot dur a terme l'execució subsidiària a costa d'aquesta, execució que procedirà, en tot cas, una vegada transcorregut el termini derivat de la dotzena multa coercitiva.
3º. Notificar el present acord als interessats.
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, cal interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que es disposa en l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. El termini per interposar-ho és d'un mes, a explicar des de l'endemà al de la publicació del present edicte, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu haurà de presentar-ho en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en les dependències al fet que es refereix l'art. 38,4º de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans citada, i s'entendrà desestimat quan no s'hi hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, a explicar de l'endemà a la seva interposició, quedant, en aquest cas, expedita la via contenciós-administrativa.
De no utilitzar el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós-administratiu, conforme a l' establert en l'article 116 anteriorment citat, i el que es disposa en la Llei 29/98, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu o davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/98, en el termini de dos mesos, a explicar des de l'endemà al de la publicació del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 7 de novembre de 2014
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod