Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSORCI DE TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I DE LES COMUNICACIONS DE MALLORCA (TIC MALLORCA)
Núm. 19539
Acord d'aprovació de la creació de la seu electrònica del Consorci TIC Mallorca
Versió PDF
La Junta General del Consorci de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions de Mallorca, en data 14 d’octubre de 2014, per unanimitat ha adoptat l’acord següent:
“Atès que en l’article 103 de la Constitució Espanyola es recull el principi d’eficàcia com un dels principis d’acord amb els quals ha d’actuar l’Administració pública.
Atès que en l’article 45 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, s’estableix que les administracions públiques han d’impulsar la utilització de les tècniques i els mitjans electrònics, informàtics i telemàtics, per a desenvolupar l’activitat i exercir les competències, amb les limitacions que s’estableixenen la Constitució i en les lleis pel que fa a la utilització d’aquests mitjans.
Atès que en l’article 29 de Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, s’estableix que en l’àmbit de les seves competències els poders públics de les Illes Balears han d’impulsar l’accés a les noves tecnologies, a la plena integració de la societat de la informació i a la incorporació dels processos d’innovació.
Atès que en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, es va fixar un nou marc jurídic en què s’havia de desenvolupar l’administració electrònica. La Llei va consagrar els drets dels ciutadans a comunicar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics i la consegüent obligació de les administracions públiques de dotar-se de mitjans i sistemes electrònics que permetessin l’exercici d’aquest dret. No obstant això, la disposició final tercera de la Llei, en el paràgraf quart, de les entitats locals, supedita l’exercici dels drets dels ciutadans, que es reconeix en l’article 6 de la Llei, a la suficiència de les seves disponibilitats pressupostàries.
Atès que d’acord amb la normativa legal vigent s’haurà d’adscriure el Consorci TIC Mallorca al Consell de Mallorca.
Per tant, s’eleva a la Junta de Govern, la següent:
PROPOSTA D’ACORD
Primer.- Aprovar la creació de la seu electrònica del consorci TIC Mallorca, que estarà disponible per als usuaris a l’adreça electrònica següent: https://www.seu-e.net
Segon.- Adherir-se a l’ordenança per la qual es regula l’administració electrònica del Consell de Mallorca i els organismes que en depenen, aprovada pel seu Ple en data 14 de febrer de 2013 i publicada al BOIB núm. 69, de 16 de maig de 2013.
Tercer.- Sotmetre aquests acords a informació pública i audiència dels interessats, amb publicació en el Butlletí Oficial de la Província i tauler d'anuncis del Consorci, pel termini de trenta dies perquè puguin presentar reclamacions o suggeriments, que seran resoltes per la Corporació. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovada definitivament sense necessitat d'acord exprés per la Junta General.
Quart.- Facultar al Sr. President per subscriure i signar tota classe de documents relacionats amb aquest assumpte.”
Palma de Mallorca, 3 de novembre de 2014
La Secretaria delegada
Patricia Moreno Romero