Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 19429
Resolució per la qual s’atorga un termini de vuit dies perquè totes aquelles persones interessades puguin presentar sol·licitud per participar en el concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu superior, escala d’enginyeria, especialitat enginyer de camins, canals i ports, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 27 d’octubre de 2014 per la qual s’atorga un nou termini de vuit dies hàbils perquè totes aquelles persones interessades, que compleixin el requisit de titulació fixat arran de l’estimació d’un recurs de reposició, així com la resta de requisits establerts en les bases de la convocatòria, puguin presentar sol·licitud per participar en el concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu superior, escala d’enginyeria, especialitat enginyer de camins, canals i ports, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a les illes de Mallorca, Menorca i d’Eivissa i Formentera.

Antecedents

1.- Mitjançant la Resolució de 23 de juliol de 2014 (BOIB núm. 110, de 16 d’agost) es va convocar un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu superior, escala d’enginyeria, especialitat enginyer de camins, canals i ports, a les illes de Mallorca, Menorca i d’Eivissa i Formentera, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2.- Mitjançant la Resolució de 6 d’octubre de 2014 s’ha estimat parcialment el recurs de reposició presentat pel Col·legi d’Enginyers Tècnics d’Obres Públiques, quant a la titulació requerida per les bases de la convocatòria, contra la Resolució de 23 de juliol de 2014 esmentada.

Fonaments de dret

1.- Els articles 15  i 16 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 3 d’abril).

2.- El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 78, de 30 de maig de 2009).

3.- La Resolució de 6 d’octubre de 2014, del recurs de reposició interposat pel Col·legi d’Enginyers Tècnics d’Obres Públiques contra la Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de 23 de juliol de 2014, per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu superior, escala d’enginyeria, especialitat enginyer de camins, canals i ports, a les illes de Mallorca, Menorca i d’Eivissa i Formentera, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 110, de 16 d’agost).

En aquesta Resolució s’acorda el següent:

· Estimar parcialment el recurs de reposició interposat pel Col·legi d'Enginyers Tècnics d'Obres Públiques contra la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques de 23 de juliol de 2014, per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places vacants del cos facultatiu superior, escala Enginyeria, especialitat Enginyer de Camins, Canals i Ports, a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa i Formentera, de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma (BOIB núm. 110, de 16 d'agost de 2014).

· Suspendre la tramitació del procediment de concurs iniciat amb la publicació d'aquesta Resolució de convocatòria de la consellera d'Administracions Públiques de 23 de juliol de 2014.

· Anul·lar el punt 3 in fine de les bases de la convocatòria, relatiu al títol exigit per poder participar en la borsa convocada i fixar com a requisit de participació en el procediment el títol universitari oficial d'enginyer de camins, canals i ports de l'anterior ordenació universitària (Catàleg annex al RD 1954/1994, de 30 de setembre) o el títol oficial de màster universitari en enginyeria de camins, canals i ports més el títol de grau d'accés a aquest màster. Cap títol aportat com a acreditació del compliment del requisit d'accés podrà ser valorat com a mèrit.

· Conservar la resta de les bases de la convocatòria; el barem de mèrits i la publicació de la Resolució de convocatòria efectuada en el BOIB núm. 110 de 16 d'agost de 2014, així com considerar presentades totes les sol·licituds registrades arran d'aquesta publicació dins el termini fixat per a això.

· Concedir un nou termini igual a l’inicialment fixat mitjançant resolució que es publicarà en el BOIB, perquè tots aquells que compleixin el requisit de titulació ara fixat i no admès en la convocatòria publicada el dia 16 d'agost de 2014 puguin presentar la seva sol·licitud de participació en el procediment.

4.- Atesa la Resolució esmentada en el punt anterior, el que cal es atorgar un nou termini de vuit dies hàbils perquè totes aquelles persones interessades que compleixin el requisit de titulació fixat en la Resolució del recurs, així com la resta de requisits establerts en les bases de la convocatòria, aprovades per la Resolució de 23 de juliol de 2014 (BOIB núm. 110, de 16 d’agost) puguin presentar-ne la sol·licitud de participació en el procediment.

Proposta de resolució

Vists els fets i fonaments de dret exposats i de conformitat amb els preceptes legals i l’art. 16.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; d’acord amb les competències que atribueix l’art. 6 de la Llei 3/2007, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, propòs al conseller d’Administracions Públiques que dicti una Resolució en els termes següents:

1.- Atorgar un nou termini de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB, perquè les persones interessades, que compleixin el requisit de titulació fixat arran de l’estimació del recurs de reposició, així com la resta de requisits establerts en les bases de la convocatòria, les quals s’adjunten com a annex I d’aquesta Resolució, puguin presentar sol·licitud per participar en el concurs per constituir una borsa extraordinària per cobrir, amb caràcter d’interinitat, places vacants del cos facultatiu superior, escala d’enginyeria, especialitat enginyer de camins, canals i ports, de l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a les illes de Mallorca, Menorca i d’Eivissa i Formentera.

2.- Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i de l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Marratxí, 27 d’octubre de 2014

 

El director general de Funció Pública,

Administracions Públiques i  Qualitat dels Serveis

Antoni Mesquida Bauzá

   

Conforme amb la proposta. En dict resolució

El conseller d’Administracions Públiques

Juan Manuel Lafuente Mir

  

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria d’una borsa extraordinària del cos facultatiu superior, escala d’enginyeria, especialitat enginyer de camins, canals i ports, a les illes de Mallorca, Menorca y d’Eivissa y Formentera, mitjançant un procediment abreujat com a conseqüència de la urgència de la constitució de la borsa.

1.2. La selecció de les persones aspirants s’ha d’efectuar mitjançant un concurs, que ha de consistir en la valoració dels mèrits que detalla l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

1.3. La realització d’aquest procés selectiu és regulat per aquestes bases d’acord amb el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i s’ajusta al que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears;  i el Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Reserva per a persones amb discapacitat

2.1. La Conselleria d’Administracions Públiques ha d’adoptar les mesures necessàries per complir el que preveu la normativa vigent amb la finalitat de facilitar l’accés com a personal funcionari interí de les persones aspirants amb discapacitat.

A aquest efecte, s’ha d’oferir a les persones aspirants de les borses ,que acreditin una discapacitat igual o superior al 33 %, el 5 % del total de llocs de treball que resultin vacants. A aquest efecte se’ls  han d’oferir  les vacants número 10 i les posteriors de vint en vint de la borsa, és a dir,  els llocs número 30, 50, 70, etc., i així successivament. No obstant això, se’ls han d’oferir també llocs de treball quan, per la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els correspongui.

En tot cas, l’oferiment esta supeditat al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc.

2.2. Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, s’ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació, de cada una de les illes on hi hagi persones aspirants que hagin acreditat aquesta condició.

3. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d’estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d’acord amb l’article 57 de l’EBEP, es permeti l’accés a l’ocupació pública.

b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l’accés al cos o escala de funcionari. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

d. Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal en la forma que estableix la base 4.4.d). D’acord amb el que preveu l’article 15 de la Llei 14/1998, de 23 de desembre, de diverses mesures tributàries i administratives, resten exemptes del pagament de la taxa de drets d’examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %.

e. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions del cos a què correspon la borsa específica a la qual opten.

f. Estar en possessió del títol acadèmic o nivell de titulació exigits o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.

Si el títol procedeix d’un estat membre de la Unió Europea, s’ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i desplegament.

El títol exigit per participar en la borsa convocada són els següents:

· Cos facultatiu superior, escala d’enginyeria, especialitat enginyer de camins, canals i ports, a les illes de Mallorca, Menorca i d’Eivissa i Formentera:

· Títol universitari oficial d'enginyer de camins, canals i ports de l'anterior ordenació universitària (Catàleg annex al RD 1954/1994, de 30 de setembre) o el títol oficial de màster universitari en enginyeria de camins, canals i ports més el títol de grau d'accés a aquest màster.

4. Sol·licituds

4.1. Les persones interessades en participar en el concurs han de presentar una sol·licitud  per a cada una de les especialitats i per a cada una de les illes on vulguin prestar serveis.

Els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria són a disposició de les persones interessades a l’EBAP, a totes les conselleries, als consells insulars de Menorca, d’Eivissa i de Formentera i a l’adreça d’Internet <http://www.caib.es>.

Es recomana emplenar la sol·licitud a través d’Internet, a l’efecte d’agilitar-ne la gestió, d’acord amb les instruccions següents:

— La  web <http://oposicions.caib.es> ofereix la possibilitat d’emplenar i d’imprimir les sol·licituds a través d’Internet.

— La persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat, seguint les instruccions que s’hi indiquen.

—  El sistema comprovarà la coherència de les dades introduïdes, per a la qual cosa indicarà els errors en relació amb la convocatòria corresponent.

— La sol·licitud així emplenada s’ha d’imprimir i s’ha de presentar en el registre públic escaient.

— Així mateix, es pot emplenar el document d’ingrés per al pagament de la taxa de serveis de selecció del personal en el web <http://oposicions.caib.es>. L’aplicació mostra el model corresponent a la liquidació de la taxa i la persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades de l’operació que se li demanin.

— A continuació, la persona usuària pot imprimir el document i efectuar el pagament en una de les entitats col·laboradores que figuren en el model, o fer el pagament telemàtic, mitjançant banca electrònica, sempre que la persona interessada tengui un compte operatiu per via telemàtica en alguna de les entitats bancàries, els anagrames de les quals apareixen a la pantalla. L’aplicació indica també la forma de dur a terme aquest pagament electrònic. Una vegada que el pagament s’hagi efectuat correctament, s’ha d’incorporar en el model del document d’ingrés el justificant del pagament efectuat.

· En tot cas, el justificant del pagament de la taxa s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de participació en el procés selectiu.

4.2. Les persones aspirants han de declarar que tenen les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions del cos a què correspon la borsa específica a la qual opten.

4.3. Les sol·licituds i la resta de documentació s’han de presentar en el registre de l’EBAP, de la Conselleria d’Administracions Públiques o en alguna altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i s’han d’adreçar al Servei de Selecció i Provisió de l’EBAP (c/ Gremi de Corredors, núm. 10, 3r., polígon Son Rossinyol, 07009 Palma).

4.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.

4.5. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:

a. Fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa del cos sol·licitat (anvers i revers del títol). El justificant de pagament dels drets d’expedició del títol només té validesa fins a l’expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició del títol i, en aquest cas, les persones aspirants quedaran excloses i hauran d’acreditar el títol en el termini d’esmenes de les deficiències en la sol·licitud establert a la base 5,  o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent  que el títol encara no ha estat expedit.   

c. Resguard acreditatiu del pagament de la taxa corresponent en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui el pagament esmentat. L’import de la taxa és de 13,79 euros. Aquest import s’ha d’ingressar mitjançant un document unificat d’ingrés (DUI) habilitat a aquest efecte —que es troba a disposició de les persones interessades en el web <http://oposicions.caib.es>, a les unitats de personal de totes les conselleries del Govern de les Illes Balears— o en els bancs o les caixes que s’enumeren a continuació:

-Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona “La Caixa”

-Sa Nostra, caixa de Balears

-BBVA

-Banc de Crèdit Balear

-Banca March

d. Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions del cos a què correspon la borsa específica a la qual opten.

e. Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials o de l’organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents al cos de la borsa a la qual la persona candidata aspira i que ha d’expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen a judici de l’Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.

f. La indicació d’una adreça electrònica o un telèfon als efectes de comunicació amb la Conselleria d’Administracions Públiques.

g. La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta en la base 6 d’aquesta convocatòria.

4.6. Les persones aspirants, en comptes de presentar la documentació a què es refereixen els punts a) i b), poden donar el consentiment exprés a fi que l’Administració consulti i comprovi les dades i els documents necessaris, d’acord amb el que disposa l’article 3.2 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

5. Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes de l’exclusió, en el termini de 6 dies hàbils, en els taulers d’anuncis de l’EBAP, de la Conselleria d’Administracions Públiques i a les seus dels consells insulars de Menorca, Eivissa i Formentera. Així mateix, es pot consultar a la pàgina web <http://oposicions.caib.es>.

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, de possibilitar-ne l’esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no sols que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten en la llista de persones admeses pertinent.

Les persones aspirants excloses o omeses han de disposar d’un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls ha d’advertir que es tendrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la consellera d’Administracions Públiques ha de dictar una resolució, en el termini màxim de  tres dies hàbils, d’aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

6. Acreditació dels mèrits

6.1. Els mèrits al·legats per les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a. Experiència professional:

· Serveis prestats a l’Administració pública (incloses les entitats autònomes): mitjançant un certificat lliurat per l’administració pública que correspongui.

Sempre que juntament amb la sol·licitud s’hagin al·legat els mesos de serveis prestats, aquest mèrit s’ha d’acreditar documentalment i amb posterioritat, de la manera següent:

· En cas de serveis prestats a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el certificat ha de ser lliurat d’ofici per la mateixa Administració, sempre que la persona interessada els hagi al·legat amb la sol·licitud.

· En cas de serveis prestats en altres administracions públiques, juntament amb la sol·licitud s’ha d’aportar el document acreditatiu d’haver sol·licitat aquest certificat a l’administració que correspongui. Únicament s’han de valorar els certificats que hagin tengut entrada a la Conselleria d’Administracions Públiques abans del dia de la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses.

· Treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades.

· Certificat de la vida laboral, i l’acreditació de la categoria i de les funcions fetes mitjançant el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d’una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.

b. Coneixements orals i escrits de català: mitjançant la presentació d’una còpia compulsada de certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

c. Titulació acadèmica: còpia compulsada del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers).

d. Cursos, seminaris, beques, etc.: còpia acarada dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s’han dut a terme, amb expressió del nombre d’hores de durada de l’acció formativa.

e. Publicacions: exemplar de la publicació o referències bibliogràfiques identificatives de la publicació i de la seva autoria.

f. Comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcions: mitjançant la presentació d’una còpia compulsada de la resolució corresponent.

g. Exercicis d’oposició superats: mitjançant certificat expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública; aquest certificat l’expedirà d’ofici l’EBAP i l’inclourà en l’expedient de la persona interessada sempre que hagi al·legat aquest mèrit.

6.2. L’Administració ha d’expedir un certificat dels mèrits que figurin en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis de les persones aspirants que hagin prestat serveis a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que ha de ser incorporat en el seu expedient de valoració dels mèrits, sempre que la persona interessada els hagi al·legat amb la seva sol·licitud.

6.3. Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

6.4. Les persones candidates han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits  ordenats  per apartats  del barem de mèrits i  numerats correlativament.

6.5. D’altra banda, les persones candidates han de presentar juntament amb la sol·licitud el formulari d’autobaremació dels mèrits que és a la seva disposició a les oficines de l’EBAP, a la Conselleria d’Administracions Públiques, als consells insulars de Menorca, Eivissa i Formentera, i a la pàgina web http://ebap.caib.es, amb les instruccions següents:

· Els mèrits es detallen de manera organitzada per a cada apartat del barem. 

·  A la columna 1 s’ha d’inscriure el número assignat al document que certifica el mèrit indicat a la filera corresponent de la columna 2.

· Si un mateix full indica diferents mèrits, s’ha d’utilitzar una filera per a cada mèrit, repetint  el número assignat al  full. 

· A l’apartat valoració, la persona interessada pot fer constar la proposta de puntuació del mèrit corresponent.

· El formulari indica les instruccions  per a la seva correcta formulació.

6.6. No s’han de valorar els mèrits de les persones aspirants que no s’hagin justificat en la  forma indicada en els apartats anteriors. 

7. Òrgan de selecció

7.1. L’òrgan encarregat de la selecció és la Comissió Tècnica de Valoració que s’esmenta a l’annex 3, d’acord amb els criteris establerts en l’article 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig.

7.2. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració s’han d’abstenir d’intervenir en el procés, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies que preveu l’article 28.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

7.3. A l’efecte de comunicacions i de la resta d’incidències, les comissions tècniques tenen la seu a l’EBAP (carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r,  polígon de Son Rossinyol, 07009 Palma).

7.4. Són funcions de les comissions tècniques de valoració:

· Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en les bases de la convocatòria.

· Requerir, si escau, les persones aspirants que hagin acreditat en temps  mèrits  amb  defectes formals, a l’efecte de la seva esmena, o quan necessiten un aclariment d’algun dels mèrits acreditats dins el termini i en la forma escaient.

· Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

· Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.

· Elevar a la consellera d’Administracions Públiques la composició definitiva de la   borsa i la llista específica de les persones que hagin acreditat una discapacitat igual o superior al 33 %.

7.5. Els mèrits acreditats per les persones candidates s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex 2 i que s’estructura en cinc blocs: experiència professional, coneixements de català, mèrits acadèmics, cursos de formació i publicacions.

8. Publicació de les valoracions

8.1. Conclosa la valoració dels mèrits, la Comissió Tècnica farà pública en els taulers d’anuncis de l’EBAP i de la Conselleria d’Administracions Públiques i en el web del Govern de les Illes Balears una llista amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número del document nacional d’identitat. Aquesta llista s’ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.

8.2. Les persones aspirants disposen d’un termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs.

9. Ordre de prelació i desempats

9.1. L’ordre de prelació en cada borsa ha de ser determinat per la qualificació obtinguda en la valoració dels mèrits.

9.2. En cas que es produeixin empats, s’han de resoldre atenent successivament els criteris següents:

9.2.1. En el cas que hi hagi una infrarepresentació de dones en alguna de les borses, d'acord amb el que estableix el punt 3.3.1 de l'Acord del Consell de Govern de 29 de juny de 2012, pel qual s'aprova el I Pla d'Igualtat entre Dones i Homes de l'Administració de la Comunitat de les Illes Balears (serveis generals) 2012-2015, si hi ha una puntuació final igual entre dos candidats o més, s'ha de seleccionar la dona, llevat que concorrin en l'altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com per ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per a l'accés al treball, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d'ambdós sexes amb l'informe previ de l'Institut Balear de la Dona. En cas que siguin dues o més dones, s'ha d'atendre la resta de criteris que s'indiquen en l'apartat següent.

9.2.2. Criteris generals de desempat:

a. Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o com a personal laboral en l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b. Ser major de 45 anys.

c. Tenir més càrregues familiars.

d. Ser una dona víctima de violència de gènere.

e. No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.

Si persisteix finalment l’empat, s’ha de fer un sorteig.

10. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa

10.1. El termini per a la resolució del concurs és de quinze dies hàbils a partir del dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

10.2. La Comissió Tècnica de Valoració ha d’elaborar una llista definitiva general de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, i una llista específica de les persones aspirants amb discapacitat, per ordre de puntuació obtinguda, les quals s’han d’elevar a la consellera d’Administracions Públiques perquè en dicti la resolució que pertoqui.

10.3. La borsa s’ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l’Escola Balear d’Administració Pública, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Govern de les Illes Balears, amb indicació de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

11. Adjudicació

11.1. Quan hi hagi una vacant de la borsa, si fa falta proveir-la, o en la resta de supòsits en què, d’acord amb la normativa vigent, es pot nomenar una persona funcionària interina, s’ha d’oferir un lloc, en la forma establerta en la convocatòria, a les persones incloses en la borsa que es trobin en la situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per ocupar-lo.

11.2. Si hi ha més d’un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s’han d’adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que n’hagin manifestat la conformitat.

11.3. Com a excepció del que disposa l’apartat 1, quan es tracti de l’ocupació de llocs que tenen prevista, com a forma de provisió en la relació de llocs de treball, la lliure designació, poden oferir-se a qualsevol de les persones integrants de la borsa que estigui en situació de disponible i que compleixi els requisits del lloc de treball, amb independència del número d’ordre que ocupi a la borsa.

11.4. S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar-ne la conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de Gestió de Personal Funcionari. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre el dret de preavís de l’article 49.1.d) de l’Estatut dels treballadors.

12. Renúncia i motius d’exclusió de la borsa

12.1. Si la persona interessada no en manifesta la conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel Servei de Gestió de Personal Funcionari, s’entén que renuncia a ocupar el lloc de treball.

12.2. A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita, se les ha d’excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat en el punt 1 d’aquesta base, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

a. Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, tot incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b. Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma, com a personal funcionari interí en un altre cos o en una altra escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c. Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d’excedència voluntària per interès particular.

d. Patir malaltia o incapacitat temporal.

e. Estar exercint funcions sindicals en el moment de la crida.

13. Reincorporació a la borsa

13.1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis l’acabament de les situacions  previstes en el punt 12.2., excepte la de la lletra b), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.

13.2. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’ha d’incorporar automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

14. Situació de les persones aspirants

14.1. Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí en la mateixa illa, en el mateix cos, la mateixa escala o especialitat, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en les lletres a), b), c), d) i e) de la base 12.2, no hagin acceptat el lloc ofert.

14.2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se l’ha de cridar per oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat i, si escau, en la mateixa illa.

14.3. Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.

15. Vigència de la borsa

La borsa de personal funcionari interí té una vigència màxima de tres anys des que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop que hagi transcorregut aquest període de temps la borsa en perd la vigència i no es pot  reactivar. Aquest fet s’ha d’anunciar en la pàgina web del Govern de les Illes Balears.