Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 19192
Acord Ple 13.10.2014. Modificació articles del Pacte/Conveni dels empleats públics de l'Ajuntament de Manacor
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària de dia 13 d’octubre de 2014, va adoptar l’acord que - a reserva dels termes definitius que resultin de l’aprovació de l’acta corresponent -, a continuació es transcriu:
“Per a aprovació de la proposta de la delegada de Recursos Humans de l’acord de la Mesa General Negociadora Comuna sobre modificació dels articles 23, 27 i 43.5 del Pacte i del Conveni dels empleats públics de l’Ajuntament de Manacor.
La Sra. Rufiandis Cabrer dóna compte de la proposta que seguidament es transcriu, la qual ha estat dictaminada favorablement per la Comissió Informativa General, en sessió de dia 6 d’octubre de 2014:
“PROPOSTA DE LA DELEGADA DE RECURSOS HUMANS A LA COMISSIÓ INFORMATIVA GENERAL PER A LA SEVA POSTERIOR ELEVACIÓ A L’AJUNTAMENT EN PLE
Antecedents
Proposta signada pels sindicats STEI, CCOO, USO, CSI-CSIF i UGT, de data 8 d'agost de 2014, on es proposa, entre altres coses, que a partir de l'1 d'octubre de 2014 els funcionaris de la policia local que actualment realitzen 112 hores anuals més que la resta de personal de l'Ajuntament, deixin de realitzar-les, passin a gaudir-les, i mantenguin la productivitat que perceben actualment.
Informe de l'inspector cap d'organització i de l'inspector de Planificació, de què no existeix inconvenient per eliminar l'excés de jornada de 112 hores per al personal de policia.
Acord de la Mesa General Negociadora Comuna al personal funcionari i laboral, a la sessió extraordinària 3/2014, d’1 d’octubre de 2014, d’elevar aquesta proposta a la Comissió Informativa General, per a la seva posterior elevació a l’Ajuntament en Ple.
Fonaments de dret
Primer. L'art. 3 de l'EBEP, que determina que el personal funcionari de les administracions locals es regeix per la legislació estatal que resulti d'aplicació, de la que forma part aquest Estatut i per la legislació de la Comunitat autònoma, amb respecte a l'autonomia local.
Segon. Art. 47 de l'EBEP, que determina la jornada de treball per als funcionaris públics, exposant que les administracions públiques establiran la jornada general i les especials de treball dels seus funcionaris públics. La jornada de treball podrà ser a temps complet o a temps parcial.
Tercer. Art. 37.1.m) de l'EBEP, que determina que seran matèries d'obligada negociació les referides al calendari laboral, jornada, vacances permisos, etc.
Quart. El Real Decret Llei 20/2011, de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributaria i financera per a la correcció del dèficit públic, va establir que la jornada dels funcionaris de l'Administració local és de 37'5 hr en còmput anual.
Cinquè. D'acord amb el Pacte Col·lectiu dels empleats públics de l'Ajuntament de Manacor, la jornada laboral és de 37'5 hores en còmput anual, d'acord amb l'art. 23, establint que, per al personal de la policia local, la jornada anual és de 112 hores més que la resta de personal atès que realitzen el servei en dia festiu, no podent gaudir d'aquest dia de franc.
PROPOSTA
Primer. Modificar els articles 23 i 27 del Pacte i del Conveni col·lectiu dels empleats públics al servei de l’Ajuntament de Manacor, a l'objecte d'establir la jornada laboral per al personal de la policia local de 37'5 hores en còmput anual, i que queden redactats de la següent manera:
* Art. 23. Jornada laboral.
1. La jornada laboral anual per als treballadors i treballadores de l'Ajuntament de Manacor és de 37'5 hrs. setmanals en còmput anual, sense perjudici de l'existència de jornades especials.
Els horaris seran establerts ... (aquest paràgraf queda igual).
Per acord de la Junta de Govern ... (aquest paràgraf queda igual).
2. Regulació especial de la jornada per a la policia local.
2.1) Jornada de la policia local.
La policia local realitza la seva jornada en règim de torns amb els horaris que s'estableixen a la instrucció del Delegat/da de Recursos Humans, prèvia negociació a la Mesa Negociadora Comuna, d'acord preveu el punt 1 d'aquest article.
S'estableix que la jornada laboral per al personal de la policia local és la mateixa que la resta de funcionaris, organitzada en torns de dilluns a diumenge.
Durant la jornada diària els treballadors tenen dret a 30 minuts de descans, que en tot cas computarà com a temps treballat.
2.2) Prestació del servei en dia festiu.
Quan pel servei ordinari del policia o la policia local li correspon acudir a prestar servei en un dels dies festius legalment establerts per la normativa (16 dies anuals, el 24 i 31 inclosos) i, per tant, no pot gaudir d'aquest dia festiu de franc, a més de la retribució habitual se li retribuirà amb 65 € que s'abonaran com a complement de productivitat per cada dia festiu efectivament treballat o que més de la meitat de la seva jornada correspongui dins el dia festiu.
S'estableix que els dies festius que cauen en servei ordinari per al policia local són de caràcter obligatori per al funcionari, dels quals només podran lliurar per assumptes particulars o vacances aquells funcionaris que així s'estableixi prèvia determinació de les necessitats del servei i d'acord amb l'informe previ favorable del responsable de planificació de la policia local.”
* Article 27. Festius
“El personal funcionari i personal laboral (excepte policia) que realitza la seva jornada a serveis que, per les seves característiques, han de prestar el servei en dia festiu dels dies legalment establerts (16 festius, inclosos dia 24 i 31 de desembre) i, per tant, no pot gaudir-lo, es retribuirà, a més de la retribució habitual, amb la quantitat anual de 2.332'58 € que s'abonaran en 12 pagues mensuals com a complement de productivitat, atès que la jornada de treball és de 112 hores més que la resta de funcionaris.”
Així mateix, modificar l'art. 43.5 del Pacte i del Conveni col·lectiu dels empleats públics al servei de l’Ajuntament de Manacor, a l'objecte d'incloure el següent paràgraf en aquest apartat:
* Article 43. Incapacitat sobrevinguda. A l'apartat 5 s'inclou el següent:
“La voluntarietat de realitzar torn de nit per als majors de 45 anys i fins als 50 no serà d'aplicació per als nous funcionaris (funcionari de carrera o interí) o per al policia que ascendeixi mitjançant promoció interna.”
Segon. Elevar aquest acord al ple de l’Ajuntament per a la seva aprovació i posterior publicació en el BOIB. La seva vigència començarà a partir de l’endemà de l’esmentada publicació.
Manacor, 1 d’octubre de 2014
La delegada de Recursos Humans
Francisca Rufiandis Cabrer”
(...)
Finalitzades les intervencions es passa a votació i el Ple de l’Ajuntament acorda per divuit vots a favor (Coalició per Manacor, AIPC, ALM, Grup Municipal Socialista, PSM-IV-EM, Esquerra Republicana i el Sr. Miquel Perelló Román), cap vot en contra i dues abstencions (Partit Popular de Manacor) aprovar la proposta precedent.”
Manacor, 20 d’octubre de 2014
El batle, per delegació de firma
(decret 4807/2011)
1ra. tinenta de batle i delegada
Catalina Riera Mascaró