Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSORCI VELÒDROM PALMA ARENA

Núm. 18878
Publicació del text refós dels Estatuts del Consorci Velòdrom Palma Arena

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Andreu Villalonga Simonet, Director Gerent del Consorci Velòdrom Palma Arena, certifica:

Que, a la reunió de la Junta Rectora del Consorci de data 16 d’octubre de 2014,  es va aprovar per unanimitat la refosa dels Estatuts del Consorci Velòdrom Palma Arena i que se annexen a aquest certificat:

ANNEX

TEXT REFÓS DELS ESTATUTS DEL CONSORCI VELÒDROM PALMA ARENA

 

Capítol I

Disposicions generals

Article 1. Constitució

Amb la denominació Consorci Velòdrom Palma Arena es constitueix un consorci amb caràcter d’ens públic, associatiu, voluntari i sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia, independent de la dels seus membres, i que subjecta la seva activitat a l’ordenament jurídic general i autonòmic.

Article 2. Capacitat jurídica

1.- El Consorci gaudeix de plena capacitat jurídica i capacitat d’obrar per acomplir els seus objectius i, en conseqüència, pot realitzar actes d’administració i disposició de béns, subscriure contractes, formalitzar convenis, ser beneficiari d’expropiacions, assumir obligacions, interposar recursos i, en general, dur a terme tots els actes necessaris per aconseguir les finalitats que es fixin.

2.- La representació del Consorci, com a persona jurídica, l’exerceixen les persones i l’organització que determinen aquests Estatuts.

Article 3. Finalitats

1. El Consorci té com a finalitat la promoció, l’execució i el finançament de la construcció d’un velòdrom de nova planta a les instal·lacions del Poliesportiu Sant Ferran.  Així mateix, li correspon el seu equipament.  Igualment, són objectius del Consorci Velòdrom Palma Arena la gestió i l’explotació en tots els àmbits, aspectes i activitats, de totes les parts que componen i integren la instal·lació.

2.  Per aconseguir aquestes finalitats, el Consorci pot realitzar totes les actuacions que siguin necessàries i, entre d’altres, les següents.

a) Encarregar, aprovar i contractar tot tipus de projectes, construccions, obres, reformes, instal·lacions, equipaments, subministraments, serveis, consultories i assistències tècniques.

b) Adquirir, vendre, permutar, disposar, cedir, arrendar i administrar béns mobles i immobles,; constituir, modificar i extingir drets de qualsevol naturalesa, i, en general, realitzar tots els negocis jurídics que siguin convenients per realitzar les finalitats del Consorci, en els termes prevists en la normativa que resulti aplicable.

c) Contractar els recursos humans adequats per aconseguir les finalitats de l’ens.

d) Subscriure convenis, concerts i altres formes de col·laboració reglada amb altres institucions públiques i persones o entitats públiques o privades sense ànim de lucre.

e) Qualsevol altra comesa necessària o convenient per al bon fi del Consorci.

3. El Consorci, per acomplir les seves finalitats, pot realitzar les actuacions que li pertoquin en nom propi o en nom dels subjectes consorciats, per delegació o encàrrec de gestió d’aquests.

Article 4. Àmbit territorial i domicili

1. L’àmbit territorial del Consorci es la ciutat de Palma.

2.- El domicili social del Consorci s’estableix en el carrer de l’Uruguai s/n, de Palma.

Article 5. Règim jurídic

El Consorci es regeix per les disposicions d’aquests Estatuts, per la reglamentació interna dictada en el seu desplegament, per l’ordenament jurídic públic de l’Administració autonòmica, per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i per la resta de disposicions legas que hi siguin aplicables.

Article 6.- Durada

El Consorci es constitueix per tempos indefinit i només pot dissoldre’s per les causes que preveuen la llei o aquests Estatuts.

Capítol II

Membres del Consorci

Article 7. Classes de membres

El Consorci està format pels seus membres constituents i s’hi poden adherir, sense cap prerrogativa respecte al seu funcionament, altres entitats o institucions públiques i persones físiques i jurídiques, públiques o privades, sense ànim de lucre, amb caràcter de membres adherits.

Article 8. Membres constituents

1. Són membres constituents del Consroci:

a) La Fundació per al suport i la promoció de l’esport balear, Illesport

b) L’Ajuntament de Palma

c) El Consell de Mallorca

Article 9. Drets i obligacions

1. És obligació de la Fundació per al suport i la promoció de l’esport balear, transferir anualment al Consorci les quantitats necessàries per sufragar les despeses d’inversió, les operacions de capital i les despeses derivades de les operacions financeres efectuades per a la construcció del velòdrom.

2. És obligació de l’Ajuntament de Palma, transferir anualment al Consorci la quantitat de 700.000 euros per sufragar les despeses d’inversió, les operacions de capital i les despeses derivades de les operacions financeres necessàries per a la construcció del velòdrom, fins a un màxim de 14.000.000 d’euros.  Així mateix aportarà les quantitats que rebi per part del Consejo Superior de Deportes en virtut de la sol·licitud efectuada a l’empar de la Resolució de 10 de febrer de 2005 d’ajudes a les corporacions locals per a l’execució d’infraestructures esportives i dotació d’equipaments esportius, amb motiu de la celebració de competicions esportives de caràcter internacional.  Aquestes quantitats minoraran en un 50% la aportació prevista per l’Ajuntament.

3. És obligació del Consell de Mallorca, cedir la propietat al Consorci, per a la construcció del velòdrom, els metres necessaris de la finca urbana situada a Palma, delimitada al nord per l’antiga finca Ca l’Ardiaca, a l’est amb les finques posteriors del carrer Caporal Cànaves Costa i a l’oest amb el poliesportiu de Sant Ferran i part del Camí de Ca l’Ardiaca.  La seva refe`rencia cadastral és 96230, inscrita en el Registre de la Propietat número 2 de Palma al tom 2.5051,  llibre 324 de Palma IV, foli 115, finca 17.501, inscripció 1a.

4. Son drets dels membres constituents:

a) Formar part de la Junta Rectora i tenir-hi representació, amb les atribucions sobiranes sobre el Consorci que s’estableixen en els Estatuts.

b)Vetllar en tot moment perquè el Consorci desenvolupi els seus objectius.

Article 10. Membres adherits

1. Poden ser membres adherits del Consorci entitats o institucions públiques i persones, físiques o jurídiques, públiques o privades, sense ànim de lucre, que aportin la seva ajuda econòmica i/o material o de qualsevol altre tipus per acomplir la finalitat institucional del Consorci, mitjançant la formalització, en cada cas, del corresponent acord d’adhesió, aprovat prèviament la formalització, en cada cas del corresponent acord d’adhesió, aprovat prèviament pels òrgans competents corresponents del Consorci i de la part interessada.

2. Els membres adherits als quals es refereix aquest article poden participar en les sessions de la Junta Rectora del Consorci, amb veu però sense vot, i tenen els drets que els reconeguin els acords, d’adhesió que amb ells es formalitzin.  En qualsevol cas, estan obligats a fer l’aportació econòmica que determini la Junta Rectora.

Capítol III

Òrgans del Consorci

Article 11. Òrgans

El Consorci es regeix pels òrgans següents:

a) La Junta Rectora

b) El President

c) El Director gerent

Article 12. Composició de la Junta Rectora

1.La Junta Rectora és el màxim òrgan de direcció i govern del Consorci i estarà formada inicialment per nou membres, tres designats pel Consell de Mallorca, altres tres designats per l’Ajuntament de Palma i els tres restants per la Fundació Illesport.

Els membres de la Junta Rectora elegiran, d’entre els designats per l’Ajuntament i la Fundació Illesport, un president, amb veu i vot, que actuarà en cas d’empat.  El càrrec de President té una durada de dos anys, trasncorreguts els quals es procedirà a una nova elecció.

2. El director gerent actuarà com a secretari de la Junta, amb veu però sense vot.

3. Poden acudir a les reunions de la Junta Rectora, sense dret a vot, els membres adherits i els assessors o els experts que hi siguin convocats.

Article 13. Competencies de la Junta Rectora

La Junta Rectora, a títol enunciatiu i no limitador, té les atribucions següents:

a) Fixar les directrius i els criteris generals d’actuació del Consorci.

b) Aprovar els reglaments i les normes de règim interior del Consorci

c) Aprovar el Pla anual d’actuacions i inversions de l’entitat i, amb l’aprovació prèvia dels òrgans competents de les respectives administracions consorciades, quantificar la participació de cadascun dels membres del Consorci en la finançament de les inversions i d’altres operacions de capital, i determinar l’aportació de béns i drets.

d) Determinar la quantia i la proporció amb que els membres del Consorci sufraguen les despeses derivades de les operacions financeres que concerta l’ens.

e) Aprovar el pressupost general del Consorci.

f) Aprovar els comptes anuals del Consorci.

g) Aprovar la liquidació anual del pressupost vençut.

h) Aprovar i modificar, amb subjecció al pressupost anual aprovat, la plantilla de personal propi del Consorci i fixar-ne la forma de provisió i les retribucions.

i) Acordar les mesures pertinents per a l’administració dels béns i dels drets del Consorci, i també l’adquisició, la venda, la permuta, l’arrendament, la cessió gratuïta o onerosa i el gravamen d’aquests i, en general, tots els negocis jurídics que siguin convenients per realitzar les seves finalitats sempre que facin referència a actes de disposició del patrimoni del Consorci, en els termes prevists en la normativa que hi sigui aplicable.

j) Nomenar el director-gerent del Consorci a proposta del President o Presidenta de la Junta Rectora.

k) Aprovar la subscripció de convenis i altres formes reglades de col·laboració amb entitats, empreses o persones jurídiques, públiques o privades, i també decidir la participació del Consorci en altres entitats per aconseguir que l’acompleixin millor les seves finalitats, de conformitat amb la legislació que sigui aplicable a les seves actuacions.

l) Determinar els supòsits en els quals és necessària l’autorització prèvia de la Junta Rectora per contractar obres, serveis, subministraments, i autoritzar-ne la contractació, si cal.

m) Fixar les criteris d’ordenació de pagaments i assignar en aquesta matèria les atribucions del President o Presidenta de la Junta Rectora i de la Gerència.

n) Autoritzar, disposar i ordenar els pagaments la competència dels quals la Junta Rectora no hagi atribuït a altres òrgans del Consorci.

o) Determinar i aprovar les formes de gestió de les quals es vulgui dotar el Consorci per realitzar les seves activitats.

p) Contractar tot tipus d’operacions financeres i de crèdit a curt o llarg termini.

q) Acceptar donacions i cessions destinades al Consorci.

r) Aprovar els expedients sancionadors del personal adscrit al Consorci i imposar les sancions corresponents si es tracta de faltes greus o molt greus.

s) Exercir accions judicials i administratives de tot tipus, interposar recursos i, en general, dur a terme qualsevol actuació en defensa dels interessos i dels drets del Consorci en tot tipus de procediments, directament o a través dels apoderaments adequats.

t) Aprovar l’admissió dels membres adherits i els acords d’adhesió corresponents.

u) Proposar la modificació dels Estatuts a les entitats consorciades.

v) La dissolució i la liquidació del Consorci, sense perjudici del que disposa l’article 17.2, així com la transformació en una altra entitat.

w) Resoldre les controvèrsies que se suscitin com a conseqüència d’aplicar aquests Estatuts.

y) Acordar la delegació de funcions en el President o Presidenta de la Junta Rectora o en el director-gerent del Consorci.

z) Dur a terme totes les funcions no atribuïdes expressament a altres òrgans del Consorci.

Article 14. Atribucions del President

Corresponen al president de la Junta Rectora les atribucions següents:

a) Fixar la formulació definitiva del pla anual d’actuacions i inversions de l’entitat i sotmetre’l a l’aprovació de la Junta Rectora, i proposar la participació de cadascun dels membres del Consorci en el seu finançament.

b) Proposar la quantia i la proporció amb què els membres del Consorci sufraguen les despeses derivades de les operacions financeres que concerti l’ens.

c) Fixar la formulació definitiva del pressupost general i proposar-lo a la consideració de la Junta Rectora perquè l’aprovi, si cal.

d) Elevar a la Junta Rectora els comptes generals del Consorci que formalitzi la Gerència.

e) Sotmetre a la deliberació de la Junta Rectora la liquidació del pressupost vençut.

f) Aprovar i contractar els projectes d’obres, serveis i subministraments dins els límits que estableixi la Junta Rectora.

g) Gestionar els recursos financers del Consorci, autoritzar i ordenar despeses i contreure obligacions, d’acord amb el que s’ha pressupostat i dins els  límits que estableixi la junta Rectora.

h) Organitzar els serveis i l’altra direcció i inspecció del funcionament del Consorci.

i) Proposar les línies i els criteris generals que han de regir les activitats del Consorci.

j) Informar sobre les peticions d’adhesió de membres i elevar-les a la Junta Rectora.

k) Proposar a la Junta Rectora modificacions en els Estatus del Consorci.

l) Exercir la representació legal del Consorci, amb l’amplitud de poders inherents en aquesta representació orgànica, i amb la possibilitat de prendre, en circumstàncies especials o per raons d’urgència, qualsevol decisió que correspongui a la Junta Rectora, amb excepció dels actes dels quals es pugin derivar conseqüències econòmiques superiors a les previstes com a contracte menor en el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques.  Posteriorment, la Presidència ha de retre compte a la Junta Rectora dels actes realitzats en virtut d’aquesta facultat.

m) Convocar els membres a les sessions de la Junta Rectora, fixar-ne l’ordre del dia i presidir-les.

n) Dirigir i aixecar les sessions de la Junta Rectora, fixar-ne l’ordre del dia i presidir-les.

o) Coordinar l’execució de les directrius i dels acords que adopti la Junta Rectora.

p) Tenir la signatura del Consorci en qualsevol tipus d’actes, contractes i convenis que formalitzi el Consorci per al desenvolupament de les seves activitats que impliquin compromisos ferms davant tercers.

q) Imposar al personal adscrit al Consorci sancions per faltes lleus i elevar a la Junta Rectora els expedients incoats per faltes greus i molt greus del personal.

r) Aprovar les modificacions pressupostàries, dins dels límits que estableixi la Junta Rectora.

s )En general, realitzar qualsevol altra funció que correspongui a la gestió del Consorci que no s’atribueixi a la Gerència o que no se li delegui.

t) Actuar com a òrgan de contractació.

u) Resoldre les reclamacions prèvies a la via judicial civil i laboral.

w) Exercir les funcions que li delegui la Junta Rectora.

x) Pot delegar les seves funcions, en tot o en part, amb caràcter temporal o permanent, en el director-gerent, excepte les que li hagi delegar la Junta Rectora.

Article 15. Atribucions del director-gerent

Són funcions del director-gerent:

a) Proposar el pla anual d’actuacions, inversions i operacions de capital del consorci i elevar-lo a la consideració de la Presidència de l’entitat perquè en faci la formulació definitiva.

b) Preparar l’avantprojecte del pressupost general del Consorci i sotmetre’l a la consideració de la Presidència de l’entitat perquè en faci la formulació definitiva.

c)Formalitzar els comptes generals del Consorci.

d) Preparar la liquidació del pressupost vencut.

e) Executar i fer executar les directrius i les decisions de la Junta Rectora i de la Presidència de l’ens.

f) Gestionar les activitats i l’administració dels recursos ordinaris del Consorci, de conformitat amb els acords de la Junta Rectora i les ordres de la Presidència

g) Sotmetre a la Junta Rectora i a la Presidència del Consorci les iniciatives que consideri necessàries i oportunes per acomplir-ne les finalitats.

h) Despatxar i subscriure els documents necessaris per gestionar i tramitar de manera ordinària les activitats del Consorci, excepte en els casos en que ho hagi de fer la Presidència.

i) Ordenar i autoritzar despeses i pagaments dins els límits que acordi la Junta Rectora

j) Organitzar els serveis.

k) Subscriure les contractes de treball i les nòmines del personal del Consorci.

l) Ser el cap de personal adscrit al Consorci.

m) Dur l’inventari de tots els béns, tots especificant-ne la modalitat i la titularitat.

n) Exercir les accions judicials i administratives que siguin necessàries per defensar els interessos del Consorci, amb l’autorització prèvia de la Junta Rectora o, en casos d’urgència, de la Presidència.

o) Custodiar l’arxiu de la documentació corresponent al Consorci.

p) Trametre semestralment als membres constituents un resum de l’activitat desenvolupada i de la situació comptable del Consorci.

q) Assistir a les reunions de la Junta Rectora i actuar-ne com a Secretari, amb veu i sense vot.

r) Exercir les funcions que li deleguin expressament la Junta Rectora o el president o la presidenta.

Capítol IV

Règim funcional de la Junta Rectora

Article 16. Periodicitat de les sessions

La Junta Rectora s’ha de reunir en sessió ordinària quatre vegades a l’any.  També es pot reunir amb caràcter extraordinari, a iniciativa de la Presidència o a petició de, com a mínim, la meitat dels membres amb dret a vot.

Article 17. Règim de convocatòria, funcionament i adopció d’acords.

1. El règim de convocatòria, funcionament i adopció d’acords de la Junta Rectora és el que s’estableix amb caràcter general per als òrgans col·legiats en l’article 22 i els següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.  Això no obstant, s’estableixen els següents quòrums especials de votació:

a) És necessari el vot favorable de la meitat més un dels representants dels membres amb dret a vot perquè siguin vàlids els acords que s’adoptin sobre les matèries següents: modificació dels Estatuts del Consorci; integració o adhesió dels membres del Consorci; aprovació del pressupost general del Consorci, i operacions d’endeutament.

b) És necessària la unanimitat dels membres del Consorci amb dret a vot a la Junta Rectora per aprovar els plans d’actuació i inversions que es vulguin dur a terme en el marc del Consorci i per determinar la participació que correspon a cadascun dels membres del Consorci en el finançament de les actuacions.

S’exigeix també unanimitat per modificar el règim d’aportacions previst en aquests Estatuts per a finançar les despeses de personal i les que afecten a la realització d’operacions corrents i per fixar les quanties i les proporcions amb què han de participar les entitats consorciades en les càrregues derivades de la concertació d’operacions financeres de l’ens.

c) És necessària la unanimitat dels membres del Consorci amb dret a vot a la Junta Rectora per aprovar els acords relatius a dissoldre i liquidar el Consorci, com també per als que fan referència a transformar-lo en una altra entitat.

2. L’alteració d’aquests Estatuts quan impliqui una modificació substancial, i també la resta d’acords als quals fa referència el darrer paràgraf de l’apartat anterior, requereixen la ratificació de les entitats que siguin membres del Consorci, amb dret a vot a la Junta Rectora, de conformitat amb les seves pròpies normes.

Capítol V

Patrimoni i recursos

Article 18. Patrimoni

El patrimoni del Consorci està constituït per:

a) Els béns de qualsevol tipus que pugui adquirir, per qualsevol concepte, al llarg de la seva vigència.

b) Els béns de qualsevol tipus que li cedeixin els membres promotors, els membres adherits o qualsevol altre organisme, entitat, empresa o, en general, persona física o jurídica, pública o privada.

Article 19. Revocació de l’adscripció o cessió de béns

En els acords d’adscripció o cessió de béns de titularitat de membres del Consorci a l’ens consorciat, s’han d’establir els mitjans de control i fiscalització necessaris i, si n’és el cas, les condicions per revocar l’adscripció.

Article 20. Cessió de béns propis del Consorci

1. D’acord amb la seva finalitat i de conformitat amb la legislació de patrimoni aplicable, poden cedir-se gratuïtament a les administracions consorciades béns propis del Consorci des del moment en què no es consideri previsible que puguin ser utilitzats per aconseguir-ne les finalitats.

2. L’acord de cessió ha d’expressar la finalitat concreta a la qual s’han de destinar els béns que són l’objecte de la cessió.

Article 21. Recursos.

1. Per a realitzar els objectius i la finalitat institucional, el Consorci disposa dels recursos i dels ingressos següents:

a) Les aportacions dels membres promotors

b) Les aportacions dels membres adherits

c) Les subvencions, aportacions, les ajudes i les donacions de qualsevol tipus d’organisme, entitat, empresa o, en general, persona física o jurídica, pública o privada.

d) Els productes, les vendes o els increments derivats de la gestió patrimonial del Consorci.

e) El producte de les operacions de crèdit.

f) Les participacions o els ingressos derivats dels convenis o dels concerts que estableixi el Consorci amb qualsevol organisme, entitat, empresa o, en general, persona física o jurídica, pública o privada.

g) Els ingressos de dret privat.

h) Qualsevol contraprestació, tarifa, preu o recurs que autoritzi la legislació vigent i que sigui aprovat per la Junta Rectora.

i) Qualsevol altre recurs que, per qualsevol forma, s’aporti al Consorci.

2. Les aportacions dels membres del Consorci, promotors o adherits, es poden fer en metàl·lic, en béns o drets, en aportació de mitjans personals, en gestió de projectes i estudis, en finançament d’obres o en qualsevol altra forma.

Capítol VI

Aportacions de les administracions consorciades

Article 22. Aportacions

1. Els recursos dels quals s'ha de dotar el Consorci els ha de fixar cada any la Junta Rectora, a través de l'aprovació del pressupost general.

2. Les despeses d'inversió i altres operacions de capital, en la quantia que determini el pressupost general, les han d'assumir les administracions i els ens que es consorci n i en les proporcions que acordi la Junta Rectora.

3. El pressupost general anual, pel que fa a despeses d'inversió i altres operacions de capital, només pot reflectir en el seu estat de despeses les obligacions econòmiques previstes en el pla anual d'actuacions i inversions que la Junta Rectora, per unanimitat dels membres, determini mitjançant un acord adoptat a aquest efecte, el qual ha de ser immediatament anterior al de l'aprovació del pressupost general.

4. Quant a les despeses derivades de les operacions financeres que concerti el Consorci, les han d'aportar les administracions consorciades en la quantia i en la proporció que determini la Junta Rectora, per unanimitat dels membres.

Capítol VII

Pla anual d'actuacions i inversions

Article 23. Contingut del pla

1.El Consorci ha d'elaborar anualment un pla anual d'actuacions i inversions, en el qual s'han de determinar:

a) L'expressió dels objectius que s'han d'assolir durant l'exercici.

b) Les inversions i les operacions de capital que s'han d'efectuar durant el període i les aportacions o els recursos que espera obtenir per finançar les actuacions.

c) La participació econòmica de cadascun dels ens consorciats en el finançament de les inversions i de la resta d'operacions de capital

d) L'aportació de béns i drets de qualsevol naturalesa en la forma que con- vengui a les finalitats del Consorci.

e)  Qualsevol altre recurs que, per qualsevol via, s'aporti al Consorci com a font de finançament.

2. El pla anual d'actuacions i inversions ha de tenir en compte les previsions pluriennals establertes oportunament.

3. L'aprovació del pla anual d'actuacions i inversions del Consorci ha de ser immediatament anterior a l'aprovació del pressupost general de l'ens.

Capítol VIII

Règim econòmic financer

Article 24. Exercici econòmic

L'exercici anual del Consorci coincideix amb l'any natural.

Article 25. Formació i aprovació del pressupost general

1. El Consorci organitza el seu regim econòmic mitjançant el pressupost general anual corresponent.

2. La Junta Rectora ha d'establir i aprovar un pressupost anual d'ingressos i despeses abans del 31 de desembre de cada any per aplicar-lo a l'exercici econòmic següent.

3. En el cas que s’iniciï  un exercici econòmic sense que hagi entrat en vigor el pressupost general corresponent, s'entén prorrogat l'anterior fins que no s'aprovi el nou.

Article 26. Liquidació del pressupost general

El pressupost de cada exercici s'ha de liquidar el 31 de desembre de l'any natural corresponent. La liquidació s'ha d'efectuar abans de l'1 de març de l'exercici següent i correspon a la Junta Rectora aprovar-la.

Article 27. Aprovació dels comptes generals

1. En finalitzar l'exercici pressupostari, el Consorci ha de formalitzar i elaborar els comptes generals.

2. L'aprovació dels comptes generals s'ha de fer d'acord amb el que estableix la normativa de regim local aplicable.

Article 28. Comptabilitat, control financer i regim comptable

1. El Consorci ha de dur la comptabilitat segons les normes legals establertes, independentment de la possibilitat de dur els llibres auxiliars que es considerin adients. La comptabilitat del Consorci ha de romandre a la seu consorcial.

2 .Els fons del Consorci s'han de custodiar en comptes bancaris oberts directament a nom de l'entitat.

3. La gestió comptable i financera de l'entitat s'ha d'efectuar d'acord amb el que estableix la normativa de regim local aplicable.

4. El Consorci quedarà sotmès al control financer que efectuaran, mitjançant el procediment d'auditoria, els òrgans corresponents de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears.

Capítol IX

Recursos  humans

Article 29.  El director-gerent

El nomenament de la persona titular de la Gerència, com a càrrec d'alta direcció, ha de recaure en persones qualificades especialment per al càrrec i la seva relació laboral ha de ser de caràcters especial de "personal d'alta direcció",que s'ha de regir pel contracte de treball pertinent i les disposicions que hi siguin aplicables.

El nomenament ha de recaure en una persona amb experiència en l’àmbit de la gestió empresarial en el sector públic o en el sector privat.

El gerent ha d'exercir el seu càrrec amb dedicació exclusiva i està sotmès al règim d'incompatibilitats vigent.

Article 30. Contractació de personal

Amb caràcter general, el personal del Consorci esta sotmès al regim laboral.

En qualsevol cas la contractació es regeix pels principis de capacitat, mèrit, publicitat i concurrència.

Article 31. Adscripció al Consorci de personal al servei de les entitats consorciades

El Consorci pot disposar també del personal que li adscriguin les administracions consorciades o altres administracions, de conformitat amb la normativa sobre funció pública que hi sigui aplicable.

Capítol X

Contractació pública

Article 32. Del règim de contractació

1. De conformitat amb el que disposa la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic, l’activitat contractual del Consorci es regeix pel que estableix aquesta Llei per administracions públiques

2. El president del Consorci és l’òrgan de contractació.

3. La composició de la Mesa de Contractació l'ha de designar l’òrgan de contractació.

Capítol  XI

Modificació dels Estatuts i separació i dissolució del Consorci

Article 33. Modificació dels Estatuts

La modificació dels Estatuts s'ha de fer a proposta de la Junta Rectora i l'han d'aprovar posteriorment les entitats consorciades.

Article 34. Separació

1.  La separació del Consorci d'alguna de les entitats consorciades pot fer-se amb un preavís d'un any, sempre que no es perjudiquin els interessos públics generals que representa el Consorci, que l'entitat que se separa estigui al corrent dels seus compromisos anteriors i que garanteixi la liquidació de les obligacions aprovades fins al moment de la separació.

2. El que disposa aquest article només és aplicable quan la separació d'una entitat integrada en el Consorci permeti la continu tat d'aquest amb altres dues entitats consorciades o més.

3. En el cas que s'aprovi la separació, si és necessari fer la liquidació parcial a instancies de l'entitat de que es tracta o per acord de la Junta Rectora, aquesta s'ha de fer seguint les regles establertes a l'article 37.

Article 35. Dissolució

1. El Consorci es dissol per les causes següents:

a) Per acord de la Junta Rectora, adoptat amb les formalitats i en els termes que   estableix l'article 17 d'aquests Estatuts.

b) Per impossibilitat legal o material de dur a terme les finalitats, declarada pel corresponent acord de la Junta Rectora.

2. En cas de dissolució del Consorci, els béns immobles que hagin aportat les entitats consorciades han de revertir en l'administració que els va aportar.

Article 36. Liquidació dels béns

L'acord de dissolució a que es refereix l'article anterior ha de determinar com s'han de liquidar els béns que pertanyen al Consorci i com s'han de revertir les obres i les instal·lacions existents, d'acord amb les directrius següents:

a) Cal designar una comissió liquidadora constituïda per tres perits amb solvència professional reconeguda i no vinculats al Consorci ni a cap dels seus ens consorciats durant els cinc anys anteriors a la seva designació; aquests han d’elevar la proposta sobre el procediment per formalitzar la dissolució.

b) En cap cas el procés de dissolució i de liquidació del Consorci no pot implicar paralitzar, suspendre o no prestar els serveis i les activitats que dugui a terme el Consorci. Pel que fa a aquests serveis i a aquestes activitats, la Fundació Illesport pot adoptar les mesures que consideri adequades per garantir-ne la continuïtat, sense perjudici de mantenir el caràcter autònom del Consorci fins al moment de la liquidació efectiva.

c)  La constitució de la comissió liquidadora no comporta cap alteració en el funcionament dels òrgans del Consorci.

  

Palma, 21 d’octubre de 2014

 

El director gerent del Consorci Velòdrom Palma Arena