Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT
Núm. 18832
Resolució del conseller d’Economia i Competitivitat per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació de l’Acord d’adhesió parcial al Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (exp.: CC_AA_06/013, codi de conveni 07000962011987)
Versió PDF
Antecedents
1. El dia 9 de maig de 2014, les persones representants de la Comissió Negociadora per a l’adhesió parcial de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals, es reuniren i signaren l’Acord d’adhesió parcial d’aquest organisme al Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. El dia 22 de juliol, el senyor Francisco Javier Parets Coll, en representació de la Comissió Negociadora de l’Acord, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació de l’Acord esmentat.
Fonaments de dret
1. L’article 90.3 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.
2. L’article 92.1 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.
3. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
4. L’article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Inscriure i dipositar l’Acord d’adhesió parcial al Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Publicar l’Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Fer constar que la versió catalana del text és l’original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió castellana n’és la traducció.
4. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora de l’Acord.
Palma, 22 d’octubre de 2014
El director general de Treball i Salut Laboral
Onofre Ferrer Riera
Per delegació del conseller d’Economia i Competitivitat
(BOIB 70/2013)
ACTA D’ADHESIÓ PARCIAL AL V CONVENI COL·LECTIU PER AL PERSONAL LABORAL AL SERVEI DE L’ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA DE LES ILLES BALEARS.
REUNITS
D’una part, la representació empresarial de l’INSTITUT BALEAR D’INFRAESTRUCTURES I SERVEIS EDUCATIUS I CULTURALS (IBISEC), composta per Bartolomé Isern Lladó
De l’altra part, la representació dels treballadors del IBISEC, composta per Catalina Alorda, Joan Pastor i Pedro Sebastián Tarancón
EXPOSEN
I).- Que es reconeixen recíprocament capacitat i legitimació suficient per a l’objecte del present acord, en virtut del que disposa l’article 87 del Reial Decret Legislatiu 1/95 de 24 de març (Estatut dels Treballadors).
II).- Que en data 14/11/2013, la representació de l’empresa/dels treballadors, va promoure la negociació del conveni col·lectiu de l’empresa IBISEC.
III).- Que no existeix afectació per cap conveni col·lectiu vigent per a l’activitat de l’empresa.
ACORDEN
Primer.- L’adhesió PARCIAL, amb efectes del dia 09/05/2014, al V Conveni Col·lectiu per al personal laboral al Servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, actualment vigent.
Segon.- Concretant el contingut de l’adhesió, ambdues parts convenen que aquest estigui conformat pel text íntegre del conveni esmentat amb l’excepció dels següents preceptes:
Article 1.
Article 2, Paràgrafs 3r i 4t.
Article 29.3. Paràgraf 1r.
Article 40. Apartat 2.
Article 96. Apartat 1.
Article 98.
Disposició addicional segona.
Disposició addicional tercera.
Disposició addicional onzena.
Tercer.- Quedaran automàticament exclosos de l’adhesió aquells apartats del conveni respecte dels quals es pugui determinar que inclouen clàusules contràries a la normativa vigent aplicable a l’IBISEC o que li són d’impossible aplicació.
Quart.- Totes les referències a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s’entendran fetes a l’IBISEC, les fetes al personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma o al dels departaments de l’Administració i dels organismes autònoms que en depenen, s’entendran fetes al personal laboral al servei de l’IBISEC i, les fetes al Comitè d’empresa, s’entendran fetes als delegats de personal de l’IBISEC mentre aquesta sigui la forma de representació social al ens.
Cinquè.- Els preceptes respecta dels quals es produeix l’adhesió, seran d’aplicació mentre no contravenguin el que es disposi en normes, disposicions i acords d’obligada observança.
Sisè.- Com a clàusules complementàries a l’adhesió, ambdues parts convenen les següents:
En relació a l’article 112 (Responsabilitat Civil) es mantendran les pòlisses i cobertures que en l’actualitat té subscrites l’IBISEC, incloent la responsabilitat civil professional derivada de les activitats de coordinació de seguretat i salut, sempre i quan l’obligatorietat d’aquestes assegurances derivi de la relació laboral.
I en prova de conformitat ambdues parts firmam dos exemplars d’aquest document a un sol efecte.
Representant de l’empresa
Els representants sindicals:
Catalina Alorda Pedro Sebastián Tarancón Joan Pastor