Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 18658
Resolució de la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de 23 d’octubre de 2014 per la qual es dicten instruccions per a l’avaluació dels mòduls del primer curs d’un cicle formatiu que els alumnes que promocionen al segon curs tenen pendents de superar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 18 de febrer de 2014 de modificació de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 per la qual es regula l’organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen d’acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, a les Illes Balears, en la modalitat d’ensenyament presencial, va establir un nou criteri de promoció de curs en els cicles formatius de formació professional a les Illes Balears.

La modificació ha donat lloc a diverses consultes relacionades amb la forma d’avaluar els mòduls del primer curs que els alumnes d’un cicle formatiu que promocionen al segon curs tenen pendents de superar.

Per tal d’aclarir dubtes i unificar procediments esdevé necessari donar una interpretació de la norma vigent perquè els centres educatius puguin aplicar-la i per facilitar l’avaluació dels mòduls que tenen pendents els alumnes que cursen els cicles formatius.

La disposició final primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 per la qual es regula l’organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen d’acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, a les Illes Balears, habilita la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional per adoptar els actes que siguin necessaris per concretar l’Ordre modificada.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les instruccions per a l’avaluació dels mòduls del primer curs d’un cicle formatiu que els alumnes que promocionen al segon curs tenen pendents de superar, que figuren com a annex.

Segon

Ordenar que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer

Establir que aquesta Resolució entri en vigor el mateix dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 23 d’octubre de 2014

La directora general

Isabel Cerdà Moragues

 

ANNEX
Instruccions per a l’avaluació dels mòduls del primer curs d’un cicle formatiu que els alumnes que promocionen al segon curs tenen pendents de superar

Els alumnes dels cicles formatius que s’imparteixen en règim presencial i en la modalitat d’oferta completa que promocionen al segon curs poden tenir pendents de superar alguns mòduls del primer curs.

L’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 18 de febrer de 2014 de modificació de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 per la qual es regula l’organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen d’acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, a les Illes Balears, en la modalitat d’ensenyament presencial, dóna una nova redacció a l’article 37 de l’Ordre modificada. En concret, el punt 3 de l’article estableix que: “Els alumnes que passin a cursar el segon curs amb algun mòdul del primer curs no superat s’han de matricular dels mòduls professionals del segon curs i del mòdul o dels mòduls no superats del primer curs, que han de cursar com a mòduls pendents. Quan l’alumne disposi dels horaris, una vegada iniciat el curs escolar, ha de comprovar si pot compatibilitzar l’assistència presencial als mòduls de què està matriculat. En aquest moment, l’alumne s’ha de donar de baixa en els mòduls del primer curs o del segon curs als quals no pugui assistir.”

D’altra banda, l’article 34 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 estableix que hi ha un nombre màxim de quatre convocatòries per a cadascun dels mòduls, excepte per al mòdul de Formació en centres de treball, que pot ser objecte de l’avaluació en dues convocatòries. Així mateix indica que, d’aquest nombre màxim de convocatòries, l’alumnat pot assistir de forma presencial a les activitats programades per a cada mòdul un màxim de dos cursos. Les convocatòries no necessàriament han de ser consecutives.

Així, d’acord amb la redacció indicada, els alumnes amb mòduls pendents de primer curs que promocionen al segon curs han de decidir, al setembre, si volen cursar presencialment els mòduls de primer curs o els mòduls de segon curs que coincideixin en horari.

Però, també, un alumne o alumna pot decidir que, el mòdul pendent que encara pugui ser objecte d’avaluació perquè té disponibles convocatòries, el vol avaluar sense assistir de forma presencial a les activitats programades per al mòdul.

Si un alumne o alumna que es troba en la situació descrita en el paràgraf anterior demana que l’avaluïn del mòdul pendent de primer curs sense assistir presencialment a les activitats programades per a aquest mòdul, el centre li ha d’aplicar el sistema de recuperació de mòduls pendents que tengui aprovat. En aquest cas, la petició s’ha documentar i s’ha de guardar en l’expedient de l’alumne. A més a més, el centre no ha de donar de baixa l’alumne o alumna de la matrícula en el mòdul de primer curs perquè, si bé ha renunciat a l’assistència presencial al mòdul, encara hi ha d’estar matriculat perquè el mòdul pugui ser objecte d’avaluació en una convocatòria més.

El procediment per renunciar a la convocatòria no presencial és el que es regula en l’article 27 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009.