Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 18438
Exp 79-14 de medi ambient
Versió PDF
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació d’iniciació d’expedient sancionador es notifica a l’interessat (dades personals ocultes)de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 30 de setembre de 2014 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle, en data 20 d’agost/14, ha dictat la següent Resolució:
“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT
Vist l’informe de la Zeladora Municipal de Medi Ambient de data 25 d’abril/14 el qual és en part del tenor literal següent: “Rebudes vàries queixes dels veïns de la urbanització de Cas Capità referent a l’abandonament d’un vehicle dins el solar situat al carrer de Menorca, 20, el dia 24/04/14 la zeladora que subscriu realitza visita d’inspecció. Es comprova que dins el solar referit hi ha una furgoneta Opel Combo CDTI, amb matrícula 8280DHV. El vehicle té les rodes foradades i els veïns diuen que fa més d’un any que està abandonat.
Es consulta amb la Policia Local i es comprova que el vehicle és propietat de l’empresa ‘(dades personals ocultes), C. Ciutat de Queretano, 2, 07006 Palma).
El que emet per a que consti i produeixi els efectes que es considerin oportuns.”
Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessat, mitjançant escrit de data 12 de maig/14, durant el període de 30DIES, amb dos intents de notificació i publicació al boib núm. 91 de data 05 de juliol/14, no havent presentat al·legacions ni documents de cap tipus.
Segons aquest fet es tracta d’una infracció greu en matèria de gestió de residus segons l’article 46.3.o) de la Llei de residus 22/2011, de 28 de juliol, on s’especifica que son infraccions greus “La comisión de alguna de las infracciones indicadas en el apartado 2 de infracciones muy graves cuando, por su escasa cuantía o entidad, no merezcan esta calificación”.
Davant la possibilitat de que els fets denunciats puguin constituir una infracció GREU conformement amb l’article 46.3.o) de la Llei de Residus 22/2011, així com la sanció per l’incompliment de l’article anterior segons l’article 47.b) de l’esmentada llei de residus per infraccions greus està entre 901€ i 45.000€. Aquesta Alcaldia en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent i l’article 49 de l’esmentada Llei de Residus, té a bé en dictar la següent:
RESOLUCIÓ
PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador contra l’empresa (dades personals ocultes) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, que en aquest cas, i segons els articles 46.3.o) i 47.b) de la llei 22/2011 de residus, seria una infracció greu i li podria correspondre una sanció de 901.- euros.
SEGON.- Comunicar al presumpte responsable de la present infracció de Medi Ambient a l’empresa (dades personals ocultes)(dades personals ocultes) que amb independència de la sanció que correspongui haurà de procedir a la reposició de la Via Pública al seu estat anterior, tot d’acord del que disposa l’article 54 de la Llei de Residus 22/2011.
TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposen l’article 105 de l’Ordenança Municipal de Protecció del Medi Ambient, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, l’empresa (dades personals ocultes)pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin .
QUART.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i a la Sra. Martina Llobera Genestar, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.
QUINT.- Indicar a l’empresa (dades personals ocultes)(dades personals ocultes) el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
SEXT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas l’empresa (dades personals ocultes), disposarà d’un termini de (30) trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.
Ho mana i signa el Sr. Batle D. Sebastiá Frau Serra. Donc fe. “
Així mateix de conformitat amb el que es disposa a l’article 8.4 del D. 14/1994 de 10 de febrer, s’adverteix a l’empresa(dades personals ocultes)(dades personals ocultes), que si no efectua al·legacions sobre el contingut de l’acord d’iniciació, abans transcrit, en el termini establert, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.
El que li comunico pel seu coneixement i compliment del mateix.Marratxí, 20 d’agost de 2014.”
Marratxí, 30 de setembre de 2014
El Batle,
Tomeu Oliver Palou