Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 18436
Exp 59-14 expedient medi ambient
Versió PDF
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el (dades personals ocultes)de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 1 de setembre de 2014 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle en data 01 de setembre de 2014, ha dictat resolució, la qual és del tenor literal següent :
“ ASSUMPTE: RESOLUCIÓ de l’expedient sancionador incoat contra el senyor (dades personals ocultes)per suposada infracció de medi ambient.
Atès que, el procediment sancionador incoat contra el (dades personals ocultes)per suposada infracció de medi ambient, referent a les molèsties per males olors provinents de la vivenda situada al carrer Felip II, núm. 13, s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 14 d’abril del 2014, el qual és del tenor literal següent:
“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT
Vist l’informe de la Zeladora municipal de data 05 de febrer/14, el qual es en part del tenor literal següent: “..Rebuda queixa telefònica referent a les molèsties per males olors provinents de la vivenda situada al carrer Felip II, 13, des Figueral, el dia 13 de gener de 2014 la zeladora que subscriu realitza visita d’inspecció. Es comprova que el pati de la vivenda esmentada no es troba en correctes condicions d’higiene i salubritat a causa de la presència de gran quantitat d’excrements de ca. S’observa un ca de raça Bòxer aparentment en correctes condicions sanitàries. Durant la visita es detecten males olors.
El que emet per a que consti i produeixi els efectes que es considerin oportuns...”
Atès que, per part de la Zeladora municipal s’ha pogut esbrinat que al domicili Felip II núm. 13 hi figura empadronat el senyor (dades personals ocultes)
Vist que, al senyor (dades personals ocultes)se li ha sol·licitat, mitjançant escrit de data 05 de febrer/14, extremar les precaucions, a fi de que cap veïnat es pugui sentir afectat per les molèsties i olors produïts pel seu ca.
La Zeladora municipal en data 08 d’abril/14 ha realitzat informe, el qual es en part del tenor literal següent: “..Rebudes vàries queixes de veïns referent a les molèsties per males olors provinents de la vivenda situada al carrer Felip II, 13, des Figueral, el dia 7 d’abril de 2014 la zeladora que subscriu realitza visita d’inspecció. Es comprova que el pati de la vivenda esmentada no es troba en correctes condicions d’higiene i salubritat a causa de la presència de gran quantitat d’excrements de ca, que es troben coberts per males herbes. S’observa un ca de raça Bòxer aparentment en correctes condicions sanitàries. Durant la visita es detecten olors molt desagradables.
El que emet per a que consti i produeixi els efectes que es considerin oportuns...”
Atès que, aquest fet suposa una vulneració de l’article 53 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, el qual estableix el següent: ”La possessió d’animals de companyia en vivendes urbanes sempre s’haurà de tenir en compte el següents factors: la higiene, pel que fa al seu allotjament; que no es produeixi cap situació de perill o incomoditat pels veïns o altres persones en general, o per el propi animal; i que no hagi cap risc sanitari”. Per tot això es podria considerar l’esmenta’t fet com una infracció lleu i es podria sancionar amb una multa de 60 a 300 euros conformement amb els articles 116.1.h) i 117 de la citada Ordenança municipal.
Aquesta Alcaldia en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent té a bé en dictar la següent:
PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador contra el (dades personals ocultes) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, que en aquest cas, i segons els articles 53, 116.1.h) i 117 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient seria una infracció lleu li podria correspondre una sanció de 150.€.
SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 105 de l’Ordenança municipal de Medi Ambient, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, el Sr. Vidal Garcia, pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establert als art. 10 i 11 d’aquesta normativa.
TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i a la Sra. Martina Llobera Genestar respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.
QUART.- Indicar al Sr. (dades personals ocultes)el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat el tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmenta’t Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el (dades personals ocultes)disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.
Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe.”
Atès que, l’esmenta’t decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.
Atès que, sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessat mitjançant escrit de data 14 d’abril/14 amb dos intents de notificació i publicació al boib núm. 82 de dia 17 de juny/14, no havent presentat cap documentació ni formulat cap tipus d’ al·legació.
Atès que, conformement amb el que disposa l’article 8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.
Atès que, els fets que es declaren provats, són constitutius de la infracció de medi ambient tipificada als articles 53, 116.1.h) i 117 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient.
Atès que, de l’esmentada infracció de medi ambient n’és responsable en concepte d’autor dels fets el senyor (dades personals ocultes), per haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.
Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.
Vistos els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent
1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient al (dades personals ocultes)referent a les molèsties per males olors provinents de la vivenda situada al carrer Felip II, 13, des Figueral
2.on.- Qualificar la referida infracció com a LLEU.
3.er.- Imposar una sanció de 150 euros al senyor (dades personals ocultes)com a responsable de la referida infracció de medi ambient transcrita al punt 1er.
4.è.- Aprovar la liquidació corresponent a l’esmenta’t punt 3er., per l’import total de 150 euros.
5.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.
6.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a Intervenció.
Conformement amb el que disposa l’article 89.3, de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmenta’t recurs s’entendrà desestimat si transcorres un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.
El que li comunico pel seu coneixement i efectes.
Ho mana i signa el Sr. Batle D.Tomeu Oliver Palou, donc fè. “”
D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.
El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 01 de setembre de 2014. Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors.
Forma de pagament de la sanció:
PAGAMENT.- L’import de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la efectiva, en el termini d’UN MES, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.
El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:
Marratxí, 10 d’octubre de 2014
El Batle,
Tomeu Oliver Palou