Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 18344
Notificació de la Resolució de Desistiment, de data 29 de setembre de 2014, per a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014
Versió PDF
Notificació de la Resolució de Desistiment, sol·licitada a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 10 de gener de 2014 per la qual es convoquen subvencions per a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014.
L’apartat 9.3 de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 10 de gener de 2014 per la qual es convoquen subvencions per a la mesura d’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 60.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
L’expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), en compliment del que disposa l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
El vicepresident del FOGAIBA, en data de 29 de setembre de 2014, signa la següent Resolució:
“RESOLUCIÓ DE DESISTIMENT REFERENT A LES SOL·LICITUDS D’AJUDA QUE FIGUREN A LA RELACIÓ ANNEXA DE LA LÍNIA D’AJUDA D’AUGMENT DEL VALOR AFEGIT CONVOCATÒRIA 2014.
Marc normatiu: Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 10 de gener de 2014 per la qual es convoquen subvencions destinades a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014. Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell de 20 de setembre de 2005 Reglament (CE) núm. 65/2011 de la Comissió de 27 de gener de 2011. Reglament (CE) núm. 1974/2006 de la Comissió de 15 de desembre de 2006. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Text refós de la Llei de subvencions (Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre). Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l’Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 4 de desembre de 2012, per la qual es modifica l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 18 de desembre de 2007 i s’aprova el Text refós de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2007-2013.
FETS
FONAMENTS DE DRET
El procediment seguit en la tramitació de l’expedient ha complit els tràmits establerts mitjançant les normes reguladores d’aquesta ajuda, establertes a Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 10 de gener de 2014 per la qual es convoquen subvencions destinades a l’augment del valor afegit dels productes agrícoles, corresponents a l’any 2014.
Atès el Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l’Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantía (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears; en virtut de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005 es disposa que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l’1 de gener de 2006.
D’acord a la Llei la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Per tot això, i d’acord a la Proposta emesa pel Cap de el servei d’ajudes al Desenvolupament Rural de 2 d’octubre de 2014:
RESOLC
PRIMER. Considerar desistida de l’ajuda sol·licitada; per la relació de persones que figuren a l’annex adjunt que comença amb (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)l i que en total son tres, relativa a la línia d’ajudes “Augment del valor afegit dels productes agrícoles”, per no haver presentat la documentació que se li havia requerit per tal de poder continuar amb la tramitació de l’ajuda.
SEGON. Declarar conclòs el procediment i procedir a l’arxiu de les actuacions de l’expedient de referència.
TERCER. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació al BOIB de la resolució, d’acord amb el que s’estableix en l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els articles 114 i 115 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener.
ANNEX
RELACIÓ D’EXPEDIENTS DESISTITS CONVOCATÒRIA 2014
|
Exp. |
SOL·LICITANT |
CIF/NIF |
Núm. Reg. Entrada |
Data Reg. Entrada |
Data-es aportació documentació |
Deficiències no esmenades * |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
22 |
(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes) |
(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes) |
234 |
14/02/2014 |
29/04/2014 |
D, E, H, L |
|
18 |
(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes) |
(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes) |
557 |
14/02/2014 |
19/05/2014 |
C, D, E2, G, H, M, N |
|
26 |
(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes) |
(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)(dades personals ocultes) |
241 |
13/02/2014 |
29/04/2014 |
C, D, E, F, H |
A) Si el sol·licitant és persona física: fotocòpia compulsada del DNI del sol·licitant i, si n’és el cas, s’ha d’adjuntar també fotocòpia compulsada del DNI del representant legal i document que acrediti aquesta representació.
B) Si el sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat, dels estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent i document que acrediti la representació amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud, juntament amb la còpia compulsada del DNI d’aquest representant.
C) Memòria agronòmica de la inversió que haurà d’incloure: antecedents, objecte, descripció detallada de les inversions i la seva repercussió en l’augment del valor afegit del producte, realització del procés productiu, capacitat de transformació i emmagatzematge, matèries primeres i productes finals, abans i després del projecte d’execució. En cas de realitzar obra major, s’ha de presentar juntament amb aquesta memòria una còpia del projecte bàsic amb pressupost detallat. En cas de nova instal·lació o si la inversió implica un canvi substancial, la memòria haurà d’estar signada per un tècnic competent (enginyer agrònom o agrícola). S’entendrà per canvi substancial: canvi d’activitats, ampliació de la superfície de les instal·lacions, modificacions en els processos elementals de fabricació o transformació (incloses les ampliacions de capacitats) i/o nova emissió de contaminants o impactes no prevists en el projecte autoritzat que suposin molèsties.
D) Descripció detallada i justificació del benefici econòmic de la inversió per als productors de matèries primeres agrícoles i ramaderes i la incidència en el sector agrari corresponent, d’acord amb la capacitat productiva/transformadora de l’empresa. S’ha d’adjuntar algun dels següents justificants: relació de proveïdors habituals, relacions contractuals a curt i mitjà termini, contractes homologats, compromisos i precompromisos d’adquisició/aportació de matèria primera, acords interprofessionals, declaracions d’interès efectuades per organitzacions professionals agràries, sindicats, organismes oficials, ajuntaments, etc., servei que l’empresa dóna a agricultors i ramaders
E) Estudi de viabilitat econòmica i financera de l’empresa i del projecte a realitzar. S’haurà d’acreditar que l’empresa no està en crisi, que els productes tenen sortides comercials al mercat i que la inversió millora el rendiment global de l’empresa.
e1) En cas d’empreses en funcionament, aquest estudi tindrà tres memòries i ha d’adjuntar una còpia dels dos darrers comptes anuals dipositats en el registre corresponent:
e1.1) Memòria explicativa que l’empresa no està en crisi, d’acord amb la definició que s’estableix a les Directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empreses en crisi.
e1.2) Memòria explicativa que la inversió millora el rendiment global de l’empresa amb el càlcul de la taxa interna de rendiment (TIR) del projecte d’inversió, detallant els cobraments i pagaments prevists. El TIR haurà de ser igual o superior al 5% per considerar que millora el rendiment.
e1.3) Memòria de les sortides comercials dels seus productes: anàlisi de mercat, objectiu comercial i previsió de vendes, d’acord amb la capacitat productiva, preus, distribució i comunicació. Cal especificar punts de venda actual i prevists.
e2)En cas d’empreses de nova creació, només s’ha d’aportar una memòria que descrigui almenys: Presentació de l’empresari/empresa: formació i experiència empresarial, ubicació de l’empresa. Situació inicial així com també les fites i objectius per al desenvolupament d’activitats. Definició del producte o servei: delimitació del negoci on l’empresa es vol instal·lar. Estudi de sortides comercials dels seus productes: anàlisi de mercat, objectiu comercial i previsió de vendes, preus, distribució i comunicació. Estudi econòmic i financer que demostri la viabilitat de l’empresa: fonts de finançament, pla de tresoreria i càlcul del TIR, detallant els cobraments i pagaments prevists.
F) En cas d’activitats relacionades amb la transformació o comercialització de productes ramaders, certificat o informe emès per un veterinari, que acrediti el compliment de les normes mínimes d’higiene i benestar dels animals establertes a la normativa europea, estatal i autonòmica.
G) Plànols en els quals hi figuri l’emplaçament i detall de les obres i situació dels equips i maquinària, abans i després de la inversió.
H) Pressupost d’obres amb detall de l’estat d’amidament i preus unitaris aplicats. Quan hi hagi maquinària s’haurà d’aportar pressupost confeccionat pels seus fabricants o instal·ladors autoritzats (factures proforma). S’han de presentar els tres pressuposts en el cas del que estableix l’apartat 4.6 de la Resolució de convocatòria.
I) En cas de compra d’edificis, certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial, i declaració jurada del venedor de si l’edifici ha obtingut una altra subvenció nacional o comunitària en els darrers deu anys.
J) Si n’és el cas, documentació justificativa del compliment d’algun dels criteris de puntuació establerts a l’apartat setè, punt 2, de la present Resolució.
K) Si escau, documentació justificativa del compliment d’alguns dels supòsits establerts a l’apartat 5.1 d’aquesta Resolució, d’increment de percentatge d’ajuda.
L) En el cas de les empreses no contemplades a l’article 2.1 de la Recomanació 2003/361/CE que tenguin menys de 750 empleats o un volum de negocis inferior a 200 milions d’euros, certificat d’auditor extern que determini de manera expressa les dades referents a nombre de treballadors, volum de negocis i balanç anual d’acord amb el que estableixen els articles 3,4, 5 i 6 de la Recomanació de la Comissió (20038361/CE), de 6 de maig de 2003, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses. Per a les microempreses, petites i mitjanes empreses, aquest certificat podrà esser exigit pel servei gestor en cas que es presentin dubtes sobre l’empresa: si es autònoma o està associada o vinculada a d’altres.
M)Llicència d’obres o declaració d’interès general si n’és del cas.
N) Manca apartats a la sol·licitud d'ajuda.
Palma, 06 d’octubre de 2014
El director gerent del FOGAIBA
Joan Simonet Pons