Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PRESIDÈNCIA, PLE, COMISSIÓ DE GOVERN I CONSELL EXECUTIU
Núm. 18172
Aprovació definitiva de la modificació dels articles 30, 32 i 33 del Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca
Versió PDF
El Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de dia 9 d’octubre de 2014, va adoptar l’acord següent:
«El Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de dia 12 de juny de 2014, va aprovar, inicialment, la modificació dels articles 30, 32 i 33 del Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca.
Aquest acord es va sotmetre a informació pública mitjançant la publicació en el en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 83, de dia 19 de juny de 2014, i en el tauler d’edictes sense que s’hagin formulat al·legacions.
De conformitat amb l’article 7 g) de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, es va trametre la modificació a l’Institut Balear de la Dona, que ha emès l’informe preceptiu i ha formulat una sèrie de recomanacions relatives a l’ús del llenguatge.
Per tot això, propòs que el Ple del Consell adopti els següents
ACORDS
Primer. Incloure les recomanacions de l’ús del llenguatge que ha formulat l’Institut Balear de la Dona.
Segon. Aprovar definitivament la modificació dels articles 30, 32 i 33 del Reglament orgànic, que resten amb el contingut següent:
Article 30. Estructura interna de cada departament
1. Els departaments, per exercir les funcions que tenen, es poden estructurar en:
a) Secretària tècnica.
b) Direccions insulars.
2. Les secretàries tècniques i les direccions insulars són òrgans directius que es creen, modifiquen o se suprimeixen per decret de la Presidència del Consell. Aquest decret i els relatius a la designació i el cessament de les persones titulars d’aquests òrgans es publiquen en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i es comuniquen al Ple en la primera sessió que té lloc.
3. Les persones titulars dels òrgans directius són nomenades lliurement per la Presidència, a proposta de la persona titular del departament, d’acord amb criteris de competència professional i experiència, sense que, ateses les funcions d’aquests òrgans, hagin de reunir la condició de personal funcionari.
No obstant l’anterior, el personal directiu ha de ser nomenat entre personal funcionari de carrera de l’Estat, de les comunitats autònomes, de les entitats locals o amb habilitació de caràcter nacional que pertanyi a cossos o escales classificades en el subgrup A1, quan, de conformitat amb els articles 32.e) i 33.h), se li atribueixi funcions especials i singulars que requereixin tenir aquella condició.
4. El personal directiu es troba subjecte:
a) A la responsabilitat professional, personal i directe per la gestió desenvolupada.
b) Al control i l’avaluació de la persona titular del departament.
c) Al deures que es regulen en l’article 6, apartats 1 i 4, d’aquest Reglament.
d) Al règim d’incompatibilitats establert en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions públiques i a la legislació sobre incompatibilitats dels alts càrrecs de la comunitat autònoma de les Illes Balears. També li són aplicables les limitacions a l’exercici d’activitats privades establertes en l’article 8 de la Llei 5/2006, de 10 d’abril, de regulació dels conflictes d’interessos dels membres del Govern i dels alts càrrecs de l’Administració General de l’Estat, en els termes en què s’estableix en l’article 75.8 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril.
Article 32. Atribucions de les direccions insulars
Els directors i directores insulars gestionen, sota l’autoritat del conseller executiu o de la consellera executiva, les àrees de funcionament homogènies del departament. Amb aquesta finalitat, els correspon:
a) Elaborar els programes d’actuació específics de la direcció insular.
b) Impulsar i supervisar les activitats que formen part de la gestió ordinària de l’òrgan directiu.
c) Vetlar pel bon funcionament dels serveis i les unitats dependents.
d) Representar el departament per delegació del conseller executiu o de la consellera executiva.
e) Les funcions especials i singulars que els pugui atribuir la Presidència mitjançant els decrets d’organització.
Article 33. Atribucions de les secretaries tècniques
Els secretaris tècnics i les secretàries tècniques gestionen, sota l’autoritat del conseller executiu o de la consellera executiva, els serveis comuns del departament Amb aquesta finalitat, els correspon:
a) Elaborar els programes de necessitats.
b) Assessorar en la presa de decisions.
c) Proposar mesures encaminades a la utilització eficient dels mitjans materials, econòmics i personals.
d) Promoure estudis per millorar el funcionament dels serveis comuns.
e) Tenir cura de les publicacions i editar els texts de les disposicions que afecten el departament.
f) Gestionar el registre intern i coordinar-se amb la persona responsable del registre general.
g) Dirigir i promoure l’elaboració d’estadístiques corresponent al departament.
h) Les funcions especials i singulars que els pugui atribuir la Presidència mitjançant els decrets d’organització.
Tercer. Ordenar la publicació del present acord i el text del Reglament al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra el present acord definitiu les persones interessades poden interposar el recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la publicació dels acords en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»
Palma, 16 d’octubre de 2014
El secretari general
Jeroni M. Mas Rigo
Per delegació de la presidenta,
Decret de dia 4 de setembre de 2012, BOIB núm. 147, de 9 d’octubre