Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 18227
Acord del Consell de Govern de dia 17 d’octubre de 2014 pel qual s’aprova el Pla d’ordenació de recursos humans del Servei de Salut pel qual el Servei de Pediatria de l’Hospital Comarcal d’Inca s’integra en el Servei de Pediatria de l’Hospital Universitari Son Espases

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la sessió del 6 d’octubre de 2014 es va negociar amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Sanitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el projecte de Pla d’ordenació de recursos humans pel qual el Servei de Pediatria de l’Hospital Comarcal d’Inca s’integra en el Servei de Pediatria de l’Hospital Universitari Son Espases, elaborat pel Servei de Salut de les Illes Balears i la Conselleria de Salut, amb l’assessorament i la coordinació de la Conselleria d’Administracions Públiques, d’acord amb les instruccions aprovades pel Consell de Govern.

Per això i en virtut dels articles 5.2.f i 6.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i del punt 1.a de la Resolució de correcció d’errades de la Resolució de la consellera d’Interior de 31 de març de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en el conseller de Salut i Consum i en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, el Consell de Govern, a proposta del conseller de Salut, en la sessió de dia 17 d’octubre de 2014, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Aprovar el Pla d’ordenació de recursos humans del Servei de Salut, que s’adjunta com a annex, pel qual el Servei de Pediatria de l’Hospital Comarcal d’Inca s’integra en el Servei de Pediatria de l’Hospital Universitari Son Espases.

Segon. Publicar aquest Acord i el seu annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entra en vigor l’endemà de la data de publicació.

Palma, 17 d’octubre de 2014

El secretari del Consell de Govern

Antonio Gómez Pérez

 

Annex

Pla d’ordenació de recursos humans pel qual s’integra el Servei de Pediatria de l’Hospital Comarcal d’Inca en el Servei de Pediatria de l’Hospital Universitari Son Espases

1.  Definició

1.1.  L’article 13.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (en endavant, EM), estableix el següent:

Els plans d’ordenació de recursos humans constitueixen l’instrument bàsic de planificació global d’aquests dins del servei de salut o en l’àmbit que aquests precisin. Han d’especificar els objectius que s’han d’aconseguir en matèria de personal i els efectius i l’estructura de recursos humans que es considerin adequats per complir els objectius. […]

1.2.  Per assolir els objectius prevists en un pla d’ordenació dels recursos humans (en endavant, PORH), el contingut s’ha d’articular utilitzant les mesures necessàries per aconseguir una estructura de recursos humans adequada i proporcionada, especialment pel que fa a aspectes com la quantificació dels recursos, la programació de l’accés, la mobilitat geogràfica i funcional i la promoció i la reclassificació professionals.

2.  Àmbit d’aplicació

2.1.  Objectiu. Aquest PORH integra el Servei de Pediatria de l’Hospital Comarcal d’Inca (en endavant, HCIN) en el Servei de Pediatria de l’Hospital Universitari Son Espases (en endavant, HUSE) a fi de mantenir i garantir la qualitat de l’assistència sanitària pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana, atesa la impossibilitat constatada d’aconseguir els facultatius especialistes d’àrea (en endavant, FEA) pediatres necessaris per ocupar les places vacants del Servei de Pediatria de la plantilla de l’HCIN que permetin mantenir-ne l’autonomia.

2.2.  Subjectiu. Aquest PORH afecta exclusivament els FEA de pediatria amb plaça en la plantilla de l’HCIN, que en aprovar la mobilitat per raó del servei deixen de formar part de la seva plantilla i passen a formar part de la plantilla autoritzada de l’HUSE. El PORH no afecta la resta del personal de la plantilla autoritzada de l’HCIN.

2.3.  Territorial. Una vegada aprovat el PORH, el Servei de Pediatria de l’HUSE —que atén la població infantil del Sector Sanitari de Ponent— també atendrà a l’HCIN la població infantil del Sector Sanitari de Tramuntana, amb la qual cosa es garanteix la presència física de FEA de pediatria de manera continuada cada dia i durant totes les hores de l’any a l’HCIN i es manté la qualitat de l’atenció sanitària pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana.

2.4.  Temporal. El PORH té efectes definitius i implica modificacions en les plantilles autoritzades, tant en la de l’HUSE —a la qual passen a pertànyer els FEA de pediatria afectats pel procediment de mobilitat per raó del servei— com en la de l’HCIN, les places del qual seran amortitzades.

3.  Fonaments legals

3.1.  Amb caràcter general, l’article 12.1 de l’EM estableix que la planificació dels recursos humans en els serveis de salut ha d’estar orientada al dimensionament, a la distribució, a l’estabilitat, al desenvolupament, a la formació i a la capacitació adequats per millorar la qualitat, l’eficàcia i l’eficiència dels serveis.

3.2.  En l’article 12.2 s’estableix que, en l’àmbit de cada servei de salut, cal adoptar les mesures necessàries —havent-les negociades prèviament en el si de la Mesa Sectorial de Sanitat— per aconseguir una planificació eficient de les necessitats de personal i de les situacions administratives derivades de la reassignació d’efectius, i també per programar periòdicament les convocatòries de selecció, promoció interna i mobilitat.

3.3.  Tal com s’ha indicat en el punt 1.1, l’article 13 de l’EM permet que un PORH se circumscrigui a l’àmbit que el mateix pla necessiti, que en aquest cas s’ha definit en el punt 2.

3.4.  En l’article 36 de l’EM es regula la mobilitat per raó del servei indicant que “el personal estatutari, amb la resolució motivada prèvia i amb les garanties que en cada cas es disposin, pot ser destinat a centres o unitats ubicats fora de l’àmbit previst en el seu nomenament d’acord amb el que estableixin les normes o els plans d’ordenació de recursos humans del seu servei de salut, negociats a les meses corresponents”.

3.5.  En l’article 64 i els següents de la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears, es configura el Servei de Salut de les Illes Balears com un ens públic de caràcter autònom, dotat de personalitat jurídica i patrimoni propis i amb plena capacitat per actuar en el compliment de les seves finalitats, al qual es confia la gestió dels serveis públics sanitaris de caràcter assistencial de les Illes Balears.

3.6.  A més, en l’article 69.2 de la Llei 5/2003 es designa el director general com a òrgan superior unipersonal de direcció del Servei de Salut. D’altra banda, a l’article 12.c del Decret 39/2006, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts del Servei de Salut, s’estableix entre les funcions del director general la d’exercir la direcció, l’administració i la gestió del personal de l’organisme. Per tant, li correspon proposar el PORH per negociar-lo a la Mesa Sectorial de Sanitat.

3.7.  D’acord amb la delegació de competències que s’estableix en el punt 2.b de la Resolució de correcció d’errors de la Resolució de la consellera d’Interior de 31 de març de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en el conseller de Salut i Consum i en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 60/2008, de 3 de maig), el director general del Servei de Salut és l’òrgan competent per resoldre els procediments de mobilitat per raó del servei, de conformitat amb l’article 37 de l’EM.

3.8.  D’altra banda, en l’article 12.3 de l’EM s’estableix que “els canvis en la distribució o necessitats de personal que derivin de reordenacions funcionals, organitzatives o assistencials s’han d’articular de conformitat amb les normes aplicables a cada servei de salut”. Per aquest motiu, de conformitat amb l’article 5.2.f de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els PORH han de ser aprovats pel Consell de Govern.

3.9.  La competència per aprovar i modificar les plantilles orgàniques del personal estatutari del Servei de Salut correspon al conseller competent en matèria de funció pública, tot i que es delega en el director general del Servei de Salut si la modificació no suposa un increment de despesa, en virtut del punt 2.f de la Resolució citada en el punt 3.7. En canvi, quan la modificació de la plantilla suposa un increment de la despesa, aleshores correspon aprovar-la a la conselleria competent en matèria de salut, a proposta del Consell de Direcció del Servei de Salut, de conformitat amb l’article 69.3.h de la Llei 5/2003.

3.10.  Pel que fa al procediment per elaborar o modificar les plantilles orgàniques de personal estatutari, cal dir que no està regulat per la normativa estatutària, per la qual cosa hi resulten aplicables les disposicions de la Llei 3/2007, aplicable supletòriament al personal estatutari en virtut de l’article 2.2 de l’EM, per la qual cosa cal tenir en compte que l’article 31 de la Llei 3/2007 estableix la participació de la representació dels empleats públics afectats quan es duguin a terme modificacions de la plantilla, d’acord amb les previsions establides en la legislació bàsica estatal.

3.11.  En l’article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant, EBEP), es determinen les matèries que han de ser objecte de negociació en els àmbits respectius amb les organitzacions sindicals quan les decisions de les administracions públiques que afecten les seves potestats d’autoorganització tenguin repercussions sobre les condicions de feina dels funcionaris públics. Per tant, una vegada negociat el PORH en el si de la Mesa Sectorial de Sanitat —que inclou la modificació de la plantilla orgànica autoritzada del Servei de Salut comprensiva dels llocs de treball presentada pel director general del Servei de Salut i aprovat aquest PORH pel Consell de Govern—, s’entén que hi ha prou motivació perquè l’òrgan competent dicti la resolució per modificar-la.

3.12.  Una vegada aprovat el PORH que integrarà el Servei de Pediatria de l’HCIN en el Servei de Pediatria de l’HUSE i quan —per mitjà del procediment de mobilitat per raó del servei— les places de FEA de pediatria de l’HCIN passin a formar part de la plantilla orgànica autoritzada de l’HUSE, el director general del Servei de Salut modificarà ambdues plantilles i notificarà per mitjà d’una resolució nominal a cada una de les persones afectades la data d’efectes de la mobilitat per raó del servei, en virtut del punt 2.b de la Resolució citada en el punt 3.7 i de conformitat amb les prescripcions de l’article 37 de la Llei 55/2003.

4.  Justificació del PORH

4.1.  Antecedents

4.1.1.  Situació del Servei de Pediatria de l’HCIN el febrer de 2014

Des del febrer de 2014 fins ara, la plantilla del Servei de Pediatria de l’HCIN consta de vuit FEA de pediatria, dos dels quals estan exempts de cobrir guàrdies perquè tenen més de 55 anys i compleixen la resta de requisits necessaris per obtenir l’exempció. Actualment, un d’aquests dos FEA ha estat baixa per jubilació i l’altre continua exempt de cobrir guàrdies.

El Servei de Salut de les Illes Balears —que té la missió i el deure de proveir els serveis sanitaris per satisfer les necessitats de salut de la població (en aquest cas, infantil)—, atesa la insostenible manca de FEA de pediatria disponibles per ocupar les places vacants en la plantilla del Servei de Pediatria de l’HCIN, va dictar el febrer de 2014 mesures de caràcter urgent per permetre que FEA de pediatria de la plantilla del Servei de Pediatria de l’HUSE cobrissin de manera voluntària i temporal guàrdies de pediatria a l’HCIN, a fi de garantir la prestació de l’atenció pediàtrica especialitzada. El desplaçament de professionals de l’HUSE va estar, doncs, justificat per l’absència d’efectius en la plantilla de l’HCIN. En conseqüència, el febrer de 2014, el 20 % de les guàrdies de presència física de l’HCIN varen ser cobertes per FEA de pediatria de la plantilla del Servei de Pediatria de l’HUSE.

No obstant això, aquesta mesura conjuntural necessita cobertura normativa a fi que es pugui exigir als FEA de pediatria del Servei de Pediatria de l’HUSE que es desplacin a l’HCIN, si es considera necessari, per a l’atenció de la població infantil del Sector Sanitari de Tramuntana, ja que actualment ho fan a títol individual i amb caràcter voluntari.

4.1.2.  El 29 d’abril de 2014 varen augmentar les dificultats per cobrir les guàrdies de presència física del Servei de Pediatria de l’HCIN a causa de la falta de pediatres disponibles per ocupar les places vacants de la plantilla.

Des d’aquell moment, el director general del Servei de Salut i el director assistencial varen cercar solucions a la falta de FEA de pediatria disponibles i es varen reunir amb els serveis de pediatria de totes les gerències de Mallorca per obtenir la col·laboració de FEA de pediatria per tal de cobrir de guàrdies a l’HCIN.

A més, el mes de maig de 2014 va quedar vacant el lloc de cap del Servei de Pediatria de l’HCIN.

4.1.3.  A començaments de juny es va constatar que es continuava sense disposar de FEA de pediatria per cobrir les places vacants de la plantilla de l’HCIN. Fins i tot es va acudir al Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) a sol·licitud del director gerent de l’HCIN, però va certificar que no disposava dels professionals esmentats inscrits en les seves llistes de desocupació.

4.1.4.  Atès que dos FEA de pediatria de l’HCIN varen renunciar als seus nomenaments a causa d’un canvi de residència fora de Mallorca, la Direcció Assistencial del Servei de Salut es va reunir el 26 de maig de 2014 amb els caps dels serveis de Pediatria dels hospitals públics de Mallorca (HUSE, Hospital Son Llàtzer, Hospital de Manacor i HCIN) per cercar solucions. El resultat va ser que, llevat de l’HUSE, no es varen obtenir altres FEA de pediatria voluntaris per cobrir guàrdies a l’HCIN.

En aquells moments, el director gerent de l’HCIN informa que només estan cobertes cinc de les vuit places de què consta la plantilla del Servei de Pediatria, i que no s’han pogut cobrir les tres vacants ja que no hi ha disponibilitat de FEA de pediatria.

4.1.5.  Des del juny de 2014, atesa la dificultat de disposar de FEA de pediatria per cobrir guàrdies a l’HCIN, els FEA de pediatria del Servei de Pediatria de l’HUSE han continuat desplaçant-se a l’HCIN, amb la qual cosa han arribat a cobrir el 77 % de les guàrdies de presència física de pediatres de l’HCIN, que ascendeix a un total de 22 guàrdies al mes (és a dir, 416 hores de guàrdia al mes).

4.1.6.  Cal afegir-hi que, atesa la falta de FEA de pediatria disponibles, el mes de juny es varen haver de suspendre durant tres dies les consultes externes de pediatria de l’HCIN i derivar-les a l’HUSE.

4.1.7.  En resum, la situació del Servei de Pediatria de l’HCIN i de les seves vuit places de plantilla és la següent el mes setembre de 2014:

  • No disposa de cap del Servei de Pediatria, les funcions del qual assumeix temporalment el director mèdic.
  • Un FEA de pediatria està exempt de cobrir guàrdies.
  • Hi ha quatre places vacants en la plantilla a causa de la falta de disponibilitat de FEA de pediatria per ocupar-les.
  • Només disposa de quatre FEA de pediatria per atendre les necessitats assistencials en la jornada ordinària i de tres FEA de pediatria per cobrir la jornada complementària (guàrdies de presència física).

Les parts signants d’aquest acord volen deixar constància que, malgrat la falta de FEA de pediatria a l’HCIN durant aquest temps, aquest Hospital sempre ha comptat amb la professionalitat i la dedicació dels FEA de pediatria de l’HCIN i de l’HUSE, que han col·laborat estretament per mantenir i garantir una atenció pediàtrica adequada al Sector Sanitari de Tramuntana.

4.1.8.  Per tant, s’implementa aquest PORH per solucionar la greu situació del Servei de Pediatria de l’HCIN, provocada per la falta de FEA disponibles per cobrir les vacants.

Cal tenir en compte que els FEA de pediatria del Servei de Pediatria de l’HUSE que acudeixen a l’HCIN per atendre a la població infantil del Sector Sanitari de Tramuntana cobreixen les guàrdies de manera voluntària, ja que actualment no hi ha cap norma que els hi obligui, per la qual cosa cal prendre mesures ràpidament per evitar que en un moment determinat puguin canviar de determinació i això provoqui la necessitat de prendre mesures d’emergència per mantenir l’assistència especialitzada pediàtrica al Sector Sanitari de Tramuntana.

4.2.  Justificacions organitzatives

4.2.1.  Per seguretat jurídica, atesa la impossibilitat de mantenir l’autonomia del Servei de Pediatria de l’HCIN, és necessària una regulació que integri els FEA de pediatria de l’HCIN en la plantilla del Servei de Pediatria de l’HUSE i que aquest assumeixi l’obligació legal del Servei de Salut de prestar atenció sanitària pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana.

Aquesta opció és la que respon millor a les necessitats assistencials, ja que en integrar —per mitjà d’un procediment de mobilitat per raó del servei— els FEA de pediatria de l’HCIN en el Servei de Pediatria de l’HUSE aquest comptaria amb 60 places de FEA de pediatria en la seva plantilla autoritzada, cosa que permetria al cap del Servei de Pediatria dur a terme les accions següents:

  • Coordinar els FEA de pediatria per satisfer les necessitats assistencials pediàtriques d’ambdós sectors sanitaris (Ponent i Tramuntana).
  • Dissenyar la programació assistencial dels FEA de pediatria durant la jornada ordinària (a les unitats de pediatria, a les consultes i a urgències) i durant la jornada complementària (guàrdies).
  • Planificar l’activitat formativa i de recerca.
  • Donar una resposta assistencial àgil en els casos imprevists (amb una evident millora en la gestió diària del Servei), la qual cosa sens dubte redundaria en benefici de l’atenció sanitària especialitzada pediàtrica en el Sector Sanitari de Tramuntana.

4.2.2.  Per poder dur a terme el canvi organitzatiu cal integrar el Servei de Pediatria de l’HCIN en el Servei de Pediatria de l’HUSE i declarar la mobilitat per raó del servei, per mitjà de la qual els FEA de pediatria de l’HCIN passarien a formar part de la plantilla de la Gerència de l’HUSE i s’integrarien en el seu Servei de Pediatria. Tal com s’ha reiterat en diverses ocasions, aquesta necessitat organitzativa deriva de la falta de FEA de pediatria disponibles per ocupar les places vacants de la plantilla del Servei de Pediatria de l’HCIN, cosa que li impedeix complir autònomament la funció de prestar una adequada atenció sanitària pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana.

4.2.3.  L’adscripció de les places de FEA de pediatria a la Gerència de l’HUSE per mitjà d’un procediment de mobilitat per raó del servei —el Servei de Pediatria del qual assumiria l’atenció sanitària pediàtrica especialitzada del Sector Sanitari de Tramuntana— en garantiria la continuïtat i milloraria la qualitat d’aquesta atenció a la població infantil del Sector Sanitari de Tramuntana.

4.2.4.  El PORH és l’eina per posar fi a les mesures temporals urgents adoptades pel Servei de Salut —amb la col·laboració del Servei de Pediatria de l’HUSE— implementades el mes de febrer de 2014 per cobrir les necessitats assistencials del Servei de Pediatria de l’HCIN, que han anat creixent d’aleshores ençà.

4.2.5.  Des de la data en què els FEA de pediatria de l’HCIN s’adscriguin a la plantilla autoritzada de la Gerència de l’HUSE quedaran integrats en el seu Servei de Pediatria, que assumirà també l’atenció pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana, la qual es continuarà prestant a les dependències de l’HCIN. D’altra banda, el director gerent de l’HUSE —en virtut del Decret 39/2006— és l’òrgan competent en la gestió de l’assistència sanitària, l’organització de l’activitat assistencial i l’organització dels torns de treball. Per tant, els FEA de pediatria del Servei de Pediatria de l’HUSE prestaran l’atenció pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana de la manera següent:

a)  Durant la jornada ordinària

Durant el matí, els facultatius cobriran les urgències que corresponguin al Servei de Pediatria, la planta d’Hospitalització, la de Neonatologia (assistència als nounats, planta de neonatologia amb nounats sans i patològics) i les Consultes Externes de les diferents especialitats.

En assumir l’atenció pediàtrica el Servei de Pediatria de l’HUSE, això permetrà als usuaris del Sector Sanitari de Tramuntana accedir a un nombre més gran d’especialitats pediàtriques sense haver de desplaçar-se a l’HUSE. Tots els pediatres del Servei de Pediatria de l’HUSE s’han de coordinar per garantir una assistència sanitària pediàtrica eficient i de qualitat, tant a l’HUSE com a l’HCIN.

b)  Un facultatiu donarà suport els capvespres (de 15 a 22 hores) del dilluns al divendres (no festius).

c)  La resta de les necessitats d’atenció pediàtrica especia­litzada del Sector Sanitari de Tramuntana serà atesa a l’HCIN pels facultatius de la plantilla del Servei de Pediatria de l’HUSE, que cobrirà les guàrdies de presència física: de 17 hores els dies feiners (mitjançant un pediatre i el suport esmentat de l’altre facultatiu els horabaixes) i de 24 hores el dissabte, el diumenge i els dies festius (mitjançant un pediatre de guàrdia que comptarà amb el suport d’un segon pediatre de guàrdia durant 14 hores, tot i que podrà ser de 24 hores depenent de les necessitats assistencials i la disponibilitat de pediatres per cobrir la guàrdia).

4.3.  Efectes del PORH sobre el nombre total de places de la plantilla autoritzada del Servei de Salut

Una vegada integrat el Servei de Pediatria de l’HCIN en el Servei de Pediatria de l’HUSE i duit a terme el procediment de mobilitat per raó del servei de les places ocupades per personal estatutari fix de la categoria de FEA de pediatria, el PORH suposa l’amortització d’aquestes en la plantilla de l’HCIN, juntament amb les tres places vacants de FEA de pediatria no ocupades.

4.4.  Justificació per raons econòmiques

El PORH no s’implementa en cap cas per motius econòmics; no obstant això, tendrà un petit impacte reductor del cost en integrar el Servei de Pediatria de l’HCIN i amortitzar-ne el lloc de cap del Servei de Pediatria, la qual cosa ajudarà a assolir l’objectiu de reducció del dèficit públic en la situació actual de contracció econòmica generalitzada.

5.  Objectius del PORH

5.1.  Objectius generals

5.1.1.  L’objectiu fonamental és garantir l’atenció sanitària pediàtrica al Sector Sanitari de Tramuntana, a fi de complir el mandat constitucional que garanteix el dret a l’atenció sanitària, que està regulat en la legislació estatal i autonòmica sobre la matèria i desplegat per mitjà dels decrets que estableixen la cartera de serveis del sistema nacional de salut.

5.1.2.  L’ús dels mitjans que permetin obtenir la màxima eficiència i la major sostenibilitat del sistema és un objectiu amb el qual es pretén fomentar l’optimització dels recursos assistencials i amb el qual posar al servei dels òrgans gestors les eines que facilitin la consecució de l’ús òptim dels recursos disponibles.

5.1.3.  Aquest PORH millora la coordinació dels dispositius d’atenció pediàtrica dels sectors sanitaris de Ponent i de Tramuntana i facilita l’aproximació dels FEA especialistes de subespecialitats pediàtriques a la població infantil del Sector Sanitari de Tramuntana, amb la qual cosa es redueix la necessitat de desplaçar-se a l’HUSE per accedir a aquestes subespecialitats. La millora del nivell de la qualitat de l’atenció sanitària del servei prestat té com a finalitat certificar que l’atenció sanitària es presta amb els estàndards de qualitat requerits i esperats per la ciutadania.

5.1.4.  L’orientació dels professionals és un objectiu destinat a potenciar la millora de la formació dels professionals del Servei de Salut a fi d’adequar-la a les noves necessitats de l’entorn. En aquest cas concret, formar part del Servei de Pediatria de l’HUSE permetrà als FEA de pediatria als quals s’haurà aplicat el procediment de mobilitat per raó del servei accedir a un volum i a un flux de la informació més grans i més bons i disposar d’eines que facilitaran l’accés a la formació de matèries relacionades amb la seva especialitat.

5.1.5.  Amb l’objectiu de recerca, desenvolupament i innovació es pretén integrar el Servei de Pediatria de l’HUSE en el model de recerca basat en la innovació, que promou la translació i la transferència dels resultats de la recerca per aplicar-los en benefici del sistema (de la ciència, dels usuaris i del personal del Servei de Salut).

5.2.  Objectius específics

5.2.1.  Donar una solució definitiva a la manca de FEA de pediatria al Servei de Pediatria de la plantilla de l’HCIN, a fi d’evitar els continus vaivens de la seva plantilla, la qual cosa li ha impedit prestar de manera autònoma l’atenció sanitària pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana.

5.2.2.  Mantenir l’atenció sanitària pediàtrica de tal manera que no suposi molèsties i desplaçaments als usuaris del Sector Sanitari de Tramuntana, que continuarà acudint a l’HCIN per ser-hi atesos.

5.2.3.  Integrar el Servei de Pediatria de l’HCIN en el Servei de Pediatria de l’HUSE i aprovar el procediment de mobilitat per raó del servei dels FEA de pediatria de l’HCIN, que passaran a formar part de la plantilla autoritzada de la Gerència de l’HUSE i els integrarà en el seu Servei de Pediatria.

5.2.4.  Necessitat de modificar les plantilles orgàniques autoritzades de les gerències afectades.

5.2.5.  Assumpció de l’atenció sanitària pediàtrica del Sector Sanitari de Tramuntana a càrrec del Servei de Pediatria de l’HUSE.

5.2.6.  Mantenir les condicions econòmiques dels FEA de pediatria que, a causa del procediment de mobilitat per raó del servei, passaran a formar part de la plantilla autoritzada de la Gerència de l’HUSE.

 

6.  Procediment

Per complir els objectius prevists, una vegada negociat amb la part social en el si de la Mesa Sectorial de Sanitat s’aprova dur a terme per mitjà del PORH les actuacions administratives següents:

a)  Integrar el Servei de Pediatria de l’HCIN en el Servei de Pediatria de l’HUSE, tot indicant que la data d’efectes de la integració ha de coincidir amb la data en què el Servei de Pediatria de l’HUSE assumeixi a l’HCIN l’atenció sanitària pediàtrica especialitzada al Sector Sanitari de Tramuntana.

b)  Dictar la resolució del director general del Servei de Salut per la qual es declaren, d’una banda, la mobilitat per raó del servei dels FEA de pediatria de la plantilla autoritzada de l’HCIN —que junt amb les places vacants de FEA de pediatria passen a formar part de la plantilla autoritzada de la Gerència de l’HUSE— i, d’altra banda, l’amortització de les places del Servei de Pediatria de l’HCIN, tant de les vacants com d’aquelles que són l’objecte del procediment de mobilitat per raó del servei.

c)  Dictar la resolució del director general del Servei de Salut per la qual es notifica individualment a cada un dels FEA de pediatria que ocupa una plaça fixa a la Gerència de l’HCIN que està afectat pel procediment de mobilitat per raó del servei i se li indica la data d’efectes en la qual passarà a formar part de la plantilla autoritzada de la Gerència de l’HUSE, amb dependència orgànica i funcional del Servei de Pediatria de l’HUSE.

7.  Vigència

Aquest pla té efectes a partir de l’endemà d’haver estat publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 6 d’octubre de 2014

Per l’Administració

El director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis