Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 18146
Aprovació del procediment i les condicions generals per a l’atorgament d’autoritzacions als ajuntaments de Mallorca per a l’ús temporal dels inflables dels que disposa la Direcció Insular d’Esports
Versió PDF
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 9 d’octubre de 2014, ha adoptat, entre d’altres, el següent acord:
«Primer.- Aprovar el procediment i les condicions generals per a l’atorgament d’autoritzacions als ajuntaments de Mallorca per a l’ús temporal dels inflables dels que disposa la Direcció Insular d’Esports, que s’annexa a aquest acord.
Segon.- Aprovar el model de resolució individual d’autorització per a l’ús temporal dels inflables dels que disposa la Direcció Insular d’Esports
Tercer.- Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. »
Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament, el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació.
b) El recurs de reposició potestatiu davant el Ple, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. Contra la desestimació expressa d’aquest recurs de reposició, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs de reposició.
Si ha transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Palma, 30 de juliol de 2014
El secretari general
Jeroni M. Mas Rigo
Annex
Procediment i les condicions generals per a l’atorgament d’autoritzacions als ajuntaments de Mallorca per a l’ús temporal dels inflables dels que disposa la Direcció Insular d’Esports
1. Sol·licitud
Els ajuntaments poden presentar les sol·licituds d’ús de l’inflable en un termini d’entre 30 dies (màxim) i 15 dies (mínim) naturals abans de la data per a la qual s’hagi de menester l’inflable.
Aquesta sol·licitud es dirigirà a la Direcció Insular d’Esports del Consell de Mallorca.
La Direcció Insular d’Esports disposarà d’un model de sol·licitud amb l’objecte de facilitar la tramitació de l’expedient.
El contingut de la sol·licitud expressarà com a mínim:
· Nom i NIF de la persona que representa a l’ajuntament i justificació de dita representació.
· NIF i dades de contacte de l’Ajuntament i de les persones responsables designades per al trasllat i utilització de l’inflable cedit.
· Determinació de l’inflable pel qual es sol·licita l’ús.
· Dates per a les quals es sol·licita l’ús de l’inflable.
Els ajuntaments hauran de presentar una sol·licitud cada vegada que sol·licitin un inflable.
2. Resolució del procediment
En funció de la possibilitat de cedir l’inflable es dictarà resolució per la qual autoritzarà o denegarà l’ús temporal.
La resolució d’autorització es dictarà i comunicarà amb anterioritat a la cessió material de l’inflable.
3. Règim de concurrència de sol·licituds
L’autorització d’ús dels inflables està condicionada a que en les dates per a les quals es sol·liciti la Direcció Insular d’Esports no hagi de menester l’inflable en qüestió.
Així mateix, l’autorització d’ús dels inflables està condicionada a que no s’hagi autoritzat amb anterioritat a altre ajuntament per al seu ús a les dates sol·licitades.
En el cas de que no s’hagués autoritzat l’ús d’un inflable a cap ajuntament i el Consell rebés dues o més sol·licituds coincidents en l’inflable i el temps, es resoldran per ordre de presentació d’aquestes.
4. Règim de l’autorització
1. L’autorització d’ús tindrà una durada màxima de 5 dies naturals. El període de l’autorització serà el comprès entre el dia que l’ajuntament ve a cercar l’inflable i el dia en que el retorna.
2. Les autoritzacions no són transmissibles ni prorrogables.
3. Les autoritzacions podran ser revocades unilateralment pel Consell de Mallorca en qualsevol moment per raons d’interès públic, sense generar dret a indemnització, quan resultin incompatibles amb les condiciones generals aprovades amb posterioritat, produeixin danys en el domini públic, impedeixin la seva utilització per activitats de major interès públic o menyscabin l’ús general.
4. L’autorització d’ús dels inflables serà gratuïta.
5. No s’exigirà garantia per l’ús dels inflables.
6. L’Ajuntament, durant el període en el que disposi de la possessió de l’inflable, assumeix al seu càrrec qualsevol responsabilitat que se’n pugui derivar, així com el pagament de tota classe d’indemnitzacions per danys i perjudicis que es derivin en motiu de l’ús dels béns propietat del Consell de Mallorca, tant si es produeixen sobre els béns mateixos, com si s’ocasionen a tercers en general, exonerant expressament al Consell de Mallorca de qualsevol responsabilitat que es pugui derivar de l’ús del castell inflable durant el període d’ús autoritzat.
Així mateix, si l’inflable es romp durant el període en que l’Ajuntament disposi de la possessió d’aquest, i sempre que sigui com a conseqüència de l’ús incorrecte de l’inflable (no pel desgast normal pel seu ús), l’entitat municipal es farà càrrec de les despeses de la reparació o substitució de l’inflable.
7. L’ajuntament haurà de disposar de les corresponents pòlisses d’assegurança de responsabilitat civil i patrimonial, i de cobertura sanitària que cobriran els possibles danys que puguin derivar-se de la utilització dels inflables. Aquestes assegurances han de cobrir tots els riscs derivats de l’activitat i per un import suficient, a judici de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, a cada sinistre.
Aquestes pòlisses s’hauran de presentar abans de la recollida de l’inflable. En el cas que no es presenti l’assegurança s’entendrà revocada l’autorització.
8. Els ajuntaments assumeixen les despeses de conservació i manteniment, imposts, taxes i altres tributs, així com el compromís d’utilitzar el bé segons la seva naturalesa i retornar-lo en la situació en que el rep.
9. Els ajuntaments es comprometen a obtenir prèviament a costa seva totes les llicencies i permisos que requereixi l’ús del be o l’activitat a realitzar sobre aquest.
10. El Consell disposa de la facultat d’inspeccionar el be objecte de l’autorització per a garantir que aquest s’empra es d’acord amb els termes de l’autorització.
11. Són causes de revocació de les autoritzacions:
a. La impossibilitat material de cedir l’inflable.
b. La impossibilitat de dur a terme l’activitat per a la qual l’ajuntament sol·licita l’autorització d’us de l’inflable.
c. La manca de presentació de les pòlisses d’assegurances detallades en el punt 4.7.
d. Quan es considerin insuficients, a criteri de la Viepresidència de cultura, Patrimoni i Esports, les pòlisses d’assegurances detallades en el punt 4.7.
e. La revocació unilateral de l’autorització per part del Consell de Mallorca en els supòsits prevists en el apartat 4 de l’article 92 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques.
12. Les autoritzacions atorgades s’extingeixen per les causes següents:
a. Per la finalització del seu termini.
b. Per mutu acord entre les parts.
c. Per renuncia de l’ajuntament.
d. Per la realització d’activitats no contemplades en l’autorització de cessió o exposades en la sol·licitud, o que siguin contraries a la norma de Procediment i les condicions generals per a l’atorgament d’autoritzacions als ajuntaments de Mallorca per a l’ús temporal dels inflables aprovada pel Ple del Consell de Mallorca.
e. Per necessitat motivada de ús de l‘inflable per a la prestació d’altres serveis públics que l’hagin de menester.
Les extincions del dret d’autorització no generen dret a indemnització.
5. Normes sobre la recollida i l’ús dels inflables
1. Els ajuntaments s’encarregaran de recollir i retornar l’inflable a la hora i dia assenyalats a la resolució d’autorització al Poliesportiu Sant Ferran o lloc que es designi. Les despeses derivades del trasllat de l’inflable aniran a càrrec de l’ajuntament.
S’emplenarà un acta d’entrega i una altra de devolució de l’inflable, a la qual es reflectiran totes les circumstàncies rellevants per a qualsevol de les parts.
2. L’Ajuntament es compromet a muntar l’inflable d’acord amb les indicacions donades pel personal del Consell de Mallorca. Les despeses derivades del muntatge de l’inflable aniran a càrrec de l’ajuntament.
3. L’Ajuntament aportarà el personal necessari per vigilar, controlar i supervisar els nins i nines que utilitzin l’inflable. Les despeses derivades d’aquest personal aniran a càrrec de l’ajuntament.
4. L’ajuntament assumirà el cost econòmic derivat dels possibles desperfectes que sofreixin els inflables del Consell de Mallorca pel seu mal ús.
5. L’ajuntament comunicarà al Consell de Mallorca el més aviat possible qualsevol incidència que sofreixi el castell inflable.