Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 18004
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria per a la creació d’un borsí extraordinari d’Intèrpret Informador/a

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 14.216 de 19 d’agost de 2014, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar proves selectives per a la constitució d’un borsí extraordinari de INTÈRPRET INFORMADOR/A per a nomenaments interins pel sistema de concurs oposició lliure. Les places estan enquadrades dins l’Escala Administració especial, serveis especials, comeses especials.

SEGON.- La Regidoria de Funció Pública i Govern Interior ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents corresponents del tribunal que portarà a terme la valoració de la present convocatòria. La resolució esmentada s’ha de publicar en el tauler d’anuncis virtual i, a efecte informatiu, en el web www.palma.es.

TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.

BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA COBERTURA DE PLACES INTERINAMENT

ESCALA: Administració Especial, Su­bescala Serveis Especials, classe personal de comeses especials.

GRUP: C, subgrup C1

REQUISITS  DELS  ASPIRANTS:

  • Estar en possessió del títol de Batxillerat o equivalent.
  • Estar en possessió del títol de Coneixements elementals de català (certificat B2).

PROCEDIMENT:  Concurs-oposició per cobrir places de intèrpret informador/a

QUALIFICACIONS:  Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per president o presidenta i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un Secretari que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

DRETS D’EXAMEN: 15,91 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.

PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ

FASE D’OPOSICIÓ

EXERCICI ÚNIC

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la redacció d’un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els dos que proposi el tribunal, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de tres hores. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 15 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar-lo.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

Les funcions pròpies de la plaça convocada i sobre les que versarà la prova seran les següents:

  • Tasques de gestió cultural i organització d’esdeveniments (difusió, producció i col·laboració en la coordinació)
  • Informació i visites guiades per als visitants del castell de Bellver amb nivell de català B2
  • Tasques de traducció oral i escrita (nivell A2)

FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors ni als expedients personals dels aspirants.

L’acreditació dels serveis prestats a l’Ajuntament de Palma o reconeguts per aquest, serà realitzada d’ofici pel tribunal en base a les dades que figurin en els arxius i bases de dades d’aquesta Corporació.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

  • Haver superat algun exercici a proves selectives corresponents a la mateixa plaça que es convoca o de superior categoria de la mateixa escala, a qualsevol administració pública, durant els dos darrers anys. Aquest apartat es puntuarà amb un 30%.
  • Experiència professional realitzant funcions similars a la de la plaça convocada a l’administració pública. 40%
  • Titulacions acadèmiques diferents a l’exigida per a la plaça. 10%
  • Formació específica i relacionada amb el lloc de feina. 10%
  • Coneixements de llengua catalana superiors als exigits a la convocatòria. Aquest apartat es puntuarà amb un 10%.

La puntuació es valorarà d’acord amb els següents criteris

- Superació proves selectives

Per cada exercici superat dins un mateix procés selectiu de la mateixa plaça, s’atorgarà 0,50 punts. Per cada exercici superat dins un mateix procés selectiu de places del subgrup A1 de titulació de l’escala d’administració especial, especialitat en tècnics de formació o equivalent, s’atorgarà 0,25 punts. S’exceptuarà, en qualsevol cas, als efectes d’aquesta puntuació, la prova relativa a coneixements de català.

La puntuació màxima és de 3 punts.

- Experiència professional

Per cada any o fracció superior a 6 mesos de serveis prestats a l’Administració Pública en treballs relacionats amb la plaça que es convoca, 0,50 punts.

La puntuació màxima és de 4 punts.

- Cursos de formació

La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.

Es valoren en tots els casos els següents:

  • cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques (IV AFCAP i anteriors)
  • cursos realitzats pel mateix Ajuntament, tant del seu propi Pla de formació com del de formació contínua
  • cursos d’informàtica
  • cursos en  matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals
  • cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions
  • cursos en matèria d’igualtat
  • cursos en matèria de qualitat
  • cursos homologats en matèria sindical
  • màsters, postgraus, especialistes, i altra formació pròpia diferent de les titulacions oficials, impartits per les universitats

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.

No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.

Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

  • L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb                    0,01 punts
  • L’hora d’assistència es valora amb                                          0,005 punts

La puntuació màxima és d’1 punt.

- Titulacions acadèmiques oficials

Es valora a partir de la segona titulació de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 0,75 punts.

Es valora a partir de la primera diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent, d’una branca diferent a la llicenciatura acreditada com a requisit: 0,50 punts.

Es valora el curs de capacitació d’aptitud pedagògica. 0,25 punts

La puntuació màxima és d’1 punt.

- Coneixement de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:

  • Coneixements mitjans (certificat C1): 0,50 punts.
  • Coneixements superiors (certificat C2): 0,75 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

La puntuació màxima és d’1 punt.

Total puntuació fase de concurs: 10 punts.

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 13 d’octubre de 2014

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)

Juan García Lliteras