Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 18002
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria per cobrir per promoció interna una plaça d’Encarregat/ada Conservació Llums
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 17.503 de 13 d’octubre de 2014, va acordar el següent:
PRIMER.- Convocar concurs oposició per cobrir una plaça d’ENCARREGAT/ADA CONSERVACIÓ LLUMS, vacant a la plantilla de funcionaris d’aquest Ajuntament i inclosa a l’oferta d’ocupació per promoció interna de l’any 2010. Aquesta plaça està enquadrada a l’Escala d’Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe Personal d'oficis Grup C, Subgrup C1.
SEGON.- Nomenar el tribunal que avaluarà aquesta convocatòria, la constitució del qual serà la següent:
PRESIDENT: Designat per la Corporació:
Titular: Juan Company Pujadas
Suplent: Antonio Rego Salado
VOCALS:
- Primer: Designat per sorteig:
Titular: Miquel Pou De La Parte
Suplent: Lorenzo Llinas Suau
- Segon: Designat per sorteig:
Titular: Jose Mulet Llobera
Suplent: Antonia Pons Covas
- Tercer: Designat per sorteig:
Titular: Maria Goretti Mascaro Hernando
Suplent: Bernardo Serra Llobera
- Quart: Designat per sorteig:
Titular: Bartolomé Amengual Oliver
Suplent: Inmaculada Gascón López
SECRETÀRIA: Designada per la Corporació:
Titular: Fernanda Abadal Pomar
Suplent: Miguel Gil Torrens
El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.
BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER A PROMOCIÓ INTERNA D’UNA PLAÇA D’ENCARREGAT/ADA CONSERVACIÓ LLUMS
Escala: Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe: Personal d'oficis.
Grup: C, Subgrup: C1.
Requisits: Per prendre part a aquesta convocatòria serà necessari:
a) Ser personal funcionari de carrera o personal laboral fixe d'aquest Ajuntament i ocupar en propietat una plaça d’oficial d’oficis.
b) Dur, com a mínim, dos anys de servei actiu a l’Ajuntament de Palma com a oficial d’oficis. Es computarà a aquests efectes l'antiguitat com a personal laboral als esmentats càrrecs a aquest Ajuntament.
c) Complir amb qualsevol dels requisits següents:
Procediment de selecció: Concurs Oposició per a promoció interna.
Qualificacions: Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
Composició del tribunal qualificador: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, designats per la Corporació per sorteig d’entre personal funcionari de carrera en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un Secretari o secretària que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot.
El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Categoria del Tribunal: Segona
Drets d'examen: 15,91 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini de presentació d’instàncies.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.
PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ
El concurs oposició constarà de dues parts.
FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds, s’hauran de presentar dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de l’Ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:
a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.
b) L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.
c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.
d) Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. Serveis prestats en altres administracions com a personal funcionari, expedit per l’administració corresponent, amb l’expressió de la data d’inici i d’acabament, el cos, l’escala o l’especialitat.
e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes al Tribunal sobre la procedència de valorar-los.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació.
1).- Valoració dels llocs ocupats: Puntuació màxima 4,40.
1.1 - Per serveis prestats a aquest Ajuntament o a qualsevol altre Administració Pública en el Grup AP –Agrupacions professionals- (anterior Grup E), Grup C Subgrup C1, Grup A Subgrup A1 i A2, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,20 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 1 punt.
1.2 - Per serveis prestats a aquest Ajuntament o a qualsevol altre Administració Pública en el Grup C, Subgrup C2 o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,40 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 1,40 punts.
1.3.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altre Administració Pública, en els Subgrups A1, A2 o C1, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,30 punts per any o fracció superior a 6 mesos, amb un màxim de 2 punts.
Es computaran els serveis prestats amb caràcter interí reconeguts d’acord amb la Llei 70/78, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l’Administració Pública.
No es valoraran els nomenaments provisionals. Els períodes de temps prestats amb aquest caràcter es valoraran com a serveis prestats a la categoria anterior que tenia el funcionari abans del nomenament provisional. Tampoc es valoraran les comissions de serveis ni qualsevol altra forma de nomenament provisional. Els períodes de temps prestats amb aquest caràcter es valoraran com a serveis prestats a la categoria anterior que tenia el funcionari abans d’aquests nomenaments.
2).- Antiguitat: Per serveis prestats a l’administració pública, puntuació màxima 2,40 punts:
- Els primers cinc anys........... 0,10 punts per any
- Dels sis als deu anys............. 0,20 punts per any
- A partir dels onze anys...........0,40 punts per any
Es computaran els serveis prestats amb caràcter previ reconeguts d’acord amb la llei 70/78, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l’Administració Pública.
No es tindran en compte les fraccions de temps inferiors a un any.
3).- Cursos de formació i perfeccionament: Puntuació màxima: 3 punts.
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.
Es valoren en tots els casos els següents:
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.
No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.
Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb 0,02 punts
L’hora d’assistència es valora amb 0,01 punts
4).- Idiomes: Puntuació màxima 2,70 punts.
4.1.- Coneixement de la llengua catalana. Puntuació màxima: 2 punts. Es valoraran les següents titulacions:
- Les expedides per l’EBAP, a partir de 1994.
- Les recollides en el Decret 80/2004, de 10 de setembre, de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura, (BOIB número 132, de 21-09-2004), sobre avaluació i certificació de coneixements de català.
- Les de l’Estudi G. Lul·lià expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.
La puntuació d’aquest apartat serà la següent:
Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura i Joventut.
4.2.- Coneixement de llengües estrangeres. Puntuació màxima: 0,70 punts.
Altres certificats del Marc comú europeu considerats equivalents que es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes:
|
Anglès |
Puntuació |
|
|---|---|---|
|
A1 |
|
0,05 |
|
A2 |
Certificat de nivell bàsic EOI KET (Key English Test). Cambridge University ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,10 |
|
B1 |
Certificat de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) PET (Preliminary English Test). Cambridge University ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,20 |
|
B2 |
Certificat de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud) Diplomat universitari especialista llengua anglesa (mestre o altres) FCE (First Certificate in English). Cambridge University ISE II (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,30 |
|
C1 |
CAE (Certificate in Advanced English). Cambridge University ISE III (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,40 |
|
C2 |
Llicenciat en filologia anglesa Llicenciat en traducció i interpretació: llengua anglesa CPE (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University ISE IV (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,50 |
|
Francès |
Puntuació |
|
|
A1 |
DELF (diplôme d’études en langue française) A1 |
0,05 |
|
A2 |
Títol de nivell Elemental EOI DELF A2 |
0,10 |
|
B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) DELF B1 |
0,20 |
|
B2 |
Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud) Diplomat universitari especialista llengua francesa (mestre o altres) DELF B2 |
0,30 |
|
C1 |
DALF (diplôme approfondi de langue française) C1 |
0,40 |
|
C2 |
Llicenciat en filologia francesa Llicenciat en traducció i interpretació: llengua francesa DALF C2 |
0,50 |
|
Alemany |
Puntuació |
|
|---|---|---|
|
A1 |
Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1 Start Deutsch 1 |
0,05 |
|
A2 |
Títol de nivell elemental EOI Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2 Start Deutsch 2 |
0,10 |
|
B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1 Zertifikat Deutsch |
0,20 |
|
B2 |
Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud) Diplomat universitari especialista llengua alemanya (mestre o altres) Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2 Goethe-Zertifikat B2 Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3 |
0,30 |
|
C1 |
Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 2 (DSH-2) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C1 Goethe-Zertifikat C1 Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP) |
0,40 |
|
C2 |
Llicenciat en filologia alemanya Llicenciat en traducció i interpretació: llengua alemanya Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2 Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS) Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP) |
0,50 |
Els títols de l’Estudi G. Lul·lià tan tols es valoraran els expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.
Els títols o certificacions expedits per altres centres oficials es puntuaran per cursos complets.
En cas de presentar més d’un títol o certificació del mateix idioma tan sols es valorarà el de major puntuació.
5).- Titulacions acadèmiques: Puntuació màxima 1 punt.
RELACIONADES amb el lloc de feina
5.1 Llicenciat ............................................ 1 punt
5.2 Diplomat Universitari o Títol Mitjà.... 0,90 punts
5.3 Tècnic superior ................................... 0,80 "
5.4 Tècnic .................................................. 0,70 "
NO RELACIONADES amb el lloc de feina
5.1 Llicenciat ............................................ 0,40 punts
5.2 Diplomat Universitari o Títol Mitjà.... 0,30 "
5.3 Batxiller, BUP, o Tècnic Superior no relacionat amb el lloc de feina.. 0,20 "
5.4 Tècnic.................................................. 0,10 "
No es valorarà la Diplomatura si es té la Llicenciatura de la mateixa especialitat. Tampoc es valorarà el Batxiller o equivalent, si es té alguna de les titulacions anteriors i així successivament.
FASE D’OPOSICIÓ
Consistirà en la realització de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.
PRIMER EXERCICI
L’exercici consistirà en contestar a un qüestionari de preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals únicament una d’elles serà la correcta. L’exercici constarà de 60 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals 20 preguntes correspondran a la part comuna i 40 preguntes a la part específica.
Les respostes errònies descomptaran a raó de 1/3 part del valor d’una resposta correcta. Les preguntes no contestades no descomptaran. El temps màxim per a la realització d’aquest exercici serà de 90 minuts.
La qualificació d’aquest exercici serà de 0 a 10 punts. Seran eliminades aquelles persones que no obtinguin 5 punts.
En el exercici que es proposi a les persones aspirants, s’hi inclouran 5 preguntes més de reserva (2 del temari comú i 3 del temari específic), que substituiran, respectant l’ordre corresponent, a aquelles preguntes que el tribunal acordi anul·lar per defecte de forma o fruit d’al·legacions.
SEGON EXERCICI
Consistirà en un exercici de caràcter teòric-pràctic a determinar pel Tribunal, relacionat amb les funcions pròpies de la plaça a cobrir.
Es divideix en tres parts. La primera i segona part els candidats hauran d’escriure la resolució d’un supòsit pràctic, a proposta del tribunal. La qualificació de cadascuna d’aquestes proves serà de 0 a 3 punts i fins a un total de 6 punts per la suma de les dues primeres proves. Seran eliminats aquells candidats que no obtinguin un mínim de 3 punts de la suma total de la puntuació de les dues parts.
La tercera part correspondrà la realització de una prova pràctica relacionada amb les tasques de la plaça, proposades pel Tribunal.
En aquest exercici s’avaluarà l’aplicació dels coneixements teòrics i la preparació dels aspirants en relació al lloc de treball a cobrir.
El Tribunal determinarà el contingut i les condicions de forma, estructura, valoració i temps de la part pràctica de l’exercici que hauran de ser comunicats als aspirants abans de l’inici del exercici. A la prova eminentment pràctica hauran de contemplar com a mínim els criteris de: preparació material realització prova, compliment de normes de riscos laborals, ús de les eines adequades per a la pràctica, qualitat pràctica realitzada, correcta emmagatzematge eines i sobrant de material, etc.
En el cas que la prova pràctica consisteixi en realitzar algun tipus de treball del qual pugui quedar constància enregistrada (fotogràfica, vídeo, etc.), els enregistraments obtinguts de l’exercici de cada aspirant s’hauran d’incorporar en el corresponent expedient administratiu. La qualificació d’aquesta prova serà de 0 a 4 punts. Seran eliminats aquells candidats que no obtinguin un mínim de 2 punts a la prova
El sistema per determinar la nota de cada prova consistirà en que cada membre del tribunal puntuarà d’acord amb els criteris de valoració inicialment establerts a cada un dels aspirants. En el cas que a les notes atorgades pels membres del tribunal hi hagi una diferència superior als tres punts, s’eliminaran la nota més alta i més baixa (només una d’elles si hi hagués coincidència) i la suma d’elles se dividirà pel número restant de notes. El resultat serà la qualificació definitiva de la prova.
La qualificació global d’aquest exercici serà de 0 a 10 punts que serà la suma de cadascuna de les proves d’aquest exercici en el cas de que no hagin estat eliminats.
Temari primer exercici
PART COMUNA
1. L’organització territorial de l’Estat espanyol.
2. El Municipi. El terme municipal. La població. L’empadronament.
3. Administració electrònica: Drets dels ciutadans; concepte de seu electrònica; els registres electrònics.
4. Ordenances i reglaments de les entitats locals.
5. Bens de les entitats locals.
6. Tipus de contractes del sector públic.
7. El Servei públic a l’àmbit local. Formes de gestió dels serveis públics.
8. Organigrama de l'Ajuntament de Palma. Ubicació de centres. Serveis i dependències municipals.
9. Manual de qualitat del Sistema de qualitat de l’Ajuntament de Palma: presentació, objecte, abast i estructura funcional.
10. Llei 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte i àmbit de la llei. El principi d’igualtat a l’ocupació pública.
PART ESPECÍFICA
1. Replanteig d’instal·lacions. Interpretació de planells i esquemes elèctrics.
2. Electricitat: conceptes bàsics.
3. Electricitat: glossari i definicions.
4. Càlculs i medicions a una instal·lació elèctrica.
5. Instal·lacions de climatització i calefacció.
6. Instal·lacions d’enllumenament públic.
7. Instal·lacions elèctriques habituals als edificis municipals.
8. Electricitat, el transport elèctric: conductors, aïllants i canalitzacions.
9. Electricitat: Eines i estris de manteniment elèctric.
10. Avaries i reparacions bàsiques elèctriques.
11. Instal·lacions elèctriques d'alta tensió, concepte i tipus.
12. Instal·lacions elèctriques de baixa tensió, concepte i tipus.
13. Instal·lacions d'enllaç en els edificis: escomeses, caixes generals de protecció, línia general d'alimentació, derivacions individuals comptadors i dispositius generals de comandament i protecció.
14. Instal·lacions interiors: prescripcions generals, sistemes d’instal·lació, tubs i canals protectors, protecció d'instal·lacions i protecció contra contactes directes i indirectes.
15. Il·luminació: Característiques de les làmpades, components i tipus de les llums, elements de l'enllumenat.
16. Instal·lacions d'enllumenat exterior.
17. Estalvi d'energia en il·luminació.
18. Tipus d'avaries i reparacions.
19. Organització del treball en equip.
20. Mesures de seguretat i salut laboral en el treball a tenir en compte per l’encarregat de conservació de llums.
21. Concepte i utilització dels equips de protecció individual en el lloc de feina específic de conservació de llums. Prevenció en la manipulació manual de càrregues. El treball a la via pública.
22. Emergències. Protecció d'incendis, el foc. Senyalització, mitjans d'extinció i actuació personal en cas d'incendi i evacuació d'edificis.
23. Manteniment d'instal·lacions.
24. Ofimàtica Bàsica.
25. Telecomunicacions i Equips informàtics: Identificació de components, connexió elèctrica i interconnexió. Cablejat estructurat. Xarxa de veu i dades. Telefònica. Centrals i terminals telefònics. Connexió i posada en marxa.
Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 13 d’octubre de 2014
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)
Juan García Lliteras