Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE POLLENÇA
Núm. 17883
Bases específiques per cobrir la plaça de serveis tècnics per a la Residència Social de Sant Domingo (personal laboral)
Versió PDF
Aprovades pel Consell Rector del Patronat de la Residència Social de Santo Domingo, en sessió d’1 d’octubre de 2014, es fan públiques als efectes corresponents les següents:
BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR LA PLAÇA DE SERVEIS TÈCNICS PER A LA RESIDÈNCIA SOCIAL DE SANT DOMINGO (PERSONAL LABORAL)
1.- Naturalesa i característiques
Vinculació: personal laboral fix
Torn: lliure
Una plaça de Serveis Tècnics
Nivell: IV
Jornada partida amb disponibilitat horària.
S’estableix un període de prova pel termini d’un mes.
2.- Requisits dels aspirants
A més de complir els requisits establerts a les bases generals, s’hauran de complir els següents:
- Titulació exigida: graduat escolar, graduat en educació secundària o equivalent.
- Coneixements de català: nivell A2. En el cas que no es disposi del certificat, els aspirants -abans del desenvolupament de l’oposició- hauran d’efectuar una prova equivalent.
- Drets d’examen: 21’04 EUR.
- Ser espanyol o ciutadà d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats en els quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la llei estatal que regula aquesta matèria, amb excepció de les places per a les quals a les bases específiques es limiti l'accés als aspirants de nacionalitat espanyola.
En virtut de la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre de reforma de la LO 4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i del RD 864/2001 del reglament d’execució, tenen dret d’accés a l’administració pública com a personal laboral els estrangers residents legalment a Espanya.
- Carnet de conduir B
3.- Tasques
1.- Manteniment/reparació d’edificis:
- Tasques bàsiques de picapedrer i pintura d’edificis.
- Reparació de desperfectes, cruis i treballs simples de picapedrer.
- Reparacions bàsiques de l’enrajolat.
- Pintura sobre diferents superfícies i amb diferents tipus de pintura.
2.- Manteniment de fusteria:
- Substitució de portes, finestres i vidres.
- Reparació i substitució de sistemes de tancament de portes i finestres.
- Ribotejar, serrar i fregar amb paper de vidre per a un ajustament perfecte de portes i finestres.
- Elaboració de diferents tipus d’empalmaments per reparar la fusta i tasques de pintat i envernissat.
3.- Manteniment de fontaneria:
- Tasques de reparació i substitució de grifons o claus de tall, vàlvules i radiadors.
- Substitució d’aparells sanitaris senzills.
- Localització i reparació d’avaries senzilles en aparells i canonades de les instal·lacions de fontaneria i calefacció.
4.-Manteniment d’electricitat:
- Identificació i manipulació dels quadres elèctrics de maniobra (enllumenat, força, calefacció...) per a la connexió/desconnexió de diferents instal·lacions.
- Verificació de l’estat dels diferents elements de les instal·lacions elèctriques i realització del manteniment preventiu i de reparació i/o la seva substitució, així com substitució de làmpades i altres elements senzills.
5.- Manteniment de jardineria:
- Treballs de jardineria més habituals en el manteniment i conservació de jardins d’edificis. Coneixement de les principals malalties de les plantes i solucions.
6.-Control de les empreses privades que han de realitzar algun tipus de manteniment més específic dins l’edifici.
7.- Verificació de l’estat dels elements de tancament, seguretat i accés a les instal·lacions i gestió de l’obertura i tancament dels locals; encarregar-se de l’emmagatzemament de les claus i dels manuals d’ús de les instal·lacions.
8.- Manteniment de les instal·lacions de climatització.
9.- Prevenció i control de legionel·la.
10.- Altres tasques de manteniment de la Residència.
4.- Composició del tribunal qualificador
El tribunal qualificador estarà constituït per:
President: serà designat pel batle-president de l’organisme autònom de la Residència.
Vocals: quatre vocals, de la mateixa categoria a la plaça convocada o superior, designats d’entre el personal laboral fix i funcionaris de carrera, que seran elegits per sorteig, i un tècnic especialista.
Secretari: el de la Corporació o funcionari en qui delegui.
Es designaran titulars i suplents.
Dos representants sindicals designats pel comitè d’empresa de l’Ajuntament hi assistiran amb veu però sense vot per tal de vetllar per la transparència del procés.
El tribunal podrà disposar que s’incorporin assessors especialistes a totes o a alguna de les proves.
5.- Sistema selectiu: concurs - oposició
Fase d’oposició: 30 punts
Primer exercici: de caràcter obligatori i eliminatori. Puntuació: 15 punts. Es considerarà superat si s’obté al menys el 50% de la puntuació.
Consistirà en dur a terme una prova pràctica plantejada pel tribunal relacionada amb les tasques a desenvolupar al lloc de feina, indicades a la Base Tercera, durant un temps màxim de 90 minuts.
Segon exercici: de caràcter obligatori i eliminatori. Puntuació: 15 punts. Es considerarà superat si s’obté al menys el 50% de la puntuació.
Consistirà en respondre, durant un temps màxim de 40 minuts, una sèrie de preguntes sobre el següent temari general:
1.- La Constitució espanyola de 1978. Principis Generals. Els drets i els deures fonamentals.
2.- L’administració pública: administració de l’Estat, administració autonòmica i administració local.
3.- El personal al servei de l’administració local: personal funcionari i personal laboral. Drets i deures, incompatibilitats i règim disciplinari.
4.- El municipi: concepte i elements; territori i població.
5.- Coneixements del terme municipal de Pollença
6.- Residència Social de Sant Domingo. Funcionament i normes.
7.- Nocions bàsiques de seguretat i higiene en el treball. Obligacions dels treballadors en matèria de riscs.
Fase de concurs, amb un màxim de 10 punts
Es valorarà:
Experiència professional.................................... amb un màxim de 7 punts
- Experiència a l’administració pública: 0,5 punts per semestre de feina d’oficial de manteniment o oficial primera brigada similar a l’Ajuntament de Pollença o a una altra administració.
- Experiència professional en llocs similars a empreses privades: 0,375 per semestre d’oficial primera brigada d’obres o similar, de la mateixa categoria.
Per poder valorar un semestre de feina hauran de ser períodes consecutius de sis mesos o més, sense que es puguin acumular períodes inferiors als efectes d’arribar al mínim.
Formació............................................................................màxim 3 punts
- Formació superior a l’exigida relacionada amb la feina per un cicle formatiu de grau mitjà, amb un màxim d’1 punt.
- Formació no reglada, amb un màxim de 2 punts.
Cursos de formació i perfeccionament impartits per centres oficials, administracions públiques i centres de formació contínua de les administracions, directament relacionats amb les funcions pròpies del lloc de treball convocat; es valorarà de la forma següent:
|
Hores del curs |
Puntuació |
|
10 hores |
0.250 |
|
15 ‘ |
0.375 |
|
20 ‘ |
0.500 |
|
25 ‘ |
0.625 |
|
30 ‘ |
0.750 |
|
35 ‘ |
0.875 |
|
40 ‘ |
1 |
|
45 ‘ |
1.125 |
|
50 ‘ |
1.250 |
Els cursos que no especifiquin les hores o que siguin inferiors a 10 hores es valoraran igual que els de 10 hores. Els cursos amb un durada superior a 50 hores es puntuaran seguint la mateixa proporció, sempre en múltiples de 5 hores.
L’assistència als cursos s’haurà d’acreditar amb un certificat compulsat del títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi impartit el curs, amb indicació de les matèries tractades.
Es valorarà la participació a cursos, jornades i seminaris que tenguin relació directa amb les funcions corresponents a la plaça.
- Disposar de formació en prevenció i control de legionel·la: 1 punt.
Els mèrits s’hauran d’acreditar mitjançant la documentació a presentar juntament amb la instància.
6.- Constitució de la Borsa d’Interins
Les persones aspirants que superin almenys el primer exercici de la fase d’oposició constituiran una borsa per cobrir possibles baixes, o per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal interí segons el que preveu l’article 10 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic, i l’article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears.
Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida de la propera convocatòria de les places vacants. En altre cas, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació del llistat definitiu.
El personal que sigui contractat com a personal laboral interí cessarà en les seves funcions una vegada es cobreixi la plaça definitivament en una propera convocatòria o en el moment en què retorni el seu titular.
Pollença, 13 d’octubre de 2014
El President del Consell Rector del Patronat de la Residència
Bartomeu Cifre Ochogavía