Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 17517
Departament de Sanitat: notificació auto jutjat entrada en domomicili exp.5/13V
Versió PDF
Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació a la persona que a continuació es relaciona, pel present Edicte se li notifica en relació a l’expedient que es tramita al Negociat de Sanitat i Consum, relativa a la neteja i sanejament d’un immoble ubicat al carrer Pou nº 9 bxs, d’aquesta Ciutat, ha dictat la següent:
‘INTERLOCUTÒRIA 263/2014
Palma, 22 de juliol de 2014
Jutgessa: Núria Ramos Magem
FETS
Primer. En data 14 de febrer de 2014, l’Ajuntament de Palma sol·licita al Jutjat contenciós administratiu de Palma l’autorització per a l’entrada al domicili situat al carrer Pou núm.9 de Palma per tal d’eliminar anomalies sanitaries.
Segons.- En data 16 d’abril de 2014, mitjançant una diligència d’ordenació, es va admetre a tràmit la sol·licitud.
Tercer.-Una vegada efectuats els tràmits legals, no s’han presentat al·legacions per cap interessat i s’ha de dictar aquesta resolució.
FONAMENTS JURÍDICS
Primer.- l’article 95 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú ( d’ara endavant, LRJ) disposa que: ‘les administracions públiques, per mitjà dels seus òrgans competents en cada cas, poden procedir, amb l’advertència prèvia, a l’execució forçosa dels actes administratius, llevat dels supòsits en què se suspengui l’execució d’acord amb la llei, o quan la Constitució o la llei exigeixin la intervenció dels tribunals’.
L’article 8.6, primer paràgraf de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa disposa que: ‘També coneixen els jutjats contenciosos administratius de les autoritzacions per a l’entrada en domicilis i altres llocs l’accés als quals requereixi el consentiment del titular, sempre que això sigui procedent per a l’execució forçosa d’actes de l’Administració pública. En relació a aquests preceptes, el Tribunal Constitucional ha manifestat...’el otorgamiento de esta clase de autorizaciones no puede efectuarse sin llevar a cabo ningún tipo de control, pues si así se hiciera no cumplirían la función de garantizar el derecho a la inviolabilidad del domicilio que constitucionalmente les corresponde. Por esta razón este Tribunal ha sostenido que, en estos supuestos, el Juez debe comprobar, por una parte, que el interesado es el titular del domicilio en el que se autoriza la entrada, que el acto cuya ejecución se pretende tiene una apariencia de legalidad, que la entrada en el domicilio es necesaria para aquélla y que, en su caso, la misma se lleve a cabo de tal modo que no se produzcan más limitaciones al derecho que consagra el art. 18.2 CE que las estrictamente necesarias para la ejecución del acto 76/1992, de 14 de mayo, F.3.a; 50/1995, de 23 de febrero, F.5; 171/1997, de 14 de octubre, F.3; 69/1999, de 26 de abril; 136/2000, de 29 de mayo, FF.3 y 4). Junto a estas exigencias, este Tribunal ha señalado también que han de precisarse los aspectos temporales de la entrada, pues no puede quedar a la discrecionalidad unilateral de la Administración el tiempo de su duración (STC 50/1995, de 23 de febrerim F.7). Tales cautelas tienen como finalidad asegurar que no se restringe de modo innecesario el derecho a la inviolabilidad del domicilio, evitando un sacrificio desproporcionado de este derecho (SSTC 50/1995, de 23 de febrero, F.7; 69/1999, de 26 de abril, F.4). Por ello las exigencias en cada supyesto dependerán de las circunstancias que concurran, pues, como se señala en la STC 69/1999, de 29 de abril, F.4, los requisitos de detalle formulados a propósito de casos concretos pueden no resultar precisos en otros supuestos en los que las circunstancias sean diferentes.
En definitiva, ha de concluirse que, desde la perspectiva constitucional, la resolución judicial por la que se autoriza la entrada en un domicilio se encontrará debidamente motiviada y, consecuentemente, cumplirá la función de garantía de la inviolabilidad del domicilio que le corresponde, si a través de ella puede comprobarse que se ha autorizado la entrada tras efectuar una ponderación de los distintos derechos e intereses que pueden verse afectados y adoptando las cautelas precisas para que la limitación del derecho fundamental que la misma implica se efectúe del modo menos restrictivo posible’.
Segon. L’Ajuntament de Palma, mitjançant decret de la batlia de data 27 de juny de 2013, ordenà l’execucó subsidiària de la neteja i sanejament del immoble ubicat al carrer Pou 9 baixos pel cas de què en el termini de 15 dies no s’efectués pel propietari d’aquest.
Els interessats no han formulat al·legacions.
Per tal de què l’Ajuntament de Palma pugui dur a terme les feines que li corresponen i, concretament, la protecció de la salubritat pública (article 25.2 h) de la Llei de bases de règim local), autoritzo l’entrada a l’immoble situat al carrer Pou baixos d’aqueta ciutat del personal de l’Ajuntament o que aquest designi per tal de que duguin a terme les tasques de sanejament ordenades.
Aquesta entrada s’haurà de realitzar de la manera que provoqui la menor pertorbació al titular de l’immoble, entre les 9:00h i les 20.00h i en un termini de 3 mesos des que rebi la notificació d’aquesta resolució l’Ajuntament.
PART DISPOSITIVA
Autoritzo l’entrada a l’immoble situat al carrer Pou núm.9 baixos per l’Ajuntament de Palma, que es realitzarà d’acord amb el fonament jurídic segon d’aquesta resolució.
Les tasques de neteja s’hauran de realitzar en un període màxim de 3 mesos des de la notificació d’aquesta resolució a l’Ajuntament pel personal que designi l’Ajuntament de Montuiri i a les hores compreses entre les 9.00 i les 20.00h.
Les operacions que es realitzin per tal d’executar aquesta interlocutoria es faran constar documentalment, també les incidències que sorgeixin com a conseqüència, i es remetrà l’informe a aquest Jutjat en el termini de quinze dies següents a la realització dels treballs.
Aquesta interlocutòria té una vigència de tres mesos des del següent al de la notificació.
Notifiqueu aquesta resolució a les parts i informeu-les que s’hi pot interpolar un recurs d’apel·lació en el termini de 15 dies.
Així ho mano i ho signo. La secretària en dóna fe.
El que es fa públic, en compliment del que estableix, l’article 35 i els apartats 3r i 4rt. de l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i l’article 194 del R.D. 2568/86, de 28 de novembre, del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
L’esmentat Edicte es publica a petició del Jutjat Contenciós Administratiu nº 1.
Palma, 3 d’octubre del 2014
La cap de Departament
Rosa Llinás Bosch