Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 16874
Acord del Consell de Govern de 26 de setembre de 2014 pel qual es ratifica l’acord de dissolució i liquidació del Consorci Parc de les Estacions
Versió PDF
En data 15 d’octubre de 1997, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca i l’Ajuntament de Palma signaren un conveni per a la creació del Consorci Parc de les Estacions.
En data 28 d’octubre de 1997 (BOIB núm. 134) es varen aprovar els Estatuts del Consorci Parc de les Estacions, l’objecte del qual era la transformació urbanística de la parcel·la en què estava ubicada l’anterior estació de trens de la plaça d’Espanya en un espai en què, harmònicament, havien de coexistir els usos ferroviaris i de transport per carretera, d’una banda, i els usos corresponents a zona verda o parc públic, amb equipaments socials o sense, i aparcament subterrani, d’altra banda.
Un dels mitjans per fer possible aquest objectiu fou, de conformitat amb el que disposava la lletra c de l’article 10 dels Estatuts, la possibilitat de formalitzar operacions de crèdit.
Els membres nats del Consorci Parc de les Estacions són la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca i l’Ajuntament de Palma. Actualment, aquest Consorci està adscrit a la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.
La disposició addicional vuitena de la Llei 9/2011, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2012, autoritza el Consell de Govern perquè, amb caràcter general, faci totes les actuacions que calguin a fi de racionalitzar i reduir el conjunt d’ens instrumentals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per mitjà de les operacions de reestructuració que resultin de les previsions a què fa referència la disposició transitòria primera de la Llei 7/2010, incloses les transformacions, les extincions, les fusions i les integracions, en tot o en part, en altres ens instrumentals o en l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Amb la finalitat de racionalitzar el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma, el Consell de Govern, en la sessió de 21 de setembre de 2012 (BOIB núm. 140, de 25 de setembre de 2012) va acordar la creació del Consorci d’Infraestructures de les Illes Balears mitjançant la fusió, entre d’altres, del Consorci Parc de les Estacions.
En el punt quart de l’Acord s’estableix per als supòsits de no adopció de l’acord de dissolució per integració en el nou consorci que l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pugui dur a terme les actuacions que corresponguin per separar-se del consorci afectat.
En l’actualitat, aquest Consorci ha complert l’objectiu pel qual es va crear, motiu pel qual la Junta Rectora del Consorci va aprovar, en la sessió de 28 de novembre de 2012, l’acord d’iniciar la tramitació oportuna per a la seva liquidació i dissolució.
Igualment, va acordar, entre altres assumptes, que el deute financer del Consorci s’imputàs a cada ens consorciat, en els termes que el tram autonòmic del préstec subscrit amb La Caixa-Dexia anirien a càrrec de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la resta o tram municipal del mateix préstec, a càrrec de l’Ajuntament de Palma.
L’article 18 dels Estatuts del Consorci preveu que per a la dissolució i liquidació d’aquest es requerirà la ratificació per part de les entitats fundadores.
En la sessió extraordinària de 22 de juliol de 2014, la Junta Rectora del Consorci Parc de les Estacions aprovà l’acord que es transcriu a continuació i que ha estat ratificat pel Ple de l’Ajuntament de Palma en la sessió ordinària de dia 31 de juliol de 2014 i publicat en el BOIB núm. 105 de 5 d’agost de 2014. L’acord és el següent:
1r. Ratificar la definitiva dissolució i liquidació del Consorci Parc de les Estacions.
2n. Aprovar el Balanç de liquidació del Consorci Parc de les Estacions, a data 31 de desembre de 2013 per un import de 61.926,05 euros (seixanta-un mil nou-cents vint-i-sis euros amb cinc cèntims), segons el següent detall:
|
ACTIU |
PASSIU |
||||
|
(57) |
Tresoreria |
61.926,05 |
(100) |
Patrimoni |
51.112,79 |
|
|
|
|
(120) |
Resultats exercicis anteriors |
10.935,73 |
|
|
|
|
(129) |
Resultats de l’exercici |
-122,47 |
|
|
|
61.926,05 |
|
|
61.926,05 |
3r. Aprovar la proposta de dissolució del Consorci Parc de les Estacions, repartint els fons propis o haver social entre els ens consorciats Ajuntament de Palma i Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a cada un d’ells segons el següent detall:
Ingressar al compte de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears obert a l’entitat bancària CAIXABANK SA núm. ES03-2100-0011-81-0201626897 la quantitat de 5.406,63 (cinc mil quatre-cents sis euros amb seixanta-tres cèntims).
Ingressar al compte de l’Ajuntament obert a l’entitat CAIXABANK SA núm. ES91-2100-0011-85-0201543055 la quantitat de 56.519,42 (cinquanta-sis mil cinc-cents denou euros amb quaranta-dos cèntims).
4r. Liquidar i cancel·lar el compte corrent obert a l’entitat CAIXABANK SA núm. ES54-2100-1378-67-0200076058 a nom del Consorci. En cas de què, amb posterioritat a la data a que es refereix el balanç de liquidació, es generés algun romanent o despesa, aquest s’afegirà o descomptarà de la part de la liquidació a ingressar a l’Ajuntament de Palma.
5è. L’aval pendent de devolució pel Consorci detallat es cancel·larà i transferirà a l’Ajuntament de Palma, prèvia notificació a l’avalat:
|
CIF |
DENOMINACIÓ |
IMPORT AVAL |
DESCRIPCIÓ |
|
B-07422116 |
Bellatric Segunda SL |
30.150,10 |
Garantia definitiva concessió, construcció i explotació aparcament Plaça Estacions |
6è. L’Ajuntament de Palma i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumiran, a parts iguals, les deutes, responsabilitats, obligacions i drets que puguin sorgir amb posterioritat a la dissolució i liquidació del Consorci.
7è. Una vegada ratificada la dissolució i liquidació del Consorci per l’Ajuntament de Palma i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) el present acord pel seu general coneixement i efecte.
Atès tot el que s’ha assenyalat i d’acord amb el que estableix l’article 18 dels Estatuts del Consorci Parc de les Estacions, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, en la sessió de dia 26 de setembre de 2014 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Ratificar l’acord de dissolució i liquidació adoptat per la Junta Rectora del Consorci Parc de les Estacions en la sessió extraordinària de 22 de juliol de 2014.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 26 de setembre de 2014
El secretari del Consell de Govern
Per suplència art. 3.2 del Decret 5/2013, de 2
de maig del president de les Illes Balears
Joaquín García Martínez