Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 16740
Disciplina: DS-2009/335 Notificació decret Batlia
Versió PDF
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística al Sr. Jose Luis Rodriguez Molina, exp. núm. DS- 2009/335 i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica al Sr. Jose Luis Rodriguez Molina com a promotor de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que per resolució de la Batlia núm. 11289 de 26.06.2014, s'ha disposat el següent:
El 23.01.2014 es va adoptar el decret de Batlia núm. 849 pel qual s'imposa una sanció de 146.296,83 € per la realització d'obres sense llicència municipal situades al ce Bujosa, 3 i ce Viver, 35, consistents en: "consta concedida llicència CN 2004/1985 sobre el projecte bàsic però no es localitza projecte d'execució " i " el projecte presentat no ha estat executat per tant les obres realment executades no tenen res a veure amb el projecte. 2. Les obres executades segons s'observa en les fotos aèries de 2003 i 2005 són: demolició de crugia d'unes mides aproximades de 4 x 9,8 m x 6,2. La nova estructura està formada per parets de càrrega forjat de bigues de formigó armat i coberta plana transitable "(inf UTIB 25.10.2010)" nova construcció de 10 habitatges "(informe UTIB 21.09.2011, cèdules d'habitabilitat, i altra documentació que es troba en l'expedient), "les obres denunciades es van realitzar entre el 19.05.2004 i 01.10.2005” (informe tècnic 14.02.2011).
En data 11.04.2014 el Sr Jose Luis Rodriguez Molina, presenta recurs de reposició contra el decret esmentat.
En data 22.05.2014 TAG del Servei emet informe, que es recull en la part dispositiva d'aquest decret.
Atesos els articles de general aplicació, els articles 105, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, així com els inclosos en el Títol III, capítol I , II, III i IV del decret 14/1994 de 10 de febrer (BOCAIB núm. 21 de 17-02-94), pel qual s'aprova el reglament del procediment a seguir per l'administració de la CAIB; l'art. 4-1-h) del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 98 de 28/06/05); l'art. 21 i 124 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 57/03 de mesures per a la modernització del Govern Local; l'art. 35 de la Llei 10/1990, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, i vist el decret de Batlia núm. 954, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, de 27 de gener del 2014 (BOIB núm. 21 de 11 de febrer de 2014), i altra normativa aplicable, la instructora que subscriu, considera que el Tinent d'Alcalde de l'Àrea d'Urbanisme i Habitatge, pot dictar el següent:
D E C R E T
1. Desestimar el recurs de reposició presentat pel Sr José Luis Rodríguez Molina el 11.03.2014 contra el decret 849 de 23.01.2014 pel qual s'imposa una sanció de 146.296,83 € per la realització d'obres sense llicència municipal situades en ce Bujosa, 3 i ce Viver, 35, per les obres descrites anteriorment. Considerant:
a) El 23.01.2014 es va adoptar el decret de Batlia núm. 849 pel qual s'imposa una sanció de 146.296,83 € per la realització d'obres sense llicència municipal situades al ce Bujosa, 3 i ce Viver, 35, consistents en: "consta concedida llicència CN 2004/1985 sobre el projecte bàsic però no es localitza projecte d'execució" i "el projecte presentat no ha estat executat per tant les obres realment executades no tenen res a veure amb el projecte. 2. Les obres executades segons s'observa en les fotos aèries de 2003 i 2005 són: demolició de crugia d'unes mides aproximades de 4 x 9,8 m x 6,2. La nova estructura està formada per parets de càrrega forjat de bigues de formigó armat i coberta plana transitable "(inf UTIB 25.10.2010)" nova construcció de 10 habitatges "(informe UTIB 21.09.2011, cèdules d'habitabilitat, i altra documentació que es troba en l'expedient), "les obres denunciades es van realitzar entre el 19.05.2004 i 01.10.2008 (informe tècnic 14.02.2011).
b) En data 11.04.2014 el Sr Jose Luis Rodriguez Molina, presenta recurs de reposició contra el decret esmentat.
c) El Sr. Rodríguez al·lega en primer lloc la caducitat de l’expedient sancionador.
D'acord amb l'art. 23.1 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament del procediment a seguir per l'Administració de la CAIB en l'exercici de la potestat sancionadora, s'estableix el termini d'un any que té l'Administració per resoldre el procediment sancionador, comptant des del seu inici.
El present expedient s'inicia mitjançant l'acord del Consell de Gerència d'Urbanisme de 12.02.2013, i en conseqüència el termini de caducitat finalitza el 12.03.2014.
Respecte al còmput de terminis és rellevant que disposa l'article 58.4 de la LRJPAC, que indica: "[...] als efectes d'entendre complerta l'obligació de notificar dins del termini màxim de durada dels procediments, serà suficient la notificació que contingui almenys el text íntegre de la resolució, així com l’intent de notificació degudament acreditat”.
Aquest article ha estat interpretat per la jurisprudència del Tribunal Suprem que ha assegut doctrina al respecte [Sentències de 21 de març de 2007 (Cassació en interès de Llei 49/2005) i de 22 de juny de 2005 (Cassació en interès de Llei 59 / 2004)], en el següent sentit (STS de 17.11.2003): "l'incís" intent de notificació degudament acreditat "que empra l'article 58.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es refereix a l'intent de notificació personal per qualsevol procediment que compleixi amb les exigències legals contemplades en l'article 59.1 de la Llei 30/1992, però que sigui infructuós per qualsevol circumstància i que quedi degudament acreditat .
Atesa la Llei 30/1992 i la doctrina legal establerta cal considerar els intents de notificació a efectes de còmput de terminis per a determinar la caducitat de l’expedient.
En el present cas consta degudament acreditat en l'expedient dos intents de notificació del decret 849 de 23.01.2014, de data 29.01.2014 i 30.01.2014, ambdós intents realitzats dins del termini d'un any establert per a la tramitació de l’expedient.En conseqüència cal desestimar l'al·legació de caducitat realitzada.
d) En segon lloc s’al·lega la prescripció de les obres.
En relació a una possible prescripció de la infracció a les obres realitzades, indicar que els terminis de prescripció de les infraccions urbanístiques es recullen en l'art. 73 de la LDU, que estableix: "Les infraccions urbanístiques consistents en actes d'edificació sense llicència o ordre d'execució o sense ajustar-se a les condicions assenyalades en aquesta prescriuran als vuit anys des de la seva finalització total. S'entendrà totalment acabada l'obra quan així s'acrediti fefaentment, per qualsevol mitjà de prova, havent de córrer en tot cas, la càrrega d’aquesta per a qui l’al·lega”.
D'acord amb l'informe tècnic municipal de 14.02.2011 les obres denunciades es van realitzar entre el 19.05.2004 i 01.10.2005. En conseqüència i vist que el present procediment es va iniciar mitjançant l'acord del Consell de Gerència d'Urbanisme de 12.02.2013, cal considerar que en el moment de l'inici d'aquest procediment sancionador no havia transcorregut el termini de 8 anys considerat en l'article 73 LDU per a la prescripció de les infraccions urbanístiques.
e) En tercer lloc s'al·lega disconformitat amb la interposició de la sanció en el grau mitjà en considerar que concorren circumstàncies que atenuen la seva responsabilitat.
De la revisió d'aquest expedient sancionador i del procediment de restauració de la legalitat jurídica instruït per la infracció comesa cal concloure que no existeixen circumstàncies que atenuen la responsabilitat del Sr Molina, circumstàncies d'altra banda que no cap mantenir acreditades pel recurrent.
En conseqüència, en aplicació d'un criteri de proporcionalitat, es considera adequada l'aplicació de la sanció en el grau mitjà.
2n.- Ratificar el decret recorregut en tots els seus extrems.
El que us comunic als efectes oportuns. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu, d’acord amb el art. 109 de la Llei 30/92 de 26 de novembre, de règim administratiu comú, art. 52 de la Llei 7/85 de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local i art. 45 i següents de la Llei 29/98 de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciós administratiu, abans el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos meses, comptats des del dia següent al de la recepció d'aquesta publicació, això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que consideri oportuns.
Per Servei de Registre de documents, Caixa, així com Informació General i Fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Cort Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Sant Ferran Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’Escorxador, c. Emperadriu Eugènia, 6 (S’Escorxador); OAC S’Arenal, Av Amèrica, 11 (S’Arenal); OAC Avingudes , Av. Gabriel Alomar, 18 (Edifici Avingudes); OAC Son Ferriol, Av. Cid, 8 (Son Ferriol); OAC Sant Agustí, c. Margaluz, 30 (Sant Agustí). OAC Pere Garau, c. Pere Llobera, 9. Horari d’atenció al Públic: Tot l'any de 8.30 a 14 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d'octubre a maig: de dilluns a dijous de 8.30 a 17 h, a l'OAC Avingudes, Av. Gabriel Alomar, 18. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l'OAC Cort, Plaça Sta. Eulàlia,9 (només Registre).
Palma, 23.09.2014
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
(p.d. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod