Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 16714
Correcció d’errades de l’edicte núm. 15933 (BOIB núm. 126, de 18 de setembre de 2014), referit a la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de setembre de 2014 per la qual s’ofereixen ajuts per dur a terme accions especials de recerca i desenvolupament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

S’ha advertit un error material en la publicació de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de setembre de 2014 per la qual s’ofereixen ajuts per dur a terme accions especials de recerca i desenvolupament. L’error consisteix en l’omissió de l’annex 1 de la Resolució, en el qual s’estableixen les bases de la convocatòria.

Per aquest motiu, de conformitat amb el que estableix l’article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’error s’esmena amb la publicació íntegra de la Resolució.

En conseqüència, el termini de presentació de sol·licituds comença a comptar a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta esmena.

Palma, 18 de setembre de 2014

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats

Joana Maria Camps Bosch

 

Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de setembre de 2014 per la qual s’ofereixen ajuts per dur a terme accions especials de recerca i desenvolupament

El nou marc per al finançament públic de la recerca i de la innovació a les Illes Balears es crea amb el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017, aprovat el 8 de novembre de 2013.

En aquest nou Pla, les polítiques d’R+D+I s’articulen a partir de cinc línies d’actuació, una de les quals és la consolidació de la base científica. Amb aquesta línia d’actuació es pretén afermar la base científica existent a les Illes Balears, la qual, després d’haver demostrat la seva excel·lència al llarg dels darrers anys, és important que avanci en l’obertura estatal i, sobretot, internacional, per poder respondre millor a les demandes socioeconòmiques de la societat de les Illes Balears.

En aquesta línia d’actuació es defineix el Programa de Dinamització dels Recursos, que preveu, entre d’altres mesures, continuar amb les accions especials: accions concretes i/o complementàries d’interès i rellevància especials dins l’activitat investigadora, orientades a millorar el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears.

Una valoració general del que ha representat aquesta convocatòria al llarg dels anys, dins el panorama científic del sistema de les Illes Balears, ha posat de manifest la necessitat de continuar amb aquesta mesura durant el període 2013-2017. S’ha considerat que és el mecanisme apropiat per potenciar i consolidar el coneixement científic i tecnològic a les Illes Balears i, en conseqüència, per propiciar la generació de nous beneficis econòmics, socials i culturals.

Les àrees estratègiques considerades d’interès i rellevància especials per al desenvolupament de la convocatòria coincideixen amb les definides en el nou Pla: la ciència i la tecnologia marines, les ciències biomèdiques i les ciències de la salut, el turisme, el medi ambient i els continguts digitals basats en el coneixement.

En el context d’«Europa 2020», l’especialització intel·ligent emergeix com a element clau per ubicar les polítiques d’innovació. Així, cada estat membre i cada regió europea ha de disposar d’una estratègia d’especialització amb l’objectiu de concentrar els recursos disponibles en les àrees d’activitat econòmica i d’innovació en les quals tengui un avantatge competitiu més prometedor.

En aquest marc, l’Estratègia d’Especialització Intel·ligent en Recerca i Innovació de les Illes Balears (RIS3), és considerada una agenda de transformació econòmica territorial. Òbviament, el disseny de les accions especials parteix del desenvolupament d’aspectes integrats en aquesta estratègia i es lliga amb diverses de les iniciatives que comprèn.

Mitjançant el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, s’estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

Segons la consideració núm. 5 del Reglament (UE) núm. 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, el FEDER ha de contribuir a l’estratègia de la Unió per a un creixement intel·ligent sostenible i integrador, que permeti garantir una concentració més gran de l’ajuda del FEDER en les prioritats de la Unió. Depenent de la categoria de les regions beneficiàries, l’ajuda del FEDER, d’acord amb l’objectiu d’inversió en creixement i ocupació, ha de concentrar-se en recerca i innovació, les tecnologies de la informació i de la comunicació, les petites i mitjanes empreses (pimes) i el foment d’una economia de baix nivell d’emissió de carboni.

D’altra banda, l’Ordre EHA/524/2008, de 26 de febrer, estableix les normes sobre les despeses subvencionables del Programa Operatiu del FEDER (BOE núm. 53, d’1 de març).

Els ajuts concedits a empreses mitjançant aquesta Resolució tenen caràcter de minimis i, en virtut de la seva naturalesa específica, queden sotmesos als requisits i les exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis. Això implica, entre altres coses, que l’entitat beneficiària no pot percebre, en l’exercici fiscal en el qual es concedeix l’ajut i en els dos exercicis fiscals anteriors, ajuts públics o d’entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior a 200.000,00 euros.

El dia 15 de març de 2014 es va publicar (BOIB núm. 36) l’Acord del Consell de Govern de 14 de març de 2014 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2014. Entre les subvencions recollides en el Pla Estratègic de Subvencions hi ha la convocatòria d’accions especials, objecte d’aquesta Resolució, el contingut de la qual s’adequa al Pla.

El Pla Estratègic de Subvencions es va modificar mitjançant un acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2014 (BOIB núm. 74, de 31 de maig). Entre les modificacions aprovades es preveu actualitzar el fons finalista, corresponent al Programa Operatiu 2014-2020, de les partides de la convocatòria d’accions especials, objecte d’aquesta Resolució.

Mitjançant el Decret 5/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears (BOIB núm. 60, de 2 de maig), es va determinar la composició del Govern de les Illes Balears i es va establir una nova estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a través de la creació, l’extinció i la modificació de diverses conselleries.

El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60, de 2 de maig), atribueix les competències en matèria de recerca i transferència del coneixement a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

Per tot això, en el marc de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, de la Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, havent considerat la disponibilitat pressupostària per a l’exercici de 2014 i els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria per a la concessió d’ajuts per dur a terme accions especials de recerca i desenvolupament, amb les especificacions i els requisits que preveu l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar les bases d’aquesta convocatòria, que s’especifiquen en l’annex 1, segons l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

Tercer

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l’endemà d’haver-s’hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El recurs potestatiu de reposició s’ha d’entendre desestimat si no se n’ha dictat i notificat la resolució en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la interposició. En aquest cas, resta expedita la via jurisdiccional contenciosa administrativa en els termes que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Contra aquesta Resolució també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el mateix article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol. Tot això sense perjudici d’interposar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent.

 

Palma, 9 de setembre de 2014

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats

Joana Maria Camps Bosch

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular el procediment de concessió d’ajuts per dur a terme accions especials d’R+D, en el marc de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

2. Finalitat i àmbit d’aplicació

2.1. Les accions especials d’R+D estan destinades a cobrir els objectius científics que requereixen alguna actuació concreta, d’interès i rellevància especials per a l’activitat investigadora, que es desenvolupi dins el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears. Els objectius científics que es pretén assolir són:

a) Promoure l’intercanvi i la difusió del coneixement científic.

b) Consolidar l’activitat investigadora, complementant la realització dels projectes de recerca que han obtingut finançament en altres convocatòries competitives.

c) Integrar la recerca de les Illes Balears, fomentar l’intercanvi i la transferència del coneixement entre els grups de recerca de les Illes Balears i entre aquests i l’empresa, i potenciar la interdisciplinarietat entre els grups de recerca i dins els mateixos grups.

d) Propiciar un increment del potencial científic i tecnològic de les Illes Balears.

2.2. Poden ser objecte dels ajuts els tipus d’actuacions o línies de finançament següents:

a) Línia A: actuacions de preparació de propostes per a la participació d’equips de recerca en projectes internacionals, en especial en el programa «Horitzó 2020».

b) Línia B: accions puntuals de política cientificotecnològica que presentin una urgència o un interès especials. Es preveu finançar tant actuacions concretes en el marc de programes nacionals o internacionals com qualssevol altres que, per raó de la temàtica o l’oportunitat, contribueixin a millorar el desenvolupament dels objectius del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017 i de l’Estratègia d’Especialització Intel·ligent en Recerca i Innovació de les Illes Balears (RIS3), o ajudin a complementar i consolidar projectes competitius de recerca. Cal remarcar la necessitat que siguin actuacions puntuals; en aquesta línia, no s’accepten propostes de grans dimensions i abast científic, propis dels projectes de recerca.

c) Línia C: actuacions de col·laboració entre grups de recerca de caràcter cientificotècnic (xarxes, grups interdisciplinaris, agendes, etc.). S’hi inclouen totes les actuacions que tenguin com a finalitat col·laborar i intercanviar coneixements entre els grups de recerca del sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears, i fomentar l’inici de noves actuacions concertades amb grups de distintes institucions de les Illes Balears o amb grups de recerca de fora de les Illes Balears.

d) Línia D: activitats de difusió i explotació dels resultats de l’R+D+I, com són ara publicacions de resultats en revistes científiques, publicacions en llibres, difusió dels resultats en premsa, etc. En queden exclosos el desplaçament i l’assistència a fires, les patents, la publicitat de tecnologia i altres actuacions que tenguin l’objectiu de millorar la venda i comercialització d’un producte o una tecnologia.

e) Línia E: actuacions de reforçament de les necessitats en equips tecnològics i infraestructura destinats a la recerca, així com de documents electrònics (pàgines, portals) capaços de contenir text, so, vídeo, programes, enllaços, imatges, etc.

f) Línia F: organització de congressos, seminaris, jornades i, en general, reunions de temàtica científica i tecnològica.

2.3. En totes les línies s’ha de donar preferència a les temàtiques i als àmbits que constin com a prioritaris en el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017, que són els següents:

a) Ciència i tecnologia marina.

b) Ciències biomèdiques i ciències de la salut.

c) Turisme: ciències socials aplicades al turisme i tecnologies de la informació i les comunicacions.

d) Medi ambient: recursos hídrics, agroalimentació i energia.

e) Continguts digitals basats en el coneixement.

Així mateix, també tenen preferència les accions que, per la seva temàtica, puguin ser integrades en alguna de les iniciatives previstes en la RIS3 de les Balears (S4T2 Balears).

3. Beneficiaris

3.1. Poden ser beneficiàries dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les persones físiques i les persones jurídiques privades o públiques, la qual cosa inclou les universitats, els centres de recerca, els centres tecnològics i altres centres públics (docents i no docents), que duguin a terme l’activitat o l’objecte que fonamenti aquesta subvenció.

3.2. Les persones vinculades estatutàriament o contractualment a les entitats esmentades en l’apartat anterior poden presentar propostes davant el seu organisme, com a investigadores responsables de l’execució cientificotècnica.

3.3. En el marc d’aquesta convocatòria no es pot atorgar més d’un ajut per acció ni per responsable de projecte.

4. Documentació, presentació de les sol·licituds i termini

4.1. Com a novetat d’aquesta convocatòria, una part de la documentació (bloc A) s’ha d’emplenar en línia a la pàgina web de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement (<http://dgrdi.caib.es>) i una altra part (bloc B) s’ha de presentar impresa mitjançant els formularis que es troben a disposició de les persones interessades a la mateixa pàgina web.

Bloc A. Els sol·licitants de les accions especials han d’emplenar en línia la documentació següent:

1. El formulari general de sol·licitud (s’ha de presentar al registre amb les signatures corresponents, tal com es detalla en el punt 4.3). La signatura d’aquest formulari general implica, així mateix, les declaracions responsables següents:

- Que s’ha informat l’usuari sobre el sistema de tractament de les seves dades i sobre els drets que li atorga la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

- Que són certes i completes totes les dades de la sol·licitud, així com la documentació annexa.

2. L’annex al formulari general (en format PDF, amb un pes màxim de 2 MB), el qual ha de contenir:

2.A). Una memòria descriptiva de l’acció especial (imprès 1) amb els apartats següents:

- Objectius i descripció de la proposta. En el cas d’accions de col·laboració de nova creació (xarxes, grups interdisciplinaris, etc.), s’han d’especificar els objectius conjunts de la xarxa i, en el cas que s’hagi creat amb anterioritat a aquesta convocatòria, s’ha d’aportar tota la informació necessària per avaluar la trajectòria de la xarxa o del grup fins al moment de la sol·licitud.

- Personal que participarà en l’acció.

- Pla de treball previst per dur a terme les activitats programades. En el cas d’accions de col·laboració, s’ha de detallar quina part assumirà cada entitat o les persones col·laboradores.

2.B). El pressupost de l’acció especial (amb l’IVA desglossat). S’hi ha d’indicar la quantitat sol·licitada desglossada per conceptes. En el cas que l’acció estigui cofinançada amb altres ajuts concedits declarats, s’ha d’indicar la quantitat exacta concedida, la qual s’ha d’afegir a la quantitat sol·licitada. El resultat d’aquesta suma és el pressupost total de l’acció (imprès 2).

En el cas d’incloure l’IVA en el pressupost com a quantitat sol·licitada, perquè sigui subvencionable s’ha d’acreditar, mitjançant un certificat de l’Agència Tributària, que l’entitat està exempta de l’IVA, o bé s’ha de certificar el percentatge de prorrata que no es pot deduir. Si no es presenta aquesta documentació, la quantitat corresponent a l’IVA s’ha de descomptar de la quantitat total concedida.

Per a les accions de quantia igual o superior a 50.000,00 euros, en el cas d’execució d’obres, o a 18.000,00 euros, en el cas de subministrament de béns d’equipament o de prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi en el mercat entitats suficients per poder-les fer (en aquest cas s’ha de presentar un certificat d’exclusivitat) o que la despesa s’hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció. Així mateix, s’ha d’indicar l’oferta seleccionada. L’elecció entre les ofertes presentades s’ha de fer de conformitat amb els criteris d’eficàcia i d’economia, i s’ha de justificar expressament en el cas que no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

Bloc B. Els sol·licitants de les accions especials han de presentar, en format imprès, la documentació que s’especifica a continuació, ordenada i identificada amb les lletres que s’indiquen:

a) Una impressió de tota la documentació presentada en línia. La sol·licitud s’ha de presentar signada.

b) Un resum del currículum i una fotocòpia del DNI del responsable de l’acció i, si aquest ho considera rellevant per a l’avaluació, també del currículum de la resta de membres de l’equip, amb indicació de les seves contribucions més rellevants per a l’avaluació de la sol·licitud.

c) Una declaració expressa en la qual es facin constar tots els ajuts i les subvencions sol·licitats o bé ja concedits per qualsevol institució pública o privada que tenguin relació amb la sol·licitud presentada. En el cas d’una actuació relacionada amb un ajut pluriennal, s’ha de declarar tan sols l’import corresponent al període per al qual se sol·licita l’ajut (imprès 3). Quan es tracti d’empreses, aquesta declaració s’ha de substituir per una declaració de totes les subvencions subjectes al règim de minimis que hagi rebut durant l’exercici fiscal en el qual es concedeix l’ajut i els dos exercicis fiscals anteriors, d’acord amb el Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (imprès 4).

d) Documents relatius a l’entitat sol·licitant:

- En el cas d’administracions territorials, un certificat emès per l’òrgan competent que acrediti la representació que exerceix el signant de la sol·licitud.

- En el cas d’entitats públiques no territorials, incloses les universitats i els centres docents públics no universitaris, una còpia de la publicació en el butlletí oficial corresponent de la creació o el reconeixement de l’entitat, així com l’acreditació de la representació que exerceix la persona signant de la sol·licitud. Si ja consta a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, n’hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit.

- En el cas de persones jurídiques no incloses en els paràgrafs anteriors, d’agrupacions de persones o d’entitats sense personalitat jurídica, el document constitutiu de l’entitat o l’agrupació i, si escau, els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o el certificat d’inscripció registral dels documents esmentats, així com l’acreditació de la representació que exerceix la persona signant de la sol·licitud.

- Un certificat o una acreditació de l’existència del compte bancari la titularitat del qual recaigui en el beneficiari de la subvenció. Si ja consta a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, n’hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit (imprès 5).

- Una declaració de responsabilitat de no incórrer en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (imprès 6).

- Una declaració de complir les obligacions que estableix l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com les que s’estableixen en el punt 15 de les bases d’aquesta convocatòria (imprès 7).

- El fet de presentar la sol·licitud d’ajuts per dur a terme accions especials suposa autoritzar l’òrgan instructor a consultar les dades de l’entitat sol·licitant a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a les hisendes públiques estatal i autonòmica. Si no autoritza que es faci la consulta, l’entitat sol·licitant ha de presentar una declaració de no-autorització i els certificats corresponents de l’Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament. En el cas que el sol·licitant sigui una entitat pública, aquests certificats s’han de substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant en què s’indiqui que l’entitat està al corrent del pagament d’aquestes obligacions (imprès 8).

4.2. Si la sol·licitud no s’ha formulat mitjançant els impresos normalitzats o bé s’ha presentat sense adjuntar-hi degudament tota la documentació esmentada en els apartats anteriors, s’ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni aquestes mancances. Si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.3. El formulari general, l’annex al formulari general i tota la documentació especificada en el punt 4.1 es poden presentar a la seu de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement (ParcBit, edifici Naorte, bloc A, 2a, ctra. de Valldemossa, km 7,4, 07121 Palma), o mitjançant qualsevol de les formes que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

4.4. La documentació presentada que no sigui original ha d’estar compulsada convenientment.

4.5. El termini per presentar les sol·licituds dels ajuts comença l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 15 de juliol de 2015.

5. Conceptes susceptibles de rebre aquests ajuts

5.1. Els ajuts prevists en aquesta Resolució per a les línies de finançament descrites en els apartats a, b, c, d i f de la base 2.2 s’han de destinar a cobrir de manera total o parcial, entre les que s’exposen a continuació, les despeses directament relacionades amb el desenvolupament de l’acció per a la qual s’hagin concedit:

a) Despeses de personal. No són subvencionables les retribucions del personal vinculat estatutàriament o contractualment a l’organisme beneficiari. El personal contractat pot incorporar-se al projecte durant tot el temps que duri l’acció o només durant una part, en dedicació parcial o total. Aquest personal s’ha d’incorporar al projecte a través de qualsevol programa d’adscripció temporal d’acord amb la normativa vigent i les normes a les quals estigui sotmès el centre beneficiari, sense que la seva adscripció temporal al centre impliqui cap relació laboral posterior.

b) Despeses en equips, instruments, aparells i altre material inventariable indispensable per dur a terme l’acció especial. No és subvencionable la totalitat de l’equipament adquirit durant el període d’elegibilitat d’aquesta convocatòria, sinó tan sols els costs d’amortització del material corresponent al període comprès entre l’adquisició i la finalització de l’acció especial.

c) Altres despeses justificades adequadament per executar de manera correcta l’acció especial:

- Adquisició de material bibliogràfic i de material fungible.

- Desplaçaments (viatges, quilometratge, etc.), allotjament i dietes (per manutenció, per allotjament o dieta sencera) del personal amb dedicació a l’acció especial i, sempre que figuri al pla de treball i/o a les memòries presentades, del personal complementari col·laborador. La despesa d’allotjament i la dieta per allotjament no són compatibles per a un mateix concepte o desplaçament. Aquestes despeses tan sols s’han de comptabilitzar en el cas que es justifiqui el desplaçament de la persona fora de la localitat on resideix habitualment. El màxim de les dietes és el regulat de forma oficial per cada entitat. En el cas de no existir aquesta regulació, no es poden superar els màxims establerts en la normativa vigent sobre indemnitzacions per raons de servei del Govern de les Illes Balears.

- Despeses derivades d’estades curtes a altres laboratoris per fer tasques relacionades amb el projecte, així com les derivades de les visites i estades d’investigadors convidats, per períodes curts, en relació directa amb l’acció especial.

- Col·laboracions externes: sempre que en les memòries de l’acció quedi prou justificada la necessitat de recórrer a personal complementari de l’acció per executar un treball específic o amb dificultat tècnica, es poden comptabilitzar tant els honoraris com les despeses de viatge i allotjament o les dietes d’aquest personal complementari en les mateixes condicions que s’apliquen a les despeses de la mateixa naturalesa ocasionades pel personal de l’acció.

- Despeses d’organització i desenvolupament de seminaris, congressos i reunions de caràcter científic, que han de ser gestionades per l’entitat beneficiària. Cap factura no pot anar a un altre nom que no sigui el de l’entitat beneficiària, per la qual cosa, en el cas de fer una encomanda o un encàrrec de gestió, s’ha de presentar la factura a nom de l’entitat beneficiària i la documentació que acrediti el compliment dels requisits que la normativa exigeix.

- Altres despeses que el responsable de l’acció consideri necessàries i que quedin justificades adequadament en la memòria i el pressupost presentats amb la sol·licitud.

5.2. Els ajuts prevists en aquesta Resolució per a la línia de finançament descrita en l’apartat e de la base 2.2, de reforçament de les necessitats en equips tecnològics i infraestructura, s’han de destinar a cobrir de manera total o parcial les despeses directament relacionades amb el desenvolupament de l’acció per a la qual s’hagin concedit. És subvencionable la totalitat de l’adquisició d’equipament cientificotècnic i altre material inventariable indispensable per dur a terme l’acció i funcionament dels equips tecnològics, així com per remodelar infraestructures i ampliar-les.

5.3. En cap cas no són subvencionables les despeses següents:

- De manteniment o reparació d’equips.

- En mobiliari d’oficina.

- En material d’oficina, excepte les despeses informàtiques, de correu i missatgeria i de fotocòpies, que sí que es poden subvencionar sempre que estiguin relacionades amb l’acció especial i així es justifiqui en les memòries inicials i/o de justificació.

- Els imposts indirectes, quan l’entitat beneficiària els pugui recuperar o compensar, ni els imposts personals sobre la renda.

- Les despeses financeres o bancàries.

- Els costs indirectes.

- Els complements salarials.

- Les despeses relacionades amb la protecció dels resultats de l’R+D+I: patents, models d’utilitat, marques, etc.

5.4. La comissió encarregada de valorar les sol·licituds pot limitar els conceptes o les quantitats màximes subvencionables en les partides que consideri oportú, que han de quedar reflectides en l’acta de la reunió corresponent a la resolució dels ajuts.

5.5. D’acord amb el punt 5 de l’article 18 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació, es pot subcontractar fins a un 100 % de l’execució de l’activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l’activitat i la subcontractació estigui prou motivada. En tot cas, s’han de respectar els límit i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

6. Import màxim

6.1. L’aportació de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement és, com a màxim, de 661.000,00 euros, i té caràcter biennal.

6.2. La distribució màxima per anualitats és la següent:

Any 2014: 316.000,00 euros

- 170.600,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44113 00 31110

- 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 42001 00 31110

- 50.200,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 40100 00 31110

- 10.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 48000 00 31110

- 4.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44423 00 31110

- 3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 47000 00 31110

- 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44421 00 31110

- 5.200,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44365 00 31110

- 42.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74113 00 31110

- 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 72001 00 31110

- 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 70100 00 31110

- 7.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 78000 00 31110

- 8.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74423 00 31110

- 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 77000 00 31110

- 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74421 00 31110

- 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74365 00 31110

Any 2015: 345.000,00 euros

- 120.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44113 00 31110

- 20.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 42001 00 31110

- 65.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 40100 00 31110

- 10.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 48000 00 31110

- 3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44423 00 31110

- 6.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 47000 00 31110

- 3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44421 00 31110

- 3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44365 00 31110

- 62.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74113 00 31110

- 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 72001 00 31110

- 20.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 70100 00 31110

- 7.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 78000 00 31110

- 12.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74423 00 31110

- 2.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 77000 00 31110

- 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74421 00 31110

- 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74365 00 31110

6.3. Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida. Aquesta vinculació està condicionada per les limitacions pressupostàries del crèdit disponible i per les pròpies dels expedients de modificació de crèdit que preveuen les normes pressupostàries que hi són aplicables.

6.4. Les actuacions previstes en aquesta convocatòria es poden cofinançar en un 50 % amb recursos del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) 2014-2020 de les Illes Balears, a l’empara del Reglament (UE) núm. 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional. Per aquest motiu, en el cas que es concedeixin aquestes aportacions, i atès que es poden cofinançar amb aquests fons, els ajuts poden ser inclosos a l’efecte de justificació dels FEDER.

6.5. En el cas que siguin cofinançats pel FEDER, els ajuts aprovats poden aparèixer a la llista pública que preveu l’article 7.2.d del Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006.

6.6. La subvenció màxima que es pot atorgar a cada acció especial és de 25.000,00 euros.

6.7. Aquesta Resolució i les resolucions de concessió que en puguin derivar resten sotmeses a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la comptabilització.

6.8. Els ajuts concedits a empreses tenen caràcter de minimis, d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, i, atès que no s’ajusten a tots els criteris de l’apartat 1 de l’article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, estan exempts de l’obligació de notificació establerta en l’apartat 3 de l’article 108 d’aquest Tractat.

7. Procediment de selecció de les propostes i d’adjudicació de la quantitat total concedida

7.1. Atès que, d’acord amb la naturalesa de la convocatòria, no és necessari comparar les sol·licituds per establir-ne una prelació en un únic procediment, les sol·licituds d’ajut presentades a aquesta convocatòria s’han de resoldre individualment, encara que no s’hagi acabat el termini per presentar sol·licituds, fins que s’exhaureixi el crèdit destinat a la convocatòria o fins que es resolguin tots els expedients presentats. Això s’ha de fer sense perjudici del que estableix, pel que fa al concurs, l’article 7 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, com a regla general de concessió, i fent ús de l’excepció que preveu l’article 17.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

7.2. En el cas que l’expedient no contengui la documentació requerida en la base 4 d’aquesta convocatòria, s’ha de fer el requeriment previst en el punt 4.2. En aquest cas, la data en què es presenti l’esmena és la que determina l’ordre en què s’ha de resoldre l’expedient.

7.3. Una vegada rebuda tota la documentació, la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement ha de comprovar que les sol·licituds compleixen els requisits exigits per admetre-les i que s’adeqüen a l’esperit i als objectius de la convocatòria. Les propostes sols han de ser sotmeses al procés de selecció si superen aquesta comprovació. Les sol·licituds que no superin la fase de comprovació no s’han d’admetre al procediment de selecció. En aquests casos, l’òrgan competent ha de dictar una resolució d’inadmissió.

7.4. Correspon a una comissió de selecció escollir les propostes avaluades favorablement, d’acord amb el punt 8 d’aquestes bases, i, finalment, determinar la quantitat total concedida.

7.5. Per assegurar l’eficàcia dels fons atorgats, i atenent el pressupost disponible en aquesta convocatòria, la Comissió de Selecció pot considerar convenient que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que posteriorment només s’ha de justificar la subvenció concedida corresponent a aquesta part (excepte en els casos de cofinançament amb altres ajuts, en què s’ha de justificar la suma de la quantitat total concedida i dels ajuts obtinguts declarats).

7.6. Una vegada que la Comissió de Selecció hagi finalitzat el procés de selecció i hagi proposat la quantitat total concedida a cada expedient, amb el desglossament de les partides, així com la quantitat que s’ha de justificar, ha de redactar una acta perquè serveixi de base per a la proposta de resolució que ha d’emetre el director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

7.7. Si s’exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d’acabar el termini per presentar sol·licituds, la concessió de nous ajuts s’ha de suspendre mitjançant una resolució de l’òrgan competent, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, llevat que s’ampliï el crèdit destinat als ajuts.

8. Comissió de Selecció i criteris d’avaluació

8.1. La Comissió de Selecció és presidida pel director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement. En formen part, a més, la cap del Servei de Transferència del Coneixement, la cap de secció del Servei de Recerca i Desenvolupament Tecnològic, un representat de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement i la cap del Servei de Recerca i Desenvolupament Tecnològic, que hi actua com a secretària.

8.2. La Comissió s’ha de reunir aproximadament cada tres mesos a partir de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ha d’avaluar les sol·licituds rebudes fins al moment de la reunió, encara que no hagi finalitzat el termini per participar en la convocatòria, ja que no és necessari comparar les sol·licituds presentades per establir-ne una prelació.

8.3. La Comissió ha de seleccionar les propostes a partir de l’avaluació cientificotècnica de cada una. L’avaluació s’ha de basar en els criteris següents, aplicats de la manera que s’indica:

a) La qualitat cientificotècnica de la proposta (descripció, objectius, personal i pla de treball): 35 punts.

- En el cas dels ajuts per a noves accions de col·laboració de caràcter cientificotècnic (grups interdisciplinaris, xarxes, etc.), s’han d’avaluar els objectius de la nova xarxa o del nou grup, el currículum dels investigadors, la participació d’un nombre significatiu d’investigadors i el grau de col·laboració dels participants.

- En el cas d’actuacions de col·laboració ja començades (xarxes o grups interdisciplinaris ja constituïts, entre d’altres) que sol·liciten ajuda per mantenir-se, s’han d’avaluar els treballs realitzats fins al moment de la sol·licitud.

b) L’adequació del pressupost als objectius prevists i la viabilitat de la proposta: 25 punts.

c) Les característiques de l’acció sol·licitada que en facin difícil el finançament mitjançant altres convocatòries: 15 punts.

d) El fet que les accions disposin de finançament obtingut d’altres organismes, oficials i/o privats: 5 punts.

e) L’oportunitat de la proposta (integració en les temàtiques i els àmbits del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017 o en les iniciatives de la RIS3):20 punts.

8.4 Per poder ser seleccionades com a avaluades favorablement, les propostes han d’obtenir una puntuació superior a 60 punts.

9. Instrucció del procediment i competència per resoldre

9.1. La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement és l’òrgan competent per instruir els procediments de concessió dels ajuts d’aquesta convocatòria. Ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar i comprovar les dades a partir de les quals s’han de resoldre les sol·licituds. En aquest sentit, en qualsevol moment del procediment pot demanar qualsevol documentació addicional a la prevista en aquesta Resolució, tant per comprovar part de la realitat del projecte com per comprovar la despesa justificada i l’existència d’una pista d’auditoria.

9.2. L’òrgan competent per resoldre la concessió dels ajuts és el conseller d’Educació, Cultura i Universitats, d’acord amb el que estableix l’article 8.1.a del Text refós de la Llei de subvencions.

10. Acceptació i resolució

10.1. L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la Comissió d’Avaluació, ha de formular les propostes de resolució provisional, el contingut de les quals s’ha de notificar als interessats perquè en el termini de deu dies formulin les al·legacions que estimin convenients o comuniquin la seva decisió d’acceptar l’ajut o de renunciar-hi. En el cas d’acceptació, han d’aportar la documentació prevista en l’apartat 10.2 En la notificació, s’hi ha d’incloure la quantitat total concedida, desglossada per conceptes, i la quantitat total que s’ha de justificar.

10.2. Juntament amb la notificació de la proposta de resolució provisional, s’ha de requerir als interessats el document d’acceptació, amb la signatura de l’investigador responsable i el vistiplau del representat de l’entitat beneficiària (imprès 9). En aquest document d’acceptació, l’investigador responsable ha de certificar que la quantitat concedida és suficient per dur a terme l’acció sense que se’n desvirtuï la finalitat i que, en conseqüència, es correspon amb l’import total de l’acció. En el mateix document ha de manifestar l’acceptació de l’import que s’ha de justificar. En el cas que no hi hagi cofinançament amb altres ajuts declarats, l’import que s’ha de justificar coincideix amb la quantitat total concedida (com a import total de l’acció). En el cas que n’hi hagi, l’import que s’ha de justificar és la suma dels ajuts concedits declarats i la quantitat total concedida (imprès 9).

10.3. Si, en el termini indicat, la persona interessada no comunica la seva decisió d’acceptar l’ajut o renunciar-hi, s’entén que hi renuncia i el procediment s’ha de finalitzar amb la resolució definitiva corresponent.

10.4. En el cas que els interessats presentin al·legacions, l’òrgan instructor les ha d’examinar i, a continuació, ha de formular la proposta de resolució definitiva, que s’ha de notificar als interessats. A partir de la notificació, aquests disposen d’un termini de deu dies per comunicar si accepten l’ajut proposat o hi renuncien. Si dins aquest termini no es produeix cap resposta, s’entén que renuncien a l’ajut.

10.5. La resolució expressa de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució ha de fixar amb caràcter definitiu la quantitat total concedida i el desglossament per partides, així com la quantitat que s’ha de justificar d’acord amb els punts anteriors. La resolució també ha de contenir les dades indicades en el punt 12.1 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació, així com la data de justificació dels ajuts.

10.6. La concessió o denegació dels ajuts s’ha de notificar individualment als interessats. El termini màxim per resoldre els procediments i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud. La persona o l’entitat interessada pot entendre desestimada la seva sol·licitud si, una vegada transcorregut el termini màxim de sis mesos des que la va presentar, no se li ha notificat cap resolució.

11. Modificació de la resolució de concessió

11.1. Les actuacions s’han d’executar en el temps i la forma que es determini en les resolucions de concessió. No obstant això, quan hi hagi circumstàncies concretes que alterin les condicions tècniques o econòmiques, la resolució de concessió es pot modificar sempre que es compleixin els requisits següents:

a) Que la modificació no afecti els objectius perseguits amb l’ajut ni els seus aspectes fonamentals o que hagin estat decisius per concedir-lo, i que no alteri la determinació del beneficiari ni danyi els drets de tercers. Tan sols es poden autoritzar modificacions amb relació a la determinació del beneficiari en el cas de fusió o absorció entre entitats que continuïn ubicades a les Illes Balears. En aquest cas, la nova entitat adquirirà la condició de beneficiària des de la data de la modificació de la resolució de concessió.

b) Que la sol·licitud de modificació sigui prèviament autoritzada per l’òrgan instructor del procediment, el qual n’ha d’emetre un informe i ha de proposar la modificació de la resolució de concessió a l’òrgan competent per resoldre.

c) Que tant la sol·licitud de modificació com l’autorització es produeixin abans del venciment del termini d’execució estipulat en la resolució de concessió.

d) Que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment.

11.2. La sol·licitud de modificació s’ha d’acompanyar d’una memòria en la qual s’han d’exposar els motius dels canvis i s’ha de justificar tant la impossibilitat de complir les condicions establertes en la resolució de concessió com el compliment dels requisits assenyalats en l’apartat anterior.

11.3. Les sol·licituds de modificació del termini d’execució o justificació s’han d’acompanyar d’un nou calendari d’execució de l’actuació o d’una nova data de justificació, sense que pugui superar-se el termini màxim indicat en el punt 13.4. No es pot autoritzar més d’una ampliació per cada actuació. El procediment d’ampliació del termini d’execució s’ha de regir pel que disposa l’article 49 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

11.4. Les sol·licituds de modificació s’han de presentar en tot cas abans de l’1 de juliol de 2015.

11.5. Els transvasaments entre les partides que figuren en la resolució de concessió no necessiten autorització ni modificació de la resolució de concessió sempre que es compleixin els requisits següents:

a) Que l’augment en una de les partides existents en la resolució de concessió es compensi amb la disminució d’una altra partida també existent, de manera que no s’alteri l’import destinat a l’acció concedida ni s’introdueixin partides amb conceptes nous.

b) Que l’import transvasat no superi el 15 % de l’import destinat a l’acció concedida.

c) Que el beneficiari justifiqui adequadament el canvi entre partides en un escrit de seguiment o en les memòries de justificació.

D’acord amb el punt 15.2 d’aquestes bases, el beneficiari ha d’informar la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement de la intenció d’introduir qualsevol canvi en els termes de la concessió, a fi que aquesta Direcció General l’autoritzi o el denegui.

12. Pagament dels ajuts

12.1. D’acord amb l’article 37.1.b del Text refós de la Llei de subvencions, a instància motivada de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement s’ha autoritzat el pagament anticipat dels ajuts convocats mitjançant la Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts del 28 de juliol de 2014.

D’altra banda, segons l’article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s’eximeix el beneficiari de presentar aval bancari.

12.2. Els ajuts concedits a l’empara d’aquesta Resolució s’han de lliurar a favor de l’entitat beneficiària a la qual estigui adscrit l’investigador sol·licitant. Correspon a aquesta entitat gestionar l’import total destinat a l’acció.

12.3. Els ajuts s’han de fer efectius de la manera següent:

a) En el cas d’entitats públiques i entitats privades sense ànim de lucre, l’ajut s’ha de fraccionar en dos pagaments. El primer, anticipat, per un import equivalent al 50 % de l’ajut concedit, s’ha de fer efectiu quan es notifiqui la concessió. El segon pagament, del 50 % restant, s’ha de fer efectiu quan finalitzi l’acció i una vegada que s’hagi rebut l’informe final i s’hagi justificat completament que l’acció s’ha duit a terme.

b) En el cas d’entitats privades amb ànim de lucre, s’ha de fer el pagament de l’import total (el 100 %) una vegada finalitzada i justificada convenientment l’acció o l’activitat objecte de la subvenció.

13. Període d’inversió, execució i justificació dels ajuts

13.1. Les inversions s’han d’haver executat dins el període que va des de l’1 de gener de 2014 fins a la data de justificació de l’ajut indicada en la resolució de concessió.

13.2. El període d’execució de l’acció ha d’estar comprès entre les dates d’inici i de finalització de l’actuació. Les dates d’inici i de finalització de l’ajut poden ser definides per l’investigador principal en la sol·licitud de l’ajut. Si l’investigador no fixa les dates en aquest moment, ha d’acceptar les que determini la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement. En qualsevol cas, aquesta Direcció General pot modificar d’ofici les dates sol·licitades per l’investigador responsable per adequar-les als límits que estableix aquesta Resolució.

13.3. Les dates finalment assignades com a data d’inici, data de finalització i data de justificació són les estipulades en la resolució de concessió de l’ajut.

13.4. La data de justificació de l’ajut no pot ser en cap cas posterior al 15 de setembre de 2015.

13.5. L’investigador responsable ha de presentar un informe de justificació de l’acció especial segons la data de justificació especificada en la resolució de concessió de l’ajut. Si, una vegada transcorregut el termini establert, no s’ha presentat la documentació justificativa davant l’òrgan competent, aquest ha de requerir el beneficiari que la presenti en el termini improrrogable de quinze dies, amb l’advertiment que, si no la presenta, se li exigirà el reintegrament de l’import percebut i s’iniciarà el procediment de reintegrament corresponent.

13.6. Si l’informe de justificació no s’acompanya amb la documentació necessària per comprovar l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de requerir al beneficiari que esmeni aquestes mancances en un termini de deu dies comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.

13.7. És obligatori justificar la subvenció en els termes establerts i amb la documentació detallada en el punt següent. La no-justificació o la justificació insuficient comporta l’obligació de reintegrar la subvenció a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

13.8. En l’informe, hi han de constar dues memòries, una de tècnica i una d’econòmica:

a) La memòria tècnica ha de presentar el contingut següent (imprès 10):

- Una descripció de les actuacions duites a terme i dels resultats obtinguts, i, si és el cas, la justificació de les desviacions produïdes en relació amb les actuacions per a les quals s’havia concedit la subvenció.

- Una còpia de totes les publicacions, els programes d’actes, els documents de publicitat, etc. que hagin derivat del projecte, amb les imatges i les obligacions detallades en el punt 15 d’aquesta convocatòria.

- La conformitat del representant legal de l’entitat o l’organisme beneficiari i els logotips de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea (FEDER), juntament amb el lema del FEDER: «Una manera de hacer Europa».

b) La memòria econòmica ha de presentar el contingut següent:

- Una relació de totes les despeses de l’activitat, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió, la data de pagament, el percentatge de justificació i l’import justificat (imprès 11). A més de presentar-la impresa en paper, aquesta relació s’ha d’enviar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement en format electrònic.

- Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa emesos a nom de l’entitat beneficiària de l’ajut. Totes les factures i els documents justificatius que tenguin aquest mateix valor han de complir els requisits establerts en els articles 6 i següents del Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, relatiu a les obligacions de facturació (BOE núm. 286, de 29 de novembre). Entre aquests requisits, s’ha de destacar la presència de la informació següent: la data d’expedició de la factura; la identificació, amb el NIF i el domicili, tant del proveïdor com de l’entitat beneficiària (a càrrec de la qual s’han d’emetre totes les factures); la descripció de les operacions amb la data en què s’han duit a terme, i l’IVA. En el cas de fer una encomanda o un encàrrec de gestió, s’ha de presentar la factura a nom de l’entitat beneficiària i la documentació que acrediti el compliment dels requisits i la formalització que la normativa exigeix.

Les factures han de ser comprovades i posteriorment estampillades, per tal de verificar que no han estat, ni seran, objecte de cap altra subvenció. Les factures originals, una vegada estampillades, s’han de retornar al beneficiari.

- Els documents que acreditin els pagaments de les factures. Els pagaments de les factures presentades es poden acreditar mitjançant una fotocòpia compulsada del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari que doni fe del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l’import transferit i la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l’ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament. A aquest document s’hi ha d’adjuntar l’extracte bancari del beneficiari de l’ajut, en el qual ha de figurar el càrrec de la transferència.

Els pagaments també es poden acreditar mitjançant una còpia d’un xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l’extracte bancari del beneficiari de l’ajut en el qual aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.

Quan el total de l’extracte bancari no coincideixi amb el total de la factura presentada (perquè al mateix proveïdor se li ha transferit el pagament conjunt de diverses factures), s’ha d’aportar un desglossament de les factures que formen part de l’extracte. Així mateix, en el cas que el certificat de pagament es presenti en una moneda distinta de la de la factura, s’ha de presentar el document bancari que fa la conversió entre les divises.

Els pagaments en efectiu de quantitats superiors a 500,00 euros no són subvencionables. Per als pagaments en efectiu d’imports inferiors a 500,00 euros s’ha de presentar el rebut del pagament signat pel proveïdor. Tan sols s’accepten tiquets de caixa per a imports inferiors a 100,00 euros.

- Un certificat de l’Administració tributària estatal i un altre de la Tresoreria General de la Seguretat Social en què s’indiqui que el beneficiari està al corrent dels pagaments de les seves obligacions davant aquests organismes. En el cas que el beneficiari sigui una entitat pública, aquests certificats s’han de substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant en què s’indiqui que l’entitat està al corrent del pagament d’aquestes obligacions.

- En el cas de la justificació de despeses de personal, s’ha de presentar la documentació específica següent: les nòmines, per tal d’estampillar-les, amb indicació del percentatge d’imputació al FEDER; un document compulsat en què es justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per perceptors, que ha de coincidir amb l’import total de l’ingrés dels certificats bancaris presentats; un justificant del pagament de la nòmina compulsat per l’entitat bancària, o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l’ingrés de la nòmina al compte corrent del perceptor; un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent; un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social; els models 111 (retencions i ingressos a compte de l’IRPF), amb una còpia compulsada del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació; una còpia compulsada del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF) corresponent al període de justificació. S’han de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

- En el cas de justificació de despeses de viatges, s’ha de presentar la documentació específica següent: els bitllets corresponents al mitjà de transport utilitzat o la factura i la targeta d’embarcament en el cas dels bitllets electrònics.

Tots els tiquets de les despeses derivades d’un desplaçament amb mitjans propis (benzina, peatges, etc.) gestionats directament per l’investigador de l’acció especial o per personal complementari s’han de presentar amb un full d’indemnització de serveis o un full de liquidació signat per l’investigador i amb el vistiplau de l’entitat beneficiària, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis.

- En el cas de justificació de despeses de manutenció, s’ha de presentar la documentació específica següent: el full d’indemnització de serveis signat per l’investigador amb el vistiplau de l’entitat beneficiària o, en el cas de personal complementari, un full de liquidació, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis.

- En el cas de justificació de despeses d’allotjament, s’ha de presentar la documentació específica següent: la factura de l’hotel i, si és el cas d’una despesa avançada per l’investigador, el full d’indemnització de serveis o un full de liquidació signat per l’investigador i per l’entitat beneficiària, amb una còpia de la factura a nom de l’investigador i el justificant del pagament.

13.9. Amb la presentació d’aquest informe, ha de quedar justificada la quantitat especificada en la resolució de concessió, d’acord amb els punts 10.2 i 10.5.

13.10. En el supòsit que no es justifiqui totalment la quantitat total concedida però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i minorar proporcionalment.

13.11. L’òrgan instructor pot dictar instruccions d’execució i justificació complementàries per desplegar el que disposa aquesta Resolució. Aquestes instruccions, una vegada aprovades per l’òrgan resolutori, s’han de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement (<http://dgrdi.caib.es>).

14. Compatibilitat

14.1. Les subvencions que regula aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions o ajuts de la mateixa naturalesa o finalitat que es puguin concedir. No obstant això, l’import de les subvencions no pot ser, en cap cas, una quantitat que, isoladament o conjuntament amb altres ajuts de la mateixa Administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que el beneficiari ha de dur a terme.

14.2. En el cas que el beneficiari sigui una empresa (persona física o jurídica), se li ha d’aplicar la norma de minimis, que determina que l’ajut total de minimis concedit a una empresa o a un grup empresarial no pot ser superior a 200.000,00 euros durant un període de tres exercicis fiscals, corresponent a l’exercici fiscal en el qual es concedeix la subvenció i els dos exercicis fiscals anteriors.

15. Obligacions dels beneficiaris

D’acord amb el que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris queden obligats a:

15.1. Acreditar davant la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement que l’activitat s’ha duit a terme i que s’han complert de manera efectiva els requisits i les condicions que s’exigeixen per concedir els ajuts, així com justificar els ajuts en la forma i amb la documentació que es detallen en el punt 13 de les bases d’aquesta convocatòria.

15.2. Comunicar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement qualsevol canvi que s’introdueixi en el detall dels conceptes pressupostats en la sol·licitud (tipus d’equipament, destinació dels viatges, etc.), perquè aquesta Direcció General l’autoritzi o el denegui, si cal. Els canvis han d’estar prou motivats i no han d’afectar l’objecte de l’acció especial ni les condicions establertes en la resolució de concessió de l’ajut.

15.3. Informar la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement sobre les sol·licituds d’altres ajuts per a les mateixes inversions o activitats cursades davant qualsevol altra administració o organisme, públic o privat, i, si és el cas, si s’han concedit i per quina quantia.

15.4. Comunicar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement l’obtenció de qualsevol altre ajut de minimis rebut durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en el qual es concedeix l’ajut.

15.5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

15.6. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, a les actuacions de control de la Direcció General d’Economia i Estadística ¾com a organisme intermedi del Programa Operatiu del FEDER 2014-2020¾ i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control, en relació amb les subvencions concedides.

15.7. Comprometre’s a destinar els béns, durant cinc anys com a mínim, al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció.

15.8. Assumir la responsabilitat d’informar que l’activitat executada ha estat seleccionada en el marc del Programa Operatiu del FEDER i fer-ne publicitat, d’acord amb l’article 8 del Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, o el corresponent, pendent de publicar, pel qual es fixaran les normes de desplegament per al Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

15.9. Acceptar que el seu nom aparegui publicat en la llista de beneficiaris dels fons, al costat del nom de l’operació cofinançada, d’acord amb els articles 6 i 7 del Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió, o el corresponent pendent de publicar, pel qual es fixaran les normes de desplegament per al Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

15.10. Conservar els documents justificatius de les despeses durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en els quals estiguin incloses les despeses de l’operació, d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

15.11. Disposar d’un sistema de comptabilitat separada o d’un codi de comptabilitat separat per a les operacions de les inversions subvencionades amb càrrec al Programa Operatiu del FEDER.

15.12. En el cas de renunciar a l’ajut atorgat, comunicar la renúncia per escrit a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement. Si la renúncia és posterior al pagament de l’ajut, el beneficiari l’ha de reintegrar a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el termini de quinze dies i ha d’aportar una còpia del document acreditatiu del reintegrament a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

15.13. Avisar la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada que tengui previst dur a terme.

15.14. Fer constar en les memòries justificatives que es redactin, així com en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el patrocini de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el cofinançament amb recursos del FEDER. Concretament, s’hi ha d’incorporar la imatge corporativa de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, així com el logotip «Unió Europea FEDER» amb el lema «Una manera de hacer Europa», inclòs en la Guia pràctica d’informació i publicitat del Programa Operatiu del FEDER, que es troba a la pàgina web de la Direcció General d’Economia i Estadística del Govern de les Illes Balears. Una còpia d’aquestes publicacions s’ha de trametre a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

15.15. Els deures que comporten la realització i la justificació de l’activitat subvencionada constitueixen una obligació personalitzada en el beneficiari, i no pot ser encomanada a un tercer, tal com es recull en l’article 68 del Reglament de desplegament de la Llei de subvencions (Reial decret 887/2006), a excepció del que s’estableix respecte a la subcontractació en l’article 29 de la Llei general de subvencions i en el punt 5.5 de les bases d’aquesta convocatòria.

16. Seguiment i actuacions de control

16.1. La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement ha d’establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l’aplicació de l’ajut.

16.2. En el seguiment, s’ha de valorar el grau de compliment de les activitats programades, mitjançant l’informe justificatiu que es preveu en el punt 13.

16.3. El fet de no complir les normes d’aquesta convocatòria, d’ocultar dades o de presentar dades falses o inexactes, de no dur a terme l’acció o de no justificar-la pot donar lloc a revocar la concessió de l’ajut i a haver de reintegrar les quantitats rebudes, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que s’apliqui el règim sancionador que preveu el títol V d’aquesta norma.

16.4. Els ajuts concedits d’acord amb el que disposa aquesta convocatòria s’han de sotmetre al règim de fiscalització, control i inspecció que preveu l’article 41 del Text refós de la Llei de subvencions.

16.5. Correspon a la consellera d’Educació, Cultura i Universitats decidir sobre la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin, que inclouen la devolució de les quantitats percebudes, amb els interessos pertinents, i l’eventual aplicació del règim sancionador establert legalment, si en el seguiment de l’aplicació de l’ajut s’observa alguna de les circumstàncies següents:

- L’incompliment o la desviació, per raons imputables als beneficiaris, de les obligacions derivades de la concessió de l’ajut.

- La falsedat, la inexactitud o l’omissió de dades.

- Una desviació clara pel que fa a la qualitat cientificotècnica dels processos seguits i dels resultats esperats.

- L’aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes a finalitats diferents d’aquelles per a les quals es va concedir l’ajut inicialment.

- L’obtenció, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, d’altres ajuts públics o privats que, en conjunt, superin el cost de l’activitat.

16.6. Les entitats beneficiàries dels ajuts queden obligades a comunicar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement qualsevol eventualitat en l’activitat subvencionada quan afecti el compliment de l’activitat segons els termes de la concessió de l’ajut.

17. Exempció de responsabilitats

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions del personal investigador beneficiari dels ajuts, ni dels danys i perjudicis que puguin sobrevenir com a conseqüència de l’execució de les accions subvencionades en aquesta convocatòria.