Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 16656
Aprovació definitiva de l'ordenança fiscal reguladora de la Taxa per expedició de documents administratius.
Versió PDF
Com que no s'han presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ajuntament d'Alaior sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la la Taxa per Expedició de documents administratius, el text íntegre de la qual es fa públic d'acord amb l'article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Ordenança núm.2/4
"Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius
Article 1
Fonament i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides en els articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985 de bases de règim local, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 15-19 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, RDLEG 2/2004 de 5 de març, s'estableix la taxa per expedir documents administratius, que es regirà per aquesta ordenança fiscal.
Article 2
Fet imposable
Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació a instància de part de tota classe de documents i expedients de què entengui l'Administració o les autoritats municipals.
S'entendrà tramitada a instància de part quan hagi estat provocada per la persona particular o redundi en benefici seu encara que no hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.
No estaran subjectes a aquesta taxa els documents necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, consultes tributàries, devolució d'ingressos indeguts, recursos administratius contra resolucions municipals i aquells altres relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats municipals que estiguin gravats per una altra taxa o preu públic.
Article 3
Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària (Llei 58/2003, de 17 de desembre), en interès de les quals redundi la tramitació del document o bé l’hagin sol·licitat.
Article 4
Responsables
Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 42 de la Llei general tributària (LGT).
Seran responsables subsidiàries les persones o entitats assenyalades a l’article 43 de la LGT.
Article 5
Exempcions subjectives
Gaudiran d'exempció les persones contribuents en què concorri alguna de les circumstàncies següents:
· Associacions de caràcter juvenil, en allò necessari per difondre les seves activitats i informar-ne.
· L'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals.
· Aquelles persones en situació de greus dificultats econòmiques i que presentin risc d'exclusió social. L'exempció s'aplicarà en aquells documents necessaris per a tràmits que es considerin essencials. Serà necessari informe de serveis socials que acrediti aquesta situació.
Article 6
Quota tributària
1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa segons la naturalesa dels documents a tramitar, d'acord amb les tarifes que es contenen a l'article següent.
2. Les quotes resultants s'incrementaran en el 50 % quan les persones interessades sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motiven la meritació.
Article 7
Tarifes
|
Tarifes |
|
|
1. Certificació o notificació de documents o acords municipals … |
3,30 |
|
2. Certificacions exigides en procediments de contingut social |
.... 1,65 |
|
3. Títols i nomenaments de guardes jurats … |
.....16,75 |
|
4. Fe pública de relacions veïnals, sempre que resulti obligatòria per expedient administratiu.... |
33,00 |
|
5. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A4 |
..... ..0,10 |
|
6. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A3 |
0,20 |
|
7. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A2 |
0,30 |
|
8. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o impressió A1 |
.0,40 |
|
9. Certificats urbanístics i Informes sobre característiques de terreny o consulta a efectes d'edificació..... |
42,15 |
|
10. Per impressió de plànols de mida no estàndard realitzades a l'Ajuntament per m2 o fracció |
....3,00 |
|
11. Per cada grup de fotocòpies de plànols que s'hagin de realitzar fora d'aquest Ajuntament al preu de cost se li carregaria la quantitat |
|
|
..4,10 |
|
|
12. Per qualsevol altre document o expedient no expressament tarifat.... 3,30 |
|
|
13. Certificat de residència per a viatges |
..... 0,00 |
|
14. Documents que requereixin recerca i treball d'arxiu, de naturalesa atípica, per cada hora o fracció |
.....41,50 |
|
15. Impressió de document autenticat ....0,80 €, més el preu per pàgina corresponent. |
|
|
16. Plaques de gual permanent |
.... 8,25 |
|
17. Quan la longitud del document excedeixi de 2 folis o inclogui més d'un certificat en el mateix document … |
...4,10 |
|
18. Certificats per serveis prestats |
.4,50 |
|
19. Certificats per classificació empresarial … |
4,50 |
|
20. Per lliurament de disquets en format compatible amb AUTOCAD o similars que contenguin informació territorial, urbanística o cadastral del territori: |
|
|
a) Per parcel·la |
. 4,10 |
|
b) Per unitat d'actuació o polígon de superfície inferior a 6 ha … |
82,25 |
|
c) Per nucli de població o urbanització o polígon de superfície superior a 6 ha … |
.205,60 |
|
d) Nucli urbà d'Alaior o part d'aquest |
..... 411,25 |
|
21. Documents d'autorització de publicitat dinàmica |
. 11,00 |
|
22. Document de comunicació per publicitat dinàmica |
.... 4,00 |
|
23. Per entrega d'informació en format digital (CD, DVD, disquet) que consti digitalitzada prèviament en l'arxiu municipal: |
|
|
Cost fix per CD, DVD, disquet … |
...1,30 |
|
Per nombre d'arxius |
.... 0,10 |
|
24. Tramitació de casaments civils en les cases consistorials |
.....41,15 |
|
25. Tramitació de casaments civils fora de les cases consistorials |
...60,00 |
|
26. Actes de declaració de parelles estables |
20,50 |
|
27. Drets d'examen en proves selectives de l'Ajuntament quan no es defineixin a les bases corresponents |
....10,00 |
|
28. Per autorització lliurament de targetes, comandaments a distància o claus per accés a carrers |
.10,00 |
|
S'estableix una fiança per lliurament de targetes i comandaments: |
|
|
- Targetes: |
12,7 € |
|
· Comandaments: |
49 € |
|
· Claus: |
26,5 € |
|
Aquesta fiança es retornarà una vegada retornat el comandament, la targeta o la clau a l'Ajuntament. |
|
|
29.Per registre de cans perillosos |
30,00 |
|
30.Per obtenció de targeta d'armes |
...30,00 |
|
31.Autorització i col·locació pilones per a limitació estacionaments |
|
|
- Per l'autorització (amb independència del número de pilones) |
25,00 |
|
- Per col·locació o reposició de cada pilona |
..42,00€/u |
Article 8
Modificacions de la quota
1. Es bonificarà amb un 60 % l'import de les fotocòpies i documents sol·licitats necessaris per realitzar els seus fins a les entitats sense finalitat de lucre que prestin serveis municipals o coadjuvin a la seva prestació.
El regidor o regidora de Cultura serà qui concedirà les autoritzacions per al reconeixement d'aquesta bonificació.
2. Es bonificaran en un 100 % als treballadors i treballadores de l’Ajuntament les tarifes establertes per autenticació de documents, fotocòpies i expedició de certificats, sempre que aquests hagin de ser presentats en una convocatòria per cobrir llocs de feina a l’Ajuntament d’Alaior.
3. Es bonificaran en un 100 % les tarifes per expedició de certificats prevists en aquesta Ordenança en els casos en què s'obtenguin de forma telemàtica a través de la Carpeta Ciutadana.
Article 9
Meritació
Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
En el cas del paràgraf 2 de l'article 2, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que donin lloc a actuació municipal d'ofici.
Article 10
Declaració i ingressos
La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació i s'adherirà el segell municipal a l'escrit de sol·licitud de tramitació de document o a l'expedient.
Els escrits rebuts en virtut de l'article 66 de la Llei de procediment administratiu que no vénguin degudament reintegrats seran admesos provisionalment però no se'ls donarà curs fins que no s'esmeni la deficiència. A aquesta finalitat es requerirà la persona interessada perquè l'aboni en el termini de 10 dies, amb l'advertiment que si no ho fa s'arxivarà el document sense més tràmit.
Article 11
Infraccions i sancions
En tot allò que es refereix a la qualificació de les infraccions tributàries i les seves sancions s’ajustarà a allò que es disposa a l’article 181 i següents de la LGT.
Disposició final
Aquesta Ordenança entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el BOIB i serà d’aplicació fins que es modifiqui o derogui expressament. "
Contra aquest Acord, d'acord amb l'article 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca.
La Batlessa,
Misericordia Sugrañes Barenys