Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 16215
Notificació decret ordre d´execució exp 2/2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació en el domicili que consta a l‘expedient que es relaciona a continuació i  que es tramita en el Departament d’urbanisme d’aquest Ajuntament, pel present anunci es notifica al  Sr.Sra.:  HITO ESPACIOS SL amb DNI B57333585 el següent DECRET

Decret d’ordre d’execució

NÚM. DE DECRET   Ordres d'Execució 2014/2

ATESA l’acta d’inspecció emesa pel zelador municipal en data 07/02/2014 on es posa en coneixement de l’Ajuntament de Santa Margalida  la situació en la que es troba el solar situat al CR ALEGRIES   23  de SANTA MARGALIDA amb R.C. 9048827ED0994N0001DP i que diu:

Informe Zelador

Vista la providència de data 07/02/2014 i realitzada visita de comprovació del solar/s abans descrit/s s’informa que:

Dits solar/s i segons el Departament de Urbanisme figura com a titular el Sr./Sra.

HITO ESPACIOS SL amb domicili al carrer  CELLETERS 25 INCA

Dit/s solar/s es troba/en AMB ESTAT DE DEGRADACIÓ, AMB ABOCAMENTS DE FEMS I AMB PART DELS TANCAMENTS DETERIORATS, PRESENTANT EN CONJUNT UNA MANCA DE SEGURETAT, SALUBRITAT I ORNAMENT PÚBLIC, incomplint l’article 10 de la llei 10/90 de 23 d’octubre .

ATÈS que, en compliment del que es disposa a l’article 117 de la Llei 2/2014 DE 25 DE Març d’ordenació i ús del sola de les Illes Balears, en data 21/08/2014, BOIB 113 es publicà la notificació de la providència d’inici ordenant l’inici d’un procediment d’ordre d’execució, tot això davant la impossibilitat de notificar-ho mitjançant correu certificat.

ATÈS que no s’han iniciat les obres indicades al decret d’inici abans descrit, lo que suposa l’incompliment dels deures que com a propietaris tenen segons el que disposa la normativa vigent:

Article 117

Deures legals d’ús, conservació i rehabilitació i ordres d’execució

1. Les persones propietàries de sòl i d’altres béns immobles estan obligades a destinar-los als usos prevists per l’ordenació urbanística. Les persones propietàries de terrenys, construccions, instal•lacions i altres béns immobles estan obligades a complir els deures d’ús, de conservació i de rehabilitació establerts per aquesta llei, per la legislació sectorial aplicable i per les ordenances municipals.

Estan inclosos en aquests deures:

El manteniment o la reposició de les condicions de seguretat, accessibilitat universal, salubritat i ornament públic dels béns immobles.

La conservació i la rehabilitació de les condicions objectives d’habitabilitat dels habitatges o de les condicions de funcionalitat dels altres tipus de construccions, d’acord amb la seva destinació.

Els deures de conservació, manteniment, restauració i rehabilitació que determina la normativa sectorial de patrimoni històric o les normes de planejament urbanístic, en particular els plans especials i el Catàleg d’elements i espais protegits.

El compliment de les normes sobre rehabilitació urbana establertes pel planejament municipal per a àmbits determinats.

En particular, quan es tracti d’edificacions, el deure legal de conservació comprendrà, a més, la realització dels treballs i les obres necessaris per satisfer amb caràcter general els requisits bàsics de l’edificació establerts en l’article 3.1 de la Llei 38/1999, de 5 de novembre,

d’ordenació de l’edificació, i per adaptar-les i actualitzar les seves instal•lacions a les normes legals que els siguin explícitament exigibles en cada moment.

2. Les persones propietàries o l’administració han de sufragar el cost derivat dels deures a què es refereix l’apartat 1 anterior, d’acord amb la legislació aplicable en cada cas i tenint en compte l’escreix sobre el límit dels deures de les persones propietàries quan es tracti d’obtenir millores d’interès general o estètic no previstes en el planejament.

3. Els ajuntaments han d’ordenar d’ofici o a instància de qualsevol persona interessada l’execució de les obres necessàries per conservar les condicions a què es refereix l’apartat 1 esmentat.

Les ordres d’execució s’han d’ajustar a la normativa de règim local i de procediment administratiu comú, amb observança sempre del principi de proporcionalitat administrativa, d’acord amb els requisits següents:

S’han de dictar amb l’audiència prèvia de la persona interessada i amb l’informe dels serveis tècnics i, si escau, dels serveis jurídics de l’entitat que les promogui. L’ordre d’execució s’ha de formalitzar per escrit, i ha de ser motivada amb referència explícita a la norma o les normes que la justifiquen. Així mateix, han de detallar les obres i actuacions que s’hagin d’executar i el termini per al seu compliment, tenint en compte la seva entitat i complexitat.

No és exigible l’obtenció de llicència urbanística prèvia per executar les obres o actuacions que constitueixen l’objecte d’una ordre d’execució, llevat que, de conformitat amb la normativa aplicable, requereixin l’elaboració d’un projecte tècnic. En aquest cas, l’ordre d’execució ha d’assenyalar el termini de presentació d’aquest projecte i de la resta de documentació exigible.

Això no obstant, les actuacions que per raons d’urgència o necessitat no admetin demora s’han d’executar de manera immediata i sota la direcció tècnica corresponent, en les condicions i amb les característiques que es determinin en la mateixa ordre.

4. L’incompliment injustificat de les ordres d’execució a què fa referència l’apartat 3 anterior habilita l’administració per adoptar qualsevol de les mesures d’execució forçosa següents:

L’execució subsidiària a càrrec de la persona obligada o l’atorgament d’un nou termini per realitzar les actuacions ordenades. En el cas que l’administració opti per executar subsidiàriament l’ordre d’execució, també és a càrrec de la persona obligada el cost del projecte tècnic que, si escau, s’hagi de redactar.

La imposició de multes coercitives, en els mateixos termes prevists en l’article 150.4 d’aquesta llei, fins que es compleixi l’obligació de conservació.

5. L’incompliment de l’ordre d’execució a què fa referència l’apartat 3 d’aquest article habilita l’administració, així mateix, a incloure la finca en el registre municipal de solars sense edificar, als efectes de l’article 113 d’aquesta llei.

6. Els consells insulars i els ajuntaments, així mateix, poden ordenar, per motius d’interès estètic i de conservació del patrimoni històric, artístic i arquitectònic, l’execució de les obres de conservació, reforma de façanes o espais visibles des de la via pública, sens perjudici de les mesures específiques previstes en la legislació en matèria de patrimoni històric de les Illes Balears.

CONSIDERANT que  ordenança especial reguladora de la neteja, tancament de solars, enrajolament de voreres de carrers i ornament de façanes. BOIB Núm. 119 de 24/09/1996,  disposa que:

ARTICLE 9 .- Els propietaris de solars els hauran de mantenir tancats, mentre no s’hi practiquin obres de nova construcció, per raons de salubritat i ornat públic.

ARTICLE 10 .-El tancament del terreny ha d’ésser de material opac referit i pintat. Hauran de seguir la línia d’edificació, entenent-se per tal la que senyala a un costat i a l’altre del carrer o via pública el límit a partir del qual podran o s’hauran d’aixecar construccions.

ARTICLE 13 .- ENRAJOLAT DE VORERES DE CARRER.-Enfront dels solars o edificacions a les quals existesqui encintat de vorada els propietaris estaran obligats a enrajolar tes voreres, si no hi tenguesin, sempre que no existesqui projecte de canvis de rasant del carrer o substitució de voreres de carrer. Les rajoles que s’utilitzin seran les que s’han emprades a la resta del carrer, o la que predomini a la seva majoria, respectant la rasant de h vorera existent o del seu conjunt.

La feina de neteja, enrajolament de voravies i tancament dels solars podran ésser realitzades per personal municipal autoritzat i les despeses aniran a càrrec del propietari.

RESOLC

1-DICTAR ORDRE D’EXECUCIÓ respecte del solar ubicat al CR ALEGRIES 23 de SANTA MARGALIDA amb R.C. 9048827ED0994N0001DP , ordenant al propietari de l’immoble/solar, al Sr./Sra, HITO ESPACIOS SL la realització de les actuacions que resulten de l’informe dels serveis tècnics municipals i que, com a mínim, hauran de consistir en:

RESTABLIR LES CONDICIONS DE SOLAR, OMPLINT AMB TERRES L’EXCAVACIÓ INICIADA, COMPACTANT EL TERRENY RESULTANT

Dites obres s’ha de realitzar dins el períodes permesos a l’ordenança reguladora d’obres en execució.

Les obres indicades s’han pressupostat en principi i provisionalment en 17.876,60 € + IVA.

Les obres referides s’hauran d’executar pel propietari, en el termini de 30  dies, a comptar des de la notificació de la present resolució.

2-ADVERTIR a la propietat de l’immoble que, si transcorregut el termini fixat en el punt anterior no hagués procedit a executar les obres referides, es procedirà conformement amb l’article 117 de la Llei 2/2014 DE 25 DE Març d’ordenació i ús del sol de les Illes Balears i l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’Ajuntament ordenarà  l’ EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA.

Aquesta execució subsidiària podrà fer-se per mitjans municipals o mitjançant les persones que es determinin, a càrrec de la persona obligada. L’import de les despeses, danys i perjudicis s’exigirà a la persona obligada. Aquest import podrà liquidar-se de forma provisional i realitzar-se abans de l’execució, al marge de la liquidació definitiva.

3-APROVAR  la liquidació tributària per un import de 17.876,60 € en concepte de liquidació provisional de l’impost sobre construccions, instal•lacions i obres, que resulta de l’aplicació del tipus de gravamen del 3 % de l’impost de construccions instal•lacions i obres sobre la base imponible del pressupost previst d’aquestes obres. 

4-NOTIFICAR aquest acord d’inici del procediment a la part interessada, traslladant-li còpia íntegra de l’informe emès pels serveis tècnics municipals.

Santa Margalida, 25/08/2014

El Batle                                                                                                     El Secretari

Antoni Reus Darder                                                                                   Joan Segui Serra

Tot el que es fa públic en compliment del disposat a l’art. 59 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i l’art. 194 del RD 2568/86 de 28 de novembre del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

En Santa Margalida, 15 de setembre de 2014

El Batle
Antoni Reus Darder