Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 16181
Convocatòria d’ajudes específiques per a alimentació de remugants a l’illa d’Eivissa
Versió PDF
En data 8 de setembre de 2014, el Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa va aprovar la convocatòria d’ajudes específiques per a alimentació de remugant a l’illa d’Eivissa segons el següent text:
I) Disposicions generals
La ramaderia de remugants de la nostra illa es basa en una producció extensiva i semiextensiva, amb un aprofitament directe i indirecte dels conreus que sembren els ramaders i les ramaderes d’Eivissa. Això implica que el futur del camp eivissenc depèn, en gran part, del seu conreu que realitzen aquestes persones, i de la productivitat d’aquests conreus.
Segons les dades extretes del Sistema de información agroclimática para el Regadío de l’estació meteorològica del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, situada a Santa Gertrudis de Fruitera del municipi de Santa Eulàlia des Riu, durant els darrers anys, Eivissa està sofrint una disminució de la precipitació que rep l’illa. Si prenem com a referència la precipitació dels darrers dotze mesos, hi ha hagut una disminució de la precipitació d’un 45% respecte a fa dos anys i d’un 21% respecte a fa un any; amb menys de 345 mm totals de precipitació i menys de 155 mm totals de precipitació efectiva (part de la precipitació que contribueix al creixement de la planta). En relació amb la mitjana de precipitació de l’última dècada, ha plogut un 40% menys. Per aquest motiu, aquesta sequera ha afectat greument la producció dels conreus destinats a l’alimentació del ramat, i això implica un augment de les despeses suportades pel sector ramader. D’altra banda, també s’han de tenir en compte els desavantatges de la insularitat, que genera un conjunt de perjudicis i inconvenients afegits.
Per tot això, sobre la base de la necessitat real detectada en aquest sentit i la voluntat expressa de donar suport a l’activitat agropecuària, s’estableix una convocatòria d’ajudes, amb dues línies, per a l’adquisició d’alimentació animal per part de les persones titulars de ramaderies de remugants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2014.
1. Disposicions generals
La present convocatòria es regeix a l’empara del que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l’àmbit rural, ramader i pesquer a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, de 15/04/2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011, i de conformitat amb el Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2014, així com supletòriament per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 270, de 27 de novembre de 1992), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de dia 14 de gener de 1999), el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (modificat per la Llei de pressupostos de la CAIB per a l’any 2013, BOIB núm. 195 de 29 de desembre de 2012) i el Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003).
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima que es destina a la present convocatòria és de 70.000,00 euros (setanta mil euros) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4100 47000, repartits en la forma que s’estableix en cada línia de subvenció.
En el cas que, dins del mateix capítol, una línia no exhaureixi el pressupost que s’hi estableix, s’imputarà la quantia sobrant a la línia que l’hagi exhaurit.
3. Iniciació, instrucció i resolució dels expedients
a. L’òrgan competent per a l’aprovació de la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del que disposa el Decret de Presidència de 4 de juliol de 2011, BOIB núm.104 a, de 07-07-2011, de determinació de les atribucions corresponents dels diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa.
b. El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal serà el competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licitud de les ajudes regulades en aquesta convocatòria. Les ajudes es concediran, en funció de la quantia, mitjançant resolució motivada del conseller executiu del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal, a proposta del cap de Secció de l’esmentat Departament, o del Consell Executiu a proposta de l’esmentat conseller, i fixarà amb caràcter definitiu la quantia individual de l’ajuda concedida.
c. Les sol·licituds d’ajuda s’hauran de resoldre i notificar en el termini màxim de tres mesos, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’haurà d’entendre desestimada. Així mateix, la notificació de la resolució es realitzarà d’acord amb les exigències i en la forma prevista als articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 270, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, del dia 14). Igualment, la resolució de concessió d’ajuda s’exposarà al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.
Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils comptadors des del corresponent requeriment. Si en aquest termini la persona interessada no realitza la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa entendrà que l’interessat desisteix de la seua petició, d’acord amb el que estableix l’article 71.1 de la LRJPAC, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener i, mitjançant resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense més tràmit.
4. Comissió avaluadora
Es crea una comissió avaluadora per a aquelles ajudes que requereixen per a la seua instrucció un òrgan col·legiat, al qual correspondrà examinar, valorar i seleccionar les sol·licituds presentades, així com emetre un informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.
La comissió avaluadora actuarà d’acord amb allò que disposen les Bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l’àmbit rural, ramader i pesquer a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, del 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011, de conformitat amb el vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2014, així com supletòriament per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i el Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La comissió avaluadora estarà integrada per: president: Sr. Joan Ferrer Ferrer, substitut: Sr. Javier Pablos Rodríguez; secretària: Sra. María José Cardona Muñoz, substituta: Sra. Carmen Torres; vocal: Sr. Javier Pablos Rodríguez, substitut: Sr. Alejandro Montero Guasch; vocal: Sr. Jordi Masip Guiu, substitut: Sr. Joan Riera Planells; vocal: Sr. Emilio Pérez Echagüe, substitut: Sr. José A. Domínguez Sánchez.
5. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són incompatibles entre si, així com també són incompatibles amb altre tipus d’ajuda o de subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta o una altra administració pública.
Les ajudes no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajudes en exercicis posteriors.
6. Requisits dels sol·licitants
Per ser beneficiari de les ajudes que es preveuen en la present convocatòria, les persones físiques o persones jurídiques sol·licitants hauran de complir amb els següents requisits generals:
a. Estar al corrent de les seues obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa. El Consell Insular d’Eivissa comprovarà d’ofici aquest requisit una vegada formulada la sol·licitud d’ajuda.
b. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
c. L’àmbit territorial d’actuació dels beneficiaris serà l’illa d’Eivissa.
d. Els requisits específics que es detallen en cada línia d’ajuda.
e. No podran ser beneficiàries de les subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears i de l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
f. Els beneficiaris hauran de complir les obligacions previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
7. Documentació a adjuntar a la sol·licitud
A més de la que s’especifica en cada línia de subvenció, s’aportarà la següent documentació:
a. La presentació de la sol·licitud d’ajuda comportarà l’autorització del sol·licitant perquè el Consell Insular d’Eivissa obtengui la comprovació del compliment dels requisits establerts a l’apartat 6 b mitjançant certificats telemàtics, sempre que tècnicament sigui possible. No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar-hi expressament el consentiment; en aquest cas s’haurà d’aportar la certificació en els termes previstos. Podrà simplificar-se l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant la presentació de declaració responsable, en els casos que descriu l’article 24 del RD 887/2003, de 21 de juliol, mitjançant el qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b. Imprès de sol·licitud de transferència bancària, emplenat i segellat pel director/per la directora de l’entitat bancària corresponent.
c. Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions que s’esmenten al punt 6.e.
El Consell Insular d’Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud. No serà necessari aportar la documentació que ja consti en poder del Consell Insular d’Eivissa sempre que es trobi vigent, però s’haurà d’indicar la referència de l’expedient administratiu en què consta.
8. Selecció de beneficiaris
La selecció dels beneficiaris es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i en el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en cada línia d’ajuda d’aquesta convocatòria, es podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que hi hagi crèdit suficient i adequat a la partida corresponent, ampliació que es publicarà al BOIB. En el cas que no sigui possible l’increment del crèdit, es reduiran totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajuda en el mateix percentatge unitari resultant de l’ajust pressupostari.
9. Justificació i pagament de la subvenció
La justificació i el pagament de la subvenció es realitzaran mitjançant factures justificatives o altres documents, segons el que disposen les Bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l’àmbit agrícola, ramader i pesquer a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011, sense perjudici que cada línia d’ajuda que es disposa en la present convocatòria pugui determinar requisits específics. En el cas que el Consell Insular d’Eivissa subvencioni el 100 % de la despesa (IVA no inclòs), s’entregarà a aquesta entitat pública factura original; en la resta dels supòsits es podrà estampillar la factura i posteriorment s’entregarà al beneficiari.
10. Reintegrament de l’ajuda percebuda
Sobre la base del que disposa l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions; en els casos que recull l’esmentat article, pertocarà iniciar un procediment de reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament.
11. Publicitat i vigència
Quant a la publicitat de les subvencions atorgades, s’ajustarà al que estableix la base núm. 16 de les Bases reguladores que regeixen aquestes ajudes.
Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació.
II) Línies d’ajuda:
a) Ajudes per a l’adquisició d’alimentació animal
1. Objecte
L’objectiu específic és fomentar l’adquisició d’alimentació animal, per part de les persones titulars de ramaderies de remugants de l’illa d’Eivissa; per suplir les mancances d’alimentació durant l’època estival.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 20.000 € (vint mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4100 47000; segons el que disposa el punt I.2. de la present convocatòria
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció les persones, físiques o jurídiques, que reuneixin els següents requisits:
a. Que el seu àmbit d’actuació territorial estigui ubicat a Eivissa.
b. Que siguin titulars d’explotacions ramaderes amb unitat productiva de remugants (oví, cabrum i/o boví), correctament inscrites en el registre corresponent.
c. Que acceptin els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
S’estimarà procedent la selecció dels expedients tenint en compte l’adequació de la sol·licitud a l’objectiu i les condicions d’aquesta convocatòria.
4. Activitats objecte de l’ajuda
Se subvencionarà l’adquisició d’alimentació animal destinada a ramat de remugants de l’illa d’Eivissa, tant aliment concentrat (cereals, aliment proteic, pinsos compostos...) com aliment fibrós (bales de palla, farratge, fenc), en les següents proporcions:
- Petits remugants.- Per cada cap d’ovella i/o cabra reproductora, correctament inscrites al registre d’explotacions ramaderes se subvencionarà:
- Aliment concentrat: Màxim 18,75 kg per animal.
- Aliment fibrós: Màxim 112,5 kg per animal.
- Boví.- Per cada cap de vaca reproductora correctament inscrita al registre d’explotacions ramaderes se subvencionarà:
- Aliment concentrat: Màxim 125 kg per animal.
- Aliment fibrós: Màxim 750 kg per animal.
L’ajuda podrà subvencionar despeses realitzades de l’1 de juny de 2014 al 15 d’octubre de 2014.
Les limitacions de les quantitats subvencionables d’aquest ajut a persones que adquireixen alimentació animal subvencionable són:
a. En cap cas, la quantia total subvencionada, per persona, no podrà excedir els 10.000€.
b. Només es podrà adquirir una quantitat màxima d’alimentació subvencionada, per persona i per campanya.
c. Aquesta ajuda és incompatible amb qualsevol altra ajuda per aquest mateix objecte. Si una persona és beneficiària o sol·licitant d’aquesta línia d’ajudes, en cap cas no es podrà incloure com a persona que adquireix alimentació subvencionable en la línia d’ajudes II.b. de la present convocatòria.
5. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància en la forma establerta a les bases reguladores i en aquesta convocatòria i hauran de contenir els següents punts:
a. Nom i llinatges de la persona sol·licitant, nom i raó social en el cas de persones jurídiques i número de DNI/CIF de la persona titular, i de la persona representant, si pertoca.
b. Domicili social, a efectes de comunicacions, i telèfon.
c. Quantitat d’alimentació per la qual se sol·licita subvenció i pressupost.
d. Acceptació dels compromisos derivats d’aquesta convocatòria i de les bases reguladores de les ajudes.
e. Fer constar que la documentació que no presenta es troba vigent i en quin expedient consta del Departament d’Agricultura.
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar, a més de la documentació que s’esmenta a les disposicions generals, la següent:
a. Fotocòpia compulsada del DNI/CIF de la persona sol·licitant.
b. Fotocòpia compulsada del DNI del/de la representant i document acreditatiu de representació, si pertoca.
c. Documentació especificada al punt 7 de l’apartat I. Disposicions generals.
d. Declaració responsable segons el que disposen els punts 6 e i f de les disposicions generals de la present convocatòria, segons el model de l’annex I de la present convocatòria.
e. Declaració responsable de no haver sol·licitat cap altra ajuda pel mateix concepte.
El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà el 20 d’octubre de 2014.
6. Règim de les ajudes
La concessió d’aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència no competitiva.
Les ajudes que es podran concedir en concepte d’adquisició d’alimentació, amb un màxim de 0,20 €/kg d’alimentació subvencionable.
En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista al punt 2 d’aquesta línia d’ajudes, es reduiran proporcionalment totes i cadascuna de les quantitats màximes subvencionables de les sol·licituds amb dret a ajut.
7. Selecció i valoració.
La comissió avaluadora és l’òrgan instructor, la qual desenvoluparà les funcions descrites a l’apartat 4 de les disposicions generals d’aquesta convocatòria.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries estan obligades a:
a. Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajut.
b. Acreditar davant el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s’exigeix per a la concessió de les ajudes.
c. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control procedents del Consell Insular d’Eivissa, així com facilitar tota aquella informació que aquesta institució els requereixi per tal de comprovar el compliment de tots els punts d’aquesta convocatòria.
d. Totes aquelles que resultin de l’aplicació de les disposicions d’aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
e. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la realització de les activitats subvencionables de la present línia d’ajudes, junt amb la documentació requerida (factures i declaracions responsables), dins del termini de presentació de les sol·licituds.
9. Justificació i pagament de la subvenció
El termini per acreditar la realització de les activitats subvencionables és el mateix termini de presentació de les sol·licituds.
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada que s’hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant i que s’hagin comprovat el compliment dels requisits establerts, la qual cosa es constatarà mitjançant informe emès pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal.
Juntament amb la sol·licitud justificativa de la realització de les activitats subvencionables, les persones sol·licitants hauran d’aportar la següent documentació:
1.-Factures justificatives de l’alimentació adquirida.
2.-Document adjunt a les factures: còpia compulsada de la cartilla ramadera degudament actualitzada durant l’any 2014.
3.- Relació de factures i declaració responsable de pagament, segons el model de l’annex II de la present convocatòria.
El Consell Insular d’Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
S’efectuarà un sol pagament una vegada que s’hagi lliurat l’informe final.
b) Ajudes a les cooperatives agrícoles, per al foment d’adquisició d’alimentació animal
1. Objecte
L’objectiu específic és fomentar l’adquisició d’alimentació animal, per part de les persones titulars de ramaderies de remugants de l’illa d’Eivissa, mitjançant les cooperatives agrícoles de l’illa d’Eivissa, per suplir les mancances d’alimentació durant l’època estival.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 50.000 € (cinquanta mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4100 47000; segons el que disposa el punt I.2. de la present convocatòria.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció les cooperatives agràries que reuneixin els següents requisits:
a. Que el seu àmbit d’actuació territorial estigui ubicat a Eivissa.
b. Que estiguin legalment constituïdes.
c. Que estiguin inscrites en el registre de cooperatives corresponent.
d. Que acceptin els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
S’estimarà procedent la selecció dels expedients tenint en compte l’adequació de la sol·licitud a l’objectiu i les condicions d’aquesta convocatòria.
4. Activitats objecte de l’ajuda
Se subvencionarà l’adquisició d’alimentació animal destinada a ramat de remugants de l’illa d’Eivissa, tant aliment concentrat (cereals, aliment proteic, pinsos compostos...) com aliment fibrós (bales de palla, farratge, fenc), en les següents proporcions:
- Petits remugants.- Per cada cap d’ovella i/o cabra reproductora, inscrites al registre d’explotacions ramaderes es subvencionarà:
- Aliment concentrat: Màxim 18,75 kg per animal.
- Aliment fibrós: Màxim 112,5 kg per animal.
- Boví.- Per cada cap de vaca reproductora inscrita al registre d’explotacions ramaderes se subvencionarà:
- Aliment concentrat: Màxim 125 kg per animal.
- Aliment fibrós: Màxim 750 kg per animal.
L’ajuda podrà subvencionar les activitats realitzades de l’1 de juny de 2014 al 15 d’octubre de 2014.
Les limitacions de les quantitats subvencionables a cooperatives beneficiàries d’aquest ajut i per persones titulars d’explotacions ramaderes que adquireixen alimentació subvencionable són:
a. En cap cas, la quantia total subvencionada, per ramader/a, no podrà excedir els 3.000€.
b. Només es podrà vendre una quantitat màxima d’alimentació subvencionada per persona, segons els paràmetres establerts a la present convocatòria.
c. Aquesta ajuda és incompatible amb qualsevol altra ajuda per aquest mateix objecte.
Les persones titulars d’una explotació ramadera, que adquireixen alimentació subvencionable per aquesta línia d’ajudes; en cap cas no podran ser beneficiàries en la línia d’ajudes II.a de la present convocatòria.
5. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància en la forma establerta a les bases reguladores i en aquesta convocatòria i hauran de contenir els següents punts:
a. Nom de la cooperativa i número de CIF.
b. Nom del/de la representant i número de DNI.
c. Domicili social, a efectes de comunicacions, i telèfon.
d. Quantitat d’alimentació per la qual se sol·licita subvenció i pressupost.
e. Acceptació dels compromisos derivats d’aquesta convocatòria i de les bases reguladores de les ajudes.
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar, a més de la documentació que s’esmenta a les disposicions generals, la següent:
a. Fotocòpia compulsada del CIF.
b. Fotocòpia compulsada del DNI del/de la representant i document acreditatiu de representació.
c. Còpia compulsada dels estatuts o dels reglaments inscrits al registre corresponent.
d. Documentació especificada al punt 7 de l’apartat I. Disposicions generals.
e. Declaració responsable segons el que disposen els punts 6 e i f de les disposicions generals de la present convocatòria, segons el model de l’annex I de la present convocatòria.
f. Declaració responsable de no haver sol·licitat cap altra ajuda pel mateix concepte.
El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà el 20 d’octubre de 2014.
6. Règim de les ajudes
La concessió d’aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència no competitiva.
Les ajudes que es podran concedir a les cooperatives agràries en concepte de venda d’alimentació, a les persones titulars de ramaderies de remugants de l’illa d’Eivissa, amb un màxim 0,20 €/kg d’alimentació subvencionable.
En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista al punt 2 d’aquesta línia d’ajudes, es reduiran proporcionalment totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajut.
7. Selecció i valoració.
La comissió avaluadora és l’òrgan instructor, la qual desenvoluparà les funcions descrites a l’apartat 4 de les disposicions generals d’aquesta convocatòria.
8. Obligacions de les cooperatives beneficiàries
Les cooperatives beneficiàries estan obligades a:
a. Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajut.
b. Recaptar i acreditar el compliment dels requisits i assumpció de compromisos, per part de totes aquelles persones que adquireixin alimentació subvencionable, mitjançant la presentació d’una Declaració responsable signada, per cada una d’aquestes persones, de què constin el seu nom complet i el número de DNI:
- D’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
- De no incórrer en les prohibicions que s’esmenten a l’apartat 6 de les disposicions generals.
- Acceptació, per part de cada persona que adquireixi alimentació subvencionable, dels compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
I tota aquella documentació necessària per acreditar, davant el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal; el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s’exigeix per a la concessió de les ajudes.
c. Fer recaure la subvenció en el preu de venda de l’alimentació animal.
d. Donar a conèixer la convocatòria d’ajudes als seus associats/a les seues associades.
e. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control procedents del Consell Insular d’Eivissa, així com facilitar tota aquella informació que aquesta institució els requereixi per tal de comprovar el compliment de tots els punts d’aquesta convocatòria.
f. Totes aquelles que resultin de l’aplicació de les disposicions d’aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
g. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la realització de les activitats subvencionables de la present línia d’ajudes, junt amb la documentació requerida (factures i declaracions responsables), dins del termini de presentació de les sol·licituds.
9. Justificació i pagament de la subvenció
El termini per acreditar la realització de les activitats subvencionables és el mateix termini de presentació de les sol·licituds.
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada que s’hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant i que s’hagin comprovat el compliment dels requisits establerts, la qual cosa es constatarà mitjançant informe emès pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal.
Juntament amb la sol·licitud justificativa de la realització de les activitats subvencionables, les cooperatives sol·licitants hauran d’aportar la següent documentació:
- Factures justificatives de l’alimentació adquirida per cada persona. Hi ha de constar el preu total de venda de l’alimentació i la quantitat abonada pel comprador/per la compradora. Juntament amb les respectives declaracions responsables, tal com s’especifica al punt 8.b d’aquesta línia d’ajudes.
- Relació de factures i declaració responsable de pagament, segons el model de l’annex II de la present convocatòria.
- Còpia compulsada de la cartilla ramadera degudament actualitzada durant l’any 2014.
El Consell Insular d’Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
S’efectuarà un sol pagament una vegada que s’hagi lliurat l’informe final.
Eivissa, 11 de setembre de 2014
La Secretària Tècnica de l’Area d’Economia, Benestar Social i Agricultura
Gema Marí Planells